استعلام دلیل مسدودیت کارت سوخت

استعلام دلیل مسدودیت کارت سوخت

استعلام دلیل مسدودیت کارت سوخت

چندی است خبرهایی در رسانه ها منتشر شده است مبنی بر این که افرادی که در گذشته اقدام به فروش و یا حتی اجاره کارت سوخت خود کرده اند بعد از مراجعه به پلیس +۱۰، برای دریافت کارت سوخت المثنی با پیامی در سیستم ثبت‌نام مبنی بر مسدودیت کارت سوخت خود مواجه شدند و کارت آن ها مسدود شده است.

خرید و فروش کارت سوخت با افزایش نوسانات ارزی در نیمه دوم سال گذشته به‌طور قابل توجهی افزایش یافت و بخشی از مردم، بی‌اطلاع از تبعات احتمالی اقدام خود، کارت‌سوختی را که به‌زعم خودشان سودی نداشت، با مبالغی بین ۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان به متقاضیان سوءاستفاده‌گر فروختند.

استعلام دلیل مسدودیت کارت سوخت

طبق اخبار رسمی منتشرشده در آن روزها، در چند نوبت ده‌ها هزار کارت سوخت شخصی که به‌صورت متوالی در نقاط مختلف مرزی کشور با استفاده از آنها اقدام به سوخـت‌گیری می‌شد، شناسایی و جمع‌آوری شد.

با شناسایی کارت‌سوخت‌های سیار که به‌صورت غیرمجاز توسط افرادی غیر از مالکان آنها استفاده می‌شد، این کارت‌ها ابطال و توسط مراجع قضایی ضبط شدند.

در نتیجه این اقدام افراد زیادی با مشکل توقیف کارت سوخت روبه رو شدند و اکثرا هم نمی دادند که برای رفع مسدودی کارت خود چه کاری باید بکنند. در این مقاله می خواهیم به راه های رفع مسدودیت کارت سوخت بپردازیم.

برای رفع مسدودی کارت سوخت به کجا مراجعه کنیم؟

برای رفع مسدودی کارت‌هایی که در نقاط مرزی کشور برای فرآیند قاچاق سوخت از آنها استفاده شده است، باید به مراجع قضایی همان استان محل وقوع جرم مراجعه شود و مالک خودرویی در استانهای مرکزی کشور برای رفع مسدودیت کارت سوخت سوختی که به شخص ثالثی فروخته است باید به مراجع قضایی یک استان مرزی مراجعه کند.

استعلام دلیل مسدودیت کارت سوخت

البته این مراحل حتما با پرداخت هزینه ای که قاضی تعیین می کند نیز همراه است که مبلغ آن بستگی به رای قاضی و سرنوشت کارت سوخت شما دارد.

 

نوشتن یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *