اعلام مفقودی مدارک شناسایی

اعلام مفقودی مدارک شناسایی

اعلام مفقودی مدارک شناسایی

با توجه به اینکه شناسنامه و کارت ملی جزء مدارک هویتی اشخاص به شمار می روند و احتمال سوء استفاده از آن ها در هنگام مفقودی شناسنامه و کارت ملی وجود دارد، بهتر است که حتما در صورت مفقود شدن کارت ملی و یا شناسنامه مراحل اعلام مفقودی شناسنامه و کارت ملی را انجام دهید.

اعلام مفقودی مدارک شناسایی

72930

گواهی عکس از ثبت احوال جهت عکس دار کردن شناسنامه ها

در اجرای تبصره 1 ماده 36 قانون ثبت احوال شناسنامه افراد در سن 15 سالگی با عکس همان سال تجدید می شود، با توجه به اینکه اکثر این گروه سنی دانش آموز هستند جهت تعویض شناسنامه و دریافت کارت شناسایی ملی، نیاز به تایید عکس توسط دبیرستان ها و مراکز آموزشی دارند.

گواهی عکس از ثبت احوال جهت عکس دار کردن شناسنامه ها

لازم به ذکر است که اگر گروه سنی 15 سال تمام باشد 

از آنجایی که تاییدیه عکس توسط دبیرستان ها و مراکز آموزشی و نیروی انتظامی برای الصاق عکس به شناسنامه ها در موارد متعددی دارای نواقصی از قبیل :
1- عکس الصاقی به معرفی نامه ها همانند نیوده و ظهر عکس توسط مسئول مدرسه پشت نویسی نشده و امضا و مهر نشده باشد.
گواهی عکس از ثبت احوال جهت عکس دار کردن شناسنامه ها
2- عکس روی معرفی نامه در بعضی موارد از پرینت عکس در سیستم دانش آموزی که مربوط به سنوات قبل است استفاده شده باشد که برای اداره ثبت احوال قابل پذیرش نمی باشد.
3- دو قطعه عکسی که توسط مدرسه تایید شده است با عکس الصاقی به معرفی نامه یکی نباشد که این مورد نیز برای آن اداره قابل قبول نیست.
گواهی عکس از ثبت احوال جهت عکس دار کردن شناسنامه ها
4- عکس مربوطه متعلق به سال جاری نباشد که باز هم برای ثبت احوال مورد پذیرش نیست و می تواند در سال های آتی برای صاحب شناسنامه مشکلاتی در بر داشته باشد.
امید است مدیران محترم مدارس، مراکز آموزشی و نیروی انتظامی در تایید عکس، نکات گفته شده فوق را مد نطر داشته باشند. از حسن همکاری مسئولان محترم کمال تشکر داریم.
جدا کردن یارانه بعد از فوت سرپرست خانوار

جدا کردن یارانه بعد از فوت سرپرست خانوار

جدا کردن یارانه بعد از فوت سرپرست خانوار

پس از فوت سرپرست خانوار، یارانه اعضای خانواده به طور موقت قطع می‌شود. برای ادامه دریافت یارانه، مادر به همراه فرزندان خود باید با مدارکی مثل اصل شناسنامه و اصل کارت ملی، کپی مدارک شناسایی، کارت ملی سرپرست قبلی و گواهی فوت سرپرست خانواده به مراکز پلیس +۱۰ مراجعه کنند.

پس از انجام مراحل لازم، یارانه یا به حساب مادر خانوار واریز می‌شود یا در مواقعی که فرزند ارشد سرپرستی خانواده را بر عهده بگیرد، به حساب او واریز می‌شود.

جدا کردن یارانه بعد از فوت سرپرست خانوار

جدا کردن یارانه خانوار بدسرپرست

جدا کردن یارانه خانوار بدسرپرست

جدا کردن یارانه خانوار بدسرپرست

افراد خانواده بد سرپست نیز برای جداسازی یارانه باید به مرکز پلیس +۱۰ مراجعه کنند. اما پیش از مراجعه به این مراکز باید برای انجام امور تغییر در کفالت و حضانت به مرکز فرمانداری استان محل زندگی مراجعه کرده و نامه رسمی از فرمانداری دریافت کنند.

جدا کردن یارانه خانوار بدسرپرست

جدا کردن یارانه بعد از طلاق

جدا کردن یارانه بعد از طلاق

جدا کردن یارانه بعد از طلاق

زوج هایی که از یکدیگر جدا شده اند، جهت انتقال یارانه بعد از طلاق باید با در دست داشتن مدارکی مثل شناسنامه، کارت ملی، سند طلاق و کپی تمام مدارک به دفاتر پلیس+ ۱۰ مراجعه کرده و تقاضای سرپرستی جدید برای دریافت یارانه کنند.

جدا کردن یارانه بعد از طلاق

پس از آن فرد باید حساب یارانه جدا برای خود در یکی از بانک­ها ایجاد کند؛ در غیر اینصورت یارانه برای او پرداخت نمی شود.

جدا کردن یارانه بعد از ازدواج

جدا کردن یارانه بعد از ازدواج

جدا کردن یارانه بعد از ازدواج چگونه انجام می‌شود؟

بسیاری از افراد پس از ازدواج تصمیم به جداسازی یارانه خود از خانواده می‌گیرند. به منظور جداسازی یارانه پس از ازدواج، همسر باید به عنوان سرپرست خانوار با مدارک مورد نیاز به یکی از شعب پلیس+۱۰ مراجعه کرده و درخواست جداسازی یارانه را انجام دهد.

جدا کردن یارانه بعد از ازدواج

نکته قابل توجه در این مورد این است که جهت ایجاد حساب جدید یارانه در بین زوج ­های جوان هر دوی آن­ها باید یارانه فعال داشته باشند. اگر یکی از آن دو در خانواده قبلی خود یارانه دریافت نمی‌کرد، امکان درخواست جداسازی یارانه برای او وجود ندارد.

جدا کردن یارانه بعد از ازدواج

مدارک مورد نیاز برای جداسازی یارانه

مدارکی که افراد تازه ازدواج کرده برای جدا کردن یارانه از خانواده خود باید به همراه داشته باشند، به صورت زیر است:

  • اصل شناسنامه
  •  اصل کارت ملی
  •  اصل و کپی عقدنامه
گواهینامه رانندگی المثنی

گواهینامه رانندگی المثنی

گواهینامه رانندگی المثنی

در صورتی که گواهینامۀ خود را گم کرده‌اید، فوراً باید برای گرفتن گواهینامۀ المثنی اقدام کنید. گواهینامۀ رانندگی جزو مدارک شناسایی مهم است. بنابراین برای پیشگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی شما باید ابتدا مفقود شدن آن را گزارش دهید و سپس برای گرفتن گواهینامۀ جدید درخواست دهید.

اقدام فوری شما بعد از گم شدن گواهینامه بسیار مهم است. در این مقاله به صورت گام به گام تمام اقداماتی را توضیح داده‌ایم که باید برای اخذ گواهینامۀ المثنی انجام دهید.

گواهینامه رانندگی المثنی

پی‌گیری گواهینامه مفقودی

تمام مدارک شناسایی پیدا شده در سراسر کشور به ادارۀ پست فرستاده می‌شوند. افرادی که مدرکی را پیدا می‌کنند اگر آن را در صندوق پست بیندازند، این مدرک در سامانۀ مدارک یافت‌شدۀ کشور قرار می‌گیرد.

این سامانه که با نام «پست یافته» فعالیت می‌کند، تمام مدارک شناسایی یافت‌شده را ثبت می‌کند. بنابراین در گام نخست برای پی‌گیری گواهینامۀ گم شده، شما باید به سایت پُست‌یافته مراجعه کنید و با وارد کردن نام، نام خانوادگی و دیگر مشخصات از پیدا شدن یا نشدن گواهینامۀ مفقودی خود مطلع شوید.

همیشه گرفتن یک کپی از مدارک و نگه داشتن آنها در این شرایط به شما کمک می‌کند. در صورتی که مدرک شما پیدا شده باشد، فقط کافی است با در دست داشتن کارت ملی یا شناسنامه به نزدیک‌ترین دفتر پستی بروید. بعد از پر کردن فرم مربوطه، گواهینامۀ شما به نشانی پستی‌تان ارسال می‌شود.

گواهینامه رانندگی المثنی

آگهی مفقودی گواهینامه

طبق قوانین جدید پلیس راهنمایی و رانندگی، متقاضیان دریافت گواهینامۀ المثنی نیازی به درج آگهی مفقودی گواهینامه در روزنامه‌های کثیرالانتشار یا روزنامۀ رسمی ندارند.

برای اعلام مفقودی گواهینامه تنها کافی است به نزدیک‌ترین پلیس بعلاوۀ ده بروید و درخواست گواهینامۀ رانندگی المثنی بدهید. در فرم مربوطه علت این درخواست از شما پرسیده می‌شود.

بنابراین اگر گواهینامۀ شما دزدیده شده است یا احتمال این وجود دارد که به دست کسی دیگر افتاده باشد، حتماً باید آن را ذکر کنید. خود این دفاتر استعلام اولیه را در این زمینه انجام می‌دهند و در صورت نبودن سابقه‌ای در زمینۀ سوءاستفاده از این مدرک، درخواست شما را ثبت می‌کنند.

 

مدارک مورد نیاز برای گرفتن گواهینامۀ المثنی

پیش از مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ مدارک زیر را آماده کنید و با خود به همراه داشته باشید:

  • اصل و کپی کارت ملی
  • اصل و کپی شناسنامه

همچنین شما باید گروه خونی خود را اظهار کنید و نیز کد پستی و نشانی دقیق پستی محل سکونت خود را برای دریافت گواهینامۀ المثنی بنویسید.

نکتۀ مهم دیگری که باید به آن توجه کرد، آماده بودن برای گرفتن عکس است. عکس شما باید جدید باشد و تمام گردی صورت شما در آن مشخص باشد. بیشتر دفاتر خدمات انتظامی به کیوسک‌های گرفتن عکس مجهز شده‌اند. دقت کنید که برای گرفتن عکس استاندارد و مورد پذیرش یا به اصطلاح بیومتریک، باید موارد زیر را رعایت کنید:

آقایان باید بدون آرایش، عینک، کلاه، کراوات و گردنبند باشند. لباس آنها نباید سفید یا سبز باشد و نیز نباید برچسب یا نوشته‌ای داشته باشند.

خانم‌ها باید با حجاب کامل و بدون آرایش غلیظ و پرسینگ و عینک باشند. مقنعه یا روسری آنها نباید طرح‌دار و شلوغ یا به رنگ‌های سفید و سبز باشد.

بعد از تحویل این مدارک، برای شما معرفی‌نامۀ معاینۀ چشم صادر می‌شود. حال شما باید به یکی از پزشکان معتمدی که نشانی آنها در این برگه آمده است مراجعه کنید و پس از معاینه شدن، به دفتر پلیس +۱۰ بازگردید.

توجه داشته باشید که حضور خود شخص به منظور انگشت‌نگاری الزامی است.

 

همچنین برای دریافت گواهینامۀ پایه یکم، معرفی‌نامه‌ای برای انجام آزمایش اعتیاد هم صادر می‌شود که باید با مراجعه به آزمایشگاه‌های مورد تأیید ناجا این مرحله نیز انجام بگیرد.

 

نحوه گرفتن گواهینامۀ المثنی

پس از تحویل تمام مدارک مورد نیاز برای گرفتن گواهینامۀ المثنی، رسیدی به شما داده می‌شود که دارای اعتبار قانونی است.

شما می‌توانید تا زمان صدور گواهینامۀ المثنی، در صورت لزوم آن را به مأموران راهنمایی و رانندگی ارائه دهید. توجه داشته باشید که برای صدور گواهینامۀ المثنی باید دست‌کم شش ماه از تاریخ صدور گواهینامۀ قبلی شما گذشته باشد.

همچنین نشان دادن این برگه به مأمور پست هنگام تحویل گواهینامۀ جدید الزامی است. بنابراین باید این رسید را در جایی مطئن و در دسترس نگهدارید و هنگام رانندگی نیز همیشه آن را به همراه داشته باشید.

گواهینامه رانندگی المثنی

گم شدن گواهینامه المثنی

شرایط دریافت گواهینامۀ المثنی برای بار دوم اندکی دشوار است. طبق آیین‌نامه‌های جدید راهنمایی و رانندگی، شرط دریافت گواهینامۀ جدید المثنی، گذشتن حداقل یک سال از تاریخ صدور کارت المثنی قبلی است.

البته اگر حتی کمتر از یک سال از صدور گواهینامۀ المثنی شما می‌گذرد و آن را گم کرده‌اید، همانند قبل به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه و همان مراحل را طی کنید.

زیرا اعلام مفقودی گواهینامه راه را بر سوءاستفاده‌های احتمالی می‌بندد. همچنین شما می‌توانید مطمئن باشید که بعد از طی شدن زمان لازم، گواهینامۀ جدید شما بلافاصله به دست شما می‌رسد.