514301 918

خلافی خودرو در پلیس+10 رشت

خلافی خودرو در پلیس+10 رشت

در خصوص خلافی خودرو چندین نگرانی بین رانندگان وجود دارد؛ یکی اینکه جریمه نشوند و دیگری اینکه بعد از چند ماه با انبوهی از جریمه‌های پرداخت نشده مواجه نشوند. وقتی قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنید، مسلماَ جریمه نمی‌شوید. خیلی‌ها هستند که حتی در طول عمرشان یک بار هم جریمه نشده‌اند؛ اما گاهی پیش می‌آید که ناخواسته خلافی را مرتکب می‌شوید یا فکر می‌کنید که افسر نیست و به خود می‌گویید یک تخلف کوچک ایرادی ندارد؛

غافل از اینکه دوربین پلاک شما را ثبت می‌کند. برای آن‌هایی که بیشتر از همه در خیابان تردد می‌کنند، کاهش تخلفات بیشتر از همه اهمیت دارد؛ اما باید چه کاری انجام دهند؟ در این مطلب، در خصوص کاهش خلافی خودرو، نکات و راهکارهایی را نوشته‌ایم که به شما در این زمینه بسیار کمک می‌کند.

قبل از هر دانستن پرسش «چگونه خلافی خودرو بگیریم»، بهتر است که در ابتدا بدانیم چیست و چه انواعی دارد؟ خلافی اتومبیل همه تخلفات و نقض قوانین رانندگی است که شما با وسیله نقلیه خود مرتکب می‌شوید. این موارد، در پرونده خودروی شما نزد نیروی انتظامی ثبت می‌گردد.

بعضی از این خلافی‌های خودرو جریمه دارند. با یپشرفت تکنولوژی پلیس هم در ثبت و ضبط جرایم رانندگی دقیق و عمیق‌تر عمل می‌کند. گواه این مطلب نصب دوربین‌های کنترل سرعت است: هر راننده که پایش را چند دقیقه روی کلاژ و دنده بگذارد (حتی در مسیرهای کوتاه) نیز آن را تجربه می‌کند.

اطلاعات میزان تخلفات رانندگی در سیستم‌های راهنمایی و رانندگی ثبت می‌گردد و روش‌ها و اپلیکیشن‌های مختلفی برای بررسی آنان وجود دارد. در خصوص کم کردن خلافی خودرو چندین نظر و دیدگاه وجود دارد؛ اما اگر بخواهیم که خیلی کلی در این مورد توضیح دهیم، می‌توان به این صورت تعریف کرد: کم کردن خلافی خودرو صرفاَ به معنای صفر کردن آن نیست. همین که شما تخلفی انجام ندهید، دیگر مبلغ جریمه‌ای برایتان تعریف نمی‌شود؛ اما راهکارها و مواردی وجود دارند که در صورت جریمه شدن، بتوان مبلغ آن را در هنگام پرداخت کمتر کرد.

خلافی خودرو در پلیس+10 رشت
خلافی خودرو در پلیس+10 رشت

شما ممکن است که به دلایل مختلفی جریمه شوید؛ سرعت غیرمجاز، نبستن کمربندی ایمنی توسط تمامی سرنشینان، دور زدن ممنوع، توقف ممنوع، پارک دوبل، گردش ممنوع، صحبت با موبایل پشت فرمان و غیره از جمله مهم‌ترین دلایلی هستند که هر راننده‌ای می‌تواند جریمه شود.

روش‌های کم کردن خلافی

حال در ادامه بهترین و مهم‌ترین روش‌های کم کردن خلافی را برای شما نوشته‌ایم:

جلوگیری از جریمه نشدن

این شاید روش به حساب نیاید؛ اما باید گفت که مهم‌ترین و اصلی‌ترین مسئله‌ای است که باید در نظر گرفته شود. وقتی شما تمامی قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنید، دیگر چه دلیلی وجود دارد که جریمه شوید؟ بابت هر تخلف، هرچند کوچک، جریمه‌ای در نظر گرفته می‌شود. این جریمه‌ها کم کم جمع می‌شوند و در آخر شما مشاهده می‌کنید که باید ۳ میلیون تومان بپردازید.

پرداخت به موقع جریمه

بهترین زمان پرداخت جریمه، بلافاصله بعد از دریافت آن است. برخی عادت ندارند که جریمه را سر موقع پرداخت کنند و به خود می‌گویند که در هنگام فروش خودرو، آن موقع جریمه را صفر می‌کنند. غافل از اینکه شاید تا آن موقع چند میلیون باید بابت تخلفات خودروی خود بپردازند.

چرا باید فقط چند میلیون از پول فروش خودرو را به صفر کردن خلافی خودرو اختصاص داد؟ جریمه‌هایی مانند تسلیمی و الصاقی تا ۶۰ روز پرداخت نشوند، مبلغشان دو برابر خواهد شد. پس چه بهتر که در همان لحظه پرداختی را انجام دهید تا بعدها نخواهید که مبلغ بیشتری را بپردازید.

بخشودگی جرائم رانندگی فرصت طلایی است که از طرف راهنمایی و رانندگی به رانندگان با مقدار جریمه بالا اختصاص داده می‌شود. بر اساس این طرح، تمامی هزینه‌های دوبرابر جریمه به صورت کامل بخشیده می‌شود و فقط لازم است تا فرد اصل مبلغ را بپردازد.

البته استفاده از این طرح دارای بازه زمانی خاص است؛ عید فطر، نوروز، دهه فجر و غیره از جمله زمان‌هایی هستند که طرح بخشودگی اعلام می‌شود. اصولاَ زمان این طرح متوسط ۲۰ روز است. باز هم تاکید می‌کنیم که با این طرح، فقط مبلغ‌های دو برابر شده کسر می‌شوند و اصل جریمه باید پرداخت شود.

اعتراض به خلافی

حتماَ برای شما یا از دوستان یا خویشاوندان جریمه‌ای در نظر گرفته شده‌است که اصلاَ با خودرو ترددی در آن منطقه صورت نگرفته است. برای مثال، شما در شهر یزد جریمه‌ای شده‌اید؛ اما اصلاَ یک بار هم از نزدیک های یزد رد نشده‌اید. البته مورد دیگری که برای اشخاص اتفاق می‌افتد، بودن در دو نقطه مختلف با فاصله زیاد و آن هم در یک زمان است. در اینجا شما می‌توانید نسبت به خلافی خود اعتراض بزنید. در صورتی که اعتراض شما به حق باشد، مبلغ جریمه از کل آن کسر خواهد شد. البته زمانی اعتراض بزنید که واقعاَ آن خلاف را انجام نداده‌اید.

خلافی خودرو در پلیس+10 رشت
خلافی خودرو در پلیس+10 رشت

رعایت قوانین خاص راهنمایی و رانندگی

این مورد کمی با حالت متفاوت است. وقتی شما قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنید، دلیلی بر جریمه کردن شما وجود ندارد؛ اما باید حواستان باشد که این قوانین باید در همه جا رعایت شود. برخی با این تصور که در جاده‌های برون شهری کم تردد مانند جاده‌های روستایی پلیسی وجود ندارد، نسبت به رعایت قوانین کمی سرد می‌شوند. در صورتی که باید گفت برعکس در چنین مکان‌هایی پلیس وجود دارد و رانندگان متخلف را جریمه می‌کند. بعضی از این قوانین که باید نسبت به آن حساس باشید، شامل موارد زیر هستند:

بستن کمربندی ایمنی

کاهش سرعت و افرایش فاصله ایمنی با خودروی مقابل در شرایط بارانی یا مه گرفتگی

استفاده از زنجیر چرخ در سفرهای زمستانی

ایجاد نکردن آلودگی صوتی

دور نزدن یا وارد نشدن در مکان‌ها و خیابان‌های ممنوع

جریمه رانندگی واقعاَ حس ناخوشایندی است که کسی علاقه‌ای به تجربه کردن آن ندارد. یکی از دلایل جریمه شدن، همراه نداشتن مدارک خودرو از جمله بیمه شخص ثالث است. بیمه شخص ثالث، بیمه‌ای اجباری برای تمام دارندگان وسایل نقلیه زمینی در برابر خسارات جانی و مالی وارد شده به اشخاص ثالث است.

در بیمه شخص ثالث، مالک وسیله نقلیه شخص اول به شمار می‌آید (که در اکثر بیمه‌نامه ها تحت عنوان بیمه‌گزار شناخته می‌شود)، شخص ثانی شرکت بیمه است که متعهد به جبران هزینه‌ها طبق قرارداد است (که در بیمه نامه با عنوان بیمه‌گر درج می‌شود) و در نهایت شخص ثالث فرد زیان دیده در حوادث رانندگی است (که منظور غیر از راننده مقصر است).

تمامی اشخاصی که در یک حادثه تصادف، زیان مالی و جانی می‌بینند، تحت پوشش بیمه شخص ثالث قرار گرفته و این بیمه هزینه‌های مربوط به درمان، فوت و خسارات وارد شده به اموال را جبران می‌کند. در این گونه اتفاقات، راننده مقصر هم می‌تواند از مزایای بیمه حوادث راننده که شاخه‌ای جدید از بیمه شخص ثالث به شمار می‌آید استفاده کند. البته باید گفت که در صورت نداشتن بیمه، خودروی شما به پارکینگ منتقل خواهد شد.

پس به غیر از موارد بالا، حتماَ قبل از هر اقدامی، داشتن مدارک و معتبر بودن آن‌ها را بررسی کنید. کارگزاری آنلاین بیمه دات کام، سامانه استعلام، مقایسه و خرید آنلاین بیمه است. شما به راحتی می‌توانید با ورود به این سایت، انواع بیمه‌نامه‌های شرکت‌های بیمه‌ای مجاز بیمه مرکزی را استعلام و مقایسه نمایید.

ضمناً، امکان تماس تلفنی با شماره ۰۲۱۴۳۷۲ و دریافت راهنمایی‌های رایگان و کاملاً بی‌طرفانه و اطلاعات تخصصی بیمه از کارشناسان متخصص بیمه دات کام برای خرید آنلاین بیمه شخص ثالث خودرو یا ماشین فراهم شده است. شما پس از دریافت اطلاعات بیمه‌ای، بررسی و خرید ارزان‌ترین بیمه مناسب شرایط خود در کمترین زمان ممکن، بیمه‌نامه خود را به صورت رایگان درب منزل دریافت می‌نمایید./ مهر

نوشتن یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *