خدمات دفتر پلیس +10 رشت

گواهینامه در پلیس+۱۰

گواهینامه در پلیس+۱۰

مراقب جاعلین گواهینامه های رانندگی باشید

رئیس مرکز صدور گواهینامه راهور گفت: استفاده از گواهینامه های فاقد سابقه و جعلی ضمن پیگیری قانونی و ارجاع مجرمین به مراجع ذی صلاح قانونی به هنگام وقوع حوادث رانندگی باعث تشدید مجازات می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ احمد کرمی اسد اظهار داشت: در فضای مجازی تبلیغات متعددی در خصوص اخذ هزینه و صدور گواهینامه بدون طی فرآیندهای قانونی مشاهده می‌شود که جاعلان بر اساس اطلاعات شناسنامه‌ای افراد مبادرت به صدور گواهینامه جعلی می‌نمایند.

گواهینامه در پلیس+10
گواهینامه در پلیس+۱۰

وی گفت: با توجه به فرآیند سیستمی و هوشمند صدور گواهینامه‌های رانندگی امکان ورود و دسترسی افراد غیرمجاز به سامانه‌های این مرکز غیرممکن می‌باشد. فلذا هرگونه تبلیغ در فضای مجازی مبنی بر امکان صدور گواهینامه با داشتن سابقه در سیستم پلیس راهور غیرممکن است.

رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور ادامه داد: تعدادی از جاعلان پس از اخذ بخشی از هزینه‌های مربوطه از افراد و طعمه‌های خود، خطوط ارتباطی خود را قطع و امکان دسترسی افراد را غیرممکن می‌سازند و تعدادی نیز با اخذ مدارک هویتی و شناسنامه‌ای اشخاص مبادرت به صدور و جعل گواهینامه با مشخصات سایرین نموده که در سامانه‌های پلیس راهور فاقد سابقه و اعتبار است.

کرمی اسد با تاکید بر اینکه دارندگان گواهینامه‌های رانندگی در بازه‌های زمانی مختلف نسبت به کنترل و بررسی سوابق تخلفاتی درج شده در سابقه گواهینامه خود اقدام کنند، افزود: در صورت مشاهده هرگونه سابقه تخلف رانندگی که خودشان مرتکب نشده‌اند به مرکز اجراییات و مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور مراجعه و پیگیری نمایند.

گواهینامه در پلیس+10
گواهینامه در پلیس+۱۰

وی در پایان اظهار داشت: استفاده از گواهینامه‌های فاقد سابقه و جعلی ضمن پیگیری قانونی و ارجاع مجرمین به مراجع ذی صلاح قانونی به هنگام وقوع حوادث رانندگی مستوجب تشدید مجازات خواهند شد.

2

نحوه ثبت اعتراض برای دریافت یارانه

نحوه ثبت اعتراض برای دریافت یارانه

سرپرست وزارت رفاه راجع به امکان ثبت مجدد اعتراض برای دریافت یارانه توضیح داد:

به گزارش تجارت‌نیوز، سرپرست وزارت رفاه از امکان فراهم شدن اعتراض برای دریافت یارانه خبر داد.

 نحوه ثبت اعتراض برای دریافت یارانه
نحوه ثبت اعتراض برای دریافت یارانه

مشرق‌نیوز گزارش داد، محمدهادی زاهدی‌وفا سرپرست وزارت رفاه در این مورد گفت: برای خانوارها دوباره این امکان فراهم شده است، کسانی که متقاضی بازبینی وضعیت یارانه خانوار خود هستند، بتوانند از طریق سامانه حمایت وزارت رفاه  نسبت به ثبت تقاضای خود اقدام کنند و این سامانه همچنان در دسترس مردم قرار می‌گیرد.

پس از حذف ارز ترجیحی و پرداخت مابه‌التفاوت آن به‌صورت نقدی در قالب یارانه، برخی افراد متقاضی دریافت آن شدند که تاکنون خبری از باز شدن سایت آن نبود. حالا دولت سیزدهم قرار است با بررسی دقیق این موضوع، برقراری یارانه را در دستور کار خود قرار دهد.

خدمات یارانه پلیس +۱۰ رشت

پلیس +۱۰  در چهارراه میکاییل رشت

نحوه ثبت اعتراض برای دریافت یارانه

پلیس+10 رشت

خدمات مربوط به گواهینامه رانندگی

خدمات مربوط به گواهینامه رانندگی در پلیس+۱۰ رشت

تبادل ایران با ۷۰ کشور دنیا برای گواهینامه رانندگی/ شرط دریافت گواهینامه برای اتباع خارجی چیست؟

خدمات مربوط به گواهینامه رانندگی
خدمات مربوط به گواهینامه رانندگی

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در حال انجام یک کار با وزارت خارجه هستیم آن هم  تبادل گواهینامه رانندگی با تمام کشورهای دنیاست،

سردار هادیانفر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: ما در حال انجام یک کار با وزارت خارجه هستیم آن هم  تبادل گواهینامه رانندگی با تمام کشورهای دنیاست، در حال حاضر ۷۰ کشور در دستور کار پلیس است امیدواریم در یک زمان بسیار زود اول با کشور اسپانیا تبادل را انجام می‌دهیم.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: یک سامانه تبادلی هم برای اصالت گواهینامه‌های اسپانیایی در ایران و اصالت گواهینامه ایرانی در کشور اسپانیا در نظر گرفتیم و بعد از  آن هم کشورهای دیگر در دستور کار قرار می‌گیرد.

به گفته سردار هادیانفر، به اتباع افغانستانی که در کشور ما ساکن هستند و اقامت قانونی دارند و مورد تایید سامان اتباع باشند، می‌توانیم گواهینامه‌های یک ساله در اختیار آن‌ها بگذاریم، اما بعضی از تجار خارجی هستند که شرایط سرمایه گذاری در کشور دارند آن‌ها هم به تناسب اقاماتشان، اقامت ۳ ساله را دریافت کرده بودند که ما هم ابلاغ کردیم گواهینامه ۳ ساله به آن‌ها بدهند.

خدمات مربوط به گواهینامه رانندگی
خدمات مربوط به گواهینامه رانندگی

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: نکته مهم این است که تنها کسی که اقامت قانونی داشته باشد، می تواند از گواهینامه یک ساله استفاده کند زیرا برخی عزیزان اقامت آنها غیرقانونی است که مشمول  استفاده از گواهینامه نمی شوند.

پیش‌تر اعلام شده بود که اتباع خارجی متاهل می توانند گواهینامه داشته باشند، که این موضوع توسط پلیس راهور مورد تکذیب قرار گرفت.

دخدمات اطلاعات اقتصادی خانوار یارانه

پلیس +۱۰ در چهارراه میکاییل در رشت

ورود به سامانه نوبت دهی اینترنتی دفاتر پلیس+۱۰ (خدمات الکترونیک انتظامی)

سرهنگ عباسی گفت:همه ساله با نزدیک شدن به ایام محرم و صفر و اربعین حسینی، شوق زیارت به دیار عشق، کربلای معلا افزایش می‌یابد و بالطبع شهروندان به منظور تردد از مرز‌های کشور برای پیاده روی اربعین و دریافت گذرنامه به دفاتر پلیس+۱۰ مراجعه می‌کنند که ازدحام مردم در این دفاتر موجب کاهش دقت در ثبت اطلاعات، نارضایتی شهروندان، عدم ارائه سایر خدمات (نظیر اجرائیات-گواهینامه-وظیفه عمومی و…)، ایجاد بی نظمی در دفاتر و اتلاف وقت مراجعان می‌شود.

پلیس +10 در چهارراه میکاییل در رشت
پلیس +۱۰ در چهارراه میکاییل در رشت

چه خدماتی انجام می پذیرد؟

او افزود: به همین منظور سامانه نوبت دهی اینترنتی دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی از ۹ مرداد ماه امسال برای دو خدمت گواهینامه و گذرنامه در این استان راه اندازی شده است.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان زنجان ادامه داد: طی بررسی‌های سیستمی و میدانی بعمل آمده در همین مدت کوتاه، ضمن کاهش چشمگیر ازدحام مراجعین، رضایت مندی کاربران و مدیران و نیز ارباب رجوع در دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی استان، مشهود است.

پلیس +10 در چهارراه میکاییل در رشت
پلیس +۱۰ در چهارراه میکاییل در رشت

سرهنگ عباسی ادامه داد: شهروندان می‌ توانند در بستر اینترنت، بارکد سامانه مذکور را اسکن و یا از طریق مراجعه به آدرس اینترنتی https://p10.epolice.ir/P10 نسبت به دریافت خدمات اقدام کنند.

پلیس +۱۰ در چهارراه میکاییل در رشت

مدارک خدمات پلیس+10 رشتو مراحل دریافت گذرنامه

پلیس+۱۰ در چهار راه میکایِیل رشت

پلیس+۱۰ در چهار راه میکایِیل رشت

دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی زیرمجموعه‌ای از خدمات الکترونیکی ارائه شده توسط پلیس در ایران است که در دفاتری به نام دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (یا دفاتر پلیس+۱۰) ارائه می‌شود. اعم خدمات پلیس+۱۰ شامل خدمات وظیفه عمومی، کارت سوخت، گواهینامه رانندگی، گذرنامه و برخی موارد دیگر می‌شود. طرح پلیس+۱۰ با سه خدمت عمومی گذرنامه، گواهینامه، اجرائیات (تخلفات راهنمایی و رانندگی) در دهه فجر انقلاب اسلامی سال ۸۲ آغاز شد و به تدریج تعداد دفاتر در سطح کشور افزایش پیدا کرد و بر اساس آیین‌نامه و کانون آنها به بخش خصوصی واگذار گردید. هدف‌گذاری اولیه، ارائه ۱۰ خدمت از خدماتی بود که پیشتر در ناجا ارائه می‌شد.

متولی اصلی صدور پروانه و مجوز تاسیس مراکز خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+ ۱۰)  شرکت پژوهش و توسعه ناجی وابسته به بنیاد تعاون نیروی انتظامی جمهوری اسلامی است که با استفاده از آخرین فناوری­های نوین اطلاعاتی و ارتباطی و با جذب نیروهای متخصص داخلی گام­های ارزشمندی را در جهت تحقق و استقرار دولت الکترونیک طی نموده است.

 پلیس+10 در چهار راه میکایِیل رشت
پلیس+۱۰ در چهار راه میکایِیل رشت

فراخوان تاسیس دفاتر خدمات الکترونیکی انتظامی

مطابق با نیاز و ظرفیت سالیانه به منظور صدور مجوز تأسیس دفاتر خدمات الکترونیکی انتظامی، شرکت پژوهش و توسعه ناجی سالانه فرخوان­های اخذ مجوز ایجاد چنین دفاتری را از طریق وب­سایت epolice.ir اعلان و در بازه­ی زمانی مقرر شده متقاضیان می­بایست مدارک درخواست شده را تکمیل و از مبادی ذی­ربط پیگیری نمایند.

 شرایط عمومی متقاضیان برای تاسیس دفاتر پلیس + ۱۰

  • ۱- دارا بودن تابعیت جمهوری اسلامی ایران،
  • ۲- تدین به دین مبین اسلام یا سایر ادیان رسمی کشور،
  • ۳- نداشتن پیشینه کیفری و عدم اشتهار به فساد و اعتیاد به مواد مخدر،
  • ۴-دارای گواهی پایان خدمت وظیفه عمومی یا معافیت دائم از خدمت برای افراد ذکور،
  • ۵- عدم اشتغال در دستگاه­های دولتی و غیر دولتی،
  • ۶- حداقل سن ۲۵ سال و حداکثر سن ۵۵ سال
  • ۷- دارا بودن اطلاعات پایه مهارت کار با کامپیوتر با ارائه مدرک قابل قبول
  • ۸- دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی کاردانی ۹- متاهل
  • ۱۰- سکونت دائمی در محل مورد تقاضا

تبصره: رشته­ های کامپیوتر، الکترونیک- برق، حقوق و علوم پایه انتظامی جزء رشته­ های مرتبط محسوب می گردند.

 پلیس+10 در چهار راه میکایِیل رشت
پلیس+۱۰ در چهار راه میکایِیل رشت

فهرست خدمات قابل انجام در دفاتر

  • الف- خدمات گواهینامه شامل تمدید و تعویض انواع گواهینامه رانندگی و صدور المثنی
  • ب- خدمات صدور گذرنامه شامل اخذ مدارک متقاضی گذرنامه و ثبت اطلاعات در سیستم
  • پ- خدمات اجرائیات شامل صدور صورت وضعیت خلافی خودرو
  • ت- خدمات صدور و تمدید پروانه کسب (اماکن)
  • ث- استعلام تشخیص هویت (سوء پیشینه کیفری)
  • ج-ثبت درخواست­های مشمولین ( نظام وظیفه)
  • ح- رسیدگی غیر حضوری به شکایات صورت وضعیت
  • خ- صدور و المثنی کارت هوشمند سوخت
  • چ- تغییر آدرس مالکان خودرو

تعویض گذرنامه و گواهینامه

از جمله خدمات اصلی ارائه شده در دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) تمدید/تعویض گذرنامه و گواهینامه می ­باشد. در خصوص تقاضا برای هر مورد متقاضی می­بایست مدارک ذیل را به یکی از دفاتر ذی­ربط ارائه دهد:

مدارک مورد نیاز برای تعویض/گرفتن گذرنامه

  • الف- اصل گذرنامه،
  • ب- اصل شناسنامه و کارت ملی ایرانى
  • پ- چهار قطعه عکس جدید
  • ت- هزینه تجدید
  • ح-فرم مربوط
 پلیس+10 در چهار راه میکایِیل رشت
پلیس+۱۰ در چهار راه میکایِیل رشت

مدارک مورد نیاز برای تعویض/تمدید گواهینامه

  •  الف- اصل و کپی شناسنامه
  • ب- اصل و کپی کارت ملی
  • پ- کدپستی ۱۰ رقمی و آدرس دقیق پستی محل سکونت دائمی
  • ت- اصل گواهینامه مربوطه بر اساس یکی از شرایط زیر

اعتبار آن به پایان رسیده باشد./مخدوش و یا مهر و مندرجات آن ناخوانا شده و یا اینکه مشخصات شناسنامه‌ای فرد و یا وضعیت جسمانی دارنده گواهینامه تغییر یافته باشد./مفقود شده باشد که می‌بایست در دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی، استعلام اولیه را انجام داده و در صورت نبود سابقه، به اداره راهنمائی و رانندگی صادر کننده گواهینامه مراجعه و برگه استعلام را تهیه نموده و به دفتر ارایه دهند.

  • ث- دو قطعه عکس رنگی
  • ج- اعلام گروه خونی
  • ح- هزینه تعویض.
مرکز پلیس+10 رشت

تعویض گذرنامه در پلیس+۱۰ رشت

تعویض گذرنامه در پلیس+۱۰ رشت

برای تعویض یا تمدید پاسپورت کافی است تا با در دست داشتن مدارک مورد نیاز برای این کار مانند اطلاعات هویتی ، یک قطعه عکس جدید و سایر مدارک مورد نیاز به دفاتر پلیس ۱۰+ در سطح شهر مراجعه و با پر کردن فرم های مخصوص و پرداخت هزینه مربوطه اقدام به تعویض و یا تمدید گذرنامه خود کنید .

ساکنین تمامی کشور های جهان برای خروج از کشور و سفر به سایر نقاط جهان نیاز به داشتن پاسپورت یا گذرنامه مخصوص کشور خود دارند . در واقع پاسپورت به منزله شناسنامه افراد در سطح بین المللی عمل کرده به طوری که بدون آن امکان رفت و آمد در خارج از کشور برای افراد وجود ندارد .

اما امکان دارد که به هر دلیلی مانند پایان تاریخ انقضا پاسپورت ، گم شدن ، خراب شدن و … افراد مجبور به تعویض و یا تمدید گذرنامه خود شوند در این صورت لازم است تا با در دست داشتن مدارک مورد نیاز به دفاتر پلیس ۱۰+ مراجعه و با طی کردن مراحل مربوطه اقدام به تعویض یا تمدید گذرنامه خود کنند .

پس از ارائه مدارک مورد نیاز ، پر کردن فرم های مربوطه و پرداخت هزینه درخواست آن ها در این دفاتر ثبت و پس از مدت اندکی پاسپورت جدید به دست آن ها می رسد . در ادامه به توضیح مدارک مورد نیاز و مراحل تمدید و یا تعویض گذرنامه پرداخته شده است .

تعویض گذرنامه در پلیس+10 رشت
تعویض گذرنامه در پلیس+۱۰ رشت

 

مدارک مورد نیاز برای تعویض یا تمدید پاسپورت

همانند درخواست دریافت پاسپورت برای تمدید آن نیز نیاز به ارائه مدارکی می باشد که متقاضیان باید با در دست داشتن این مدارک به دفاتر پلیس ۱۰+ مراجعه و درخواست تمدید و یا تعویض گذرنامه خود را ثبت کنند . در ادامه به شرح این مدارک پرداخته شده است .

1599721314 tick2 اصل و کپی مدارک هویتی ( شناسنامه ، کارت ملی )

1599721314 tick2 یک قطعه عکس ۴*۶ مخصوص پاسپورت

1599721314 tick2 اجازه محضری پدر و یا سرپرست قانونی برای افراد زیر ۱۸ سال .

1599721314 tick2 اجازه محضری همسر برای متقاضیان خانم متاهل

 

برای بانوانی که مقیم خارج از کشور هستند و یا همسر آن ها دارای تابعیت غیر ایرانی می باشد اجازه محضری همسر لازم نمی باشد .

 

1599721314 tick2 ارائه اصل طلاق نامه برای متقاضیان خانمی که از همسر خود جدا شده اند .

1599721314 tick2 ارائه اصل گواهی فوت و یا اصل شناسنامه باطل شده همسر برای بانوانی که همسر خود را از دست داده اند .

1599721314 tick2 ارائه اصل کارت پایان خدمت یا معافیت و یا موافقت نامه سازمان وظیفه عمومی برای متقاضیان آقا

 

تنها کارت های پایان خدمت و یا معافیت هوشمند پذیرفته می شوند و کارت های قدیمی مورد قبول نمی باشند .

 

1599721314 tick2 افرادی که اقدام به تعویض کارت پایان خدمت و یا معافیت خود برای هوشمند سازی آن کرده اند پس از ۲۴ ساعت با ارائه برگه ثبت درخواست تعویض مجاز به اقدام برای تعویض و یا تمدید گذرنامه خود هستند .

 

افراد بالای ۵۰ سال نیازی به ارائه کارت پایان خدمت و یا معافیت ندارند .

 

1599721314 tick2 ارائه گواهی اشتغال به تحصیل به سازمان وظیفه عمومی برای آقایانی که دانشجو و یا دانش آموز هستند .

تعویض گذرنامه در پلیس+10 رشت
تعویض گذرنامه در پلیس+۱۰ رشت

 

ویژگی های عکس مخصوص تمدید یا تعویض پاسپورت

همانطور که گفته شد برای ثبت درخواست تمدید و یا تعویض گذرنامه نیاز به ارائه یک قطعه عکس که دارای ویژگی های تعریف شده برای آن است می باشد . از جمله ویژگی های مربوط به عکس مخصوص پاسپورت عبارتند از :

1602567555 check پس زمینه عکس باید سفید باشد بنابراین از پوشیدن لباس های سفید و یا سبز خود داری شود .

1602567555 check از پوشیدن لباس ، روسری و یا مقنعه طرح دار خود داری شود .

1602567555 check استفاده از زیور آلات مخصوص صورت غیر مجاز است .

1602567555 check آرایش صورت نباید بیش از حد متعارف باشد .

1602567555 check نباید از عینک ، کلاه ، کراوات ، گوشواره و سایر وسایل از این دست استفاده شود .

1602567555 check برای آقایان استفاده از آرایش مو و ریش غیر متعارف مجاز نمی باشد .

1602567555 check برای خانم ها داشتن حجاب کامل بدون مشخص بودن گردن ، مو و گوش ها الزامی است .

1602567555 check متقاضیان خانمی که بالای ۵ سال سن دارند ملزم به داشتن حجاب کامل هستند اما برای متقاضیان زیر ۵ سال تنها داشتن لباس پوشیده کافی است .

1602567555 check عکس کاملا واضح ، بدون روتوش بیش از حد و سایه روشن باشد .

1602567555 check برای تمدید گذرنامه باید به هنگام ثبت درخواست تمدید اصل گذرنامه فعلی و کپی از صفحات آن را نیز ارائه شود .

 

مراحل تمدید یا تعویض پاسپورت

دلایل متفاوتی برای تعویض و یا تمدید پاسپورت وجود دارد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • تمام شدن تاریخ انقضا گذرنامه
  • پر شدن صفحات پاسپورت
  • در صورت تغییر نام ، نام خانوادگی و یا تاریخ تولد شخص
  • در صورتی که فرد درخواست تفکیک نام فرزندان از گذرنامه خود را داشته باشد
  • در صورتی که پاسپورت دچار آسیب فیزیکی شود .
  • در صورت گم کردن پاسپورت

بنا به هر یک از دلایلی که در بالا ذکر شد شخص دارنده پاسپورت لازم است تا با گذراندن مراحل زیر اقدام به تعویض و یا تمدید پاسپورت خود کند . این مراحل عبارتند از :

1603195731 1 تهیه مدارک لازم برای پاسپورت که در بالا عنوان شد .

1603195799 2 مراجعه به دفتر پلیس ۱۰+

1603195834 3تهیه فرم های مخصوص از دفاتر خدمات الکترونیک و پر کردن آن ها

1603195902 4 پرداخت هزینه صدور پاسپورت از طریق دستگاه کارتخوان موجود در دفاتر پیشخوان دولت .

تعویض گذرنامه در پلیس+10 رشت
تعویض گذرنامه در پلیس+۱۰ رشت

حضور شخص متقاضی در دفاتر پلیس ۱۰+ هنگام ثبت درخواست تمدید یا تعویض پاسپورت به منظور انجام انگشت نگاری الزامی می باشد .

 

پس از ثبت درخواست از سوی افسر گذرنامه رسیدی به متقاضی داده می شود که در هنگام تحویل گرفتن گذرنامه جدید حتما باید آن را به همراه داشته باشد . در نهایت پس از یک هفته تا ۲۰ روز پاسپورت جدید به آدرسی که در هنگام ثبت درخواست ارائه داد شده است ارسال و با دریافت رسید مورد نظر به متقاضی تحویل داده می شود . برای اطلاع از جزییات پاسپورت خانواری کلیک کنید .

 

1602567555 check در صورت گم شدن و یا خراب شدن گذرنامه باید در اولین فرصت به اداره گذرنامه شهر خود مراجعه و گزارش مفقود و یا مخدوش شدن پاسپورت خود را تحویل دهید .

 

در صورتی که اعتبار پاسپورت مفقودی و یا مخدوش شده به پایان رسیده باشد دیگر نیازی به ارائه گزارش به اداره گذرنامه نبوده و می توان مستقیما به دفاتر پلیس ۱۰+ برای تمدید پاسپورت خود مراجعه کرد .

 

شرایط معافیت سربازی

نظام وظیفه و معافیت تحصیلی

نظام وظیفه و معافیت تحصیلی

۱- از چه تاریخی مشمولان وارد سن مشمولیت می شوند؟

جواب :  تمام افراد ذکور ایرانی که به سن ۱۸ سالگی تمام می رسند از اول ماه تولد که طی آن ماه وارد ۱۹ سالگی می شوند مشمول قانون وظیفه عمومی می گردند .وتاشش ماه فرصت دارند خودرابه سازمان معرفی نمایند.

۲- حداکثر زمان معرفی مشمولانی که قبل از سن مشمولیت فارغ التحصیل ، ترک تحصیل یا اخراج می شوند چه مدت می باشد؟

 جواب : حداکثر مدت معرفی ایشان ۶ ماه پس از رسیدن به ۱۸ سالگی تمام است .

مثال: دانش آموز متولد ۱۸/۲/۷۳ که قبل از ۱/۲/۹۱ فارغ التحصیل ، انصراف ، ترک تحصیل یا اخراج از تحصیل شده باشد حد اکثر تا ۱۸/۸/۹۱ فرصت معرفی خود را دارد.

۳- حداکثر زمان معرفی مشمولانی که پس از سن مشمولیت ، فارغ التحصیل، انصراف، ترک تحصیل یا اخراج می شوند چه مدت می باشد؟

جواب : از تاریخ فراغت ، اخراج یا ترک تحصیل یکسال فرصت دارند تا خود را معرفی نمایند.

 مثال: دانش آموز متولد ۱۸/۲/۷۳ که در تیرماه ۱۳۹۱ فارغ التحصیل، انصراف ، ترک تحصیل ویااخراجی محسوب شوند تاپایان تیر ماه ۹۲ مهلت معرفی خواهد داشت.

از تاریخ فراغت ، اخراج یا ترک تحصیل یکسال فرصت دارند تا خود را معرفی نمایند.

(جهت ایجاد تسهیلات برای این قبیل مشمولان ، برای شرکت در آزمون دانشگاهها ،تا ۳۱/۶/سال بعد از فراغت از تحصیل مهلت معرفی دارن).

نظام وظیفه و معافیت تحصیلی
نظام وظیفه و معافیت تحصیلی

 ۴- دانش آموزانی که از مهر۹۱ در پایه اول مقطع متوسطه یا پایین تر شروع به تحصیل  نموده اند تا چه زمانی مجاز به تحصیل خواهند بود؟

جواب :  اینگونه مشمولان حداکثر تاپایان ۲۰ سالگی مجازند برابر ضوابط وزارت آموزش و پرورش ادامه تحصیل دهند ، رشته های تحصیلی تاثیری در این مدت زمان نخواهند داشت.

۵-   دانش آموزی که از مهر ۹۱ در پایه دوم یا بالاتر شروع به تحصیل نموده اند تا چه زمانی مجاز به تحصیل خواهند بود؟

جواب : چنانچه در رشته ی کاردانش یا فنی حرفه ای به تحصیل اشتغال دارند حداکثر تا پایان ۲۲سالگی ورشته های مختلف پیش دانشگاهی حداکثر تا ۲۴ سالگی مجاز به تحصیل خواهند بود.

۶- آیا دانش آموزانی که درورود به سن مشمولیت در مقطع راهنمایی به تحصیل اشتغال دارند حق ادامه تحصیل خواهند داشت ؟

جواب : بله درصورت پیوستگی تحصیلی حداکثر تاپایان ۲۰ سالگی میتوانند تحصیل نمایند.

۷- موعد معرفی دانش آموزان انصرافی ، ترک تحصیل ویا اخراجی که آخرین موعد معرفی ایشان به لحاظ مهلت ۴ ماهه بعداز تاریخ ۲۲/۸/۹۰(تاریخ اجرای قانون  جدید وظیفه عمومی) بوده چه زمانی می باشد؟

جواب :اینگونه  دانش آموزان از تاریخ وقوع انصراف ، ترک تحصیل و یا اخراج  یک سال مهلت معرفی خواهند داشت.

 مثال: مشمول متولد ۱۵/۰۶/۷۱ که در تاریخ ۲۲/۶/۹۰ از تحصیل انصراف داده است باتوجه به -مهلت ۴ ماهه قانون قدیم وظیفه عمومی تا ۲۲/۱۰/۹۰ فرجه معرفی داشته که این تاریخ بعداز تاریخ اجرای قانون جدید وظیفه عمومی بوده ، فلذا مشمول تا۲۲/۶/۹۱ مهلت معرفی خواهد داشت.

  ۸- مشمولان فارغ التحصیل دانشگاه ها از چه تاریخ می توانند از مهلت ۱ ساله پس از فراغت خود استفاده نمایند؟

جواب :مشمولانی که از تاریخ ۲۲/۲/۹۰ به بعد در مقاطع تحصیلی در دانشگاه فارغ التحصیل شده اند حق استفاده از مهلت ۱ ساله را خواهند داشت.

۹- مشمولان اخراجی،انصرافی،ترک تحصیل ازچه تاریخ درشمول استفاده ازمهلت۱ساله پس ازتاریخ وقوع انصراف،ترک تحصیل،اخراج قرار می گیرند؟

جواب :مشمولانی که از تاریخ ۲۲/۴/۹۰ به  بعد از تحصیل در مقاطع  دانشگاهی انصراف، ترک تحصیل و یا اخراج شده باشند

 ۱۰- آیا دانشجویان انصرافی حق تحصیل مجدد را دارند؟

 جواب :بلی . مشمولان در طی مدت تحصیل از دیپلم تا دکتری صرفا ۱ بار می توانند از تحصیل انصراف و مجددا با پذیرفته شدن در دانشگاه به شرط : ۱- عدم گذشت بیش از یکسال از تاریخ انصراف (قبل از اعزام به خدمت). ۲- انصراف قبل از اتمام سنوات تحصیلی مصوب بوده باشد یعنی در سنوات ارفاقی نباشد .۳-انصراف از تحصیل در مقطع ، با اخذ مدرک تحصیلی پایین تر نبوده باشد .

(مثلا انصراف از کارشناسی پیوسته با اخذ مدرک کاردانی نباشد، مگر اینکه مدرک اخذ شده در سنوات مجاز تحصیل همان مقطع یعنی مقطع پایین تر به مشمول تعلق گرفته باشد که در این صورت در حکم فارغ التحصیل محسوب شده و ادامه تحصیل وی بلامانع می باشد)۴- مقطع جدید ،تکراری نباشد.(یعنی قبلا از این مقطع فارغ التحصیل نشده باشد).

۱۱- مشمولان فارغ التحصیل از مقطع متوسطه تا چه زمان می توانند در دانشگاه پذیرفته وثبت نام نمایند؟

جواب :چنانچه حداکثر ظرف مدت یکسال از زمان فارغ التحصیل شدن درمقطع دیپلم یاپیش دانشگاهی دردانشگاه پذیرفته شوندمجازبه تحصیل خواهند بود
ودر صورت سپری شدن بیش از یکسال حق تحصیل نخواهند داشت(قبل از اعزام به خدمت ) منظور از پذیرفته شدن دردانشگاه قبولی قطعی یا ثبت نام در دانشگاه می باشد ،لیکن بعد از اعزام به خدمت ، سپری شدن بیش از یکسال از تاریخ فراغت مقطع متوسطه مانع نخواهد بود و فقط نداشتن غیبت اولیه و پذیرش در مقطع کارشناسی و بالاتر ملاک می باشد .

 بدیهی است زمان اعلام قبولی در آزمون های سراسری به منزله پذیرش تلقی خواهد شدو در مورد پذیرش بدون آزمون در دانشگاه ، زمان ثبت نام به منزله تاریخ پذیرش است .

مثال: فارغ التحصیل۱/۴/۹۱درمقطع متوسطه که حداکثرتا ۱/۴/۹۲ قبولی قطعی یاثبت نام دردانشگاه داشته باشند می توانند ادامه تحصیل بدهند.

 ۱۲- فارغ التحصیلان مقطع متوسطه درخردادسال۹۰شرط ثبت نام یاقبولی دردانشگاه آیاحق ادامه تحصیل از مهر ۹۱ را دارند؟

جواب : بله. با توجه به اینکه فارغ التحصیلان خرداد (پس از ورود به سن مشمولیت ) به منزله فارغ التحصیلان  شهریور تلقی می گردندتا پایان شهریور سال بعد مهلت معرفی دارند .

۱۳- آیاسربازان وظیفه ای که به خدمت اشتغال خدمت دارندجهت تحصیل دردانشگاه هااز خدمت ترخیص میشوند؟

جواب : درصورت قبولی اینگونه سربازان درمقطع کارشناسی وبالاترترخیص ازخدمت صورت میگیرد وترخیص برای ادامه تحصیل درمقاطع کاردانی مجاز نمی باشد.

۱۴- آیا دانشجویان اخراجی مجاز به ادامه تحصیل هستند؟

جواب :خیر دانشجویان اخراجی تا پایان خدمت یا اخذ معافیت دائم ، مجاز به ادامه تحصیل نمی باشند.

 ۱۵- سقف سنوات های مجاز  تحصیلی  در مقاطع مختلف دانشگاهی ، به  چه میزان می باشد؟

جواب : برابر تبصره (۱) ماده (۳۳) قانون خدمت وظیفه عمومی ، حداکثر معافیت تحصیلی برای دانش آموزان تا سن بیست سال تمام ودر هر یک از مقاطع  تحصیلی کاردانی دو و نیم سال، کارشناسی  ناپیوسته وکارشناسی ارشد ناپیوسته سه سال.

۱۶- آیا مرخصی تحصیلی جزء سنوات مجاز تحصیلی محسوب می گردد ؟

جواب :بله  دانشگاه ها باید از درج عبارت مرخصی بدون احتساب در سنوات تحصیلی برای دانشجویان مشمول خودداری نمایند.

۱۷- آیا مشمول غیر غایبی که بعد از مدت یکسال فرصت تعیین شده دانشگاه قبول شود می تواند از معافیت تحصیلی برخوردار شود؟

جواب :مشمولانی که به دلایل قانونی (معافیت موقت و … )تاریخ اعزام خود را به تعویق می اندازندچنانچه مدت تعویق آنان از مدت یکسال فرصت تعیین شده در قانون بیشتر گردد،  در صورتی که در حین فرصت معرفی تعویق شده (معافیت موقت و …) در دانشگاه قبول شوند ادامه تحصیل و بهره مندی آنان از معافیت تحصیلی بلامانع خواهد بود .

نظام وظیفه و معافیت تحصیلی
نظام وظیفه و معافیت تحصیلی

۱۸- آیا تحصیل همزمان با خدمت امکان پذیر می باشد؟

جواب :خیر حتی در صورت تایید دانشگاه برای این دسته از دانشجویان معافیت تحصیلی صادر نمی گردد.

۱۹- آیا دانشجویانی که در سنوات اولیه فارغ التحصیل نشده اند حق ادامه تحصیل دارند؟

دانشجویانی که در مقاطع مختلف تحصیلی مشغول به تحصیل بوده ودر سنوات اولیه تحصیلی موفق به فراغت از تحصیل نشده اند، در صورت تصویب کمیسیون موارد خاص دانشگاه حداکثر به مدت یکسال می توانند از سنوات ارفاقی استفاده نمایند.

۲۰- نحوه اقدام برای بهره مندی از سنوات ارفاقی چگونه است ؟

درصورتیکه کمیسیون موارد خاص دانشگاه با ادامه تحصیل دانشجو در سنوات ارفاقی موافقت نماید ، دانشجواز زمان اتمام سنوات تحصیلی اولیه ، به مدت شش ماه مهلت داشته تا از طریق دفاترخدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰ )درخواست خود را ثبت نماید.

چنانچه دانشجو تا پایان ترم اول سنوات ارفاقی موفق به فراغت از تحصیل نگردد با ادامه تحصیل وی به شرطی در ترم دوم سنوات ارفاقی موافقت خواهد شد، که حداقل تعداد واحدهای درسی معینی را درترم اول با شرط معدل کل فوق گذرانده باشد، که این واحدهای پاس شده برای مقاطع مختلف متفاوت است.

۲۱- آیا دانشجویان مشمولی که در سنوات ارفاقی فارغ التحصیل می شوند از مهلت معرفی برخوردارند؟

بله ، این دسته از دانشجویان مشمول از یکسال مهلت معرفی برخوردار خواهند بود و درصورت پذیرش در مقاطع بالاتر می توانند از معافیت تحصیلی بهره مند شوند.

۲۲- آیا دانشجویان مشمولی که در سنوات ارفاقی فارغ التحصیل  نشوند از یکسال مهلت معرفی برخوردارند؟

بله ، این دسته از مشمولان در صورتیکه در سنوات ارفاقی فارغ التحصیل نشوند یکسال مهلت داشته تا وضعیت خدمتی خود را مشخص کنند.

۲۳- دانشجویانی که درسنوات ارفاقی  نیز فارغ التحصیل نشوند در چه صورت حق ادامه تحصیل دارند؟

چنانچه دانشجو نتواند تا پایان یکسال سنوات ارفاقی نیز فارغ التحصیل شود، صرفا در صورت داشتن پیشرفت تحصیلی در سنوات ارفاقی و امکان فراغت از تحصیل طی مهلت معرفی برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی ، با درخواست دانشگاه و ثبت درخواست در دفاترخدمات الکترونیک انتظامی ( پلیس+۱۰) ، پس از احراز شرایط ، صدور مجوز ادامه تحصیل در مهلت معرفی بدون لحاظ غیبت فراهنم خواهد شد.

jpg 1

خلافی موتورسیکلت

خلافی موتورسیکلت چیست؟ و چرا مهم است؟

به تمام تخلفات رانندگی که شما با موتورسیکلت خود به دلیل نقص قوانین راهنمایی و رانندگی مرتکب می‌شوید، خلافی گفته می‌شود. اگر بر این باور هستید که جرائم رانندگی از اهمیت زیادی برخوردار نیستند باید بگوییم سخت در اشتباه هستید. با شناخت موارد زیر می‌توانید متوجه اهمیت بالای خلافی وسیله نقلیه خود شوید.

  • درصورتی‌که به موقع تخلفات رانندگی موتورسیکلت خود را پرداخت نکنید، مشمول پرداخت جریمه دو برابری و در نهایت توقیف موتور خواهید شد.
  • اگر نسبت به پرداخت به موقع خلافی اقدام نکنید زمان خرید و فروش موتور سیکلت با مشکل روبرو خواهید شد.
  • بعضی از تخلفات رانندگی نمره منفی دارند. یعنی علاوه بر اینکه باید جریمه آن را پرداخت کنید، نمره منفی نیز دریافت می‌کنید.

نکته: فراموش نکنید اگر نمره منفی شما بیشتر از حد نصاب باشد، گواهینامه شما باطل خواهد شد.

خلافی موتورسیکلت
خلافی موتورسیکلت

پرداخت خلافی موتورسیکلت در ۶ روش ساده و کاربردی

بسیاری از موتورسواران به دلیل بی‌توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی یا انجام حرکات نمایشی، حرکت در خلاف جهت خیابان، نداشتن کلاه ایمنی یا عبور از چراغ قرمز راهنمایی و رانندگی جریمه می‌شوند. اما داستان از آنجایی شروع می‌شود که برخی از رانندگان موتورسیکلت در جریان تعداد یا میزان جرائم رانندگی خود نیستند.در نتیجه جریمه خود را به موقع پرداخت نمی‌کنند. همین عامل باعث شده تا تمام خلافی موتورسیکلت جمع شوند و پرداخت یک‌باره آن تبدیل به کار سخت و پیچیده‌ای شود.

اگر از میزان جریمه و تعداد جرایم موتور اطلاعاتی ندارید و می‌خواهید جلوی توقیف آن و افزایش دو برابری جرائم را بگیرید؛ نگاهی به روش‌های استعلام خلافی موتورسیکلت زیر بیندازید.

    • دریافت خلافی موتورسیکلت از طریق پلاک
    • روش استعلام خلافی خودرو با پیامک
    • استعلام خلافی موتور سیکلت با کد ملی
    • استعلام خلافی خودرو و موتور با مراجعه به دفاتر + ۱۱۰

 

تمدید گواهینامه پلیس +10

شرایط گرفتن گواهینامه اتباع افغانستانی با گذرنامه

شرایط گرفتن گواهینامه اتباع افغانستانی با گذرنامه

جهت دریافت گواهینامه برای کسانی که پاسپورت یا گذرنامه یا کارت آمایش یا مقیم ایران هستند مراحلی جهت صدور گواهینامه اتباع خارجه در ایران دارد که به شرح ذیل است:

دریافت گواهینامه برای اتباع نیازمند یکی سری مقدماتی است که بدون لحاظ کردن آن‌ها، امکان اخذ گواهینامه رانندگی برای این افراد که به دور از میهن خود در کشور ایران، به کار و زندگی مشغول هستند. در حقیقت افرادی که در زمره اتباع حاضر در این قرار می گیرند، برای کار و فعالیت در کشور و همین طور بهره مندی از برخی حقوق چون دریافت گواهینامه رانندگی، باید پیش از آن کارت آمایش دریافت کرده و پس از آن تحت حمایت قانونی قرار خواهند گرفت.

شرایط گرفتن گواهینامه اتباع افغانستانی با گذرنامه
شرایط گرفتن گواهینامه اتباع افغانستانی با گذرنامه

گواهینامه برای اتباع چطور گرفته می‌شود؟

آن دسته از اتباع خارجی که متقاضی گرفتن گواهینامه در ایران هستند، می توانند با داشتن کارت آمایش (گواهینامه با کارت آمایش ۱۶) یا گذرنامه معتبر، نسبت به اخذ گواهینامه رانندگی اقدام کنند. در ادامه می بینیم که شرایط گرفتن گواهینامه اتباع چگونه است و چطور می‌توان به بهترین و سریع‌ترین شکل، اخذ گواهینامه برای اتباع خارجی را دنبال کرد.( شرایط گرفتن گواهینامه اتباع افغانستانی با گذرنامه )

شرایط گرفتن گواهینامه اتباع افغانستانی

برای گرفتن گواهینامه اتباع افغانستانی یا سایر اتباع خارجی، شرایط زیر لازم خواهد بود:

  1. متاهل بودن
  2. دارا بودن نامه از سرپرستی دانشجویان خارجی
  3. دارا بودن گذرنامه (به اضافه اقامت معتبر یکی از اعضای خانواده)
  4. حضور حداقل ۳ دانشجو در یک خانواده اتباع
  5. مبتلا بودن به بیماری خاص
  6. نامه صادره از بهزیستی
  7. دارا بودن معرفی نامه از یک ارگان خاص
شرایط گرفتن گواهینامه اتباع افغانستانی با گذرنامه
شرایط گرفتن گواهینامه اتباع افغانستانی با گذرنامه

 

مراحل اخذ گواهینامه اتباع

مراحل گرفتن گواهینامه برای اتباع به شرح زیر است:

  1. در گام اول باید برای دریافت گواهینام اتباع درخواست داده و به اداره آگاهی جهت انگشت‌نگاری و تشخیص هویت ارجاع داده خواهید شد. با دریافت پاسخ از این اداره و نبود سابقه کیفری موثر، یک معرفی نامه به شما داده می‌شود که از طریق آن به شهرک آزمایش شهر محل سکونت خود معرفی می‌شوید.
  2. با این معرفی نامه در آزمون رانندگی شرکت کرده و در صورت قبولی، کاردکسی به شما داده خواهد شد که با داشتن عکس و امضای مسئول مربوطه، می‌توانید از طریق آن در یک آموزشگاه رانندگی ثبت نام کرده و کلاس‌های تئوری و تمرین شهر را پشت سر بگذارید.
  3. با قبولی در آزمون‌های تئوری رانندگی و عملی و ارائه تمام مدارک به انضمام برگه معاینه چشمی پزشک معتمد راهنمایی و رانندگی، تنها کافی است که انتظار رسیدن گواهینامه را داشته باشید.

مدت زمان گرفتن گواهینامه پس از قبولی در آزمون های فوق، از طریق ارسال پستی، چیزی نزدیک به یک ماه خواهد بود. البته پس از قبولی یک گواهینامه کاغذی به شما داده می شود که امکان استفاده از آن را خواهید داشت.( شرایط گرفتن گواهینامه اتباع افغانستانی با گذرنامه )

هزینه گرفتن گواهینامه اتباع مطابق چیزی است که برای گواهینامه افراد معمولی داریم و بسته به قیمت های سالیانه تغییر خواهد کرد. این هزینه ها شامل هزینه ثبت نام در کلاس آموزشگاه راهنمایی و رانندگی و همین طور هزینه های مربوط به شهرداری، پلیس راهور و … خواهد بود.

به علاوه در صورتی که مایل به استفاده بیشتر از ۱۰ جلسه عرف کلاس آموزش عملی باشید یا به هر دلیلی هنوز مهارت لازم را به دست نیاورده و نیاز به تمدید این جلسات باشد، باید هزینه جداگانه ای از این بابت پرداخت کنید. همین طور شرایط تمدید گواهینامه اتباع پس از به پایان رسیدن اعتبار گواهینامه اتباع، مطابق چیزی است که برای صدور، تمدید و به طور کلی استفاده از گواهینامه های معمولی راهنمایی و رانندگی داریم.

2

جاماندگان یارانه

جاماندگان یارانه

آیا یارانه جاماندگان واریز می‌شود؟

به نقل از اقتصادنیوز، یارانه معوقه ممکن است هر لحظه از سوی سازمان هدفمدی یارانه‌ها واریز شود. این معوقات مربوط به جاماندگان و معترضانی است که صلاحیتشان برای دریافت یارانه جدید تایید شده بود. در واقع، دولت بابت ماه‌های اردیبهشت و خرداد به آن‌ها بدهکار است.

پیگیری‌ها از سازمان هدفمندی یارانه‌ها نشان می‌دهد که پرداخت مطالبات این شهروندان در مرحله هماهنگی بانکی است و احتمال واریز آن در هر لحظه وجود دارد.

به صورت مشخص بعد از اجرای برنامه اصلاح ارزترجیحی، دولت مبلغ جدیدی به شهروندان دهک‌های اول تا نهم درآمدی پرداخت کرد. مبلغ آن برای سه دهک اول درآمدی ماهانه ۴۰۰ هزار تومان و برای شش دهک درآمدی دیگر ماهانه ۳۰۰ هزار تومان است.

به دنبال اجرای این برنامه، نام نویسی از دو گروه شهروندان آغاز شد. گروه اول شهروندانی بودند که در لیست داده‌های آماری وزارت رفاه وجود داشتند، اما از جمع یارانه‌بگیران کنار گذاشته شده بودند. ( جاماندگان یارانه )

جاماندگان یارانه
جاماندگان یارانه

دسته دوم، اما کسانی بودند که وزارت رفاه هیچ اطلاعاتی از وضعیت درآمدی آن‌ها نداشت و در نتیجه مبلغی هم به آن‌ها پرداخت نمی‌شد.

گروه اول معترضان و گروه دوم جاماندگان بودند، دولت در همان روزهای نخست بعد از اجرای برنامه اصلاح ارز ترجیحی برای شهروندان گروه نخست یا به اصطلاح معترضان، یارانه جدید اردیبهشت را به صورت علی‌الحساب واریز کرد. این مبلغ تا زمان بررسی صلاحیت آن‌ها غیر قابل برداشت بود.

همزمان با موعد واریز یارانه تیر، قرار شد مبلغ بلوکه شده اردیبهشت به همراه مبلغ پرداخت نشده مربوط به ماه خرداد نیز به حساب این گروه از شهروندان واریز شود.

در خصوص شهروندان دسته دوم یا به اصطلاح جاماندگان نیز هرچند یارانه اردیبهشت به صورت مشروط پرداخت نشد، اما طبق وعده دولت در صورت مستحق شناخته شدن شهروندان متقاضی، این یارانه از ماه اردیبهشت به حساب آن‌ها واریز می‌شود.

از قرار معلوم واریز یارانه تیر به حساب شهروندان معترض و جامانده انجام شده است و بابت معوقات دو ماه گذشته نیز پرداخت این مطالبات هر لحظه صورت می‌گیرد.

هدفمندی یارانه‌ها پیش از این اعلام کرده بود که از نظر تامین اعتبار مشکلی نیست و مساله فقط انجام برخی هماهنگی‌های بانکی است.

( جاماندگان یارانه )

پلیس +۱۰ رشت