تمدید گواهینامه پلیس +10

شرایط گرفتن گواهینامه اتباع افغانستانی با گذرنامه

شرایط گرفتن گواهینامه اتباع افغانستانی با گذرنامه

جهت دریافت گواهینامه برای کسانی که پاسپورت یا گذرنامه یا کارت آمایش یا مقیم ایران هستند مراحلی جهت صدور گواهینامه اتباع خارجه در ایران دارد که به شرح ذیل است:

دریافت گواهینامه برای اتباع نیازمند یکی سری مقدماتی است که بدون لحاظ کردن آن‌ها، امکان اخذ گواهینامه رانندگی برای این افراد که به دور از میهن خود در کشور ایران، به کار و زندگی مشغول هستند. در حقیقت افرادی که در زمره اتباع حاضر در این قرار می گیرند، برای کار و فعالیت در کشور و همین طور بهره مندی از برخی حقوق چون دریافت گواهینامه رانندگی، باید پیش از آن کارت آمایش دریافت کرده و پس از آن تحت حمایت قانونی قرار خواهند گرفت.

شرایط گرفتن گواهینامه اتباع افغانستانی با گذرنامه
شرایط گرفتن گواهینامه اتباع افغانستانی با گذرنامه

گواهینامه برای اتباع چطور گرفته می‌شود؟

آن دسته از اتباع خارجی که متقاضی گرفتن گواهینامه در ایران هستند، می توانند با داشتن کارت آمایش (گواهینامه با کارت آمایش ۱۶) یا گذرنامه معتبر، نسبت به اخذ گواهینامه رانندگی اقدام کنند. در ادامه می بینیم که شرایط گرفتن گواهینامه اتباع چگونه است و چطور می‌توان به بهترین و سریع‌ترین شکل، اخذ گواهینامه برای اتباع خارجی را دنبال کرد.( شرایط گرفتن گواهینامه اتباع افغانستانی با گذرنامه )

شرایط گرفتن گواهینامه اتباع افغانستانی

برای گرفتن گواهینامه اتباع افغانستانی یا سایر اتباع خارجی، شرایط زیر لازم خواهد بود:

  1. متاهل بودن
  2. دارا بودن نامه از سرپرستی دانشجویان خارجی
  3. دارا بودن گذرنامه (به اضافه اقامت معتبر یکی از اعضای خانواده)
  4. حضور حداقل ۳ دانشجو در یک خانواده اتباع
  5. مبتلا بودن به بیماری خاص
  6. نامه صادره از بهزیستی
  7. دارا بودن معرفی نامه از یک ارگان خاص
شرایط گرفتن گواهینامه اتباع افغانستانی با گذرنامه
شرایط گرفتن گواهینامه اتباع افغانستانی با گذرنامه

 

مراحل اخذ گواهینامه اتباع

مراحل گرفتن گواهینامه برای اتباع به شرح زیر است:

  1. در گام اول باید برای دریافت گواهینام اتباع درخواست داده و به اداره آگاهی جهت انگشت‌نگاری و تشخیص هویت ارجاع داده خواهید شد. با دریافت پاسخ از این اداره و نبود سابقه کیفری موثر، یک معرفی نامه به شما داده می‌شود که از طریق آن به شهرک آزمایش شهر محل سکونت خود معرفی می‌شوید.
  2. با این معرفی نامه در آزمون رانندگی شرکت کرده و در صورت قبولی، کاردکسی به شما داده خواهد شد که با داشتن عکس و امضای مسئول مربوطه، می‌توانید از طریق آن در یک آموزشگاه رانندگی ثبت نام کرده و کلاس‌های تئوری و تمرین شهر را پشت سر بگذارید.
  3. با قبولی در آزمون‌های تئوری رانندگی و عملی و ارائه تمام مدارک به انضمام برگه معاینه چشمی پزشک معتمد راهنمایی و رانندگی، تنها کافی است که انتظار رسیدن گواهینامه را داشته باشید.

مدت زمان گرفتن گواهینامه پس از قبولی در آزمون های فوق، از طریق ارسال پستی، چیزی نزدیک به یک ماه خواهد بود. البته پس از قبولی یک گواهینامه کاغذی به شما داده می شود که امکان استفاده از آن را خواهید داشت.( شرایط گرفتن گواهینامه اتباع افغانستانی با گذرنامه )

هزینه گرفتن گواهینامه اتباع مطابق چیزی است که برای گواهینامه افراد معمولی داریم و بسته به قیمت های سالیانه تغییر خواهد کرد. این هزینه ها شامل هزینه ثبت نام در کلاس آموزشگاه راهنمایی و رانندگی و همین طور هزینه های مربوط به شهرداری، پلیس راهور و … خواهد بود.

به علاوه در صورتی که مایل به استفاده بیشتر از ۱۰ جلسه عرف کلاس آموزش عملی باشید یا به هر دلیلی هنوز مهارت لازم را به دست نیاورده و نیاز به تمدید این جلسات باشد، باید هزینه جداگانه ای از این بابت پرداخت کنید. همین طور شرایط تمدید گواهینامه اتباع پس از به پایان رسیدن اعتبار گواهینامه اتباع، مطابق چیزی است که برای صدور، تمدید و به طور کلی استفاده از گواهینامه های معمولی راهنمایی و رانندگی داریم.

نوشتن یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *