20211219 105023 scaled

پلیس+10 چهارراه میکاییل

پلیس+10 چهارراه میکاییل

سازمان ناجا نیز به عنوان یکی ازسازمان‌های تامین و ایجاد امنیت ملی و نهادهای خدمات رسانی دولتی، در راستای مشتری مداری و تکریم ارباب رجوع سعی بر این دارد تا با رصد فعالیت‌های سازمانی و خدمات‌رسانی خود نسبت به جلب رضایت مردم در زمینه‌های مختلف انتظامی و خدماتی با راه‌اندازی دفاتر پلیس+۱۰ و بهره‌گیری از امکانات IT  اقدام کند.

پلیس+10 چهارراه میکاییل
پلیس+10 چهارراه میکاییل

طرح پلیس+۱۰ با سه خدمت عمومی گذرنامه، گواهینامه، اجرائیات (تخلفات راهنمایی و رانندگی) در سال ۸۲ آغاز شد و به تدریج تعداد دفاتر در سطح کشور افزایش پیدا کرد.

پلیس+10 چهارراه میکاییل در رشت با هدف ارائه خدمات به شهروندان تاسیس شده است و مهمترین خدماتی که ارائه می دهد عبارتند از:

پلیس+10 چهارراه میکاییل
پلیس+10 چهارراه میکاییل

مدارک لازم برای تمدید گواهینامه رانندگی+ هزینه

همان طور که می دانید مدت اعتبار گواهینامه رانندگی ۱۰ سال است و پس از پایان اعتبار آن در صورت احراز سلامت جسمی و روانی برای دوره های ۱۰ ساله قابل تجدید است. عملیات تعویض و تمدید گواهینامه رانندگی از طریق دفتر پلیس+۱۰ انجام می شود و مدت زمان بین انجام مراحل تعویض تا زمان تحویل گرفتن کارت گواهینامه جدید بین ۱۵ روز تا یک ماه به طول می انجامد. در این مقاله قصد داریم اطلاعات لازم از مدارک تمدید گواهینامه تا هزینه تمدید گواهینامه رانندگی خودرو را در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه باشید.

مدارک مورد نیاز جهت تمدید گواهینامه

۱- اصل و کپی شناسنامه (در صورت داشتن توضیحات کپی صفحه توضیحات ممهور به مهر ثبت احوال) (در شناسنامه‌های جدید: کپی صفحه محله تنظیم سند)

۲- اصل و کپی کارت ملی

۳- کدپستی ۱۰ رقمی و آدرس دقیق پستی محل سکونت دائمی

۴- اصل گواهینامه مربوطه بر اساس یکی از شرایط زیر:

  • اعتبار آن به پایان رسیده باشد.
  • مخدوش و یا مهر و مندرجات آن ناخوانا شده و یا اینکه مشخصات شناسنامه‌ای فرد و یا وضعیت جسمانی دارنده گواهینامه تغییر یافته باشد.
  • مفقود شده باشد که باید در دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی، استعلام اولیه را انجام داده و در صورت نبود سابقه، به اداره راهنمائی و رانندگی صادر کننده گواهینامه مراجعه و برگه استعلام را تهیه کرده و به دفتر ارائه کنند.

توجه: دارندگان گواهینامه‌های قدیمی (پایه دوم قدیم، پایه یکم قدیم، ب ۱، ب ۲، پ ۱، پ ۲، موتورسیکلت، انواع ویژه، تراکتور چرخ لاستیکی) می‌توانند جهت صدور گواهینامه رانندگی جدید و یا تجمیع کردن آن‌ها، زودتر از موعد مقرر، درخواست تعویض گواهینامه رانندگی کنند.

۵- عکس بیومتریک

توجه: برای گواهینامه پایه یک و گواهینامه گروه ب عکس رنگی بدون عینک، کلاه، کراوات و آرایش (بدون پیرایش مو و محاسن)، تمام رخ به صورتی که گردی صورت معلوم باشد.

۶- اعلام گروه خونی

ارائه هر گونه مدرک اعم از کارت پایان خدمت، برگه آزمایشگاه و غیره که گروه خونی در آن درج شده باشد و یا حتی خوداظهاری (با ثبت اثر انگشت و امضا خوداظهاری) در خصوص تعیین و ثبت گروه خونی متقاضی کافی است.

۷- پرداخت مبالغ تعیین شده از طریق دستگاه کارتخوان (POS) مستقر در دفاتر

توجه: واریز از طریق اینترنت، عابربانک و فیش واریزی بانک به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

توجه: هزینه معاینه پزشکی و انجام تست اعتیاد و ارسال گواهینامه توسط پست به آدرس متقاضی و خدمات الکترونیک بر عهده متقاضی است.

پلیس+10 چهارراه میکاییل
پلیس+10 چهارراه میکاییل

نکات مهم برای تمدید گواهینامه‌

الف) حضور شخص متقاضی به منظور اخذ اثر انگشت در دفتر الزامی است.

ب) با ارائه مدارک فوق به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی برگه معاینه چشم صادر می‌شود که معاینه باید توسط یکی از پزشکان معتمد ناجا انجام پذیرد.

  • برای تعویض گواهینامه گروه ب موقت، انجام معاینه چشم نیاز نیست و ارائه یک قطعه عکس کافی‌ است.
  • متقاضیان بالای ۷۰ سال بعد از انجام معاینه چشم باید ابتدا به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی و سپس به باجه کاردان فنی شهرک آزمایش مراجعه کنند.
  • اشخاصی که قبلا گواهینامه رانندگی با لنز داشته و قصد اخذ المثنی یا تمدید گواهینامه با همان شرایط را دارند، نیازی به مراجعه به شهرک آزمایش ندارند و فقط باید توسط پزشکان معتمد ناجا معاینه شوند.

ج) در مورد کسانی که گواهینامه قبلی آنان با عینک بوده و اکنون با انجام جراحی لیزیک نیازی به استفاده از عینک ندارد؛ تأییدیه یک پزشک معتمد ناجا در این خصوص در فرم معاینه پزشکی لازم است.

د) کسانی که قبلاً دارای نقص عضو بوده‌اند و یا اینکه پس از اخذ گواهینامه وضعیت جسمانی آنان تغییر پیدا کرده است، پس از انجام معاینه پزشکی، اخذ نظریه کاردان فنی شهرک آزمایش برای این اشخاص الزامی است.

هـ) افرادی که گواهینامه آن‌ها با استفاده از لنز طبی می‌باشد بعد از حضور در دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی باید به کاردان فنی شهرک آزمایش مراجعه کنند.

هزینه تمدید گواهینامه رانندگی در سال ۱۴۰۰

این خدمت در دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی با احتساب هزینه پستی و پیامک مبلغ ۵۰۸ هزار و ۲۴۹ ریال است که از طریق دستگاه‌های کارت خوان موجود در دفاتر پلیس+10 دریافت می‌شود.

همچنین درآمد حاصل از تعویق در تعویض گواهینامه شامل تعویق در تعویض گواهینامه رانندگی فاقد اعتبار به ازای هر سال ۲۵ هزار تومان پیش‌بینی شده است.

 

 

نوشتن یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *