فرار از سربازی و مجازات آن

فرار از سربازی و مجازات آن

فرار از سربازی و مجازات آن

در کشور ایران سربازی اجباری است و هر شخص می‌بایست برای ادای دین به کشور و همچنین به موجب قانون پس از رسیدن به سن قانونی اقدام به معرفی و اعزام به دوره وظیفه کند.

عده ای برای فرار از آن اقدام به رفتاری می‌کنند که می‌تواند موجب بروز مشکلات اساسی برای آن‌ها شود. در این نوشتار به بررسی فرار از خدمت و مجازات آن می‌پردازیم.

سرباز فراری کیست؟

مشمولینی که کارهای اعزام به خدمت را انجام داده و به پادگان های خود معرفی شده‌اند سرباز وظیفه به حساب می‌آیند. این سربازان پس از حضور در پادگان باید برای هرگونه تاخیر یا غیبت، با مسئولان پادگان خود هماهنگی‌های لازم را انجام دهند.

این افراد تنها در تاریخ‌های مشخص شده می‌توانند به مرخصی بروند، برخی از سربازان پس از رفتن به مرخصی دیگر به خدمت باز نمی‌گردند. این افراد پس از طولانی شدن غیبت‌شان به عنوان سربازان فراری از سوی نظام وظیفه شناخته می‌شوند.

فرار از سربازی و مجازات آن

تفاوت مشمول غایب با سرباز فراری چیست؟

مشمول غایب شخصی است که خود را برای خدمت سربازی معرفی نکرده است و به جرم او در دادسرای عمومی و انقلاب و سپس دادگاه کیفری دو رسیدگی می‌شود ولی سرباز فراری شخصی است که خود را برای خدمت معرفی کرده‌ است و پس از آن برای حضور در یگان، غیبت طولانی دارد که به جرم او در دادسرای نظامی و سپس در دادگاه نظامی دو رسیدگی می‌شود.

مجازات فرار از خدمت چیست؟

فرار از خدمت می‌تواند مجازات حبس، جزای نقدی، اضافه خدمت را برای سرباز فراری در پی داشته باشد.

بنا بر ماده ۵۹ قانون مجازات جرایم نیروهای مسلح هرگاه سربازی در زمان صلح بیش از پانزده روز ‌متوالی مرتکب غیبت و عذر موجهی نداشته باشد فراری محسوب و چنانچه‌ دستگیر شود به حبس از سه ماه تا یک سال یا سه ماه تا یک سال اضافه خدمت ‌محکوم می‌شود.

فرار از سربازی و مجازات آن

همچنین بر اساس ماده ۶۰ قانون مجازات جرایم نیرو‌های مسلح کارکنان وظیفه فراری در زمان صلح هرگاه شخصا خود را معرفی و‌ مشغول خدمت شوند به شرح زیر مجازات می‌شوند:

  • اگر برای اولین بار مرتکب فرار از خدمت شده و ظرف مدت شصت روز ‌از شروع غیبت خودش را معرفی کند بدون ارجاع پرونده به مرجع قضایی در مقابل هر روز ‌غیبت و فرار، دو روز به خدمت دوره ضرورت آنان افزوده می‌شود؛ این اضافه خدمت‌ حداکثر سه ماه خواهد بود.
  • چنانچه پس از مدت ۶۰ روز خود را معرفی کنند و یا‌ سابقه فرار از خدمت داشته باشند به حکم دادگاه به حبس از دو تا شش ماه محکوم‌ می‌‌شوند.
  • چنانچه در زمان جنگ یا بسیج و فراخوان عمومی یا هنگامی که یگان مربوط ‌در آماده ‌باش رزمی باشد و ظرف حداکثر دو ماه از تاریخ شروع جنگ یا بسیج و فراخوان‌ عمومی یا اعلام آماده‌ باش رزمی خود را معرفی کنند از تعقیب و کیفر معاف خواهند‌‌بود.‌

درصورتی که معرفی پس از این مدت باشد حکم فراری در زمان جنگ را خواهند داشت.

بخشش فرار از خدمت

دادرس رسیدگی کننده به پرونده می‌تواند بر اساس شرایط خاصی که یک سرباز مرتکب جرم شده است؛ مانند مشکلات خانوادگی، نیاز شدید مالی و غیره.

همچنین ندامت، سوابق اخلاقی و مذهبی مثبت و حسن شهرت و فقدان سابقه فرار از خدمت‌، مجازات حبس را به جزای نقدی از یک میلیون ریال تا ۱۰ میلیون ریال یا اضافه خدمت از ۲ تا ۴ ماه تبدیل کند.

سامانه نوبت دهی اینترنتی گذرنامه پلیس 10+ اخذ نوبت | Epolice.ir

سامانه نوبت دهی اینترنتی گذرنامه پلیس 10+ اخذ نوبت | Epolice.ir

این پیامک درباره یارانه کمک معیشتی جعلی است + عکس

این پیامک درباره یارانه کمک معیشتی جعلی است + عکس

این پیامک درباره یارانه کمک معیشتی جعلی است + عکس

به نظر می رسد در روز های جاری، مجددا شاهد ارسال پیامک های جعلی در خصوص یارانه کمک معیشتی هستیم، که لازم است مردم مراقب این پیامک های جعلی باشند.

به عنوان مثال یکی از این پیامکها  در ادامه قابل مشاهده است.

در پیامک زیر از مخاطب خواسته شده برای مشاهده یارانه معیشتی  از طریق لینکی در داخل پیامک قرار داده شده پیگیری انجام شود. این درحالی است که به وضوح یک لینک مشکوک با ادرسی نا معتبر در این پیامکها  قرار داده شده که احتمالا  هدف ارسال کنندگان ان سود جویی از مردم است.

از سوی دیگر باید به این نکته نیز توجه داشت که بعد از اردیبهشت 1401 و حذف ارز 4200 تومانی، یارانه معیشتی که از سال 1398 برقرا شده بود حذف گردیده و به صورت یکجا یارانه های نقدی 300 و 400 هزار تومانی به حساب یارانه بگیران واریز میشود.

این پیامک درباره یارانه کمک معیشتی جعلی است + عکس

پیشتر از سوی مسئولان نیروی انتظامی درخصوص لینکهای آلوده و  مشکوک که در قالب پیامک ارسال میشود هشدار داده شده بود.

شرایط گرفتن و تمدید پاسپورت 1403+ هزینه‌ها

شرایط گرفتن و تمدید پاسپورت 1403+ هزینه‌ها

دفاتر پلیس + ۱۰ چه خدماتی ارائه می‌دهند؟

دفاتر پلیس + ۱۰ چه خدماتی ارائه می‌دهند؟

دفاتر پلیس + ۱۰ چه خدماتی ارائه می‌دهند؟

مردم می‌توانند با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ خدماتی مانند تعویض گواهینامه و گذرنامه، خلافی خودرو، استعلام سوپیشینه و صدور کارت هوشمند سوخت را دریافت کنند.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بخواهید برای انجام کاری به یکی از مراکز دولتی مراجعه کنید اما ندانید که خدت مورد نظر شما توسط کدام مرکز ارائه می‌شود. در این گزارش به معرفی خدماتی می‌پردازیم که دفاتر پلیس +۱۰ به مردم ارائه می‌دهند.

دفاتر پلیس + ۱۰ چه خدماتی ارائه می‌دهند؟

خدمات مربوط به گواهینامه

یکی از این موارد خدمات گواهینامه شامل تمدید و تعویض انواع گواهینامه رانندگی و صدور المثنی است. افرادی که تاریخ اعتبار گواهینامه آن‌ها تمام شده و یا گواهینامه مخدوش شده باشد

به طوری که مندرجات آن خوانده نشود، یا گواهینامه آن‌ها مفقود شده باشد، می‌توانند برای تعویض گواهینامه به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کنند. یکی دیگر از موارد تعویض گواهینامه تغییر وضعیت جسمانی فرد مانند عینک داشتن و نداشتن است. مدارک مورد نیاز برای این کار شامل:

  • اصل و کپی شناسنامه
  • ب- اصل و کپی کارت ملی
  • پ- کدپستی ۱۰ رقمی و آدرس دقیق پستی محل سکونت دائمی
  • ت- اصل گواهینامه مربوطه
  • ث- دو قطعه عکس رنگی
  • ج- اعلام گروه خونی
  • ح- پرداخت هزینه تعویض

خدمات مربوط به گذرنامه

خدمت دیگر ارائه شده در این دفاتر صدور گذرنامه شامل اخذ مدارک متقاضی گذرنامه و ثبت اطلاعات در سیستم است. برای این کار باید مدارک زیر را به همراه داشته باشید.

  • الف- اصل گذرنامه
  • ب- اصل شناسنامه و کارت ملی ایرانی
  • پ- چهار قطعه عکس جدید
  • ت- هزینه تجدید
  • ح- پر کردن فرم مربوط

فهرست خدمات دفاتر پلیس +۱۰

موارد دیگری که برای انجام آن می‌توانید به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کنید شامل موارد زیر می‌شود:

  • خدمات اجرائیات شامل صدور صورت وضعیت خلافی خودرو
  • خدمات صدور و تمدید پروانه کسب (اماکن)
  • استعلام تشخیص هویت (سوء پیشینه کیفری)
  • ثبت درخواست­های مشمولین ( نظام وظیفه)
  • رسیدگی غیر حضوری به شکایات صورت وضعیت
  • صدور و المثنی کارت هوشمند سوخت
  • تغییر آدرس مالکان خودرو

ساعت کار دفاتر پلیس+۱۰

لازم به ذکر است که این مراکز شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۵ و روزهای پنجشنبه ۷:۳۰ تا ۱۲ دایر هستند. همچنین برخی دفاتر منتخب در استان‌ها در ایام تعطیل مانند نوروز و اعیاد و عزا آماده ارائه خدمات هستند.

گرفتن گواهی عدم سوء پیشینه اینترنتی - پلیس +10 رشت

گرفتن گواهی عدم سوء پیشینه اینترنتی – پلیس +10 رشت

گرفتن گواهی عدم سوء پیشینه اینترنتی – پلیس +10 رشت

صدور و نحوه دریافت گواهی عدم سو سابقه به صورت اینترنتی و از طریق مراجعه به سامانه خدمات الکترونیک قضایی ( سامانه ثنا ) امکان پذیر می باشد و افراد متقاضی دریافت این گواهی باید از منوی سمت راست صفحه اصلی سامانه ثنا گزینه ثبت درخواست گواهی عدم سوء پیشینه را انتخاب کنند .

سوء پیشینه در لغت به معنای بدی پیشینه یا سابقه است و در صورتی که فرد مرتکب برخی از جرایم شده و حکم محکومیت قطعی دریافت کرده باشد ، در سابقه او ثبت می شود که این جرایم را قانون مجازات اسلامی مشخص کرده است. داشتن سوء پیشینه آثاری به دنبال دارد من جمله این که مانع از استخدام فرد در دستگاه های دولتی می شود.

 

از افراد در طول زندگی به دلایل مختلف گواهی سو پیشینه درخواست می شود ، مخصوصا در مواقع استخدام ، کارفرما و مخصوصا دستگاه های اجرایی و مراکز دولتی و مانند این ها از فرد داوطلب در هنگام گزینش ، این گواهی را درخواست می کنند. در گذشته این گواهی تنها از طریق مراجعه حضوری به پلیس +10 قابل دریافت بود اما این رویه تغییر کرده است.

 

به همین دلیل در این مقاله ضمن تعریف گواهی عدم سوء پیشینه به این پرسش ها پاسخ می دهیم که آیا امکان گرفتن گواهی عدم سوء پیشینه به صورت اینترنتی  و بدون مراجعه حضوری وجود دارد یا خیر و همچنین به مراحل و نحوه دریافت گواهی عدم سوء پیشینه اینترنتی خواهیم پرداخت و در آخر به این که چه جرایمی موجب سو سابقه می شود ، اشاره ای خواهیم داشت.

 

آیا گرفتن عدم سوء پیشینه آنلاین امکان پذیر است ؟

برای پاسخ به این سوال که آیا گرفتن عدم سوء پیشینه آنلاین امکان پذیر است یا خیر ، باید ابتدا گواهی عدم سوء پیشینه یا سو سابقه را تعریف کرد . گواهی عدم سوء پیشینه گواهی است که سابقه و پیشینه کیفری افراد ، در صورتی که مرتکب برخی از جرایم مشخص شده در قانون شده باشند و حکم محکومیت قطعی دریافت کرده باشند ، در آن درج می شود .

 

این گواهی قبلا از سوی دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی یا پلیس + 10 صادر می گردید که به تازگی امکان امکان صدور و دریافت گواهی عدم سوء پیشینه به صورت اینترنتی و آنلاین فراهم شده است و کسانی که متقاضی گرفتن گواهی عدم سوء پیشینه اینترنتی هستند ، با مراجعه به سامانه خدمات الکترونیک قضایی ( سامانه ثنا ) می توانند درخواست خود را ثبت کنند .

همچنین امکان پیگیری این درخواست در سامانه پیگیری گواهی عدم سوء پیشینه وجود دارد.

 

مراحل و نحوه دریافت گواهی عدم سوء پیشینه اینترنتی

قبل از بررسی مراحل و نحوه دریافت گواهی عدم سوء پیشینه اینترنتی باید گفت که ابتدا لازم است شخص پیش تر در سامانه ثنا ثبت نام کرده باشد و پس از ثبت نام برای دریافت گواهی عدم سوء پیشینه اینترنتی باید اقدامات ذیل را به ترتیب انجام دهد :

 

عبارت ” سامانه خدمات الکترونیک قضایی ” و یا ” سامانه ثنا ” را در مرور گر اینترنتی خود جستجو کرده تا صفحه لینک های گوگل برای شما باز شود و بر روی لینک به آدرس adliran.ir کلیک کنید.

 

 

بعد از ورود به صفحه اصلی سامانه، مطابق تصویر سامانه لازم است گواهی عدم سوء پیشینه انتخاب شود .

 

 

در این قسمت باید کد ملی و رمز شخصی وارد شده و سپس بر روی گزینه مرحله بعد کلیک شود .

 

 

در این زمان برای تلفن همراه فرد یک رمز موقت ارسال می شود که بعد از درج آن در قسمت مشخص شده ، باید گزینه ورود را انتخاب کند .

 

 

در این بخش فرد وارد صفحه کاربری شخصی خود شده است و می توانید نام و نام خانوادگی خود را در قسمت چپ صفحه ملاحظه کند . برای دریافت گواهی عدم سوء پیشینه اینترنتی باید مطابق تصویر بر روی گزینه ثبت درخواست گواهی عدم سوء پیشینه کلیک شود .

 

در مرحله بعد اطلاعات شخصی و آدرس فرد نمایان می شود که لازم است شخص بر روی یکی از گزینه های به درخواست شخصی و یا به درخواست سازمان/ اداره/.. را انتخاب کرده و ثبت موقت درخواست را بزند، در مرحله بعد لازم است شخص هزینه لازم را پرداخت کند و درخواست خود را ثبت نماید.

سپس منتظر بماند تا سامانه به وی شماره پیگیری دهد تا از این طریق بتواند، درخواست خود را پیگیری نماید. گواهی سوء پیشینه پس از صدور در سامانه ابلاغ شخص قرار خواهد گرفت.

 

معاون آمار و فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری کل استان البرز اعلام کرد در حال حاضر، گرفتن گواهی عدم سوء پیشینه به امکانات اپلیکیشن عدالت همراه افزوده شده و بنابراین کلیه کاربران می توانند سو سابقه خود را از طریق تلفن همراه دریافت نمایند.

موارد درج در گواهی عدم سوء پیشینه

بسیاری از افراد نگران این موضوع هستند که هر شکایتی که در دادگاه یا دادسرا از آن ها شده است ، در سو سابقه آن ها درج گردد که در واقع بدین صورت نیست و موارد درج در گواهی عدم سوء پیشینه، صرفا مواردی محسوب می گردد که در قانون مجازات اسلامی مشخص شده اند . به علاوه باید خاطر نشان کرد که امکان پاک کردن سوء پیشینه کیفری وجود دارد .

 

طبق ماده 25 این قانون : ” محکومیت قطعی کیفری در جرائم عمدی ، پس از اجرای حکم یا شمول مرور زمان ، در مدت زمان مقرر در این ماده محکوم را از حقوق اجتماعی به عنوان مجازات تبعی محروم می‌ کند:

 

الفهفت سال در محکومیت به مجازات های سالب حیات و حبس ابد از تاریخ توقف اجرای حکم اصلی

ب سه سال در محکومیت به قطع عضو ، قصاص عضو در صورتی که دیه جنایت وارد شده بیش از نصف دیه مجنی علیه باشد ، نفی بلد و حبس تا درجه چهار

پدو سال در محکومیت به شلاق حدی، قصاص عضو در صورتی که دیه جنایت وارد شده نصف دیه مجنی علیه یا کمتر از آن باشد و حبس درجه پنج ”

 

لازم به ذکر است غیر از مواردی که در بالا بیان شد ، محکومیت های دیگر در سو سابقه فرد ذکر نمی شود . طبق تبصره این ماده : ” در غیر موارد فوق، مراتب محکومیت در پیشینه کیفری محکوم درج می‌ شود لکن در گواهی‌ های صادره از مراجع ذیربط منعکس نمی‌ رسد مگر به درخواست مراجع قضائی برای تعیین یا بازنگری در مجازات ”

 

مدت زمان صدور گواهی عدم سوء پیشینه

در بخش های قبل، در مورد گرفتن گواهی عدم سوء پیشینه اینترنتی، صحبت و مراحل و نحوه دریافت آن را از طریق سامانه ثنا توضیح داده شد، همچنین، گفته شد که تمامی جرایم در  گواهی عدم سوء پیشینه صادره، درج نشده و صرفا، جرایمی که دارای مجازات خاصی بوده، مانند جرایمی که مجازات قانونی آن، قصاص و حبس ابد است، در گواهی، قید می شود.

 

اما، هنگامی که اشخاص، برای گرفتن گواهی عدم سوء پیشینه اینترنتی و اطلاع از سو سابقه خود، اقدام می کنند، یکی از سوالات مهمی که برای آنها مطرح می شود، این مساله بوده که مدت زمان صدور گواهی عدم سوء پیشینه، چقدر بوده و دریافت گواهی سو سابقه، چند روز زمان می برد؟

 

در پاسخ به این سوال که مدت زمان صدور گواهی عدم سوء پیشینه، چقدر است، باید گفت، تا پیش از راه اندازی سامانه ثنا و فراهم کردن امکان گرفتن گواهی عدم سوء پیشینه اینترنتی، دریافت گواهی سو سابقه، 7 تا 10 روز زمان می برد؛

اما، در حال حاضر و با راه اندازی سامانه ثنای قوه قضاییه، این مدت، به نحو قابل توجهی کاهش پیدا کرده و در صورتی که متقاضی، درخواست گرفتن گواهی عدم سوء پیشینه را به روش اینترنتی و بدون مراجعه حضوری ثبت نماید، گواهی او ظرف حداکثر 3 ساعت صادر می گردد.

اعتبار گواهی عدم سوء پیشینه

سوال مهم دیگری که در رابطه با گرفتن گواهی عدم سوء پیشینه اینترنتی، باید به آن پاسخ داده شود، این مساله بوده که در صورت دریافت گواهی سو سابقه، مدت اعتبار آن، تا چه زمانی می باشد. لذا، در این بخش، به توضیح اعتبار گواهی عدم سوء پیشینه پرداخته می شود.

 

در پاسخ به این سوال که اعتبار گواهی عدم سوء پیشینه تا چه زمانی می باشد، باید گفت، مدت اعتبار این گواهی، به طور کلی، یک ماه بوده که در این مدت، باید به مراجع داخل کشور یا دارالترجمه ارائه شود. اما، پس از ترجمه این گواهی، توسط دار الترجمه، دارنده آن، تا 6 ماه، برای ارائه گواهی سو سابقه، به سفارت مربوطه، مهلت خواهد داشت.

 

در رابطه با تاثیر سوء پیشینه برای استخدام، جرائمی که منجر به ایجاد سوء سابقه برای استخدام می شوند و مدت زمان تاثیر سوء پیشینه برای استخدام، در قانون مجازات ذکر شده است.

نحوه تاثیر سوء پیشینه برای استخدام، به این صورت است که در مدت های ذکر شده، فرد نمی تواند استخدام شود؛ اما پس از گذشت این مهلت، مجددا از حقوق اجتماعی از جمله استخدام برخوردار خواهد شد.

سوالات متداول

 

1- آیا به صورت اینترنتی می توان گواهی عدم سوء پیشینه را دریافت کرد ؟

بله دریافت گواهی عدم سو پیشینه به صورت اینترنتی امکان پذیر می باشد که برای مطالعه جزئیات تکمیلی می توانید مقاله را مطالعه کنید .

 

2- برای گرفتن گواهی عدم سوء پیشینه اینترنتی از چه طریقی می توان اقدام کرد ؟

امکان گرفتن گواهی عدم سوء پیشینه اینترنتی از طریق مراجعه به سامانه خدمات الکترونیک قضایی یا سامانه ثنا امکان پذیر بوده که راهنمای تصویری آن در مقاله آورده شده است .

 

3- برای دریافت سو سابقه اینترنتی چه مقدماتی لازم است ؟

برای دریافت سو سابقه اینترنتی لازم است ابتدا در سامانه ثنا ثبت نام کرده باشید که جزئیات آن در مقاله آورده شده است.
آشنایی با دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10)

آشنایی با دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10)

آشنایی با دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10)

دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی زیرمجموعه‌ای از خدمات الکترونیکی ارائه شده توسط پلیس در ایران است که در دفاتری به نام دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (یا دفاتر پلیس+10) ارائه می‌شود. اعم خدمات پلیس+10 شامل خدمات وظیفه عمومی، کارت سوخت، گواهینامه رانندگی، گذرنامه و برخی موارد دیگر می‌شود.

طرح پلیس+10 با سه خدمت عمومی گذرنامه، گواهینامه، اجرائیات (تخلفات راهنمایی و رانندگی) در دهه فجر انقلاب اسلامی سال 82 آغاز شد و به تدریج تعداد دفاتر در سطح کشور افزایش پیدا کرد و بر اساس آیین‌نامه و کانون آنها به بخش خصوصی واگذار گردید. هدف‌گذاری اولیه، ارائه 10 خدمت از خدماتی بود که پیشتر در ناجا ارائه می‌شد.

متولی اصلی صدور پروانه و مجوز تاسیس مراکز خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+ 10)  شرکت پژوهش و توسعه ناجی وابسته به بنیاد تعاون نیروی انتظامی جمهوری اسلامی است که با استفاده از آخرین فناوری­های نوین اطلاعاتی و ارتباطی و با جذب نیروهای متخصص داخلی گام­های ارزشمندی را در جهت تحقق و استقرار دولت الکترونیک طی نموده است. لازم به ذکر است که آدرس تمامی دفاتر پلیس + 10 در این لینک در دسترس همگان قراردارد.

آشنایی با دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10)

فراخوان تاسیس دفاتر خدمات الکترونیکی انتظامی

مطابق با نیاز و ظرفیت سالیانه به منظور صدور مجوز تأسیس دفاتر خدمات الکترونیکی انتظامی، شرکت پژوهش و توسعه ناجی سالانه فرخوان­های اخذ مجوز ایجاد چنین دفاتری را از طریق وب­سایت epolice.ir اعلان و در بازه­ی زمانی مقرر شده متقاضیان می­بایست مدارک درخواست شده را تکمیل و از مبادی ذی­ربط پیگیری نمایند.

 شرایط عمومی متقاضیان برای تاسیس دفاتر پلیس + 10

  • 1- دارا بودن تابعیت جمهوری اسلامی ایران،
  • 2- تدین به دین مبین اسلام یا سایر ادیان رسمی کشور،
  • 3- نداشتن پیشینه کیفری و عدم اشتهار به فساد و اعتیاد به مواد مخدر،
  • 4-دارای گواهی پایان خدمت وظیفه عمومی یا معافیت دائم از خدمت برای افراد ذکور،
  • 5- عدم اشتغال در دستگاه­های دولتی و غیر دولتی،
  • 6- حداقل سن 25 سال و حداکثر سن 55 سال
  • 7- دارا بودن اطلاعات پایه مهارت کار با کامپیوتر با ارائه مدرک قابل قبول
  • 8- دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی کاردانی 9- متاهل
  • 10- سکونت دائمی در محل مورد تقاضا

تبصره: رشته­ های کامپیوتر، الکترونیک- برق، حقوق و علوم پایه انتظامی جزء رشته­ های مرتبط محسوب می گردند.

فهرست خدمات قابل انجام در دفاتر

  • الف- خدمات گواهینامه شامل تمدید و تعویض انواع گواهینامه رانندگی و صدور المثنی
  • ب- خدمات صدور گذرنامه شامل اخذ مدارک متقاضی گذرنامه و ثبت اطلاعات در سیستم
  • پ- خدمات اجرائیات شامل صدور صورت وضعیت خلافی خودرو
  • ت- خدمات صدور و تمدید پروانه کسب (اماکن)
  • ث- استعلام تشخیص هویت (سوء پیشینه کیفری)
  • ج-ثبت درخواست­های مشمولین ( نظام وظیفه)
  • ح- رسیدگی غیر حضوری به شکایات صورت وضعیت
  • خ- صدور و المثنی کارت هوشمند سوخت
  • چ- تغییر آدرس مالکان خودرو

تعویض گذرنامه و گواهینامه

از جمله خدمات اصلی ارائه شده در دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) تمدید/تعویض گذرنامه و گواهینامه می ­باشد. در خصوص تقاضا برای هر مورد متقاضی می­بایست مدارک ذیل را به یکی از دفاتر ذی­ربط ارائه دهد:

مدارک مورد نیاز برای تعویض/گرفتن گذرنامه

  • الف- اصل گذرنامه،
  • ب- اصل شناسنامه و کارت ملی ایرانى
  • پ- چهار قطعه عکس جدید
  • ت- هزینه تجدید
  • ح-فرم مربوط

مدارک مورد نیاز برای تعویض/تمدید گواهینامه

  •  الف- اصل و کپی شناسنامه
  • ب- اصل و کپی کارت ملی
  • پ- کدپستی 10 رقمی و آدرس دقیق پستی محل سکونت دائمی
  • ت- اصل گواهینامه مربوطه بر اساس یکی از شرایط زیر

اعتبار آن به پایان رسیده باشد./مخدوش و یا مهر و مندرجات آن ناخوانا شده و یا اینکه مشخصات شناسنامه‌ای فرد و یا وضعیت جسمانی دارنده گواهینامه تغییر یافته باشد./مفقود شده باشد که می‌بایست در دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی، استعلام اولیه را انجام داده و در صورت نبود سابقه، به اداره راهنمائی و رانندگی صادر کننده گواهینامه مراجعه و برگه استعلام را تهیه نموده و به دفتر ارایه دهند.

  • ث- دو قطعه عکس رنگی
  • ج- اعلام گروه خونی
  • ح- هزینه تعویض.

تعرفه خدمات (هزینه) تعویض گذرنامه و گواهینامه

هزینه تعویض گذرنامه به شرح ذیل می­باشد (سال 1400)

نوع هزینه

مبلغ

حساب یا دریافت کننده

واریزی نیروی انتظامی

950/000 ریال

2171151301007 (بانک ملی)

واریزی شهرداری

87/000 ریال

3111000048006در تهران و در سایر شهرها به شماره حساب شهرداری استان که می­توان از دفاتر گرفت

هزینه دفاتر پلیس +10

475/000 ریال

پرداخت به خود دفاتر پلیس +10

هزینه پستی

147/000 ریال

اداره پست

هزینه فرم گذرنامه جدید با شناسه الکترونیکی

27/000 ریال

پرداخت به خود دفاتر پلیس +10

هزینه ­اجازه محضری

520/000 ریال

دفتر خانه اسناد رسمی

هزینه تعویض گواهینامه به شرح ذیل می­ باشد

ردیف

گواهینامه

مبلغ

بابت

1

کلیه گواهینامه­ ها

1/650/000 ریال

هزینه‌های تعویض و تمدید گواهینامه هوشمند

2

10/000 ریال

حق تمبر

3

550/000 ریال

معاینه پزشک معتمد

4

250/000 ریال

جرایم دیرکرد تمدید گواهینامه به ازای هر سال

آشنایی با دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10)

ساعات کار دفاتر  پلیس + 10 (خدمات الکترونیک انتظامی)

ساعت و شیفت کاری دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی در سراسر کشور از شنبه تا چهارشنبه ساعت 7:30 تا 15 می­باشد و در روزهای پنج شنبه 7:30 تا 12 دایر هستند. همچنین بعضی دفاتر منتخب در استان­ها در روزهای تعطیل مانند نوروز و ایام استثنایی (عید,عزا, …) آماده ارائه خدمات می­ باشند.

عوارض سالیانه خودرو: اجبار یا اختیار

عوارض سالیانه خودرو: اجبار یا اختیار

عوارض سالیانه خودرو: اجبار یا اختیار

شهرداری در ازای خدماتی که به شهروندان خود می‌دهد، به صورت سالیانه عوارض دریافت می‌کند. عوارض سالیانه خودرو، یکی از این مواردی است که شهروندان مالک خودرو، باید آن را پرداخت کنند.

همیشه محاسبه عوارض سالیانه ماشین برای شهروندان سوال بوده‌است و ما برای پاسخ به این سوال به شما پیشنهاد می‌کنیم که تا انتهای متن همراه ما باشید تا درباره چگونگی محاسبه عوارض ماشین و تعرفه سال ۱۴۰۰ توضیحاتی ارائه کنیم.

چرا عوارض شهرداری خودرو وجود دارد؟

عوارض شهرداری خودرو را می‌توان یکی از عوارض و مالیات‌های شهری دانست؛ که صرف هزینه‌های مدیریت، نگهداری و نوسازی شهر‌ها یا خیابان‌ها می‌شود. بهتر است بدایند که عدم پرداخت این عوارض باعث اختلال در ارائه خدمات شهری خواهد شد و درآمدهای ثابت شهرداری را به وقفه می‌اندازد.

عوارض سالیانه خودرو: اجبار یا اختیار

عوارض سالیانه خودرو برای نوسازی جاده‌ها استفاده می‌شود.

امروزه به دلیل ضعف‌های ریشه‌دار مدیریتی، افکاری در ذهن شهروندان ایجاد شده‌است که دریافت عوارض و مالیات به عنوان پول‌های اجباری از مردم، دریافت می‌شود و همین موضوع باعث شده که عدم شفاف سازی مشکلاتی را به وجود آورد.

تفاوت عوارض شهرداری و عوارض سالیانه در چیست؟

نکته مهم این است که عوارض شهرداری به عوارضی گفته می‌شود که برای کنترل آلودگی هوا که در شهر تردد می‌کنید، عنوان می‌شود و عوارض سالیانه شهرداری به عوارضی گفته می‌شود که هر خودرو باید در سال و با توجه به فرمول مشخص، پرداخت کند.

تعرفه عوارض خودرو در سال ۱۴۰۰

در تبصره ۶ ماده ۴۲ از فصل نهم قانون مالیات بر ارزش افزوده، اشاره شده‌است که مالک‌های وسایل نقلیه، باید عوارض خودروی خود را سالیانه پرداخت کنند. مبنای محاسبه عوارض سالیانه خودرو با توجه به مدل خودرو بوده و برای خودروهای تولید شده در داخل کشور، قیمت فروش کارخانه مد نظر است.

توجه کنید که برای خودروهای وارداتی مجموع ارزش گمرکی و حقوق ورودی آن محاسبه خواهد شد.

پیش از سال ۱۳۹۸، تعرفه عوارض به میزان ۰.۱ از قیمت خودرو محاسبه شده و البته که این نرخ از ابتدای سال ۱۳۹۸ با یک رشد ۵۰ درصدی مواجه شد و به ۰.۱۵ درصد از قیمت خودرو افزایش پیدا کرد.

به طور مثال: اگر خودرویی در سال ۱۳۹۸ ارزشی معادل ۱۰۰ میلیون تومان داشت تا قبل از سال ۹۸ باید مبلغ ۱۰۰ هزار تومان عوارض پرداخت می‌کرد، اما بعد از سال ۹۸ مبلغی معادل ۱۵۰ هزار تومان به عنوان عوارض سالیانه در نظر گرفته می‌شد؛ که بسیاری از افراد تمایلی به پرداخت این مبالغ نداشتند.

عوارض شهرداری خودرو در سال ۱۴۰۰ با افزایش قابل توجهی همراه بوده و در برخی از خودرو‌ها، به میزان دو برابر افزایش داشته‌است.

همان‌طور که گفته شد، افراد تمایلی به پرداخت و محاسبه عوارض سالیانه خودرو ندارد و تنها راه حل و اهرم فشار برای پرداخت عوارض، جریمه ۲ درصدی دیرکرد پرداخت مالیات است. توجه کنید که در صورت عدم پرداخت عوارض سالیانه در زمان مقرر ، مالیات بر ارزش افزوده به ازای هرماه تاخیر، همان جریمه دو درصدی است.

عوارض خودرو‌ها در سال ۱۴۰۰

همان‌طور که اشاره شد، عوارض خودرو با توجه به مدل و سال ساخت آن محاسبه خواهد شد که در اینجا برخی از خودرو‌ها مشخص شده‌اند:

خودرو مدل عوارض خودرو در سال ۱۴۰۰
پژو پارس سال ۱۳۸۷ ۱.۶۰۵.۰۰۰ ریال
رنو پارس تندر ۱۳۹۶ ۳.۰۰۰.۰۰۰ ریال
تویوتا پرادو GX ۲۰۰۵ ۲۹.۲۵۰.۰۰۰ ریال
تویوتا یاریس صندوقدار ۲۰۱۴ ۹.۱۵۰.۰۰۰ ریال
تویوتا پریوس ۲۰۱۷ ۱۱.۸۵۰.۰۰۰ ریال
تویوتا کرولا GLI ۲۰۰۵ ۷.۶۵۰.۰۰۰ ریال
رنو مگان اتوماتیک ۱۳۸۹ ۴.۵۷۵.۰۰۰ ریال
میتسوبیشی ASX ۲۰۱۸ ۱۴.۷۰۰.۰۰۰ ریال
دی اس ۶ ۲۰۱۸ ۱۸.۰۰۰.۰۰۰ ریال
لکسوس RX350 ۲۰۱۲ ۳۵.۲۵۰.۰۰۰ ریال

روش‌های استعلام عوارض شهرداری

برای پرداخت عوارض شهرداری خودرو دو راه وجود دارد می‌توان به صورت حضوری و آنلاین پرداخت انجام داد. برای روش حضوری به دفاتر خدمات شهری، مراجعه کرده و با پر کردن فرم‌های مرتبط، استعلام انجام خواهد شد. این مورد بسیار زمان بر بوده و باعث هدر رفت انرژی و زمان شما می‌شود.

از طرفی‌ برای استعلام و محاسبه عوارض سالیانه خودرو، می‌توان از طریق سامانه‌ها و اپلیکیشن‌های طراحی شده، استفاده کرد تا در کوتاه‌ترین زمان و تنها با چند کلیک استعلام عوارض سالیانه خودرو مشخص شود و به پرداخت آن اقدام کرد.

عوارض سالیانه خودرو: اجبار یا اختیار

مبلغ و نرخ عوارض سالیانه خودرو به مدل ماشین بستگی دارد.

اگر خودروی شما در سامانه من ثبت نام شده باشد، برای استعلام می‌توانید شماره پلاک خودرو و شماره همراه را در سامانه من وارد کنید تا به سادگی عوارض شهرداری خودرو شما مشخص شود.

همچنین برای پرداخت این عوارض که به صورت اتوماتیک برای هر خودرو ثابت صادر شده‌است، دانستن شماره VIN لازم خواهد بود که بر روی کارت شناسایی خودرو نوشته شده‌است. همان حروف و شماره‌های ۱۷ کاراکتری که با حروف IR شروع شده و پس از آن اعدادی به صورت عمودی در ادامه به ثبت رسیده است.

مدارک مورد نیاز برای پرداخت عوارض خودرو به شهرداری

اگر به صورت حضوری به یکی از دفاتر خدمات شهرداری مراجعه می‌کنید، باید در نظر داشته باشید که دفاتر خدمات الکترونیک و دفاتر پیشخوان دولت، برای پرداخت عوارض خودرو یا استعلام آن، مدارکی را از شما دریافت خواهند کرد که این مدارک عبارتند از:

  • برگ سبز خودرو یا همان سند خودرو
  • کارت ملی مالک خودرو
  • اسناد پرداختی عوارض گذشته

نکات مهم در پرداخت عوارض شهرداری

برای اینکه عوارض شهرداری را پرداخت کنید، باید به چند نکته توجه داشته باشید این نکات به شرح زیر است:

  • با توجه به ماده ۴۶ قانون مالیات بر ارزش افزوده، عوارض شهرداری برای خودرو‌های بالای ۱۰ سال به میزان ۱۰ تا ۱۰۰ درصد افزون بر مبلغ فوق خواهد بود.
  • بهتر است بدایند که نمی‌توان پرداخت عوارض شهرداری را به زمان فروش خودرو موکول کرد، زیرا بسیاری از افراد بر این باور هستند که هزینه پرداخت عوارض شهرداری در زمان فروش خودرو باید انجام شود. اما طبق قانون، تمام افرادی که دارنده وسایل نقلیه هستند، باید به صورت سالیانه به پرداخت عوارض اقدام کنند در این صورت مشمول جریمه دیرکرد خواهند شد که این جریمه ۲ درصد به ازای هر ماه است.
  • پرداخت عوارض شهرداری بر عهده فروشنده خودرو است و هر زمان که خودرو را خریداری می‌کنید، عوارض خودرو تا پایان آن سال بر عهده فروشنده ماشین است.

به طور کلی پرداخت عوارض شهرداری باعث می‌شود که خدمات بهتری داشته باشیم. اگرچه برخی از قوانین باعث می‌شوند که هزینه پرداخت کنیم، اما می‌دانیم که در نهایت این پرداخت هزینه‌ها برای آسایش و آسودگی شهروندان خواهد بود.

پرداخت عوارض خودرو هم یکی از این قوانین بوده که باید به آن عمل کرد تا سلامت جاده‌ها باعث رانندگی ایمن و مطمئن شود. همچنین کیفیت جاده‌ها و خیابان‌ها به کاهش تصادف‌ها و حوادث ناگوار کمک خواهد کرد.

در این مطلب در خصوص عوارض سالیانه خودرو برای شما گفتیم. اگر همچنان در این زمینه سوال یا ابهامی دارید، با مشاوران ما از طریق کامنت در انتهای همین پست در ارتباط باشید، تا کارشناسان بیمه دات کام در اسرع وقت پاسخگوی شما عزیزان باشند.

استعلام خلافی خودرو با بارکد را چگونه بگیریم؟

استعلام خلافی خودرو با بارکد را چگونه بگیریم؟

استعلام خلافی خودرو با بارکد را چگونه بگیریم؟

یکی از روش‌هایی که شما می‌توانید خلافی خودروی خود را استعلام بگیرید، از طریق بارکد کارت خودرو است. این یک روش خیلی آسان و سریع است؛ اما چگونه باید استعلام خلافی خودرو با بارکد را انجام داد؟ ما این پرسشی است که در ادامه این مقاله پاسخ داده‌ایم. برای آشنایی با مراحل و نکات استعلام خلافی خودرو با بارکد، مطالعه این مطلب را به شما توصیه می‌کنیم. پس همراه ما باشید.

خطوط میله‌ای مشکی کنار هم که روی جعبه و کارت‌ها بارکد است. بارکد چیز جدیدی نیست و خیلی سال است که آن را می‌بینیم و استفاده می‌کنیم. در این چند سال، از اهمیت آن نه تنها کم نشده، بلکه شاهد افزایش استفاده آن از جمله روی کارت خودرو بوده‌ایم. پشت این میله‌های مشکی، اطلاعات بسیاری نهفته است که با استفاده از یک اسکنر بارکدخوان می توان آن‌ها را رمزگشایی کرد.

بارکد کارت خودرو یا بارکد پستی چیزی جدا از اصل خود ماهیت بارکد نیست. این بارکد که پشت کارت خودرو قرار دارد، حاوی تمامی اطلاعات خودرو است. در حقیقت با اسکن این بارکد به راحتی می‌توان به تمامی اطلاعات اصلی خودرو دست پیدا کرد. هرچند که خیلی کم پیش می‌آید تا از این بارکد استفاده کرد. مهم‌ترین کاربرد بارکد برای افراد، استعلام خلافی خودرو است.

کارت خودرو چیست؟

قبل از نوشتن مراحل استعلام خلافی خودرو با بارکد، بهتر است که در ابتدا بدانیم که کارت خودرو چیست و چه کاربردی دارد. کارت خودرو شناسنامه اصلی اتومبیل است. در حقیقت با این کارت، خودرو هویت می‌گیرد و تردد در خیابان بدون داشتن این کارت ممنوع است.

اگر پلیس جلوی شما را بگیرد و کارت خودرویتان همراهتان نباشد، علاوه بر اینکه اتومبیلتان به پارکینگ منتقل خواهد شد، از نظر قانون هم جرم مرتکب شده و باید منتظر عواقب آن باشید.

کارت خودرو سند خیلی کوچکی است که تمامی اطلاعات ماشین از جمله نوع، سیستم، مدل، تیپ، رنگ، نوع سوخت، تعداد چرخ، شماره موتور، شماره شاسی، شماره VIN، بارکد، نام و نام خانوادگی مالک و کد ملی را نشان می‌دهد.

کاربرد بارکد کارت خودرو چیست؟

همان‌طور که در بالا هم نوشتیم، یکی از روش های استعلام خلافی خودرو با بارکد است. در حقیقت این مهم ترین کاربرد بارکد کارت خودرو بوده که هر فردی به راحتی می‌تواند از آن استفاده کند.

البته زیر بارکدها اعدادی نوشته شده‌اند که دارندگان خودرو از این اعداد برای استعلام استفاده می‌کنند. برای به دست آوردن اطلاعات خودرو از طریق این بارکدها باید از دستگاه‌های بارکدخوان استفاده کنید. پلیس راهنمایی و رانندگی و دیگر سازمان‌های مرتبط این امکان را دارند و در مواقع ضروری هم استفاده می‌شود.

بارکد کارت در کجا قرار دارد؟

بارکد کارت خودرو در پشت کارت (سمت راست یا چپ در کارت های جدید و قدیم) قرار دارد. این بارکدها و اعداد آن‌ها کاملاَ مشخص و قابل خوانا هستند. در واقع شما نیازی ندارید که از دستگاه مخصوصی برای خواندن بارکد کارت استفاده کنید.

تفاوت بارکد با VIN چیست؟

بسیاری از مالکان بارکد را با VIN اشتباه می‌گیرند. بارکد شامل ۸ یا ۹ عدد است. دقت داشته باشید که در ساختار بارکد فقط عدد وجود دارند؛ اما VIN شماره ۱۷ رقمی و شامل اعداد و حروف است.

هر دو شماره‌های بارکد و وین منحصر به فرد هستند؛ اما وین علاوه بر روی کارت، در سند هم مشخص است. در حالی که بارکد فقط پشت کارت خودرو قرار دارد. از طریق سند یا هر روش دیگری نمی‌توان به سریال کارت دسترسی پیدا کرد.

روش‌های استعلام و پرداخت خلافی خودرو

برای استعلام و پرداخت خلافی خودرو چندین روش وجود دارد که شما می‌توانید از هر یک استفاده کنید. این روش‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • استعلام و پرداخت از طریق مراجعه حضوری به دفاتر پلیس+۱۰ (در مراجعه حضوری همراه داشتن بیمه شخص ثالث ضروری است.)
  • استعلام خلافی خودرو با پیامک یا از موبایل و کد USSD
  • گرفتن خلافی و پرداخت از طریق سایت راهور
  • دریافت و پرداخت از طریق اپلیکیشن‌های موبایل
  • پرداخت از طریق ATM
  • استعلام از طریق اپلیکیشن پلیس من

کدام روش استعلام خلافی بهتر است؟

شما می‌توانید از تمامی روش‌ها برای استعلام خلافی استفاده کنید. اینکه کدام یک را انتخاب کنید، بر اساس شرایط شما متفاوت است. در ادامه تا حدی این روش‌ها را با هم و در آخر با روش بارکد مقایسه کرده‌ایم.

مراجعه حضوری به دفاتر پلیس+۱۰ یکی از روش‌هایی است که اغلب مردم از آن استفاده می‌کنند. آن‌هایی است که اهل اینترنت و گوشی‌های هوشمند نیستند، این گزینه را انتخاب می‌کنند. فقط کافی است تا به نزدیک‌ترین دفتر پلیس+۱۰ محل سکونت یا کار خود مراجعه کنید. البته باید مبلغی را برای این کار پرداخت کنید. همچنین اینکه مدارک خودرو هم همراهتان باشد. اینکه چقدر در آنجا منتظر بمانید، بر اساس شلوغی متفاوت خواهد بود.

در روش پیامک، کد VIN کارت خودرو را به شماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ ارسال کنید. این تنها شماره معتبر است. بعد از ارسال کد، پیامکی حاوی خلافی برای شما ارسال خواهد شد. شما می‌توانید از طریق مراحل نوشته شده در پیامک، مبلغ جریمه را پرداخت کنید.

اپلیکیشن‌های زیادی وجود دارند که شما می‌توانید با وارد کردن اطلاعات خودرو، استعلام خلافی را بگیرید. البته مراقب باشید که از هر برنامه موبایلی استفاده نکنید. بسیاری از این برنامه دارای قابلیت پرداخت آنلاین هستند و به راحتی می‌توانند به حساب بانکی شما دسترسی داشته باشند. البته برنامه‌های معتبری هم وجود دارند. به هر حال، سعی کنید که این روش، اولویت شما در پرداخت نباشد.

چگونگی استعلام خلافی خودرو با بارکد

برای استعلام خلافی خودرو با بارکد اولین قدم این است که وارد سایت پلیس راهور شوید. بعد در وسط صفحه، روی گزینه استعلام تخلفات رانندگی کلیک کنید. آدرس این بخش https://service.rahvar120.ir/page/infractions-police است. به این نکته مهم دقت داشته باشید که این استعلام کاملاَ رایگان است و هیچ هزینه‌ای نیاز نیست که پرداخت کنید.

استعلام خلافی خودرو با بارکد در حال حاضر راحت‌ترین روش است که شما می‌توانید از گرفتن خلافی ماشین خود استفاده کنید. فقط باید قبل از آن در سامانه سخا ثبت نام کنید. اگر هم از قبل نام‌نویسی کرده باشید، کافی اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید تا میزان خلافی را مشاهده کنید. همچنین می‌توانید خلافی را به صورت قسطی بپردازید.

استعلام خلافی خودرو با بارکد را چگونه بگیریم؟

برای گرفتن خلافی با بارکد روی استعلام تخلف کلیک کنید.

بعد از کلیک روی این بخش، وارد سامانه سخا می‌شوید. اگر از قبل ثبت‌نام کرده باشید، فقط کافی است تا کد ملی و رمز عبور را وارد کنید. اگر ثبت‌نام نکرده باشید، باید در ابتدا عملیات ثبت‌نام را انجام دهید. بعد از وارد کردن کد ملی، می‌توانید شماره موبایل خود را مشاهده کنید. اگر شماره درست بود، دکمه «ادامه و تایید» را بزنید؛ در غیر این صورت، شماره را باید ویرایش کنید.

استعلام خلافی خودرو با بارکد را چگونه بگیریم؟

 

ایجاد حساب سخا برای استعلام تخلف ضروری است.

بعد از ورود به سامانه سخا، فقط کافی است در باکس مربوطه شماره عددی بارکد خودرو را وارد کنید. بعد از کلیک روی دکمه، می‌توانید ریزخلافی را مشاهده کنید.

استعلام خلافی خودرو با بارکد را چگونه بگیریم؟

شماره سریال بارکد را برای دریافت خلافی در این بخش وارد کنید.

چند نکته مهم

برای گرفتن خلافی خودرو با بارکد چند نکته زیر را در نظر بگیرید:

  • استعلام خلافی خودرو با بارکد را می‌توان هم از طریق گوشی یا کامپیوتر انجام داد. البته از طریق اپلیکیشن‌ها این نوع استعلام خلافی خودرو امکان پذیر نیست؛ مگر اینکه اپلیکیشنی برنامه مجزایی برای دسترسی به این مورد داشته باشد.
  • این استعلام کاملاَ رایگان است و هیچ هزینه‌ای نیاز نیست که پرداخت کنید.
  • بارکد با وین متفاوت است. بارکد عدد ۹ رقمی است و زیر میله‌های مشکی مشخص است.

استعلام خلافی خودرو با بارکد یک روش سریعی است که شما می‌توانید از آن استفاده کنید. فقط لازم است که از قبل در سایت سخا ثبت‌نام خود را تکمیل کرده باشید.

پنل پیامک پلیس +10

پنل پیامک پلیس +10

پلیس + ۱۰ زیر مجموعه‌ای از خدمات الکترونیکی ارائه شده توسط پلیس در ایران است که در دفاتری به نام دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (سابقاً دفاتر پلیس+۱۰) ارائه می‌شود.

پنل پیامک پلیس +10

خدمات پلیس+۱۰ شامل خدمات وظیفه عمومی، صدور کارت سوخت، تعویض گواهینامه رانندگی، صدور گذرنامه، صدور گواهی عدم سوء پیشینه کیفری (تشخیص هویت)، صدور گواهی پروانه کسب و برخی موارد دیگر می‌شود.

پنل پیامک پلیس +10

طرح پلیس+۱۰ با سه خدمت عمومی گذرنامه، گواهینامه، اجرائیات (تخلفات راهنمایی و رانندگی) در دهه فجر انقلاب اسلامی سال ۸۲ آغاز شد و به تدریج تعداد دفاتر در سطح کشور افزایش پیدا کرد و بر اساس آیین‌ نامه به بخش خصوصی واگذار گردید.

در این نوع از سازمان ها به دلیل ارتباط بالا با ارباب رجوع و جهت مدیدریت مراجعات و همچنین اطلاع رسانی های مورد نظر می توان از امکانات سامانه پیامکی جهت ارسال و دریافت پیامک استفاده نمود.

پنل پیامک پلیس +10

برخی از کاربرهای سامانه پیام کوتاه

  •  – ایجاد نظرسنجی در بین شهروندان
  •  – پیگیری مشکلات کارمندان با استفاده از دریافت پیامک
  •  – ارسال پیامک از طریف فایل متنی و اکسل
  •  – ارسال پیامک با استفاده از دکل bts
  •  – تبریک تولد خودکار همکاران
  •  – برگزاری مسابقه و نظرسنجی
  •  – ارسال پیامک انبوه بر اسال کد پستی
  •  – استفاده از منشی خودکار جهت پاسخگوی اتوماتیک به پیامک های همشهریان
  •  – تنظیم و ارسال پیامک برای زمانی خاص
  •  – اتصال سامانه پیامک به نرم افزار های مورد نیاز جهت ارسال پیامک آنی