شرایط معافیت سربازی

وام سربازی چیست؟

وام سربازی چیست؟

وام سربازی، به سربازان در دوره سربازی یا بعد از آن تعلق می گیرد. در دوره سربازی و پس از آن مسئولین به منظور رفاه حال و بهبود وضعیت سربازان وام هایی برای سربازان اختصاص می دهند.

اهداف این وام ها معمولا ازدواج و یا به راه انداختن کسب و کار و… است. تنها کسانی می توانند وام را دریافت کنند که دارای شرایط لازم باشند.

دوره سربازی دوره سختی است؛ بنابراین سربازان به این نوع وام ها نیاز پیدا می کنند. برای دریافت این وام ها باید در مدت زمان تعیین شده برای ثبت نام اقدام کنید. همچنین باید شرایط مورد نظر در شروط وام را داشته باشید.

از شما دعوت می کنیم در ادامه مطلب با مرکز مشاوره آویژه همراه باشید تا به بررسی مقوله وام سربازی و نحوه دریافت آن بپردازیم.

وام سربازی چیست؟
وام سربازی چیست؟

کمک به شاغل شدن سربازان با وام سربازی

سربازی اجباری در سال های اخیر مخالفان زیادی پیدا کرده است. اکثر مخالفان معتقدند که دو سال از عمر آنها بیهوده خواهد گذشت و در این مدت می توانند کارهای مفیدتری انجام بدهند.

اکثریت افرادی که از سربازی ترخیص می شوند، تا مدت ها در جستجوی کار هستند تا بتوانند وارد بازار کار شوند. گفتنی است که این افراد دغدغه های متفاوتی دارند و امتیاز وام دادن، یکی از مواردی است که کمک بسیار زیادی به این افراد می کند.

به همین دلیل هر ساله برای کسانی که در حال گذراندن دوره سربازی خود هستند یا ترخیص شده اند، وام هایی در نظر گرفته می شود. هدف این وام ها به طور کلی رفع نیاز سربازان برای شاغل شدن و تشکیل خانواده می باشد.

 

طرح سرباز ماهر

اخیرا با اهداف تسهیل پیدا کردن کار و استخدام سربازانی که از سربازی ترخیص می شوند و هدفمند کردن خدمت سربازی، طرحی تصویب شده است. عنوان این طرح، طرح سرباز ماهر می باشد.

سربازان در این طرح در دوره سربازی خود، دوره های مختلف مهارتی و کاری را می گذرانند و گواهی آن را دریافت می کنند.

در طرح سرباز ماهر، سربازان علاوه بر آموزش موارد دفاعی و امنیتی، شروع به یادگیری مهارت های کاری مختلفی می کنند تا راحت تر وارد بازار کار شوند.

ثبت نام در طرح سرباز ماهر

مهارت هایی که در این طرح به سربازان آموزش داده می شود، متناسب با نیاز بازار کار است. در ستاد کل نیروهای مسلح قرارگاه هایی برای مهارت آموزی کارکنان تشکیل شده است تا برای طرح سرباز ماهر برنامه ریزی شده و به اجرا در بیاید.

ثبت نام در این طرح طبق قانون جدید از طریق سامانه سرباز ماهر به نشانی اینترنتی smaher.ir انجام می شود؛ بدین صورت که باید فرم ثبت نام را تکمیل کرده و مدارک خود را ارائه دهید. در پایان این طرح نیز گواهی نامه مهارت آموزی دریافت خواهید کرد.

برای سربازانی که قبل از اعزام به خدمت مهارت و تخصصی داشته اند، یا در حین خدمت تخصصی ویژه را کسب کرده اند، گواهی نامه صادر می شود.

اهداف طرح ماهر

هدف اصلی سامانه سرباز ماهر، مکانیزه کردن طرح جامع مهارت آموزی است.

وام سربازی چیست؟
وام سربازی چیست؟

پونزاین طرح جامع سه سطح زیر ارائه می شود:

%D8%B4%D9%85%D8%A7%D8%B1%D9%87 %D9%88%DA%A9%DB%8C%D9%84 %D8%AA%D8%A7%D9%BE قبل از خدمت

در سطح قبل از خدمت، با همکاری تمامی دستگاه های اجرایی کشور، مشاوره شغلی انجام شده و دوره های مهارتی برگزار می شود و طی آن جوانان کشور قبل از خدمت سربازی توانمند شوند. این دوره ها متناسب با نیاز منطقه برگزار خواهد شد.

%D8%B4%D9%85%D8%A7%D8%B1%D9%87 %D9%88%DA%A9%DB%8C%D9%84 %D8%AA%D8%A7%D9%BE 2 حین خدمت

در حین سربازی نیز به سربازان مهارت های لازم اعطا شده تا زمینه برای کارآفرینی و اشتغال سربازان ایجاد شود.

%D8%B4%D9%85%D8%A7%D8%B1%D9%87 %D9%88%DA%A9%DB%8C%D9%84 %D8%AA%D8%A7%D9%BE 3 پس از خدمت

در شرایط پس از خدمت نیز فرد باید به سامانه سرباز ماهر مراجعه کرده و شرایط برگزاری دوره ها و آموزش ها برای افرادی که خدمت سربازی خود را به پایان رسانده اند را مطالعه کنند.

در این سامانه موسسات آموزشی (خصوصی و دولتی) معرفی می شود تا متقاضیان با گذراندن دوره ها در آنجا و ارزیابی و گواهینامه های معتبر (اخذ شده از طریق سامانه و یا دوره های گذرانده از قبل) بتوانند از امتیازات در بدو خدمت برخوردار شوند.

هر دوره ای در این طرح دارای یک بودجه بندی و زمان بندی مشخص و همچنین دارای آموزش های تئوری و عملی است که شامل آموزش کوتاه مدت (۳۰ ساعته) یا بلند مدت (۱۳۰۰ساعته) خواهد بود. وب سایت مربوط به این طرح سامانه سرباز ماهر است.

هدف قانون جدید مکانیزه کردن طرح جامع مهارت آموزی کارکنان است که شامل سه سطح قبل از خدمت، حین و پس از خدمت می‌باشد.

از اهداف دیگر آن می توان به کشف قابلیت های جوانان و پس از آن زمینه سازی برای اشتغال و کارآفرینی آنان اشاره کرد. سامانه طرح سرباز ماهر، ارتباط میان متقاضیان و موسسات آموزشی خصوصی، دولتی، مراکز ارزیابی و مهارتی برقرار می کند.

پونزمدارک آموزشگاه‌های زیر، مورد تایید سامانه سرباز ماهر برای اثبات مهارت هستند:

  • سازمان فنی و حرفه‌ای
  • وزارت علوم
  • وزارت آموزش و پرورش
  • دانشگاه آزاد
  • دانشگاه علم و کاربردی
  • جهاد کشاورزی
  • وزارت ICT
  • تبلیغات اسلامی

نوشتن یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *