خدماتی که دفاتر پلیس +۱۰ انجام می‌دهند

پلیس+10 مرکز رشت

پلیس+10 مرکز رشت

یکی از مهم‌ترین سازمان‌های خدماتی در جوامع نوین که تأثیر فراوانی بر ابعاد گوناگون اجتماع می‌گذارد ، پلیس است. پلیس نمونه، سازمانی است که اصل جامعه محوری را رعایت کند و تا حد امکان در جلب مشارکت مردم بکوشد.

چنین سازمانی دارای پایگاه مردمی است و همین پایگاه مردمی تأثیر مثبتی بر افزایش اقتدار و موفقیت پلیس برجای می‌گذارد.

بدون تردید سنجش میزان رضایت مردم از عرضه خدمات انتظامی و شناخت نقاط قوت و ضعف پلیس در این بخش ، کمک بسیاری به عرضه بهتر این خدمات طبق نیاز مردم نموده و سرانجام موجب افزایش میزان رضایت مردم از نحوه عرضه این گونه خدمات توسط ناجا می‌شود.

پلیس+10 مرکز رشت
پلیس+10 مرکز رشت

تا قبل از راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10) خدمات انتظامی نظیر صدور گذرنامه-تعویض و صدور المثنی گواهینامه-اجرائیات و… به‌صورت حضوری در اماکن و مقرهای انتظامی نظیر پلیس راهور ، پلیس اطلاعات و امنیت عمومی به مردم ارائه می‌شد ولی با راه اندازی این دفاتر سعی گردید دسترسی آسان و بهتر افراد جامعه به جنبه‌های خاصی از خدمات انتظامی  فراهم گردد.

سازمان ناجا نیز به‌عنوان یکی از سازمان‌های تأمین و ایجاد امنیت ملی و  نهادهای خدمات رسانی دولتی در راستای مشتری مداری و تکریم ارباب رجوع سعی بر این دارد تا با رصد فعالیت‌های سازمانی و خدمات رسانی خود نسبت به جلب رضایت مردم در زمینه‌های مختلف انتظامی و خدماتی با راه اندازی دفاتر پلیس+10 و بهره گیری از امکانات IT  اقدام نماید.

دفاتر پلیس +10 مرکز رشت به منظور سهولت ارائه خدمات به مردم بوجود آمده اند. در این دفاتر خدمات متنوعی به مردم ارائه می شود. در اینجا لیست خدمات دفاتر پلیس +10 آورده شده است.

پلیس+10 مرکز رشت
پلیس+10 مرکز رشت

* صدور صورت وضعیت خلافی خودرو
* تمدید گواهینامه و صدور المثنی
* صدور گذرنامه
* تمدید گذرنامه و صدور المثنی
* درخواست پروانه كسب
* دریافت گواهی عدم سوء پیشینه
* خدمات نظام وظیفه
* صدور المثنی كارت سوخت

راه اندازي و توسعه دفاتر پليس+10 طي سال‌هاي اخير نقش چشمگيري در كاهش سفرهاي درون‌شهري، كاهش آلودگي هوا و صرفه‌جويي در وقت و هزينه به دليل عدم نياز به مراجعه‌هاي حضوري مكرر شهروندان به سازمان‌ها و ادارات تابعه راهنمايي و رانندگي و نيروي انتظامي داشته است.

پلیس+10 مرکز رشت
پلیس+10 مرکز رشت

بديهي است كه سياست توسعه دفاتر خدمات دولت الكترونيك پليس+10 در دستور كار جدي مسوولان نيروي انتظامي و راهنمايي و رانندگي قرار گرفته است.

نوشتن یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *