2544747

مفقودی کارت پایان خدمت

مفقودی کارت پایان خدمت و نحوه پیگیری

اگرچه کارت پایان خدمت، از جمله مدارک هویتی بسیار مهم برای آقایان به شمار می رود، اما در صورت گم شدن کارت پایان خدمت، امکان دریافت کارت پایان خدمت المثنی، وجود دارد. اشخاص، می توانند به منظور دریافت کارت پایان خدمت، به صورت المثنی، در زمان گم شدن کارت پایان خدمت، با در دست داشتن مدارک لازم و پرداخت هزینه، به دفاتر پلیس +10 مراجعه کنند.

کارت پایان خدمت، یکی از مدارک مهم برای آقایان به شمار می رود، که در مراحل مختلف تحصیلی و شغلی زندگی، به این مدرک نیاز دارند. متاسفانه، بعضی از آقایان، بعد از دریافت کارت پایان خدمت خود، با مشکل گم شدن کارت پایان خدمت، مواجه می شوند.

در این موارد، لازم است که اشخاص، اقدام به دریافت کارت پایان خدمت المثنی کنند. با توجه به اینکه کارت پایان خدمت، یکی از مدارک بسیار مهم برای آقایان است و در صورت مفقود شدن این کارت، امکان بروز مشکلاتی برای اشخاص، وجود دارد.

در ادامه، در رابطه با گم شدن کارت پایان خدمت، نحوه گرفتن کارت پایان خدمت المثنی، مدارک لازم برای گرفتن کارت پایان خدمت المثنی، هزینه دریافت کارت پایان خدمت المثنی و همچنین، زمان دریافت کارت پایان خدمت المثنی برای متقاضیان، مطالبی آورده شده است.

مفقودی کارت پایان خدمت
مفقودی کارت پایان خدمت

 

گم شدن کارت پایان خدمت

کارت پایان خدمت، از جمله مدارکی است که برای شرایط ثبت سابقه کار برای سربازان، اهمیت بسیار زیادی دارد. در واقع، کارت پایان خدمت، به عنوان یک مدرک هویتی برای آقایان شناخته می شود و مدرکی مبنی بر اینکه آقایان، دوره خدمت وظیفه خود را پشت سر گذاشته اند، می باشد. به همین دلیل، لازم است که آقایان، توجه ویژه ای به کارت پایان خدمت خود داشته و مانند دیگر مدارک هویتی، به خوبی از آن، نگهداری نمایند.

افرادی که مدارک شناسایی ، مانند، شناسنامه و کارت ملی خود را گم کرده اند، در اسرع وقت، می بایست برای اعلام مفقودی اینترنتی شناسنامه و کارت ملی خود، اقدام نمایند.

اما، در مواردی امکان گم شدن کارت پایان خدمت، وجود دارد و با توجه به اینکه کارت پایان خدمت، جزء مدارک بسیار مهم برای آقایان، به شمار می رود، لازم است که در صورت گم شدن کارت پایان خدمت، افراد، اقدام به دریافت کارت پایان خدمت المثنی کنند تا مشکلی برای استخدام، ادامه تحصیل و سایر امور مربوطه نداشته باشند.

به همین دلیل، در صورت گم شدن کارت پایان خدمت، اولین کاری که می بایست انجام دهید آن است که چندین مرتبه، به مکان هایی که احتمال می دهید کارت پایان خدمت شما در آن جا باشد، سر بزنید و در صورتی که از گم شدن کارت پایان خدمت خود، اطمینان حاصل کردید، می توانید برای دریافت کارت پایان خدمت سربازی المثنی، اقدام نمایید.

برای جستجوی مدارک مفقود شده، مانند شناسنامه و کارت ملی، لازم است که آقایان، به دفاتر ثبت احوال و یا پست و یا به نشانی الکترونیکی این دو مرکز مراجعه کنند؛ اما در صورت گم شدن کارت پایان خدمت، اطلاعات در سازمان ثبت احوال کشور و یا شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران، ثبت نمی شود و امکان پیگیری مفقود شدن کارت پایان خدمت، به صورت الکترونیکی وجود ندارد.

در صورت گم شدن کارت پایان خدمت، سوختن کارت پایان خدمت و یا از بین رفتن کارت پایان خدمت، اشخاص می توانند به دفاتر پلیس +10، مراجعه نمایند و مراحل مربوط به ثبت درخواست برای دریافت کارت پایان خدمت المثنی خود را انجام دهند.

نحوه گرفتن کارت پایان خدمت المثنی

همانطور که در بخش های قبل، در رابطه با اهمیت کارت پایان خدمت , کارت معافیت سربازی، توضیح دادیم، لازم است افرادی که کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت خود را گم کرده اند، در اسرع وقت، اقدام به دریافت المثنی آن ها، کنند. با توجه به اینکه روند دریافت کارت پایان خدمت به صورت مجدد، کمی پیچیده و زمان بر می باشد، لازم است، که آقایان، حتما از گم شدن کارت پایان خدمت خودشان، اطمینان حاصل کنند و سپس، برای گرفتن کارت پایان خدمت به صورت المثنی، اقدام نمایند.

افرادی که مدارک هویتی خود را گم کرده اند می توانند به صورت اینترنتی، برای پیگیری وضعیت مدارک خود، اقدام نمایند و در صورتی که نحوه مشاهده مدارک پیدا شده در سازمان ثبت احوال کشور را نمی دانند، می توانند به سامانه الکترونیکی این سازمان مراجعه کنند.

مفقودی کارت پایان خدمت
مفقودی کارت پایان خدمت

دریافت کارت پایان خدمت به صورت المثنی، به صورت الکترونیکی انجام نمی شود و لازم است که کلیه افراد متقاضی، برای دریافت کارت پایان خدمت به صورت المثنی، با در دست داشتن مدارک لازم، به دفاتر پلیس +10، مراجعه کنند و مراحل مربوط به گرفتن کارت پایان خدمت المثنی خود را به صورت حضوری انجام دهند.

کارکنان نیرو های مسلحی که از خدمت سربازی به علت بازنشسته شدن، باز خرید، اخراجی، پایان خدمت و مستعفی رها شده اند، می توانند برای ثبت درخواست المثنی کارت معافیت و یا پایان خدمت خودشان، به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی یا همان پلیس +10، مراجعه کنند.

مفقودی کارت پایان خدمت

اما افرادی که در حال حاضر، در نیرو های مسلح، شاغل می باشند و در حال خدمت هستند، می توانند به یگان خدمتی خودشان، مراجعه کنند و اقدام به دریافت کارت معافیت و یا پایان خدمت المثنی نمایند.

برای دریافت کارت پایان خدمت، به صورت المثنی، لازم است که اشخاص، مدارک لازمی که از سوی سازمان نظام وظیفه ناجا تعیین شده است، را تهیه کنند و به همراه خودشان، داشته باشند. در گذشته، برای دریافت کارت پایان خدمت به صورت المثنی، نیاز بود که اشخاص ابتدا، یک آگهی مفقودی کارت پایان خدمت، در روزنامه های کثیر الانتشار ثبت کنند و پس از گذشت 4 ماه، برای دریافت کارت پایان خدمت به صورت المثنی، اقدام کنند.

اما در حال حاضر، سازمان نظام وظیفه، ضرورتی را برای چاپ کردن آگهی مفقودی در روزنامه های کثیر الانتشار، قید نکرده است و به همین دلیل، نیازی به چاپ کردن آگهی در این روزنامه ها نیست. بنابراین، اشخاص، می توانند با در دست داشتن مدارک و مراجعه به یگان خدمتی ( در صورت شاغل بودن در نیروهای مسلح ) و یا مراجعه به دفاتر پلیس +10، درخواست خود را مبنی بر صدور مجدد کارت پایان خدمت، ثبت کنند و هزینه مربوطه را پرداخت نمایند.

طبق توضیحات فوق، مراحل دریافت کارت پایان خدمت به صورت المثنی، به شرح زیر می باشد.

مفقودی کارت پایان خدمت
مفقودی کارت پایان خدمت

اطمینان حاصل کردن از گم شدن کارت پایان خدمت

مراجعه به دفاتر پلیس +10

ارائه مدارک لازم برای دریافت کارت پایان خدمت به صورت المثنی

پرداخت هزینه مربوط به صدور کارت پایان خدمت، هزینه پستی و پیامک از طریق دستگاه های پرداخت

ثبت درخواست کارت المثنی پایان خدمت

نوشتن یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *