1 14545406250427832732

مدارک جداسازی یارانه

مدارک جداسازی یارانه

جداکردن یارانه برای سرپرستان جدید خانوار افراد مطلقه و خانواده‌هایی که عضو جدیدی به آن‌ها اضافه شده به این صورت است که باید اقدامات لازم را در این جهت از ۱۰ تا ۲۰ هر ماه انجام دهند.

مدارک جداسازی یارانه
مدارک جداسازی یارانه

افرادی که ازدواج کردند و تمایل به جدا کردن حساب یارانه خود دارند باید با مدارک از جمله اصل شناسنامه اصل کارت ملی اصل شناسنامه و کارت ملی والدین زوج و اصل و کپی عقدنامه به شعب دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه و تقاضای جدا کردن یارانه از سرپرستی پدر کنند.(البته در برخی مراکز همراه داشتن مدارک والدین الزامی نیست)

مدارک لازم جهت تفکیک یارانه:

  • کارت ملی، شناسنامه و کپی مدارک پدر زوجین (فقط در برخی از مراکز مدارک سرپرستان لازم می باشد و در برخی از مراکز احتیاجی به این مدارک نیست!)
  • کارت ملی و کپی شناسنامه و کپی مدارک شناسایی زوجین
  • اصل عقدنامه رسمی زوج و زوجه و کپی آن
مدارک جداسازی یارانه
مدارک جداسازی یارانه

به علاوه زوج‌هایی که از یکدیگر جدا شده اند باید با انتقال یارانه بعد از طلاق باید با در دست داشتن مدارک خود از قبیل شناسنامه، کارت ملی، سند طلاق و کپی تمامی مدارک به دفاتر پلیس+ ۱۰ مراجعه و تقاضای سرپرستی جدید برای دریافت یارانه کنند که فرد در این بین باید حساب یارانه جدایی برای خود را در یکی از بانک‌ها ایجاد کند در غیر اینصورت یارانه پرداخت نمی‌شود.

همچنین اگر افراد مطلقه برای انتقال یارانه به تفاهم نرسند و یکی از طرفین مشکل ایجاد کند، باید به مرکز فرمانداری شهر یا استان خود مراجعه کنند.

1 14545406250427832732

جدا کردن یارانه سرپرست فوت شده

در مواردی که پدر فوت کرده باشد یارانه به حساب مادر خانوار واریز می‌شود با فوت سرپرست خانوار یارانه اعضای خانوار قطع و برای حل این مشکل باید مادر و فرزندان با مدارک اصل شناسنامه و اصل کارت ملی کپی مدارک شناسایی سرپرست قبلی و گواهی فوت به مراکز پلیس+۱۰ مراجعه کنند.

در برخی موارد با فوت پدر خانواده فرزند ارشد سرپرستی را برعهده می گیرد و در چنین شرایطی هم انتقال یارانه با این روش مذکور انجام می‌گیرد.

جدا کردن یارانه خانوار بدسرپرست

انتقال یارانه در خانوار‌های بد سرپرست نیز در مرکز پلیس +۱۰ انجام می‌گیرد، اما در این موارد جهت تغییر در کفالت وحضانت و وغیره افراد باید ابتدا به مرکز فرمانداری استان مربوطه مراجعه کنند و با گرفتن نامه رسمی از فرمانداری به پلیس +۱۰ مراجعه کنند.

در مواردی از قبیل اعتیاد سرپرست خانوار به مواد مخدر، زندانی بودن، فوت یا مفقود یا مجنون شدن، عدم حضور سرپرست در محل زندگی خانوار (مثل زندگی در خارج کشور)، عدم صلاحیت سرپرست خانوار و افرادی که در مراکز شبانه روزی نگهداری می‌شوند و فاقد سرپرست هستند، کمک‌های موضوع این آیین نامه به تشخیص سازمان، به سرپرست دیگری پرداخت خواهد شد.

مدارک جداسازی یارانه
مدارک جداسازی یارانه
افراد زندانی خود سرپرست  مستثنی بوده و کمک‌های مربوط به حساب آن‌ها واریز خواهد شد. جدا کردن یارانه حدود یک تا دو ماه زمان می‌برد تا یارانه افراد پس از انتقال به حساب سرپرست خانوار واریز شود.

گفتنی است برای ایجاد حساب یارانه جدید در بین زوج های جوان الزاماً باید هر دو یارانه فعال داشته باشند. به بیانی اگر یارانه هر دو یا یکی در خانواده قبلی قطع شده باشد با درخواست جدید برای زوجی که یارانه اش پیشتر قطع شده است، امکان فعال کردن مجدد یارانه وجود ندارد، حتی اگر زوج در خانواده جدید خود با مشکلات شدید اقتصادی رو به رو باشند.

نکات مهم:

  • تا یکی دو ماه برای جدا سازی یارانه زمان لازم است.
  • ابتدا حساب بانکی تهیه و بعد به دفاتر خدماتی پلیس مراجعه کنید و شماره حساب و کارت خود را همراه داشته باشید.
  •  لازم است بدانید برای اینکه سوبسید یک ماه را از دست ندهید بهتر است مراحل کار جداسازی را بین تاریخ دهم تا بیستم ماه انجام دهید.

نوشتن یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *