57361962

صفر تا صد دریافت المثنی کارت سوخت

صفر تا صد دریافت المثنی کارت سوخت

گم شدن کارت سوخت یکی از چالش‌­ها و مشکلات مالکان خودرو است. اینکه بعد از معطل شدن در صف بنزین، ناگهان متوجه شوید که کارت سوختتان نیست. در آن لحظه هر جایی را هم بگردید، هیچ اثری از کارت پیدا نمی­‌کنید.

در چنین موقعی خیلی نمی­‌توان تعلل کرد و در آخر باید رضایت به بنزین با نرخ آزاد ۳ هزار تومانی را داد. جدا از اعصاب خوردی و ناراحتی، سؤالی که ذهن شما را بعد از خروج از جایگاه درگیر خواهد کرد، اینکه برای دریافت کارت سوخت المثنی باید چه کار کرد؟ چقدر باید منتظر ماند؟ چه مدارکی مورد نیاز است؟

به هر حال، این اتفاقی است که شاید برای شما روزی بیفتد یا شاید هم الآن درگیر آن باشید و به دنبال پاسخ آن­ها هستید. در هر دو حالت، ما در ادامه این مقاله، مراحل و مدارک لازم برای دریافت کارت بنزین المثنی را برای شما نوشتیم.

اولین اقدامی که باید بعد از گم شدن کارت سوخت کرد، سوزاندن آن است. تا زمانی که  شما کارت بنزین را غیرفعال نکنید، افراد سودجو در صورت پیدا کردن یا دزدیدن آن می‌­توانند از سهمیه بنزین­تان استفاده کنند. باید به این مسئله توجه کنید که هر اتفاقی از طریق کارت سوختتان بیفتد، با نام شما ثبت خواهد شد. در حال حاضر، تنها مرکزی که می‌­توانید برای درخواست، سوزاندن و دریافت کارت سوخت المثنی اقدام کنید، دفاتر پلیس+۱۰ است. به دلیل سواستفاده‌­هایی که ممکن است انجام شود، درخواست به صورت مجازی و از طریق سایت امکان پذیر نیست.

صفر تا صد دریافت المثنی کارت سوخت
صفر تا صد دریافت المثنی کارت سوخت

مدارک لازم برای درخواست کارت سوخت المثنی

نکته مهم اینکه حتماً باید به صورت حضوری درخواست دریافت کارت سوخت المثنی را ثبت کرد. همچنین اینکه مالک اصلی خودرو که کارت بنزین به نام او است، حتماً باید خودش حضور داشته باشد؛ حتی اگر او گم نکرده باشد. در صورتی که مالک وسیله امکان حضور نداشته باشد، وکیل او همراه با وکالت نامه اصلی همراه با قید کلمه کارت سوخت در مرکز پلیس +۱۰ حضور پیدا کند، ضمن اینکه می بایست مدارک لازم را همراه خود داشته باشید.

مدارک دریافت کارت سوخت المثنی شامل موارد زیر است:

  • اصل و کپی کارت و برگ سبز خودرو
  • شناسنامه و کارت ملی مالک اصلی یا وکیل او برای احراز هویت
  • آدرس کامل پستی همراه با کد پستی
  • بیمه‌­نامه شخص ثالث خودرو
  • رسید پرداخت مبلغ (پرداخت مبلغ، فقط از طریق دستگاه پوز موجود در دفترهای پلیس+۱۰ انجام می‌­شود.)
  • فرم تکمیل شده

برای هر خودرو چند بار کارت سوخت صادر می شود؟

در خصوص تعداد صدور کارت سوخت محدودیتی وجود ندارد؛ اما این نکته را باید در نظر بگیرید که با هر بار گم شدن آن، شما تا چند ماه (حداقل متوسط دو ماه) باید بنزین آزاد بزنید.

مدت زمان صدور کارت سوخت المثنی چقدر است؟

مدت زمان صدور کارت سوخت المثنی تا الان دچار فرازونشیب‌های زیادی شده است.  با اینکه اکنون شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، اعلام کرده است که حداکثر زمان صدور سه ماه است؛ اما گاهی به دلایلی از جمله تعداد درخواست های زیاد، این زمان افزایش زیادی داشته است. برای مثال: در شهریور ۹۹، درخواست خود را ثبت کرده‌اید؛ اما در فروردین ۹۹ رسیدگی شده‌است؛ اما در حال حاضر با مدیریت‌هایی که انجام گرفته است، این زمان متوسط ۲ ماه است.

در صورت پیدا شدن کارت سوخت باید چه کار کرد؟

پس از ثبت مفقودی و سوزاندن آن، امکان مجدد فعال شدن کارت سوخت وجود ندارد.

رمز کارت های سوخت جدید به چه صورت است؟

تمامی کارت‌های سوخت جدید (نو و المثنی) که از سال ۹۸ صادر شده‌اند به صورت پیش‌فرض دارای رمز هستند. رمز آن‌ها هم ۴ رقم آخر کد ملی مالک خودرو است. در صورتی که مالک رمز را تغییر دهد و بعد فراموش کند، برای بازیابی آن باید همراه با مدارک از جمله: کارت خودرو، بیمه شخص ثالث و خود کارت سوخت (سالم) به یکی از دفاتر شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی مراجعه کند. در حالت کلی، توصیه می‌کنیم که رمز کارت سوخت خود را تغییر ندهید.

نکته دیگر اینکه در صورت وارد کردن رمز اشتباه تا ۵ بار، کارت بنزین غیرفعال خواهد شد. برای فعال کردن آن باید همراه با مدارک وسایل نقلیه و مالک به یکی از دفاتر شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی مراجعه کنید.

صفر تا صد دریافت المثنی کارت سوخت
صفر تا صد دریافت المثنی کارت سوخت

پیگیری کارت سوخت المثنی

بعد از ثبت درخواست صدور کارت سوخت المثنی، به شما کد رهگیری می‌دهند. با استفاده از این کد و از طریق سه روش می توانید روند کارت سوخت خود را پیگیری کنید:

  • بهترین و سریع‌ترین راه مراجعه به سایت نیروی انتظامی است. با ورود به بخش پیگیری کارت سوخت و وارد کردن شماره پلاک، می­‌توانید کد مرسوله را  ببینید. بعد آن کد را در سایت اداره پست به آدرس post.ir وارد کنید تا مرحله صدور را ملاحظه کنید.
  • در صورتی که سایت به دلایل فنی در دسترس نبود، می­‌توانید از طریق پیامک اقدام کنید. فقط کافی است تا شماره VIN کارت خودرو یا موتور را به شماره 1101202040 ارسال کنید. برای رهگیری کارت سوخت المثنی خودرو باید از قالب V*VIN و برای موتور از قالب M*VIN استفاده کنید. حروف V و M ثابت هستند.
  • روش دیگر مراجعه حضوری به دفاتر پلیس +۱۰ است که درخواست خود را ثبت کرده‌­اید.

اگر به دلیل نبودن شما در منزل، کارت سوختتان به اداره پست مرجوع شد، خود یا فرد دیگری می‌­توانید با داشتن مدرک شناسایی معتبر به اداره پست مراجعه و آن را تحویل بگیرد. در صورتی که کارت به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی برگشت شود و بعد از ۷ روز، برای تحویل آن مراجعه نکنید، برای درخواست باید از ابتدا اقدام کرد.

چند نکته مهم

  • در صورتی که کارت سوخت را خود را جایگاه پمپ بنزین جا گذاشتید، تا سه روز می­‌توانید برای دریافت آن مراجعه کنید. بعد از سه روز، کارت‌ها به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ارسال می‌شود. در صورتی که متصدی جایگاه با شما برای تحویل همکاری نکرد، می‌توانید با شماره ۰۹۶۲۷ تماس بگیرید و شکایت خود را ثبت کنید.
  • برای دریافت پرینت رسید باید هزینه جداگانه‌ای را در دفتر پلیس+۱۰ ثبت کنید.

برای دریافت کارت سوخت المثنی فقط باید به مراکز پلیس+۱۰ مراجعه کنید. در واقع در اولین اقدام شما باید کارت را بسوزانید و بعد ثبت درخواست کنید. بین ۴۰ تا ۶۰ روز بعد، کارت سوخت با استفاده از پست به درب منزل شما می‌رسد.

 

نوشتن یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *