4702825

پلیس به علاوه 10 در رشت

پلیس به علاوه 10 در رشت

صدور یک روزه شناسنامه‌های جدید در میز خدمت ثبت احوال تا پایان بهمن

رئیس سازمان ثبت احوال کشور از صدور یک روزه شناسنامه‌های جدید به عنوان یکی از خدمات ارائه شده به شهروندان در میز خدمت این سازمان در ایام الله دهه فجر خبر داد.

پلیس به علاوه 10 در رشت
پلیس به علاوه 10 در رشت

به گزارش ایسنا، هاشم کارگر در حاشیه بازدید از میز خدمت سازمان ثبت احوال که در محل ساختمان این سازمان در خیابان امام خمینی(ره) برپا شده است، گفت: در راستای خدمت روزانه سازمان ثبت احوال به مناسبت‌های گوناگون نیاز افرادی که عجله بیشتری دارند فراهم می‌شود. به همین بهانه و برای تعویض شناسنامه‌های قدیمی و سایر نیازهای هویتی با برپایی میز خدمت، شناسنامه‌ها به صورت یک روزه صادر می‌شود.

وی افزود: این خدمت در برخی استان‌ها که درخواست‌ها زیاد بوده، انجام می‌شود. در تهران نیز این میز خدمت تا پایان بهمن ماه اجرایی خواهد شد.

کارگر ادامه داد: در جریان میز خدمت شناسنامه‌ها یک روزه و در همین محل صادر و تحویل متقاضیان می‌شود. خدماتی همچون تعویض شناسنامه،‌ مشاوره‌های مربوط به مدارک هویتی و موضوعات مربوط به کارت ملی نیز انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: در جریان راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن سازمان ثبت احوال با برپایی غرفه‌ای در مسیر راهپیمایی برخی خدمات را همچون مشاوره مسائل هویتی ارائه می‌دهد.

پلیس به علاوه 10 در رشت
پلیس به علاوه 10 در رشت

رئیس سازمان ثبت احوال کشور تاکید کرد: ظرف ۲ روز گذشته کار میز خدمت آغاز شده و پس از اعلام برپایی میز خدمت در رسانه‌ها شاهد استقبال گسترده شهروندان بوده‌ایم. با توجه به اینکه شهروندان تا کنون برای تعویض شناسنامه‌ها مراجعه نکردند این ایام را فرصت خوبی برای تعویض شناسنامه‌ها دیدند. لذا استقبال گسترده‌ای از این میز خدمت شکل گرفته است. همکاران ما از ساعت هشت صبح تا ۱۸ در میز خدمت در خدمت شهروندان هستند و تلاش می‌کنیم روز پنجشنبه و جمعه نیز این غرفه برپا باشد./ پلیس به علاوه 10 در رشت

وی درباره زمان صدور شناسنامه‌ها در فرآیند عادی و خارج از میز خدمت، گفت: در حالت عادی افراد به دفاتر پیشخوان مراجعه می‌کنند و ثبت احوال پس از اخذ درخواست در مدت یک یا دو روز شناسنامه را صادر می‌کند اما مسیر اخذ دریافت و ارسال شناسنامه باید توسط پست انجام شود که بسته به شهرهای مختلف زمان خود را می‌برد.

کارگر درباره ضرورت تعویض شناسنامه‌های قدیمی نیز افزود: تعویض شناسنامه‌ها یکی از برنامه‌های کشور بوده و همه هموطنان باید شناسنامه‌های چاپی جدید دریافت کنند. برای جلوگیری از جعل و همچنین پایگاه‌های هویتی ثبت احوال شناسنامه‌های جدید را با دقت بیشتری صادر می‌کنند و با تعویض شناسنامه‌ها این پایگاه‌ها از غنای بیشتری برخوردار می‌شوند و سرویس‌های جدید را بهتر ارائه می‌کنند. این موارد لزوم تعویض شناسنامه‌ها را مورد تاکید قرار می‌دهد.

پلیس به علاوه 10 در رشت
پلیس به علاوه 10 در رشت

وی در خصوص صدور کارت ملی هوشمند نیز گفت: درخواست‌های صدور کارت ملی پس از اخذ در مرحله بعد برای چاپ ارسال می‌شود و نهایتا از طریق پست به دست افراد می‌رسد اما در میز خدمت مراحل درخواست با سرعت بیشتری انجام می‌شود و به تبع آن زمان نهایی نیز کوتاهتر می‌شود.

پلیس به علاوه 10 در رشت

 

نوشتن یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *