از کجا بفهمیم چقدر بنزین در کارت سوخت داریم؟

پیگیری کارت سوخت – خدمات پلیس+10 رشت

پیگیری کارت سوخت – خدمات پلیس+10 رشت

کارت های سوخت خودرو، از جمله مدارکی هستند که با توجه به بودجه بندی سوخت، بسیار برای رانندگان خودرو، اهمیت دارد. رانندگان می توانند در صورت نداشتن کارت سوخت خودرو و یا مفقود کردن آن، درخواست خود را جهت دریافت کارت سوخت ماشین، ثبت کنند و منتظر دریافت کارت سوخت خودشان باشند.

آن دسته از رانندگانی که قبلا درخواست خود را برای دریافت کارت های سوخت خودرو، ثبت کرده اند، اما هنوز کارت ماشین را دریافت نکرده اند، می توانند برای پیگیری کارت های سوخت ماشین، اقدام کنند.

 پیگیری کارت های سوخت ماشین، از طریق 3 روش، امکان پذیر بوده و کلیه رانندگان با دسترسی به اینترنت و یا عدم دسترسی به اینترنت، می توانند اقدام به پیگیری کارت سوخت نمایند.

با توجه به اهمیت پیگیری کارت سوخت از طریق این سه روش، در ادامه، در رابطه با نحوه پیگیری کارت سوخت با شماره VIN، پیگیری کارت سوخت از طریق سامانه پیامکی و همچنین، پیگیری کارت سوخت از طریق کد دستوری، برای افرادی که قصد رهگیری وضعیت کارت سوخت ماشین خود را دارند، مطالبی آورده شده است.

پیگیری کارت سوخت در پلیس+10 رشت
پیگیری کارت سوخت در پلیس+10 رشت

 

نحوه پیگیری کارت سوخت با شماره VIN

آن دسته از رانندگانی که هنوز، اقدام به دریافت کارت سوخت خودرو نکرده اند و یا اینکه کارت سوخت خود را گم کرده اند، می توانند برای دریافت کارت سوخت مجدد خود، اقدام کنند. کارت های سوخت خودرو، پس از ثبت درخواست از طریق پست جمهوری اسلامی ایران، به درب منزل افراد ارسال خواهد شد.

افرادی که قصد دارند، از تعداد پلاک های فعال خود، مطلع شوند نیز، می توانند استعلام پلاک فعال خودرو با کد ملی، را از طریق سایت service.rahvar120.ir، دریافت نمایند.

رانندگانی که مدت زمان زیادی از زمان ثبت درخواست آن ها، برای دریافت کارت سوخت ماشین، گذشته شده است، می توانند اقدام به پیگیری کارت سوخت با VIN، کنند.

به منظور پیگیری کارت های سوخت، لازم است که رانندگان به سامانه رهگیری مرسولات سازمانی، وارد شوند و از طریق این سامانه، اقدام به پیگیری مرسوله سازمانی خودشان نمایند. در ادامه، شما را با نحوه رهگیری کارت های سوخت خودرو با شماره VIN، آشنا می کنیم.

به منظور رهگیری کارت های سوخت خودرو، به سایت najatracking.post.ir ( سایت رهگیری مرسولات سازمانی آجا ) مراجعه کنید. به محض ورود شما به سایت رهگیری مرسولات سازمانی آجا، بخشی، تحت عنوان استعلام را مشاهده می کنید. در ابتدا، نوع سند را بر روی گزینه کارت سوخت، قرار دهید.

حال، شماره VIN ماشین خود را در قسمت مشخص شده وارد کنید و سپس، با وارد کردن عبارت امنیتی، بر روی گزینه جستجوی نشان داده شده، کلیک نمایید.

نکته : شماره VIN خودرو، در پشت کارت خودرو، قرار داده شده است. لازم است که اشخاص، حتما برای رهگیری کارت های سوخت خود، این شماره چند رقمی را از روی کارت بخوانند و در این بخش، وارد کنند.

پیگیری کارت سوخت در پلیس+10 رشت
پیگیری کارت سوخت در پلیس+10 رشت

پیگیری کارت سوخت از طریق سامانه پیامکی

افرادی که به دلیل عدم دسترسی به اینترنت، موفق به پیگیری کارت سوخت خود نشده اند، می توانند از دو روش دیگر که نیاز به استفاده از اینترنت ندارد، استفاده کنند.

رهگیری کارت های سوخت، از طریق سامانه پیامکی، امکان پذیر بوده و رانندگان می توانند بدین منظور، شماره VIN خودروی خود را دریافت نموده و با فرمت مشخصی، به سامانه پیامکی ارسال کنند.

رانندگان وسیله های نقلیه، جهت مراجعه به مراکز معاینه فنی، می بایست پیش از مراجعه حضوری، اقدام به دریافت نوبت در سامانه نوبت دهی معاینه فنی، نمایند.

پیگیری کارت سوخت، از طریق سامانه پیامکی، هم برای موتور سیکلت و هم برای ماشین، امکان پذیر بوده؛ اما، روش پیامکی برای پیگیری هر یک از کارت های سوخت ذکر شده، متفاوت است. در صورتی که قصد پیگیری کارت های سوخت ماشین و یا موتور سیکلت را دارید، می توانید طبق روش زیر، پیش بروید.

پیگیری کارت سوخت ماشین از طریق سامانه پیامکی

افرادی که به منظور دریافت کارت هوشمند سوخت ماشین خود، اقدام کرده اند، می توانند برای پیگیری وضعیت صدور این کارت های هوشمند، از طریق سامانه پیامکی اقدام کنند. بدین منظور، لازم است که رانندگان شماره VIN خودروی خود را به سر شماره 1101202040، ارسال نمایند.

رانندگان خودرو، دقت داشته باشند که به منظور استعلام کارت هوشمند سوخت خود، باید ابتدا حرف V و سپس، علامت ستاره ( * ) و در نهایت، شماره وی آی ان درج شده بر روی کارت خودروی خود را در قالب یک پیامک بنویسند و سپس، به سر شماره 1101202040، ارسال کنند.

پیگیری کارت سوخت موتور سیکلت از طریق سامانه پیامکی

رانندگان موتور سیکلت، می توانند مانند رانندگان خودرو، اقدام به دریافت کارت سوخت، نمایند. در صورتی که اقدام به ثبت درخواست، جهت دریافت کارت هوشمند سوخت موتور سیکلت نموده اید و هنوز، کارت خود را دریافت نکرده اید، می توانید برای پیگیری کارت هوشمند سوخت، به سرشماره 1101202040، پیامک بزنید.

برای این کار، لازم است که ابتدا حرف M، سپس، علامت ستاره ( * ) و کد VIN موتور سیکلت خود را در قالب یک پیامک به سرشماره پیامکی 1101202040، ارسال کنید.

نکته : رانندگان، دقت داشته باشند که برای استعلام و پیگیری کارت های سوخت، از طریق سامانه پیامکی، حتما می بایست پیامک خود را به صورت انگلیسی و با حروف و اعداد انگلیسی، تایپ نموده و ارسال نمایند.

پیگیری کارت سوخت در پلیس+10 رشت
پیگیری کارت سوخت در پلیس+10 رشت

پیگیری کارت سوخت از طریق کد دستوری

در صورتی که به هر دلیلی نمی توانید از روش های اینترنتی و یا پیامکی پیگیری کارت سوخت، استفاده کنید، می توانید از طریق کد دستوری *4# مراحل پیگیری وضعیت کارت هوشمند خودرو را انجام دهید. در ادامه، شما را با مراحل مختلف رهگیری کارت های سوخت ماشین و موتورسیکلت، از طریق کد دستوری آشنا می کنیم.

افرادی که قصد دارند، برای تعویض پلاک خودرو و یا موتور سیکلت اقدام نمایند ابتدا، می بایست از سامانه نوبت دهی تعویض پلاک، نوبت دریافت کنند.

ابتدا، کد دستوری *4# را در قسمت تلفن گوشی موبایل شماره گیری نموده و سپس، گزینه دو که مربوط به کارت سوخت می باشد را وارد نمایید و بر روی گزینه SEND بزنید.

حال، گزینه ثبت نام کارت سوخت، یعنی شماره 2 را انتخاب کنید.

در مرحله بعدی، می بایست که گزینه بعدی، یعنی شماره 3 را ارسال کنید تا گزینه های جدید، برای شما نمایش داده شوند.

در این بخش، گزینه چهارمی به نام لیست خودرو های ثبت شده، نمایش داده می شود. برای پیگیری وضعیت کارت هوشمند سوخت ماشین، گزینه 4 را به سامانه، ارسال کنید. در این صورت، شماره VIN خودروی شما نمایش داده می شود. در صورتی که شماره VIN صحیح است، گزینه 1 را ارسال کنید.

در مرحله بعدی، کافی است که از میان گزینه های نشان داده شده، گزینه 1 را وارد نموده و آن را به سامانه، ارسال کنید.

در این صورت، آخرین وضعیت صدور کارت سوخت ماشین شما، نمایش داده می شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد پیگیری کارت سوخت​ ​در کانال تلگرام موضوعات حقوقی عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون پیگیری کارت سوخت​ پاسخ دهند.

پیگیری کارت سوخت در پلیس+10 رشت
پیگیری کارت سوخت در پلیس+10 رشت

سوالات متداول

1- ✔️پیگیری کارت سوخت با استفاده از شماره VIN به چه صورت می باشد؟

✔️پیگیری کارت سوخت با استفاده از شماره VIN از طریق ورود به سایت رهگیری مرسولات سازمانی آجا امکان پذیر می باشد که در متن مقاله مراحل آن آورده شده است.

2- ✔️پیگیری کارت سوخت از طریق سامانه پیامکی به چه صورت است؟

✔️برای پیگیری کارت سوخت ماشین و موتور سیکلت افراد می توانند از طریق ارسال پیامک به سر شماره 1101202040 اقدام نمایند که در متن مقاله نحوه فرمت ارسال متن پیامک بیان شده است.

3- ✔️پیگیری کارت سوخت از طریق کد های دستوری به چه صورت می باشد؟

✔️پیگیری کارت سوخت از طریق کد دستوری #4* در قسمت تلفن گوشی های موبایل امکان پذیر می باشد که در متن مقاله نیز مراحل دریافت وضعیت کارت سوخت از طریق این کد دستوری آورده شده است.

آدرس دفتر پلیس+10 در رشت

نحوه تمدید گذرنامه های منقضی شده

نحوه تمدید گذرنامه های منقضی شده

سردار مهدی حاجیان در تشریح نحوه تمدید گذرنامه‌های منقضی شده گفت: مراحل صدور برگ گذر موقت ویژه اربعین از روز ششم شهریورماه امسال در دفاتر پلیس +۱۰ انجام شد که هزینه آن به مراتب کمتر از هزینه صدور گذرنامه است و طی ۴۸ ساعت در در منزل تحویل داده شد.

نحوه تمدید گذرنامه های منقضی شده
نحوه تمدید گذرنامه های منقضی شده

( نحوه تمدید گذرنامه های منقضی شده )

وی با بیان اینکه از شنبه پنجم شهریورماه نیز تمدید گذرنامه زائران اربعین حسینی (ع) در مراکز استان و شهرستان‌های سراسر کشور آغاز شد، ادامه داد:

افرادی که تاریخ گذرنامه ۱۰ ساله آنها منقضی شده به شرط سالم بودن مدارک گذرنامه، می‌توانند ضمن مراجعه به پلیس مهاجرت و گذرنامه در مراکز استان‌ها و نیز پلیس اطلاعات در فرماندهی انتظامی شهرستان ها ضمن تحویل گذرنامه منقضی شده، نسبت به درخواست تمدید آن اقدام کنند.

نحوه تمدید گذرنامه های منقضی شده
نحوه تمدید گذرنامه های منقضی شده

سخنگوی فراجا تصریح کرد: گذرنامه هایی که تاریخ صدور آنها ششم شهریورماه سال ۱۳۹۱ است و تاریخ ۱۰ ساله آن منقضی شده تا  شش ماه تمدید خواهد شد، ضمنا گذرنامه هایی که زیر شش ماه اعتبار داشته باشند  نیز تمدید می‌شود.

بر اساس اعلام سایت پلیس، وی تاکید کرد: در مرزها به هیچ عنوان تمدید گذرنامه صورت نخواهد گرفت و مردم عزیز با گذرنامه فاقد اعتبار هرگز  به مرزها مراجعه نکنند.

دفتر پلیس+10
دفتر پلیس+10 در رشت
1

جایگزین خرید دلار – پلیس +10 رشت

جایگزین خرید دلار – پلیس +10 رشت

درباره افزایش قیمت دلار علاوه بر عوامل قبلی، مثل خروج سرمایه، افزایش تقاضای تجاری و نااطمینانی ناشی از اعتراضات، دو دلیل دیگر اضافه شده است.

معامله‌گران می‌گویند ۵ بانک ایرانی در عراق، همکاری ارزی خودشان را با ایران کاهش دادند. صرافی‌های دبی هم در همکاری با ایران به مشکل خوردند. گفته می‌شود برخی سرویس‌های جاسوسی با شناسایی صراف‌ها اطلاعات آن‌ها را در اختیار وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار می‌دهد.

جایگزین خرید دلار
جایگزین خرید دلار

وضعیت در بازار به حدی غیرقابل باور شده است که قدیمی‌های بازار پیشنهاد می‌دهند، فعلا دلار خرید و فروش نکنیند. آن‌ها نگران هستند هر لحظه این دیوار قیمتی فرو بریزد و یکسری‌ها زیر آوار بمانند.

برخی می‌گویند تا از دره وحشت خارج نشدیم بهترین کار خرید و فروش اونس طلا است. چون ریسک کمتری نسبت به بازار ارز داخلی دارد.

قیمت دلار حتی در بازارهای رسمی هم چند وقتی است مرز 40 هزار تومان را رده کرده است؛ اتفاقی که از پیش‌بینی بساری از معامله‌گران فراتر بود. حالا به نظر می‌رسد بسیاری از معامله‌گران از خرید و فروش فوری پرهیز می‌کنند و بازارساز نقش فعال‌تری ایفا می‌کند.

جایگزین خرید دلار
جایگزین خرید دلار

کمتر معامله‌گری در آغاز پاییز انتظار داشت که دلار به بالای محدوده 40 هزار تومان نفوذ کند؛ با این حال، این اتفاق حتی در بازارهای رسمی رخ داد و بعضا صرافی‌های منتخب بازارساز نیز قیمت‌های بالای 40 هزار تومان را برای فروش دلار در نظر گرفتند. در بازار غیررسمی، دلار سطوح بالاتری را نیز تجربه کرد.

از کجا بفهمیم چقدر بنزین در کارت سوخت داریم؟

تاخیر در صدور کارت هوشمند سوخت – پلیس +10 رشت

تاخیر در صدور کارت هوشمند سوخت – پلیس +10 رشت

مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی گفت: به دلیل قطعی سرویس‏‌های سامانه هوشمند سوخت و عدم ارتباط سامانه سوخت با نهادهای برون‌سازمانی، کارت هوشمند سوخت خودروهای شخصی با تأخیر در حال صدور است و تاکنون تولید و توزیع کارت سوخت برای درخواست‌های کارت هوشمند سوخت المثنی که تا نیمه خرداد ماه امسال ثبت شده‌اند، انجام شده است.

تاخیر در صدور کارت هوشمند سوخت
تاخیر در صدور کارت هوشمند سوخت

تامین بنزین یکی از دغدغه‌های افرادی است که خودرو دارند. از سال ۸۶ طرح سهمیه‌بندی سوخت در ایران آغاز شد. برای انجام و پیشبرد طرح سهمیه‌بندی سوخت، دولت برای ماشین‌ها کارت هوشمند صادر کرد.

کارت سوخت خودرو منحصر به فرد است و امروزه به عنوان یکی از مدارک خودرو به حساب می‌آید. به طوری‌که هنگام نقل و انتقال اتومبیل، این کارت نیز مانند سند ماشین در اختیار خریدار قرار می‌گیرد.

ثبت‌نام این کارت به صورت غیرحضوری انجام می‌شود و از راه‌های زیر می‌توان برای ثبت‌نام اقدام کرد:

  • سایت خدمات دولت
  • استفاده از اپلیکیشن دولت همراه
  • استفاده از کد دستوری ستاره ۴ مربع «#۴*» در موبایل

محمد صادقی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه صدور و تحویل کارت هوشمند سوخت تا قبل از رخداد آبان ماه ۱۴۰۰ بدون وقفه و در بازه زمانی حدود ۴۰ روزه انجام می‏‌شد، گفت: لیکن پس از رخداد ذکر شده و به دلیل قطعی سرویس‏‌های سامانه هوشمند سوخت و عدم ارتباط سامانه سوخت با نهادهای برون‌سازمانی، کارت هوشمند سوخت خودروهای شخصی با تأخیر در حال صدور است.

به گفته وی تاکنون تولید و توزیع کارت سوخت برای کلیه درخواست‌های کارت هوشمند سوخت المثنی که تا نیمه خرداد ماه سال جاری ثبت شده‌اند، انجام پذیرفته است.

تاخیر در صدور کارت هوشمند سوخت
تاخیر در صدور کارت هوشمند سوخت

وی با بیان اینکه اقدامات و عقد قرارداد جهت تامین کارت خام انجام پذیرفته است و پس از تحویل صدرو کارت های باقیمانده به سرعت انجام می پذیرد، گفت: تولید کارت سوخت خودروهای عمومی (تاکسی و وانت)، خودروهای مربوط به استان سیستان و بلوچستان، خودروهای نفت گازسوز و همچنین کارت‌های مجاری عرضه بدون وقفه در کمترین زمان ممکن همانند گذشته انجام می‌پذیرد.

صادقی ادامه داد: سهمیه سوخت خودروهای شخصی به میزان ۹ ماه معادل ۵۴۰ لیتر روی کارت‌های سوخت قابل ذخیره‌سازی است. لذا سهمیه سوخت مزبور پس از صدور کارت جدید به‌صورت یکجا به کارت سوخت  واریز می‏‌شود.

تاخیر در صدور کارت هوشمند سوخت
تاخیر در صدور کارت هوشمند سوخت

مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی در خصوص عدم تخصیص سهمیه سوخت مربوط به برخی از دوره‏‌ها، گفت: امکان ترمیم سهمیه وجود دارد که پس از اخذ مجوزهای لازم از متولیان ذیربط و  بازآوری کامل سرویس‏‌های سامانه هوشمند سوخت، دستورالعمل مربوط به عموم مردم به متقاضیان اطلاع‏ رسانی خواهد شد.

به گفته وی کارشناسان مرکز پاسخگویی شرکت ملی پخش فرآورده‏‌های نفتی ایران (شماره تماس:۰۹۶۲۷) پاسخگوی هرگونه سؤال یا ابهام در خصوص کارت هوشمند سوخت هستند.

تاریخچه ی پیدایش گذرنامه در ایران

بررسی افزایش مدت اعتبار گذرنامه – پلیس +10 رشت

بررسی افزایش مدت اعتبار گذرنامه – پلیس +10 رشت

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه از بررسی افزایش مدت اعتبار گذرنامه خبر داد و گفت: ۵ تا ۶ روز زمان نیاز است تا گذرنامه جدید به دست فرد متقاضی برسد.

سردار علی ذوالقدر رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا در گفت و گو با خبرنگار مهر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اکنون که از مأموریت اربعین و اوج ترافیک صدور گذرنامه عبور کردیم؛ چند روز زمان نیاز است تا گذرنامه به دست فرد متقاضی برسد، گفت: از زمانی که فرد برای صدور گذرنامه اقدام می‌کند تا زمانی که گذرنامه به دستش می‌رسد یک بازه زمانی پنج تا شش روزه طول می‌کشد.

وی خاطرنشان کرد: البته این بازه زمانی پنج تا شش روزه برای افرادی است که در مرکز استان‌ها سکونت دارند، برای افرادی که در شهرستان‌های دورتر از مراکز استان‌ها هستند زمان بیشتری نیاز است تا گذرنامه بدستشان برسد.

بررسی افزایش مدت اعتبار گذرنامه
بررسی افزایش مدت اعتبار گذرنامه

امکان صدور آنی و خارج از نوبت گذرنامه برای برخی از افراد وجود دارد

پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا امکان صدور گذرنامه آنی و خارج از نوبت برای برخی افراد که نیاز به تعویض فوری گذرنامه دارند، وجود دارد، گفت: همیشه موارد اورژانسی و فوری برای صدور گذرنامه وجود داشته است و افراد می‌توانند با مراجعه به مراکز صدور گذرنامه و ارائه مدارک و مستندات از این امکان استفاده کنند.

سردار ذوالقدر با بیان اینکه سال‌ها است که گذرنامه منقضی تمدید اعتبار نمی‌شود و گذرنامه‌ای که تاریخ انقضایش تمام شده است تعویض می‌شود، گفت: تنها در بازه اربعین بود که تمدید اعتبار برای گذرنامه‌های فاقد اعتبار می‌زدیم و بعد از آن هر گذرنامه که تاریخ اعتبارش تمام شده باشد را اخذ و گذرنامه جدید به فرد متقاضی می‌دهیم.

بررسی افزایش مدت اعتبار گذرنامه
بررسی افزایش مدت اعتبار گذرنامه

امکان افزایش مدت اعتبار گذرنامه‌ها

ذوالقدر در پاسخ به سوال به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا پلیس برنامه‌ای برای افزایش مدت اعتبار گذرنامه‌ها ندارد، گفت: مدت زمان اعتبار گذرنامه‌ها در یک کمیسیون مربوطه مطرح و بررسی می‌شود.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه با بیان اینکه پلیس عضو اصلی این کمیسیون است، گفت: ابتدای سال جلسه‌ای برگزار شد مبنی بر بررسی مدت زمان اعتبار گذرنامه‌ها، پلیس این موضوع را مطرح کرد تا زمان اعتبار گذرنامه‌ها افزایش پیدا کند اما به دلیل نزدیک بودن مأمورین اربعین آن زمان بررسی این موضوع متوقف شد.

بررسی افزایش مدت اعتبار گذرنامه
بررسی افزایش مدت اعتبار گذرنامه

نهاد تصمیم گیرنده برای افزایش اعتبار گذرنامه‌ها مجلس است

وی با بیان اینکه مجدد باید جلسه‌ای در این کمیسیون برگزار شود و موضوع افزایش اعتبار گذرنامه مطرح شود، گفت: اگر در این کمیسیون به نتیجه مثبت برسیم و همه با افزایش اعتبار گذرنامه‌ها موافق باشند این موضوع به مجلس شورای اسلامی اعلام می‌شود.

به گفته سردار ذوالقدر در نهایت مجلس شورای اسلامی باید تصویب کند که مدت زمان ۵ ساله اعتبار گذرنامه‌ها بیشتر شود یا خیر.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه در پایان با بیان اینکه افزایش اعتبار گذرنامه‌ها موافقان و مخالفان خود را دارد، گفت: برخی کارشناسان معتقدند که این زمان باید افزایش پیدا کند و برخی دیگر از کارشناسان معتقدند که خیر همین زمان ۵ ساله کافی است.

مهر

End of military service card How to inquire and track the time of issuance

مفقودی کارت پایان خدمت و نحوه پیگیری – پلیس +10 رشت

مفقودی کارت پایان خدمت و نحوه پیگیری – پلیس +10 رشت

اگرچه کارت پایان خدمت، از جمله مدارک هویتی بسیار مهم برای آقایان به شمار می رود، اما در صورت گم شدن کارت پایان خدمت، امکان دریافت کارت پایان خدمت المثنی، وجود دارد.

اشخاص، می توانند به منظور دریافت کارت پایان خدمت، به صورت المثنی، در زمان گم شدن کارت پایان خدمت، با در دست داشتن مدارک لازم و پرداخت هزینه، به دفاتر پلیس +10 مراجعه کنند.

کارت پایان خدمت، یکی از مدارک مهم برای آقایان به شمار می رود، که در مراحل مختلف تحصیلی و شغلی زندگی، به این مدرک نیاز دارند. متاسفانه، بعضی از آقایان، بعد از دریافت کارت پایان خدمت خود، با مشکل گم شدن کارت پایان خدمت، مواجه می شوند.

در این موارد، لازم است که اشخاص، اقدام به دریافت کارت پایان خدمت المثنی کنند. با توجه به اینکه کارت پایان خدمت، یکی از مدارک بسیار مهم برای آقایان است و در صورت مفقود شدن این کارت، امکان بروز مشکلاتی برای اشخاص، وجود دارد.

در ادامه، در رابطه با گم شدن کارت پایان خدمت، نحوه گرفتن کارت پایان خدمت المثنی، مدارک لازم برای گرفتن کارت پایان خدمت المثنی، هزینه دریافت کارت پایان خدمت المثنی و همچنین، زمان دریافت کارت پایان خدمت المثنی برای متقاضیان، مطالبی آورده شده است.

مفقودی کارت پایان خدمت
مفقودی کارت پایان خدمت

 

گم شدن کارت پایان خدمت

کارت پایان خدمت، از جمله مدارکی است که برای شرایط ثبت سابقه کار برای سربازان، اهمیت بسیار زیادی دارد. در واقع، کارت پایان خدمت، به عنوان یک مدرک هویتی برای آقایان شناخته می شود و مدرکی مبنی بر اینکه آقایان، دوره خدمت وظیفه خود را پشت سر گذاشته اند، می باشد.

به همین دلیل، لازم است که آقایان، توجه ویژه ای به کارت پایان خدمت خود داشته و مانند دیگر مدارک هویتی، به خوبی از آن، نگهداری نمایند.

افرادی که مدارک شناسایی ، مانند، شناسنامه و کارت ملی خود را گم کرده اند، در اسرع وقت، می بایست برای اعلام مفقودی اینترنتی شناسنامه و کارت ملی خود، اقدام نمایند.

اما، در مواردی امکان گم شدن کارت پایان خدمت، وجود دارد و با توجه به اینکه کارت پایان خدمت، جزء مدارک بسیار مهم برای آقایان، به شمار می رود، لازم است که در صورت گم شدن کارت پایان خدمت، افراد، اقدام به دریافت کارت پایان خدمت المثنی کنند تا مشکلی برای استخدام، ادامه تحصیل و سایر امور مربوطه نداشته باشند.

به همین دلیل، در صورت گم شدن کارت پایان خدمت، اولین کاری که می بایست انجام دهید آن است که چندین مرتبه، به مکان هایی که احتمال می دهید کارت پایان خدمت شما در آن جا باشد، سر بزنید و در صورتی که از گم شدن کارت پایان خدمت خود، اطمینان حاصل کردید، می توانید برای دریافت کارت پایان خدمت سربازی المثنی، اقدام نمایید.

برای جستجوی مدارک مفقود شده، مانند شناسنامه و کارت ملی، لازم است که آقایان، به دفاتر ثبت احوال و یا پست و یا به نشانی الکترونیکی این دو مرکز مراجعه کنند؛ اما در صورت گم شدن کارت پایان خدمت، اطلاعات در سازمان ثبت احوال کشور و یا شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران، ثبت نمی شود و امکان پیگیری مفقود شدن کارت پایان خدمت، به صورت الکترونیکی وجود ندارد.

در صورت گم شدن کارت پایان خدمت، سوختن کارت پایان خدمت و یا از بین رفتن کارت پایان خدمت، اشخاص می توانند به دفاتر پلیس +10، مراجعه نمایند و مراحل مربوط به ثبت درخواست برای دریافت کارت پایان خدمت المثنی خود را انجام دهند.

نحوه گرفتن کارت پایان خدمت المثنی

همانطور که در بخش های قبل، در رابطه با اهمیت کارت پایان خدمت , کارت معافیت سربازی، توضیح دادیم، لازم است افرادی که کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت خود را گم کرده اند، در اسرع وقت، اقدام به دریافت المثنی آن ها، کنند.

با توجه به اینکه روند دریافت کارت پایان خدمت به صورت مجدد، کمی پیچیده و زمان بر می باشد، لازم است، که آقایان، حتما از گم شدن کارت پایان خدمت خودشان، اطمینان حاصل کنند و سپس، برای گرفتن کارت پایان خدمت به صورت المثنی، اقدام نمایند.

افرادی که مدارک هویتی خود را گم کرده اند می توانند به صورت اینترنتی، برای پیگیری وضعیت مدارک خود، اقدام نمایند و در صورتی که نحوه مشاهده مدارک پیدا شده در سازمان ثبت احوال کشور را نمی دانند، می توانند به سامانه الکترونیکی این سازمان مراجعه کنند.

مفقودی کارت پایان خدمت
مفقودی کارت پایان خدمت

دریافت کارت پایان خدمت به صورت المثنی، به صورت الکترونیکی انجام نمی شود و لازم است که کلیه افراد متقاضی، برای دریافت کارت پایان خدمت به صورت المثنی، با در دست داشتن مدارک لازم، به دفاتر پلیس +10، مراجعه کنند و مراحل مربوط به گرفتن کارت پایان خدمت المثنی خود را به صورت حضوری انجام دهند.

کارکنان نیرو های مسلحی که از خدمت سربازی به علت بازنشسته شدن، باز خرید، اخراجی، پایان خدمت و مستعفی رها شده اند، می توانند برای ثبت درخواست المثنی کارت معافیت و یا پایان خدمت خودشان، به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی یا همان پلیس +10، مراجعه کنند.

مفقودی کارت پایان خدمت

اما افرادی که در حال حاضر، در نیرو های مسلح، شاغل می باشند و در حال خدمت هستند، می توانند به یگان خدمتی خودشان، مراجعه کنند و اقدام به دریافت کارت معافیت و یا پایان خدمت المثنی نمایند.

برای دریافت کارت پایان خدمت، به صورت المثنی، لازم است که اشخاص، مدارک لازمی که از سوی سازمان نظام وظیفه ناجا تعیین شده است، را تهیه کنند و به همراه خودشان، داشته باشند.

در گذشته، برای دریافت کارت پایان خدمت به صورت المثنی، نیاز بود که اشخاص ابتدا، یک آگهی مفقودی کارت پایان خدمت، در روزنامه های کثیر الانتشار ثبت کنند و پس از گذشت 4 ماه، برای دریافت کارت پایان خدمت به صورت المثنی، اقدام کنند.

اما در حال حاضر، سازمان نظام وظیفه، ضرورتی را برای چاپ کردن آگهی مفقودی در روزنامه های کثیر الانتشار، قید نکرده است و به همین دلیل، نیازی به چاپ کردن آگهی در این روزنامه ها نیست.

بنابراین، اشخاص، می توانند با در دست داشتن مدارک و مراجعه به یگان خدمتی ( در صورت شاغل بودن در نیروهای مسلح ) و یا مراجعه به دفاتر پلیس +10، درخواست خود را مبنی بر صدور مجدد کارت پایان خدمت، ثبت کنند و هزینه مربوطه را پرداخت نمایند.

طبق توضیحات فوق، مراحل دریافت کارت پایان خدمت به صورت المثنی، به شرح زیر می باشد.

مفقودی کارت پایان خدمت
مفقودی کارت پایان خدمت

اطمینان حاصل کردن از گم شدن کارت پایان خدمت

مراجعه به دفاتر پلیس +10

ارائه مدارک لازم برای دریافت کارت پایان خدمت به صورت المثنی

پرداخت هزینه مربوط به صدور کارت پایان خدمت، هزینه پستی و پیامک از طریق دستگاه های پرداخت

ثبت درخواست کارت المثنی پایان خدمت

LMp3VX3HLVvZ

سهام عدالت جاماندگان منتفی شد – پلیس +10 رشت

سهام عدالت جاماندگان منتفی شد – پلیس +10 رشت

سخنگوی کانون سهام عدالت کشور گفت: امسال شناسایی اقشار آسیب پذیر تحت پوشش نهادهای حمایتی برای اختصاص سهام عدالت در حال انجام است.تا سال آینده سهام عدالت برای افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی اختصاص پیدا می کند اما امسال برنامه ای برای سایر اقشار نداریم.

سهام عدالت جاماندگان منتفی شد
سهام عدالت جاماندگان منتفی شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حیدری سخنگوی کانون سهام عدالت کشور گفت: مجلس، قانونی برای جاماندگان سهام عدالت تصویب و دولت هم اعلام کرده که بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و سایر نهادهای حمایتی موظف به شناسایی اقشار آسیب پذیر تحت پوشش خود برای اختصاص سهام عدالت هستند.

او می گوید: تا سال آینده سهام عدالت برای افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی اختصاص پیدا می کند و امسال برنامه ای برای سایر اقشار نداریم.

سخنگوی کانون سهام عدالت کشور گفت: هیچ مرجعی برای ثبت نام سهام عدالت به صورت حضوری و غیرحضوری وجاهت قانونی ندارد.

سهام عدالت جاماندگان منتفی شد
سهام عدالت جاماندگان منتفی شد

او می گوید: پیامک های حاوی لینک درخصوص سهام عدالت کلاهبرداری است و برخی کافی نت ها با فریب شهروندان به جای سهام عدالت، ثبت نام سجام را انجام می دهند درحالی که ثبت نام سهام عدالت انجام نمی شود.

حیدری گفت: سود سهام عدالت از طریق پایگاه اینترنتی آن قابل پیگیری است، شهروندان پس از مراجعه به این پایگاه حتما شماره شبای خود را چک کنند.

او می گوید: شماره تلفن ۱۵۶۹ پاسخگوی سوالات شهروندان درخصوص سهام عدالت است.

سخنگوی کانون شهام عدالت کشور گفت: هشتاد درصد شهروندان دارای برگه سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی هستند که سود واریزی این مرحله برای آنان ۶۰۰ هزار تومان بوده است.

پلیس +10 رشت

57371463

برای تمدید تاریخ اعزام به خدمت چه باید کرد؟ پلیس +10 رشت

برای تمدید تاریخ اعزام به خدمت چه باید کرد؟ پلیس +10 رشت

رای ثبت درخواست تمدید تاریخ اعزام به خدمت ، باید به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) در شهرستان محل سکونت مراجعه کرد.

به گزارش خبرنگار انتظامی  باشگاه خبرنگاران پویا؛ برخی از سؤالات پرتکرار درباره خدمت سربازی وجود دارد که بعضاً مشمولان در یافتن پاسخ‌های این سؤالات دچار سردرگمی می‌شوند به همین دلیل سعی داریم که در سلسله مطالبی این سؤالات و پاسخ‌های آنها را در اختیار مخاطبان ارجمند تسنیم قرار دهیم.

افرادی که به صورت کارمندی یا پیمانی به استخدام نیروهای مسلح درمی‌آیند در صورتی که با انجام نیمی از تعهد از خدمت استعفاء دهند یا برکنار شوند، از نظر خدمت سربازی چگونه با آنها رفتار می‌شود؟

این دسته از افراد در صورتی که در شمول معافیت‌های قانونی قرار نداشته باشند، به نسبت چهارماه خدمت، یک ماه از خدمت دوره ضرورت آنها کسر می‌شود و بقیه خدمت دوره ضرورت را برابر قانون انجام می‌دهند و نیازی به طی دوره آموزش نظامی نخواهند داشت.

افرادی که قبل از سن مشمولیت فارغ‌التحصیل شده یا ترک تحصیل کرده یا انصراف از تحصیل داده‌اند، تا چه زمانی باید خودشان را برای خدمت سربازی معرفی کنند؟

این دسته از افراد پس از رسیدن به 18 سالگی تمام، 6 ماه مهلت دارند که وضعیت خدمت دوره ضرورت خود را تعیین تکلیف کنند.

 تمدید تاریخ اعزام به خدمت
تمدید تاریخ اعزام به خدمت

مشمولانی که در خارج از کشور اقامت دارند چگونه خود را معرفی می‌کنند؟

این افراد باید به نمایندگی کنسولی یا سیاسی دولت جمهوری اسلامی ایران در کشور محل اقامت خود و در صورت نبود آن، به نزدیک‌ترین نمایندگی کنسولی یا سیاسی دولت جمهوری اسلامی ایران مراجعه کنند.

آیا مشمولانی که برای آنها تاریخ اعزام تعیین شده، می‌توانند تاریخ اعزام خود را تغییر دهند مثلاً تمدید کنند؟

بله. به دو صورت است.

1. مشمولینی که درخواست عادی تمدید دارند، در صورت شرایط ممکن توسط سازمان با آن موافقت می‌شود.

2. مشمولینی که برای اعزام به خدمت به دلیل بیماری، فوت بستگان درجه یک و سایر معاذیر دارند و نمی‌توانند در موعد مقرر به خدمت اعزام شوند، اعزام آنها حسب مورد به تعویق می‌افتد.

 تمدید تاریخ اعزام به خدمت
تمدید تاریخ اعزام به خدمت

برای تمدید تاریخ اعزام باید چگونه اقدام کرد؟

باید برای ثبت درخواست تمدید تاریخ اعزام، به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) در شهرستان محل سکونت مراجعه کرد، این درخواست توسط وظیفه عمومی بررسی می‌شود چنانچه فرد دارای معاذیر موجه برای تعویق اعزام باشد، ‌اعزام به تعویق خواهد افتاد.

متقاضی در صورت عدم دریافت پیامک، پس از گذشت 48 ساعت برای اطلا‌ع از نتیجه درخواست خود مجدداً به دفتر پلیس‌+ 10 مراجعه کند.

تمدید تاریخ اعزام به خدمت /

گواهینامه رانندگی المثنی

تمدید اعتبار کارت های ملی هوشمند تا 1405 در پلیس +10 رشت

تمدید اعتبار کارت های ملی هوشمند تا 1405 در پلیس +10 رشت

وزارت کشور با توجه به اعتبار هفت ساله کارت‌های هوشمند ملی و آغاز انقضای آنها به‌دلیل گذشت زمان قانونی از اولین صدور، از هیئت دولت خواست با وجود قابلیت استفاده از کارت‌های دارای اعتبار تا پایان سال ۱۴۰۳، با تمدید دو ساله آنها موافقت کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در اجرای بند (د) ماده (۴۶) برنامه پنج ساله پنجم توسعه، سازمان ثبت احوال مکلف شده است نسبت به ایجاد زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری لازم برای صدور و تحویل کارت‌های هوشمند ملی با ظرفیت حداکثری خود (صدور ماهیانه ۲.۵ میلیون کارت) اقدام کند.

با شروع صدور کارت هوشمند ملی، در حالی که انتظار می‌رفت حداکثر تا پایان سال ۱۳۹۴ پوشش کارت‌های هوشمند ملی کامل شود، به دلایلی از جمله تخصیص نیافتن سهم قانونی سازمان ثبت احوال از محل درآمدهای محقق شده از صدور کارت‌ها در موعد مقرر باعث شد طبق برنامه پیش‌بینی شده و به‌رغم تمدید مهلت تا پایان سال ۱۳۹۷ و صدور کارت ملی برای همه واجدان شرایط محقق و عملی نشود.

تمدید اعتبار کارت های ملی هوشمند
تمدید اعتبار کارت های ملی هوشمند

پس از آن نیز با عنایت به تبعات ناشی از تحریم‌ها این مشکل تشدید شد، به‌طوری‌که این موضوع علاوه بر انجام نشدن تعهدات در موعد مقرر، باعث شد تا حدود ۱۰ میلیون نفر از واجدان شرایط که ثبت‌نام و هزینه‌های مربوطه را نیز واریز کرده بودند،

به مدت بیش از دو سال در نوبت دریافت کارت هوشمند ملی قرار گیرند درحالی‌که خط تولید کارت‌های مذکور متوقف شده و این امر علاوه بر مشکلات زیادی که در بهره‌گیری از کارت ملی فراهم کرد، باعث ایجاد اعتراضات جدی متقاضیان نیز شد.

در پی استقرار دولت سیزدهم و اهتمام جدی مبنی بر راه‌اندازی مجدد تولید و صدور انبوه کارت هوشمند ملی با بهره‌گیری از توان داخلی،

با برگزاری جلسات متعدد و بررسی توان موجود در کشور پیش‌بینی‌ها و اقدامات لازم انجام به‌نحوی‌که با تأمین اعتبار لازم و با همکاری چاپخانه دولتی ایران و وزارت اطلاعات نسبت به تولید بدنه، تراشه‌گذاری و سپس بارگزاری اطلاعات و شخصی‌سازی کارت‌ها توسط سازمان ثبت احوال کشور اقدام به نحوی که با هم‌افزایی ایجاد شده،

خط تولید آن از اواخر دی‌ماه ۱۴۰۰ فعال و تاکنون به‌رغم بعضی مشکلات بیش از سه میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه کارت با اتکا بر توانمندی‌های داخلی صادر شده و این امر تا حصول نتیجه و صدور کارت برای تمام واجدان شرایط ادامه خواهد داشت.

تمدید اعتبار کارت های ملی هوشمند
تمدید اعتبار کارت های ملی هوشمند

از آنجا که با توجه به اعتبار هفت ساله این کارت‌ها و گذشت مدت زمان قانونی از صدور اولین کارت‌های هوشمند ملی، زمان انقضای آنها شروع شده و لازم است نسبت به صدور کارت‌های جدید اقدام لازم انجام گیرد

و با عنایت به این‌که کارت‌های صادره عموماً دچار فرسودگی خاصی نشده و تعویض آنها ضرورتی ندارد و با توجه به اینکه به‌خاطر عدم پیاده‌سازی قابلیت‌های کارت‌های هوشمند ملی، عملکرد این کارت‌ها هنوز به‌طور جدی مورد سنجش و بررسی قرار نگرفته است،

وزارت کشور با در نظر گرفتن صرفه و صلاح دولت و بر اساس ماده (۵) آیین‌نامه اجرایی کارت هوشمند ملی و تبصره ماده (۲) آئین‌نامه اجرایی قانونی الزام اختصاص شماره ملی و کد پستی برای همه اتباع ایرانی، پیشنهاد کرد اعتبار کارت‌های هوشمندی که در سال ۱۴۰۳ و قبل از آن به پایان می‌رسد،

حداکثر تا پایان سال ۱۴۰۵ تمدید شود تا از این طریق امکان نظم‌دهی تاریخ صدور مجدد کارت‌ها و تنظیم زمان انقضای آنها فراهم شود. این پیشنهاد در حال حاضر در کمیسیون زیربنایی، صنعت و محیط زیست دولت مراحل بررسی کارشناسی را می‌گذراند.

به گزارش ایمنا، هفت سال گذشته برای اولین بار کارت ملی هوشمند برای عده‌ای از مردم صادر شد. با توجه به اتمام زمان اعتبار این کارت‌ها و مشکلات تولید و صدور کارت هوشمند، احتمال تمدید اعتبار کارت‌های صادر شده وجود دارد.

تمدید اعتبار کارت های ملی هوشمند / پلیس + 10 در رشت

مراحل ترخیص خودرو در پلیس+۱۰

ترخیص خودرو توقیفی در پلیس+10 رشت – راهور

ترخیص خودرو توقیفی در پلیس+10 رشت – راهور

رئیس پلیس راهور فاتب از ترخیص خودروهای توقیفی از طریق دفاتر پلیس + ۱۰ خبرداد و گفت: دیگر نیازی نیست مالکین خودروها به مراکز اجرائیات پلیس مراجعه کنند.

سردار حمیدی‌گفت:از‌ اول مهرماه 1399 ترخیص خودروها از طریق دفاتر پلیس+10 انجام می‌شود و دیگر نیازی نیست مالکین به مراکز اجراییات مراجعه کنند.

سردار حمیدی تصریح کرد: همشهریان و رانندگان تهرانی که خودروی آنها توقیف شده برای تحویل خودروی خود دیگر نیازی نیست به پارکینگ‌ها و مراکز اجراییات مراجعه کنند.

ترخیص خودرو توقیفی در پلیس + 10 رشت
ترخیص خودرو توقیفی در پلیس+10 رشت

وی گفت : پس از توقیف وسیله نقلیه قبض سفید پارکینگ توسط مامور توقیف کننده تحویل متصرف و یا مالک می‌شود که در این مرحله متصرف ‌یا‌مالک‌ باید با در دست داشتن مدارک (قبض سفید پارکینگ – سند یا کارت – صورت وضعیت خلافی به همراه فیش پرداخت – کارت شناسایی معتبر – گواهینامه متصرف)

به یکی از دفاتر پلیس + 10 مراجعه‌کند، در آنجا ‌مدارک وی اسکن شده و اقدام به ثبت درخواست ترخیص می‌کند.

سردار حمیدی افزود : پرونده ثبت درخواست شده از طریق سامانه پارکینگ دفاتر پلیس +10 (حاوی مدارک اسکن شده) برای کاربران اداره اجرائیات راهور فاتب ارسال و پس از بررسی مدارک، پیامک ترخیص یا عدم ترخیص برای متصرف/مالک ارسال می شود.

ترخیص خودرو توقیفی در پلیس+10 رشت
ترخیص خودرو توقیفی در پلیس+10 رشت

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد:‌درصورتیکه پرونده ارسالی از نظر کارشناسان اداره اجرائیات راهور فاتب مورد تایید باشد‌پیامک حاوی مبلغ فیش پرداختی پارکینگ و جرثقیل برای متصرف/مالک ارسال و پس از پرداخت آن به جهت تحویل وسیله نقلیه به پارکینگ مراجعه می‌کند.

حمیدی گفت: اگر مدارک نقص داشته باشد پیامک مراجعه حضوری به اداره اجرائیات راهور برای متصرف/مالک جهت تکمیل مدارک و رفع نقص ارسال می‌شود تا پس از آن اقدام به ترخیص و تحویل گرفتن وسایله نقیله کند.

وی اعلام کرد:‌حدود 85% از ثبت درخواست ترخیص الکترونیکی از طریق دفاتر پلیس +10 اقدام شده و مابقی آن با دلایل کسری مدارک عودت و به صورت حضوری انجام می‌شود.