خدمات دفتر پلیس +10 رشت

خدمات گواهینامه در پلیس +10 در رشت

خدمات گواهینامه در پلیس +10 در رشت

رنگ‌بندی گواهینامه‌های رانندگی در ۳ رنگ

رئیس اداره حقوقی پلیس راهور فراجا از رنگ‌بندی گواهینامه‌های رانندگی در سه رنگ و رده خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سرهنگ محسن صوفی در یک برنامه رادیویی یکی از برنامه‌های در دستور کار پلیس راهور را رنگ‌بندی گواهینامه‌های رانندگی عنوان و اظهار کرد: در صورت تصویب و اجرایی شدن این پیشنهاد پلیس راهور، گواهینامه‌های راهنمایی و رانندگی در سه رنگ و رده رنگ‌بندی می‌شود و به تناسب عدم تخلف رانندگان رنگ گواهینامه ارتقاء می‌یابد.

خدمات گواهینامه در پلیس +10 در رشت
خدمات گواهینامه در پلیس +10 در رشت

صوفی افزود: با انجام رنگ‌بندگی گواهینامه‌ها و تشویق رانندگان برای ارتقاء به رده و رنگ بالاتر، رانندگان به سمت رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و عدم تخلف ترغیب می‌شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه پلیس راهور نقش تصویب‌کننده در جریمه‌های راهنمایی و رانندگی ندارد و تنها نقش پیشنهاددهنده دارد، گفت: بر اساس ماده 21 و 22 قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی میزان جریمه‌ها به تصویب هیئت دولت می‌رسد و هر 3 سال یک‌بار امکان تعدیل جریمه‌های راهنمایی و رانندگی وجود دارد که در هفت سال گذشته به دلایل متعدد اعم از مسائل اقتصادی جامعه نرخ جریمه‌ها تغییری نکرده است.

خدمات گواهینامه در پلیس +10 در رشت

صوفی تصریح کرد: پلیس راهور بنا به وظیفه پیشنهاددهندگی خود، افزایش میزان جرایم را با تمرکز به تخلف‌های حادثه‌ساز پیشنهاد داده است که باید در هیئت وزیران مصوب شود.

خدمات گواهینامه در پلیس +10 در رشت
خدمات گواهینامه در پلیس +10 در رشت

رئیس اداره حقوقی پلیس راهور فراجا در ادامه در تشریح برنامه‌های پلیس راهور به منظور استفاده از ظرفیت مردمی در راستای برقراری نظم و امنیت با اشاره به طرح “همیاران پلیس” گفت: طرح همیاران پلیس یکی از اقدامات شاخص، موفق و اثرگذار پلیس راهنمایی و رانندگی بود و با کمک آموزش و پرورش انجام شد و اجرای این طرح نشان داد که تذکر توسط کودکان خانواده در کاهش تخلفات رانندگی والدین نقش دارد.

صوفی افزود: پلیس راهور به جهت اینکه نیمی از جمعیت کشور بانوان هستند و نقش آموزشی و فرهنگی بسیارخوبی را می‌توانند در مسائل ترافیکی، فرهنگ ترافیک و اصلاح رفتارهای ترافیکی ایفا کنند از دو سال قبل طرح “بانوان فرهنگ یار ترافیک” را با آموزش جامعه هدف در مرحله اول، بانوان شاغل در سازمان‌ها، ادارات، نهادها و موسسات، سازمان‌ها و نهادها آغاز کرده است.

رئیس اداره حقوقی پلیس راهور فراجا با تاکید بر اینکه نظم عمومی ملازمه جدی با اجرای قانون دارد و اجرای قانون با رویکردهای صرفا تنبیهی و سلبی انجام نمی‌شود، خاطرنشان کرد: برای پایدار بودن اقدامات در این مهم باید از رویکردهای پیشگیری و اقناعی استفاده کرد که در این راستا در بخش‌های فرماندهی فراجا دو طیف اقدامات پیشگیرانه اعم از پیشگیری وضعی و پیشگیری اجتماعی ملاحظه می‌شود.

خدمات گواهینامه در پلیس +10 در رشت

نوشتن یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *