مدارک خدمات پلیس+10 رشتو مراحل دریافت گذرنامه

تاخیر در صدور کارت هوشمند سوخت

تاخیر در صدور کارت هوشمند سوخت

مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی گفت: به دلیل قطعی سرویس‏‌های سامانه هوشمند سوخت و عدم ارتباط سامانه سوخت با نهادهای برون‌سازمانی، کارت هوشمند سوخت خودروهای شخصی با تأخیر در حال صدور است و تاکنون تولید و توزیع کارت سوخت برای درخواست‌های کارت هوشمند سوخت المثنی که تا نیمه خرداد ماه امسال ثبت شده‌اند، انجام شده است.

تاخیر در صدور کارت هوشمند سوخت
تاخیر در صدور کارت هوشمند سوخت

تامین بنزین یکی از دغدغه‌های افرادی است که خودرو دارند. از سال ۸۶ طرح سهمیه‌بندی سوخت در ایران آغاز شد. برای انجام و پیشبرد طرح سهمیه‌بندی سوخت، دولت برای ماشین‌ها کارت هوشمند صادر کرد. کارت سوخت خودرو منحصر به فرد است و امروزه به عنوان یکی از مدارک خودرو به حساب می‌آید. به طوری‌که هنگام نقل و انتقال اتومبیل، این کارت نیز مانند سند ماشین در اختیار خریدار قرار می‌گیرد.

ثبت‌نام این کارت به صورت غیرحضوری انجام می‌شود و از راه‌های زیر می‌توان برای ثبت‌نام اقدام کرد:

  • سایت خدمات دولت
  • استفاده از اپلیکیشن دولت همراه
  • استفاده از کد دستوری ستاره ۴ مربع «#۴*» در موبایل

محمد صادقی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه صدور و تحویل کارت هوشمند سوخت تا قبل از رخداد آبان ماه ۱۴۰۰ بدون وقفه و در بازه زمانی حدود ۴۰ روزه انجام می‏‌شد، گفت: لیکن پس از رخداد ذکر شده و به دلیل قطعی سرویس‏‌های سامانه هوشمند سوخت و عدم ارتباط سامانه سوخت با نهادهای برون‌سازمانی، کارت هوشمند سوخت خودروهای شخصی با تأخیر در حال صدور است.

به گفته وی تاکنون تولید و توزیع کارت سوخت برای کلیه درخواست‌های کارت هوشمند سوخت المثنی که تا نیمه خرداد ماه سال جاری ثبت شده‌اند، انجام پذیرفته است.

تاخیر در صدور کارت هوشمند سوخت
تاخیر در صدور کارت هوشمند سوخت

وی با بیان اینکه اقدامات و عقد قرارداد جهت تامین کارت خام انجام پذیرفته است و پس از تحویل صدرو کارت های باقیمانده به سرعت انجام می پذیرد، گفت: تولید کارت سوخت خودروهای عمومی (تاکسی و وانت)، خودروهای مربوط به استان سیستان و بلوچستان، خودروهای نفت گازسوز و همچنین کارت‌های مجاری عرضه بدون وقفه در کمترین زمان ممکن همانند گذشته انجام می‌پذیرد.

صادقی ادامه داد: سهمیه سوخت خودروهای شخصی به میزان ۹ ماه معادل ۵۴۰ لیتر روی کارت‌های سوخت قابل ذخیره‌سازی است. لذا سهمیه سوخت مزبور پس از صدور کارت جدید به‌صورت یکجا به کارت سوخت  واریز می‏‌شود.

تاخیر در صدور کارت هوشمند سوخت
تاخیر در صدور کارت هوشمند سوخت

مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی در خصوص عدم تخصیص سهمیه سوخت مربوط به برخی از دوره‏‌ها، گفت: امکان ترمیم سهمیه وجود دارد که پس از اخذ مجوزهای لازم از متولیان ذیربط و  بازآوری کامل سرویس‏‌های سامانه هوشمند سوخت، دستورالعمل مربوط به عموم مردم به متقاضیان اطلاع‏ رسانی خواهد شد.

به گفته وی کارشناسان مرکز پاسخگویی شرکت ملی پخش فرآورده‏‌های نفتی ایران (شماره تماس:۰۹۶۲۷) پاسخگوی هرگونه سؤال یا ابهام در خصوص کارت هوشمند سوخت هستند.

نوشتن یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *