شرایط معافیت سربازی

برای تمدید تاریخ اعزام به خدمت چه باید کرد؟

برای ثبت درخواست تمدید تاریخ اعزام به خدمت ، باید به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) در شهرستان محل سکونت مراجعه کرد.

به گزارش خبرنگار انتظامی  باشگاه خبرنگاران پویا؛ برخی از سؤالات پرتکرار درباره خدمت سربازی وجود دارد که بعضاً مشمولان در یافتن پاسخ‌های این سؤالات دچار سردرگمی می‌شوند به همین دلیل سعی داریم که در سلسله مطالبی این سؤالات و پاسخ‌های آنها را در اختیار مخاطبان ارجمند تسنیم قرار دهیم.

افرادی که به صورت کارمندی یا پیمانی به استخدام نیروهای مسلح درمی‌آیند در صورتی که با انجام نیمی از تعهد از خدمت استعفاء دهند یا برکنار شوند، از نظر خدمت سربازی چگونه با آنها رفتار می‌شود؟

این دسته از افراد در صورتی که در شمول معافیت‌های قانونی قرار نداشته باشند، به نسبت چهارماه خدمت، یک ماه از خدمت دوره ضرورت آنها کسر می‌شود و بقیه خدمت دوره ضرورت را برابر قانون انجام می‌دهند و نیازی به طی دوره آموزش نظامی نخواهند داشت.

افرادی که قبل از سن مشمولیت فارغ‌التحصیل شده یا ترک تحصیل کرده یا انصراف از تحصیل داده‌اند، تا چه زمانی باید خودشان را برای خدمت سربازی معرفی کنند؟

این دسته از افراد پس از رسیدن به 18 سالگی تمام، 6 ماه مهلت دارند که وضعیت خدمت دوره ضرورت خود را تعیین تکلیف کنند.

 تمدید تاریخ اعزام به خدمت
تمدید تاریخ اعزام به خدمت

مشمولانی که در خارج از کشور اقامت دارند چگونه خود را معرفی می‌کنند؟

این افراد باید به نمایندگی کنسولی یا سیاسی دولت جمهوری اسلامی ایران در کشور محل اقامت خود و در صورت نبود آن، به نزدیک‌ترین نمایندگی کنسولی یا سیاسی دولت جمهوری اسلامی ایران مراجعه کنند.

آیا مشمولانی که برای آنها تاریخ اعزام تعیین شده، می‌توانند تاریخ اعزام خود را تغییر دهند مثلاً تمدید کنند؟

بله. به دو صورت است.

1. مشمولینی که درخواست عادی تمدید دارند، در صورت شرایط ممکن توسط سازمان با آن موافقت می‌شود.

2. مشمولینی که برای اعزام به خدمت به دلیل بیماری، فوت بستگان درجه یک و سایر معاذیر دارند و نمی‌توانند در موعد مقرر به خدمت اعزام شوند، اعزام آنها حسب مورد به تعویق می‌افتد.

 تمدید تاریخ اعزام به خدمت
تمدید تاریخ اعزام به خدمت

برای تمدید تاریخ اعزام باید چگونه اقدام کرد؟

باید برای ثبت درخواست تمدید تاریخ اعزام، به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) در شهرستان محل سکونت مراجعه کرد، این درخواست توسط وظیفه عمومی بررسی می‌شود چنانچه فرد دارای معاذیر موجه برای تعویق اعزام باشد، ‌اعزام به تعویق خواهد افتاد. متقاضی در صورت عدم دریافت پیامک، پس از گذشت 48 ساعت برای اطلا‌ع از نتیجه درخواست خود مجدداً به دفتر پلیس‌+ 10 مراجعه کند.

تمدید تاریخ اعزام به خدمت /

نوشتن یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *