514301 918

پیگیری خلافی خودرو در پلیس+10 رشت

پیگیری خلافی خودرو در پلیس+10 رشت

به منظور استعلام خلافی خودرو راه های متعددی وجود دارد که مهمترین آنها موارد زیر است:

مراجعه حضوری

دفاتر پلیس +10 مرجع حضوری استعلام خلافی خودرو محسوب می شوند. هزینه دریافت برگه خلافی خودرو 4400 تومان به اضافه 3300 تومان تعرفه رسیدگی غیر حضوری اجرائیات (بررسی کسر خلافی) است.

بابت هر ردیف خلافی قابل اعتراض هم مبلغ 300 تومان از شما دریافت می شود. علاوه بر این در صورتی که پرینت لیست جریمه های شما بیشتر از 3 برگ باشد برای هر برگ هم مبلغ 300 تومان پرداخت خواهید کرد.

برای افرادی که مبلغ خلافی خودروی آنها بیش از 1 میلیون تومان است مراجعه به دفاتر پلیس + 10 فایده ای ندارد و این افراد باید به مراکز راهنمایی و رانندگی مراجعه نمایند.

پیگیری خلافی خودرو در پلیس+10 رشت
پیگیری خلافی خودرو در پلیس+10 رشت

استعلام اینترنتی خلافی خودرو

سایت پلیس راهور ناجا اصلی ترین و معتبرترین مرجع دریافت خلافی خودرو محسوب می شود. برای دریافت جریمه های پرداخت نشده خودرو کافی است به آدرس rahvar120.ir مراجعه نمایید.
نکته قابل توجه: اطلاعات این سایت، آفلاین است و به طور هفتگی آپدیت می شود.

در صورت پرداخت جریمه از طریق سایت، اطلاعات بعد از 72 ساعت در سامانه پلیس راهور به روزرسانی می شود.
سایت راهور 120 برای آی پی های خارج از کشور بسته است لذا اگر قصد استعلام خلافی خودرو از این سایت را دارید با آی پی های داخل کشور و بدون VPN به سامانه پرداخت قبض خلافی مراجعه کنید.
علاوه بر سایت راهرو ناجا وب سایت های دیگری هم هستند که همین خدمات را ارائه می کنند.

استعلام پیامکی خلافی خودرو

یکی از اولین روش های دریافت غیرحضوری خلافی خودرو استفاده از پیامک است. برای این منظور برخلاف روش آنلاین که باید از کد 8 رقمی استفاده می شد، کافی است کد 17 رقمی VIN درج شده پشت کارت ماشین را به شماره 1101202020 پیامک کنید.

استعلام خلافی خودرو با استفاده از کد USSD

برای استفاده از این روش کافی است کد *110# را شماره گیری کنید و با ورود به سامانه پلیس 110 درخواست استعلام خلافی خودرو را با وارد کردن Vin کد خودرو بدهید.

استعلام خلافی خودرو با اپلیکیشن های موبایل

مجموعه های زیادی اقدام به تولید نرم افزارهای موبایلی خلافی خودرو کردند. اغلب این اپلیکیشن ها کاربرد یکسانی دارند و نتایج همه به واسطه استفاده از اطلاعات سایت ناجا یکسان است.

پیگیری صدور گواهینامه رانندگی از طریق اینترنت:

گواهینامه از گذشته تاکنون به تصدیقی گفته می شده است که به عنوان یک مدرک رسمی بوده و فردی که گواهینامه دارد می تواند با وسایل نقلیه شامل سواری، موتور، کامیون و … رانندگی کند. گواهینامه رانندگی تنها به اشخاصی داده می شود که مراحل آن را شامل آزمون تئوری و عملی با موفقیت سپری کرده باشند.

متقاضیان در صورتی که بخواهند گواهینامه رانندگی خود را پیگیری نمایند، می توانند از سامانه رهگیری مرسولات سازمانی استفاده نمایند. البته باید دقت داشته باشید این سامانه مختص گواهینامه به تنهایی نیست و گزینه های دیگری مانند شناسنامه خودرو، کارت خودرو، اسناد موتورسیکلت، نظام وظیفه و دیوان عدالت اداری را شامل می شود.

پیگیری خلافی خودرو در پلیس+10 رشت
پیگیری خلافی خودرو در پلیس+10 رشت

سامانه پیگیری گواهینامه رانندگی از طریق اینترنت

اگر شما هم مراحل دریافت گواهینامه را با موفقیت سپری کرده اید و حالا می خواهید که گواهینامه خود را پیگیری کنید، می توانید از سامانه رهگیری مرسولات سازمانی استفاده نمایید.

با ورود به سامانه باید از قسمت جستجو، نوع سند خود را وارد نمایید که شما باید برای رهگیری گواهینامه، گزینه گواهینامه را انتخاب نمایید. بعد از آن باید کد ملی خودتان را وارد کنید و اعداد کنترلی را به صورت دقیق در کادر مربوطه تایپ نمایید و در نهایت جستجو را کلیک نمایید.

بعد از چند دقیقه نتایج برای شما نشان داده می شود و شما می توانید مشاهده کنید که گواهینامه تان در چه مرحله ای است. از زمانی که گواهینامه صادر می شود تا زمانی که به آدرس درج شده مدارک گواهینامه، تحویل داده شود در سامانه ثبت می گردد.

لازم است بدانید این سامانه پس از گسترش سیستم مبادله یکپارچه پستی در کل کشور راه اندازی شده است که به صورت دقیق می باشد و اطلاعاتی که در سامانه ثبت می شود شامل تاریخ و ساعت قبول، نام فرستنده و نام گیرنده، وزن و کرایه پیشتی و نمایش نوع سرویس می باشد.

پیگیری گواهینامه رانندگی از طریق پیامک

پیگیری گواهینامه رانندگی از طریق SMS (پیامک) یکی دیگر از راهکارهای بسیار ساده برای پیگیری گواهینامه استفاده از مرکز خدمات پیامکی سامانه 1100 است. این مرکز توسط پلیس +10 راه اندازی شده است، اگر می خواهید گواهینامه تان را پیگیری کنید عدد 1 را به این سامانه ارسال نمایید. با ارسال این پیامک درستی شماره تماس و کد ملی شما توسط این سامانه چک می شود و شما به راحتی می توانید از روند پرونده خود در صدور گواهینامه رانندگی باخبر شوید.

پیگیری خلافی خودرو در پلیس+10 رشت
پیگیری خلافی خودرو در پلیس+10 رشت

پیگیری گواهینامه رانندگی جدید از طریق تلفن

یکی دیگر از راهکارهای پیگیری گواهینامه رانندگی استفاده از شماره تماس هایی است که مرکز صدور گواهینامه در اختیار شما قرار می دهد که بتوانید از راحت ترین راه گواهینامه رانندگی خودتان را پیگیری نمایید.

نوشتن یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *