از کجا بفهمیم چقدر بنزین در کارت سوخت داریم؟

تاخیر در صدور کارت هوشمند سوخت – پلیس +10 رشت

تاخیر در صدور کارت هوشمند سوخت – پلیس +10 رشت

مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی گفت: به دلیل قطعی سرویس‏‌های سامانه هوشمند سوخت و عدم ارتباط سامانه سوخت با نهادهای برون‌سازمانی، کارت هوشمند سوخت خودروهای شخصی با تأخیر در حال صدور است و تاکنون تولید و توزیع کارت سوخت برای درخواست‌های کارت هوشمند سوخت المثنی که تا نیمه خرداد ماه امسال ثبت شده‌اند، انجام شده است.

تاخیر در صدور کارت هوشمند سوخت
تاخیر در صدور کارت هوشمند سوخت

تامین بنزین یکی از دغدغه‌های افرادی است که خودرو دارند. از سال ۸۶ طرح سهمیه‌بندی سوخت در ایران آغاز شد. برای انجام و پیشبرد طرح سهمیه‌بندی سوخت، دولت برای ماشین‌ها کارت هوشمند صادر کرد.

کارت سوخت خودرو منحصر به فرد است و امروزه به عنوان یکی از مدارک خودرو به حساب می‌آید. به طوری‌که هنگام نقل و انتقال اتومبیل، این کارت نیز مانند سند ماشین در اختیار خریدار قرار می‌گیرد.

ثبت‌نام این کارت به صورت غیرحضوری انجام می‌شود و از راه‌های زیر می‌توان برای ثبت‌نام اقدام کرد:

  • سایت خدمات دولت
  • استفاده از اپلیکیشن دولت همراه
  • استفاده از کد دستوری ستاره ۴ مربع «#۴*» در موبایل

محمد صادقی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه صدور و تحویل کارت هوشمند سوخت تا قبل از رخداد آبان ماه ۱۴۰۰ بدون وقفه و در بازه زمانی حدود ۴۰ روزه انجام می‏‌شد، گفت: لیکن پس از رخداد ذکر شده و به دلیل قطعی سرویس‏‌های سامانه هوشمند سوخت و عدم ارتباط سامانه سوخت با نهادهای برون‌سازمانی، کارت هوشمند سوخت خودروهای شخصی با تأخیر در حال صدور است.

به گفته وی تاکنون تولید و توزیع کارت سوخت برای کلیه درخواست‌های کارت هوشمند سوخت المثنی که تا نیمه خرداد ماه سال جاری ثبت شده‌اند، انجام پذیرفته است.

تاخیر در صدور کارت هوشمند سوخت
تاخیر در صدور کارت هوشمند سوخت

وی با بیان اینکه اقدامات و عقد قرارداد جهت تامین کارت خام انجام پذیرفته است و پس از تحویل صدرو کارت های باقیمانده به سرعت انجام می پذیرد، گفت: تولید کارت سوخت خودروهای عمومی (تاکسی و وانت)، خودروهای مربوط به استان سیستان و بلوچستان، خودروهای نفت گازسوز و همچنین کارت‌های مجاری عرضه بدون وقفه در کمترین زمان ممکن همانند گذشته انجام می‌پذیرد.

صادقی ادامه داد: سهمیه سوخت خودروهای شخصی به میزان ۹ ماه معادل ۵۴۰ لیتر روی کارت‌های سوخت قابل ذخیره‌سازی است. لذا سهمیه سوخت مزبور پس از صدور کارت جدید به‌صورت یکجا به کارت سوخت  واریز می‏‌شود.

تاخیر در صدور کارت هوشمند سوخت
تاخیر در صدور کارت هوشمند سوخت

مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی در خصوص عدم تخصیص سهمیه سوخت مربوط به برخی از دوره‏‌ها، گفت: امکان ترمیم سهمیه وجود دارد که پس از اخذ مجوزهای لازم از متولیان ذیربط و  بازآوری کامل سرویس‏‌های سامانه هوشمند سوخت، دستورالعمل مربوط به عموم مردم به متقاضیان اطلاع‏ رسانی خواهد شد.

به گفته وی کارشناسان مرکز پاسخگویی شرکت ملی پخش فرآورده‏‌های نفتی ایران (شماره تماس:۰۹۶۲۷) پاسخگوی هرگونه سؤال یا ابهام در خصوص کارت هوشمند سوخت هستند.

تاریخچه ی پیدایش گذرنامه در ایران

بررسی افزایش مدت اعتبار گذرنامه – پلیس +10 رشت

بررسی افزایش مدت اعتبار گذرنامه – پلیس +10 رشت

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه از بررسی افزایش مدت اعتبار گذرنامه خبر داد و گفت: ۵ تا ۶ روز زمان نیاز است تا گذرنامه جدید به دست فرد متقاضی برسد.

سردار علی ذوالقدر رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا در گفت و گو با خبرنگار مهر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اکنون که از مأموریت اربعین و اوج ترافیک صدور گذرنامه عبور کردیم؛ چند روز زمان نیاز است تا گذرنامه به دست فرد متقاضی برسد، گفت: از زمانی که فرد برای صدور گذرنامه اقدام می‌کند تا زمانی که گذرنامه به دستش می‌رسد یک بازه زمانی پنج تا شش روزه طول می‌کشد.

وی خاطرنشان کرد: البته این بازه زمانی پنج تا شش روزه برای افرادی است که در مرکز استان‌ها سکونت دارند، برای افرادی که در شهرستان‌های دورتر از مراکز استان‌ها هستند زمان بیشتری نیاز است تا گذرنامه بدستشان برسد.

بررسی افزایش مدت اعتبار گذرنامه
بررسی افزایش مدت اعتبار گذرنامه

امکان صدور آنی و خارج از نوبت گذرنامه برای برخی از افراد وجود دارد

پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا امکان صدور گذرنامه آنی و خارج از نوبت برای برخی افراد که نیاز به تعویض فوری گذرنامه دارند، وجود دارد، گفت: همیشه موارد اورژانسی و فوری برای صدور گذرنامه وجود داشته است و افراد می‌توانند با مراجعه به مراکز صدور گذرنامه و ارائه مدارک و مستندات از این امکان استفاده کنند.

سردار ذوالقدر با بیان اینکه سال‌ها است که گذرنامه منقضی تمدید اعتبار نمی‌شود و گذرنامه‌ای که تاریخ انقضایش تمام شده است تعویض می‌شود، گفت: تنها در بازه اربعین بود که تمدید اعتبار برای گذرنامه‌های فاقد اعتبار می‌زدیم و بعد از آن هر گذرنامه که تاریخ اعتبارش تمام شده باشد را اخذ و گذرنامه جدید به فرد متقاضی می‌دهیم.

بررسی افزایش مدت اعتبار گذرنامه
بررسی افزایش مدت اعتبار گذرنامه

امکان افزایش مدت اعتبار گذرنامه‌ها

ذوالقدر در پاسخ به سوال به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا پلیس برنامه‌ای برای افزایش مدت اعتبار گذرنامه‌ها ندارد، گفت: مدت زمان اعتبار گذرنامه‌ها در یک کمیسیون مربوطه مطرح و بررسی می‌شود.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه با بیان اینکه پلیس عضو اصلی این کمیسیون است، گفت: ابتدای سال جلسه‌ای برگزار شد مبنی بر بررسی مدت زمان اعتبار گذرنامه‌ها، پلیس این موضوع را مطرح کرد تا زمان اعتبار گذرنامه‌ها افزایش پیدا کند اما به دلیل نزدیک بودن مأمورین اربعین آن زمان بررسی این موضوع متوقف شد.

بررسی افزایش مدت اعتبار گذرنامه
بررسی افزایش مدت اعتبار گذرنامه

نهاد تصمیم گیرنده برای افزایش اعتبار گذرنامه‌ها مجلس است

وی با بیان اینکه مجدد باید جلسه‌ای در این کمیسیون برگزار شود و موضوع افزایش اعتبار گذرنامه مطرح شود، گفت: اگر در این کمیسیون به نتیجه مثبت برسیم و همه با افزایش اعتبار گذرنامه‌ها موافق باشند این موضوع به مجلس شورای اسلامی اعلام می‌شود.

به گفته سردار ذوالقدر در نهایت مجلس شورای اسلامی باید تصویب کند که مدت زمان ۵ ساله اعتبار گذرنامه‌ها بیشتر شود یا خیر.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه در پایان با بیان اینکه افزایش اعتبار گذرنامه‌ها موافقان و مخالفان خود را دارد، گفت: برخی کارشناسان معتقدند که این زمان باید افزایش پیدا کند و برخی دیگر از کارشناسان معتقدند که خیر همین زمان ۵ ساله کافی است.

مهر

End of military service card How to inquire and track the time of issuance

مفقودی کارت پایان خدمت و نحوه پیگیری – پلیس +10 رشت

مفقودی کارت پایان خدمت و نحوه پیگیری – پلیس +10 رشت

اگرچه کارت پایان خدمت، از جمله مدارک هویتی بسیار مهم برای آقایان به شمار می رود، اما در صورت گم شدن کارت پایان خدمت، امکان دریافت کارت پایان خدمت المثنی، وجود دارد.

اشخاص، می توانند به منظور دریافت کارت پایان خدمت، به صورت المثنی، در زمان گم شدن کارت پایان خدمت، با در دست داشتن مدارک لازم و پرداخت هزینه، به دفاتر پلیس +10 مراجعه کنند.

کارت پایان خدمت، یکی از مدارک مهم برای آقایان به شمار می رود، که در مراحل مختلف تحصیلی و شغلی زندگی، به این مدرک نیاز دارند. متاسفانه، بعضی از آقایان، بعد از دریافت کارت پایان خدمت خود، با مشکل گم شدن کارت پایان خدمت، مواجه می شوند.

در این موارد، لازم است که اشخاص، اقدام به دریافت کارت پایان خدمت المثنی کنند. با توجه به اینکه کارت پایان خدمت، یکی از مدارک بسیار مهم برای آقایان است و در صورت مفقود شدن این کارت، امکان بروز مشکلاتی برای اشخاص، وجود دارد.

در ادامه، در رابطه با گم شدن کارت پایان خدمت، نحوه گرفتن کارت پایان خدمت المثنی، مدارک لازم برای گرفتن کارت پایان خدمت المثنی، هزینه دریافت کارت پایان خدمت المثنی و همچنین، زمان دریافت کارت پایان خدمت المثنی برای متقاضیان، مطالبی آورده شده است.

مفقودی کارت پایان خدمت
مفقودی کارت پایان خدمت

 

گم شدن کارت پایان خدمت

کارت پایان خدمت، از جمله مدارکی است که برای شرایط ثبت سابقه کار برای سربازان، اهمیت بسیار زیادی دارد. در واقع، کارت پایان خدمت، به عنوان یک مدرک هویتی برای آقایان شناخته می شود و مدرکی مبنی بر اینکه آقایان، دوره خدمت وظیفه خود را پشت سر گذاشته اند، می باشد.

به همین دلیل، لازم است که آقایان، توجه ویژه ای به کارت پایان خدمت خود داشته و مانند دیگر مدارک هویتی، به خوبی از آن، نگهداری نمایند.

افرادی که مدارک شناسایی ، مانند، شناسنامه و کارت ملی خود را گم کرده اند، در اسرع وقت، می بایست برای اعلام مفقودی اینترنتی شناسنامه و کارت ملی خود، اقدام نمایند.

اما، در مواردی امکان گم شدن کارت پایان خدمت، وجود دارد و با توجه به اینکه کارت پایان خدمت، جزء مدارک بسیار مهم برای آقایان، به شمار می رود، لازم است که در صورت گم شدن کارت پایان خدمت، افراد، اقدام به دریافت کارت پایان خدمت المثنی کنند تا مشکلی برای استخدام، ادامه تحصیل و سایر امور مربوطه نداشته باشند.

به همین دلیل، در صورت گم شدن کارت پایان خدمت، اولین کاری که می بایست انجام دهید آن است که چندین مرتبه، به مکان هایی که احتمال می دهید کارت پایان خدمت شما در آن جا باشد، سر بزنید و در صورتی که از گم شدن کارت پایان خدمت خود، اطمینان حاصل کردید، می توانید برای دریافت کارت پایان خدمت سربازی المثنی، اقدام نمایید.

برای جستجوی مدارک مفقود شده، مانند شناسنامه و کارت ملی، لازم است که آقایان، به دفاتر ثبت احوال و یا پست و یا به نشانی الکترونیکی این دو مرکز مراجعه کنند؛ اما در صورت گم شدن کارت پایان خدمت، اطلاعات در سازمان ثبت احوال کشور و یا شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران، ثبت نمی شود و امکان پیگیری مفقود شدن کارت پایان خدمت، به صورت الکترونیکی وجود ندارد.

در صورت گم شدن کارت پایان خدمت، سوختن کارت پایان خدمت و یا از بین رفتن کارت پایان خدمت، اشخاص می توانند به دفاتر پلیس +10، مراجعه نمایند و مراحل مربوط به ثبت درخواست برای دریافت کارت پایان خدمت المثنی خود را انجام دهند.

نحوه گرفتن کارت پایان خدمت المثنی

همانطور که در بخش های قبل، در رابطه با اهمیت کارت پایان خدمت , کارت معافیت سربازی، توضیح دادیم، لازم است افرادی که کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت خود را گم کرده اند، در اسرع وقت، اقدام به دریافت المثنی آن ها، کنند.

با توجه به اینکه روند دریافت کارت پایان خدمت به صورت مجدد، کمی پیچیده و زمان بر می باشد، لازم است، که آقایان، حتما از گم شدن کارت پایان خدمت خودشان، اطمینان حاصل کنند و سپس، برای گرفتن کارت پایان خدمت به صورت المثنی، اقدام نمایند.

افرادی که مدارک هویتی خود را گم کرده اند می توانند به صورت اینترنتی، برای پیگیری وضعیت مدارک خود، اقدام نمایند و در صورتی که نحوه مشاهده مدارک پیدا شده در سازمان ثبت احوال کشور را نمی دانند، می توانند به سامانه الکترونیکی این سازمان مراجعه کنند.

مفقودی کارت پایان خدمت
مفقودی کارت پایان خدمت

دریافت کارت پایان خدمت به صورت المثنی، به صورت الکترونیکی انجام نمی شود و لازم است که کلیه افراد متقاضی، برای دریافت کارت پایان خدمت به صورت المثنی، با در دست داشتن مدارک لازم، به دفاتر پلیس +10، مراجعه کنند و مراحل مربوط به گرفتن کارت پایان خدمت المثنی خود را به صورت حضوری انجام دهند.

کارکنان نیرو های مسلحی که از خدمت سربازی به علت بازنشسته شدن، باز خرید، اخراجی، پایان خدمت و مستعفی رها شده اند، می توانند برای ثبت درخواست المثنی کارت معافیت و یا پایان خدمت خودشان، به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی یا همان پلیس +10، مراجعه کنند.

مفقودی کارت پایان خدمت

اما افرادی که در حال حاضر، در نیرو های مسلح، شاغل می باشند و در حال خدمت هستند، می توانند به یگان خدمتی خودشان، مراجعه کنند و اقدام به دریافت کارت معافیت و یا پایان خدمت المثنی نمایند.

برای دریافت کارت پایان خدمت، به صورت المثنی، لازم است که اشخاص، مدارک لازمی که از سوی سازمان نظام وظیفه ناجا تعیین شده است، را تهیه کنند و به همراه خودشان، داشته باشند.

در گذشته، برای دریافت کارت پایان خدمت به صورت المثنی، نیاز بود که اشخاص ابتدا، یک آگهی مفقودی کارت پایان خدمت، در روزنامه های کثیر الانتشار ثبت کنند و پس از گذشت 4 ماه، برای دریافت کارت پایان خدمت به صورت المثنی، اقدام کنند.

اما در حال حاضر، سازمان نظام وظیفه، ضرورتی را برای چاپ کردن آگهی مفقودی در روزنامه های کثیر الانتشار، قید نکرده است و به همین دلیل، نیازی به چاپ کردن آگهی در این روزنامه ها نیست.

بنابراین، اشخاص، می توانند با در دست داشتن مدارک و مراجعه به یگان خدمتی ( در صورت شاغل بودن در نیروهای مسلح ) و یا مراجعه به دفاتر پلیس +10، درخواست خود را مبنی بر صدور مجدد کارت پایان خدمت، ثبت کنند و هزینه مربوطه را پرداخت نمایند.

طبق توضیحات فوق، مراحل دریافت کارت پایان خدمت به صورت المثنی، به شرح زیر می باشد.

مفقودی کارت پایان خدمت
مفقودی کارت پایان خدمت

اطمینان حاصل کردن از گم شدن کارت پایان خدمت

مراجعه به دفاتر پلیس +10

ارائه مدارک لازم برای دریافت کارت پایان خدمت به صورت المثنی

پرداخت هزینه مربوط به صدور کارت پایان خدمت، هزینه پستی و پیامک از طریق دستگاه های پرداخت

ثبت درخواست کارت المثنی پایان خدمت

LMp3VX3HLVvZ

سهام عدالت جاماندگان منتفی شد – پلیس +10 رشت

سهام عدالت جاماندگان منتفی شد – پلیس +10 رشت

سخنگوی کانون سهام عدالت کشور گفت: امسال شناسایی اقشار آسیب پذیر تحت پوشش نهادهای حمایتی برای اختصاص سهام عدالت در حال انجام است.تا سال آینده سهام عدالت برای افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی اختصاص پیدا می کند اما امسال برنامه ای برای سایر اقشار نداریم.

سهام عدالت جاماندگان منتفی شد
سهام عدالت جاماندگان منتفی شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حیدری سخنگوی کانون سهام عدالت کشور گفت: مجلس، قانونی برای جاماندگان سهام عدالت تصویب و دولت هم اعلام کرده که بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و سایر نهادهای حمایتی موظف به شناسایی اقشار آسیب پذیر تحت پوشش خود برای اختصاص سهام عدالت هستند.

او می گوید: تا سال آینده سهام عدالت برای افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی اختصاص پیدا می کند و امسال برنامه ای برای سایر اقشار نداریم.

سخنگوی کانون سهام عدالت کشور گفت: هیچ مرجعی برای ثبت نام سهام عدالت به صورت حضوری و غیرحضوری وجاهت قانونی ندارد.

سهام عدالت جاماندگان منتفی شد
سهام عدالت جاماندگان منتفی شد

او می گوید: پیامک های حاوی لینک درخصوص سهام عدالت کلاهبرداری است و برخی کافی نت ها با فریب شهروندان به جای سهام عدالت، ثبت نام سجام را انجام می دهند درحالی که ثبت نام سهام عدالت انجام نمی شود.

حیدری گفت: سود سهام عدالت از طریق پایگاه اینترنتی آن قابل پیگیری است، شهروندان پس از مراجعه به این پایگاه حتما شماره شبای خود را چک کنند.

او می گوید: شماره تلفن ۱۵۶۹ پاسخگوی سوالات شهروندان درخصوص سهام عدالت است.

سخنگوی کانون شهام عدالت کشور گفت: هشتاد درصد شهروندان دارای برگه سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی هستند که سود واریزی این مرحله برای آنان ۶۰۰ هزار تومان بوده است.

پلیس +10 رشت

57371463

برای تمدید تاریخ اعزام به خدمت چه باید کرد؟ پلیس +10 رشت

برای تمدید تاریخ اعزام به خدمت چه باید کرد؟ پلیس +10 رشت

رای ثبت درخواست تمدید تاریخ اعزام به خدمت ، باید به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) در شهرستان محل سکونت مراجعه کرد.

به گزارش خبرنگار انتظامی  باشگاه خبرنگاران پویا؛ برخی از سؤالات پرتکرار درباره خدمت سربازی وجود دارد که بعضاً مشمولان در یافتن پاسخ‌های این سؤالات دچار سردرگمی می‌شوند به همین دلیل سعی داریم که در سلسله مطالبی این سؤالات و پاسخ‌های آنها را در اختیار مخاطبان ارجمند تسنیم قرار دهیم.

افرادی که به صورت کارمندی یا پیمانی به استخدام نیروهای مسلح درمی‌آیند در صورتی که با انجام نیمی از تعهد از خدمت استعفاء دهند یا برکنار شوند، از نظر خدمت سربازی چگونه با آنها رفتار می‌شود؟

این دسته از افراد در صورتی که در شمول معافیت‌های قانونی قرار نداشته باشند، به نسبت چهارماه خدمت، یک ماه از خدمت دوره ضرورت آنها کسر می‌شود و بقیه خدمت دوره ضرورت را برابر قانون انجام می‌دهند و نیازی به طی دوره آموزش نظامی نخواهند داشت.

افرادی که قبل از سن مشمولیت فارغ‌التحصیل شده یا ترک تحصیل کرده یا انصراف از تحصیل داده‌اند، تا چه زمانی باید خودشان را برای خدمت سربازی معرفی کنند؟

این دسته از افراد پس از رسیدن به 18 سالگی تمام، 6 ماه مهلت دارند که وضعیت خدمت دوره ضرورت خود را تعیین تکلیف کنند.

 تمدید تاریخ اعزام به خدمت
تمدید تاریخ اعزام به خدمت

مشمولانی که در خارج از کشور اقامت دارند چگونه خود را معرفی می‌کنند؟

این افراد باید به نمایندگی کنسولی یا سیاسی دولت جمهوری اسلامی ایران در کشور محل اقامت خود و در صورت نبود آن، به نزدیک‌ترین نمایندگی کنسولی یا سیاسی دولت جمهوری اسلامی ایران مراجعه کنند.

آیا مشمولانی که برای آنها تاریخ اعزام تعیین شده، می‌توانند تاریخ اعزام خود را تغییر دهند مثلاً تمدید کنند؟

بله. به دو صورت است.

1. مشمولینی که درخواست عادی تمدید دارند، در صورت شرایط ممکن توسط سازمان با آن موافقت می‌شود.

2. مشمولینی که برای اعزام به خدمت به دلیل بیماری، فوت بستگان درجه یک و سایر معاذیر دارند و نمی‌توانند در موعد مقرر به خدمت اعزام شوند، اعزام آنها حسب مورد به تعویق می‌افتد.

 تمدید تاریخ اعزام به خدمت
تمدید تاریخ اعزام به خدمت

برای تمدید تاریخ اعزام باید چگونه اقدام کرد؟

باید برای ثبت درخواست تمدید تاریخ اعزام، به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) در شهرستان محل سکونت مراجعه کرد، این درخواست توسط وظیفه عمومی بررسی می‌شود چنانچه فرد دارای معاذیر موجه برای تعویق اعزام باشد، ‌اعزام به تعویق خواهد افتاد.

متقاضی در صورت عدم دریافت پیامک، پس از گذشت 48 ساعت برای اطلا‌ع از نتیجه درخواست خود مجدداً به دفتر پلیس‌+ 10 مراجعه کند.

تمدید تاریخ اعزام به خدمت /

گواهینامه رانندگی المثنی

تمدید اعتبار کارت های ملی هوشمند تا 1405 در پلیس +10 رشت

تمدید اعتبار کارت های ملی هوشمند تا 1405 در پلیس +10 رشت

وزارت کشور با توجه به اعتبار هفت ساله کارت‌های هوشمند ملی و آغاز انقضای آنها به‌دلیل گذشت زمان قانونی از اولین صدور، از هیئت دولت خواست با وجود قابلیت استفاده از کارت‌های دارای اعتبار تا پایان سال ۱۴۰۳، با تمدید دو ساله آنها موافقت کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در اجرای بند (د) ماده (۴۶) برنامه پنج ساله پنجم توسعه، سازمان ثبت احوال مکلف شده است نسبت به ایجاد زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری لازم برای صدور و تحویل کارت‌های هوشمند ملی با ظرفیت حداکثری خود (صدور ماهیانه ۲.۵ میلیون کارت) اقدام کند.

با شروع صدور کارت هوشمند ملی، در حالی که انتظار می‌رفت حداکثر تا پایان سال ۱۳۹۴ پوشش کارت‌های هوشمند ملی کامل شود، به دلایلی از جمله تخصیص نیافتن سهم قانونی سازمان ثبت احوال از محل درآمدهای محقق شده از صدور کارت‌ها در موعد مقرر باعث شد طبق برنامه پیش‌بینی شده و به‌رغم تمدید مهلت تا پایان سال ۱۳۹۷ و صدور کارت ملی برای همه واجدان شرایط محقق و عملی نشود.

تمدید اعتبار کارت های ملی هوشمند
تمدید اعتبار کارت های ملی هوشمند

پس از آن نیز با عنایت به تبعات ناشی از تحریم‌ها این مشکل تشدید شد، به‌طوری‌که این موضوع علاوه بر انجام نشدن تعهدات در موعد مقرر، باعث شد تا حدود ۱۰ میلیون نفر از واجدان شرایط که ثبت‌نام و هزینه‌های مربوطه را نیز واریز کرده بودند،

به مدت بیش از دو سال در نوبت دریافت کارت هوشمند ملی قرار گیرند درحالی‌که خط تولید کارت‌های مذکور متوقف شده و این امر علاوه بر مشکلات زیادی که در بهره‌گیری از کارت ملی فراهم کرد، باعث ایجاد اعتراضات جدی متقاضیان نیز شد.

در پی استقرار دولت سیزدهم و اهتمام جدی مبنی بر راه‌اندازی مجدد تولید و صدور انبوه کارت هوشمند ملی با بهره‌گیری از توان داخلی،

با برگزاری جلسات متعدد و بررسی توان موجود در کشور پیش‌بینی‌ها و اقدامات لازم انجام به‌نحوی‌که با تأمین اعتبار لازم و با همکاری چاپخانه دولتی ایران و وزارت اطلاعات نسبت به تولید بدنه، تراشه‌گذاری و سپس بارگزاری اطلاعات و شخصی‌سازی کارت‌ها توسط سازمان ثبت احوال کشور اقدام به نحوی که با هم‌افزایی ایجاد شده،

خط تولید آن از اواخر دی‌ماه ۱۴۰۰ فعال و تاکنون به‌رغم بعضی مشکلات بیش از سه میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه کارت با اتکا بر توانمندی‌های داخلی صادر شده و این امر تا حصول نتیجه و صدور کارت برای تمام واجدان شرایط ادامه خواهد داشت.

تمدید اعتبار کارت های ملی هوشمند
تمدید اعتبار کارت های ملی هوشمند

از آنجا که با توجه به اعتبار هفت ساله این کارت‌ها و گذشت مدت زمان قانونی از صدور اولین کارت‌های هوشمند ملی، زمان انقضای آنها شروع شده و لازم است نسبت به صدور کارت‌های جدید اقدام لازم انجام گیرد

و با عنایت به این‌که کارت‌های صادره عموماً دچار فرسودگی خاصی نشده و تعویض آنها ضرورتی ندارد و با توجه به اینکه به‌خاطر عدم پیاده‌سازی قابلیت‌های کارت‌های هوشمند ملی، عملکرد این کارت‌ها هنوز به‌طور جدی مورد سنجش و بررسی قرار نگرفته است،

وزارت کشور با در نظر گرفتن صرفه و صلاح دولت و بر اساس ماده (۵) آیین‌نامه اجرایی کارت هوشمند ملی و تبصره ماده (۲) آئین‌نامه اجرایی قانونی الزام اختصاص شماره ملی و کد پستی برای همه اتباع ایرانی، پیشنهاد کرد اعتبار کارت‌های هوشمندی که در سال ۱۴۰۳ و قبل از آن به پایان می‌رسد،

حداکثر تا پایان سال ۱۴۰۵ تمدید شود تا از این طریق امکان نظم‌دهی تاریخ صدور مجدد کارت‌ها و تنظیم زمان انقضای آنها فراهم شود. این پیشنهاد در حال حاضر در کمیسیون زیربنایی، صنعت و محیط زیست دولت مراحل بررسی کارشناسی را می‌گذراند.

به گزارش ایمنا، هفت سال گذشته برای اولین بار کارت ملی هوشمند برای عده‌ای از مردم صادر شد. با توجه به اتمام زمان اعتبار این کارت‌ها و مشکلات تولید و صدور کارت هوشمند، احتمال تمدید اعتبار کارت‌های صادر شده وجود دارد.

تمدید اعتبار کارت های ملی هوشمند / پلیس + 10 در رشت

مراحل ترخیص خودرو در پلیس+۱۰

ترخیص خودرو توقیفی در پلیس+10 رشت – راهور

ترخیص خودرو توقیفی در پلیس+10 رشت – راهور

رئیس پلیس راهور فاتب از ترخیص خودروهای توقیفی از طریق دفاتر پلیس + ۱۰ خبرداد و گفت: دیگر نیازی نیست مالکین خودروها به مراکز اجرائیات پلیس مراجعه کنند.

سردار حمیدی‌گفت:از‌ اول مهرماه 1399 ترخیص خودروها از طریق دفاتر پلیس+10 انجام می‌شود و دیگر نیازی نیست مالکین به مراکز اجراییات مراجعه کنند.

سردار حمیدی تصریح کرد: همشهریان و رانندگان تهرانی که خودروی آنها توقیف شده برای تحویل خودروی خود دیگر نیازی نیست به پارکینگ‌ها و مراکز اجراییات مراجعه کنند.

ترخیص خودرو توقیفی در پلیس + 10 رشت
ترخیص خودرو توقیفی در پلیس+10 رشت

وی گفت : پس از توقیف وسیله نقلیه قبض سفید پارکینگ توسط مامور توقیف کننده تحویل متصرف و یا مالک می‌شود که در این مرحله متصرف ‌یا‌مالک‌ باید با در دست داشتن مدارک (قبض سفید پارکینگ – سند یا کارت – صورت وضعیت خلافی به همراه فیش پرداخت – کارت شناسایی معتبر – گواهینامه متصرف)

به یکی از دفاتر پلیس + 10 مراجعه‌کند، در آنجا ‌مدارک وی اسکن شده و اقدام به ثبت درخواست ترخیص می‌کند.

سردار حمیدی افزود : پرونده ثبت درخواست شده از طریق سامانه پارکینگ دفاتر پلیس +10 (حاوی مدارک اسکن شده) برای کاربران اداره اجرائیات راهور فاتب ارسال و پس از بررسی مدارک، پیامک ترخیص یا عدم ترخیص برای متصرف/مالک ارسال می شود.

ترخیص خودرو توقیفی در پلیس+10 رشت
ترخیص خودرو توقیفی در پلیس+10 رشت

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد:‌درصورتیکه پرونده ارسالی از نظر کارشناسان اداره اجرائیات راهور فاتب مورد تایید باشد‌پیامک حاوی مبلغ فیش پرداختی پارکینگ و جرثقیل برای متصرف/مالک ارسال و پس از پرداخت آن به جهت تحویل وسیله نقلیه به پارکینگ مراجعه می‌کند.

حمیدی گفت: اگر مدارک نقص داشته باشد پیامک مراجعه حضوری به اداره اجرائیات راهور برای متصرف/مالک جهت تکمیل مدارک و رفع نقص ارسال می‌شود تا پس از آن اقدام به ترخیص و تحویل گرفتن وسایله نقیله کند.

وی اعلام کرد:‌حدود 85% از ثبت درخواست ترخیص الکترونیکی از طریق دفاتر پلیس +10 اقدام شده و مابقی آن با دلایل کسری مدارک عودت و به صورت حضوری انجام می‌شود.

57371463

وام سربازی چیست؟ پلیس +10 رشت

وام سربازی چیست؟ پلیس +10 رشت

وام سربازی، به سربازان در دوره سربازی یا بعد از آن تعلق می گیرد. در دوره سربازی و پس از آن مسئولین به منظور رفاه حال و بهبود وضعیت سربازان وام هایی برای سربازان اختصاص می دهند.

اهداف این وام ها معمولا ازدواج و یا به راه انداختن کسب و کار و… است. تنها کسانی می توانند وام را دریافت کنند که دارای شرایط لازم باشند.

دوره سربازی دوره سختی است؛ بنابراین سربازان به این نوع وام ها نیاز پیدا می کنند. برای دریافت این وام ها باید در مدت زمان تعیین شده برای ثبت نام اقدام کنید. همچنین باید شرایط مورد نظر در شروط وام را داشته باشید.

از شما دعوت می کنیم در ادامه مطلب با مرکز مشاوره آویژه همراه باشید تا به بررسی مقوله وام سربازی و نحوه دریافت آن بپردازیم.

وام سربازی چیست؟
وام سربازی چیست؟

کمک به شاغل شدن سربازان با وام سربازی

سربازی اجباری در سال های اخیر مخالفان زیادی پیدا کرده است. اکثر مخالفان معتقدند که دو سال از عمر آنها بیهوده خواهد گذشت و در این مدت می توانند کارهای مفیدتری انجام بدهند.

اکثریت افرادی که از سربازی ترخیص می شوند، تا مدت ها در جستجوی کار هستند تا بتوانند وارد بازار کار شوند. گفتنی است که این افراد دغدغه های متفاوتی دارند و امتیاز وام دادن، یکی از مواردی است که کمک بسیار زیادی به این افراد می کند.

به همین دلیل هر ساله برای کسانی که در حال گذراندن دوره سربازی خود هستند یا ترخیص شده اند، وام هایی در نظر گرفته می شود. هدف این وام ها به طور کلی رفع نیاز سربازان برای شاغل شدن و تشکیل خانواده می باشد.

 

طرح سرباز ماهر

اخیرا با اهداف تسهیل پیدا کردن کار و استخدام سربازانی که از سربازی ترخیص می شوند و هدفمند کردن خدمت سربازی، طرحی تصویب شده است. عنوان این طرح، طرح سرباز ماهر می باشد.

سربازان در این طرح در دوره سربازی خود، دوره های مختلف مهارتی و کاری را می گذرانند و گواهی آن را دریافت می کنند.

در طرح سرباز ماهر، سربازان علاوه بر آموزش موارد دفاعی و امنیتی، شروع به یادگیری مهارت های کاری مختلفی می کنند تا راحت تر وارد بازار کار شوند.

ثبت نام در طرح سرباز ماهر

مهارت هایی که در این طرح به سربازان آموزش داده می شود، متناسب با نیاز بازار کار است. در ستاد کل نیروهای مسلح قرارگاه هایی برای مهارت آموزی کارکنان تشکیل شده است تا برای طرح سرباز ماهر برنامه ریزی شده و به اجرا در بیاید.

ثبت نام در این طرح طبق قانون جدید از طریق سامانه سرباز ماهر به نشانی اینترنتی smaher.ir انجام می شود؛ بدین صورت که باید فرم ثبت نام را تکمیل کرده و مدارک خود را ارائه دهید. در پایان این طرح نیز گواهی نامه مهارت آموزی دریافت خواهید کرد.

برای سربازانی که قبل از اعزام به خدمت مهارت و تخصصی داشته اند، یا در حین خدمت تخصصی ویژه را کسب کرده اند، گواهی نامه صادر می شود.

اهداف طرح ماهر

هدف اصلی سامانه سرباز ماهر، مکانیزه کردن طرح جامع مهارت آموزی است.

وام سربازی چیست؟
وام سربازی چیست؟

پونزاین طرح جامع سه سطح زیر ارائه می شود:

%D8%B4%D9%85%D8%A7%D8%B1%D9%87 %D9%88%DA%A9%DB%8C%D9%84 %D8%AA%D8%A7%D9%BE قبل از خدمت

در سطح قبل از خدمت، با همکاری تمامی دستگاه های اجرایی کشور، مشاوره شغلی انجام شده و دوره های مهارتی برگزار می شود و طی آن جوانان کشور قبل از خدمت سربازی توانمند شوند. این دوره ها متناسب با نیاز منطقه برگزار خواهد شد.

%D8%B4%D9%85%D8%A7%D8%B1%D9%87 %D9%88%DA%A9%DB%8C%D9%84 %D8%AA%D8%A7%D9%BE 2 حین خدمت

در حین سربازی نیز به سربازان مهارت های لازم اعطا شده تا زمینه برای کارآفرینی و اشتغال سربازان ایجاد شود.

%D8%B4%D9%85%D8%A7%D8%B1%D9%87 %D9%88%DA%A9%DB%8C%D9%84 %D8%AA%D8%A7%D9%BE 3 پس از خدمت

در شرایط پس از خدمت نیز فرد باید به سامانه سرباز ماهر مراجعه کرده و شرایط برگزاری دوره ها و آموزش ها برای افرادی که خدمت سربازی خود را به پایان رسانده اند را مطالعه کنند.

در این سامانه موسسات آموزشی (خصوصی و دولتی) معرفی می شود تا متقاضیان با گذراندن دوره ها در آنجا و ارزیابی و گواهینامه های معتبر (اخذ شده از طریق سامانه و یا دوره های گذرانده از قبل) بتوانند از امتیازات در بدو خدمت برخوردار شوند.

هر دوره ای در این طرح دارای یک بودجه بندی و زمان بندی مشخص و همچنین دارای آموزش های تئوری و عملی است که شامل آموزش کوتاه مدت (۳۰ ساعته) یا بلند مدت (۱۳۰۰ساعته) خواهد بود. وب سایت مربوط به این طرح سامانه سرباز ماهر است.

هدف قانون جدید مکانیزه کردن طرح جامع مهارت آموزی کارکنان است که شامل سه سطح قبل از خدمت، حین و پس از خدمت می‌باشد.

از اهداف دیگر آن می توان به کشف قابلیت های جوانان و پس از آن زمینه سازی برای اشتغال و کارآفرینی آنان اشاره کرد. سامانه طرح سرباز ماهر، ارتباط میان متقاضیان و موسسات آموزشی خصوصی، دولتی، مراکز ارزیابی و مهارتی برقرار می کند.

پونزمدارک آموزشگاه‌های زیر، مورد تایید سامانه سرباز ماهر برای اثبات مهارت هستند:

  • سازمان فنی و حرفه‌ای
  • وزارت علوم
  • وزارت آموزش و پرورش
  • دانشگاه آزاد
  • دانشگاه علم و کاربردی
  • جهاد کشاورزی
  • وزارت ICT
  • تبلیغات اسلامی
کارت سوخت در دفاتر پلیس+10

آشنایی با کلیه مراحل دریافت کارت سوخت المثنی پلیس +10 رشت

آشنایی با کلیه مراحل دریافت کارت سوخت المثنی پلیس +10 رشت

گم شدن یا دزدیده شدن کارت سوخت به یکی از معضل‌های اصلی دارندگان خودرو تبدیل شده است. اگر کارت سوخت خودرو یا موتور به هر دلیلی قابل استفاده نباشد، باید اقدام به دریافت کارت المثنی کنید. برای این کار به مدارک مشخصی نیاز دارید و باید یک‌سری مراحل قانونی را پشت سر بگذارید.

در این مقاله به صفر تا صد مراحل دریافت کارت سوخت المثنی می‌پردازیم و کلیه سوال‌ها و ابهام‌های موجود در این زمینه پاسخ می‌دهیم. اگر سوالی در این زمینه دارید، با صرف دقایقی کوتاه، اطلاعات بسیار مفیدی به دست خواهید آورد.

مراحل دریافت کارت سوخت المثنی
مراحل دریافت کارت سوخت المثنی

از چه راهی باید برای گرفتن کارت بنزین المثنی اقدام کرد؟

وقتی کارت سوخت شما گم می‌شود در اولین فرصت باید اقدام به سوزاندن آن کنید. در صورت سهل‌انگاری در انجام این کار، افراد سودجو از سهمیه بنزین شما استفاده خواهند کرد. در اصل هر اتفاقی برای کارت سوخت شما بیافتد، به نام شما ثبت خواهد شد.

پس در اولین اقدام پس از گم‌ شدن یا دزدیده شدن کارت سوخت، به سایت پست‌ مراجعه کنید و در صورت پیدا نشدن کارت، فورا با مراجعه به نزدیک‌ترین مرکز پلیس+۱۰، کارت را بسوزانید.

اگر به دنبال راهی برای سوزاندن آنلاین کارت خود هستید، باید به شما بگوییم که در حال‌ حاضر سامانه سوزاندن کارت سوخت در دسترس نیست و برای این کار باید حضوری اقدام کنید.

البته این روزها بسیاری از امور مربوط به ماشین از قبیل نوبت دهی تعویض پلاک و بسیاری موارد دیگر به صورت غیرحضوری انجام می‌شوند، اما هنوز امکان سوزاندن آنلاین کارت سوخت برای دارندگان خودرو ایجاد نشده است.

البته برای درخواست کارت بنزین المثنی می‌توانید از روش‌های اینترنتی نیز استفاده کنید. با استفاده از اپلیکیشن یا سایت دولت همراه و همچنین مراجعه حضوری به مراکز پلیس+۱۰، به‌آسانی کارت بنزین المثنی سفارش دهید.

مدارک لازم برای دریافت کارت سوخت المثنی

افرادی که کارت سوختشان گم شده یا به سرقت رفته است، باید به صورت حضوری برای دریافت نسخه المثنی آن اقدام کنند. در این مرحله شخصی که کارت بنزین به نام او است باید در محل حضور داشته باشد یا وکیل او به همراه وکالت‌نامه اصلی و مدارک موردنیاز به مرکز پلیس+۱۰ مراجعه کند. این مدارک شامل موارد زیر است:

  • شناسنامه و کارت‌ملی مالک اصلی یا وکیل او
  • بیمه شخص ثالث خودرو
  • آدرس و کد پستی محل زندگی مالک خودرو
  • اصل و کپی برگ سبز و کارت ماشین
  • رسید پرداختی مبلغ موردنیاز
  • فرم‌های تکمیل‌شده

شاید بسیاری از موارد مربوط به خودرو مانند عوارض اتوبان، هزینه تمدید بیمه شخص ثالث و بدنه، عوارض آزادراهی و برخی موارد دیگر به صورت آنلاین و از طریق درگاه‌های اینترنتی معتبر قابل پرداخت باشند، اما رسید پرداخت مبلغ برای دریافت کارت بنزین المثنی فقط باید از طریق دستگاه کارت‌خوان موجود در دفاتر پلیس+۱۰ پرداخت شود؛ در غیر این صورت قابل قبول نخواهد بود.

هزینه کارت سوخت المثنی چقدر است؟

افرادی که به دنبال دریافت کارت بنزین المثنی هستند، برای دریافت این کارت می‌توانند به پلیس+۱۰ مراجعه کرده و با پرداخت مبلغ ۳۳ هزار تومان (در سال ۱۴۰۱) کارت سوخت خودرویشان را دریافت کنند، اما روش‌های دیگری نیز برای دریافت این کارت المثنی وجود دارند که رایگان هستند.

مالکان خودرو می‌توانند با مراجعه به سایت خدمات دولت همراه و ثبت اطلاعات ماشین، کارت بانکی خود را به کارت سوخت تبدیل کنند.

کارت سوخت و سایر مدارک مربوط به ماشین مانند بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه خودرو، کارت طلایی و مواردی از این قبیل برای کلیه دارندگان وسایل نقلیه ضروری هستند.

مراحل دریافت کارت سوخت المثنی
مراحل دریافت کارت سوخت المثنی

صدور کارت سوخت المثنی چقدر طول میکشد؟

یکی از سوال‌های رایج برای افرادی که کارت سوخت خود را به هر دلیلی از دست داده‌اند، این است که صدور کارت سوخت المثنی چقدر زمان میبرد؟ شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرده است که این مدت زمان حدود ۳ ماه به طول می‌انجامد؛ اما در اکثر مواقع، صدور کارت المثنی بیش از ۳ ماه طول می‌کشد.

دلایل این تاخیر نیز مواردی همچون درخواست‌های بالا اعلام می‌شود. البته در حال ‌حاضر با مدیریت‌های انجام شده، متوسط زمان مورد نیاز برای صدور کارت بنزین المثنی به ۲ ماه نیز کاهش پیدا کرده است.

کارت سوخت خودروهایی که فاقد بیمه شخص ثالث باشند، فورا ابطال خواهند شد. به دلیل وجود ارتباط بین سامانه هوشمند سوخت و بیمه مرکزی،‌ استعلام بیمه شخص ثالث به‌راحتی امکان‌پذیر است.

اگر هنوز اقدام به خرید یا تمدید بیمه شخص ثالث خودروی خود نکرده‌اید، همین حالا می‌توانید از طریق سایت آیتول به شرکت‌های بیمه معتبر از قبیل بیمه ایران، بیمه دانا، بیمه ملت، بیمه پاسارگاد، بیمه سینا و بسیاری از شرکت‌های دیگر دسترسی داشته باشید.

 

آشنایی با نحوه پیگیری مراحل صدور کارت بنزین المثنی

درخواست کارت سوخت المثنی غیر حضوری امکان‌پذیر نیست. یعنی شما نمی‌توانید کارت سوخت المثنی اینترنتی دریافت کنید و باید به صورت حضوری در مراکز پلیس+۱۰ حاضر شوید؛

اما امکان پیگیری این کارت از طریق سایت اداره پست، برای دارندگان خودرو فراهم شده است. پس از ثبت درخواست برای کارت المثنی، یک کد رهگیری در اختیار شما قرار می‌گیرد. با استفاده از این کد به سه روش می‌توانید کارت بنزین خودرویتان را پیگیری کنید.

  • با ورود به بخش پیگیری کارت سوخت در سایت اداره پست و وارد کردن شماره پلاک و کد رهگیری، امکان مشاهده مرحله صدور برای شما فراهم می‌شود.
  • اگر به اینترنت دسترسی ندارید نیز می‌توانید با شماره VIN کارت خودرویتان را به شماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۴۰ پیامک کنید. به منظور پیگیری کارت سوخت المثنی موتور باید از قالب M*VIN و برای خودرو از قالب V*VIN استفاده شود.
  • سومین روش نیز مراجعه حضوری به همان مرکزی است که درخواست خود را در آن ثبت کرده‌اید.
مراحل دریافت کارت سوخت المثنی
مراحل دریافت کارت سوخت المثنی

سهمیه کارت سوخت المثنی چقدر است؟

یکی از سوال‌های رایج که برای افراد به وجود می‌آید درباره سهمیه کارت سوخت المثنی است. مقدار بنزین موجود در کارت‌های المثنی تفاوتی با کارت‌های اصلی ندارد و هر ماه به همان اندازه شارژ می‌شود.

همچنین ممکن است برایتان سوال ایجاد شود که برای هر خودرو چند بار کارت سوخت صادر می‌شود؟ باید بگوییم که محدودیتی برای صدور کارت بنزین وجود ندارد و ممکن است هر فرد چندین بار نیاز به صدور کارت المثنی داشته باشد.

معیار جدید حذف یارانه نقدی اعلام شد

معیار جدید حذف یارانه نقدی اعلام شد

افرادی که از اردیبهشت ماه یارانه نگرفته‌اند، حدود دو میلیون و ۱۰۰ تا دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان از سازمان هدفمندی یارانه‌ها طلب دارند.

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا،همزمان با واریز یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی از اردیبهشت ماه سال جاری، یارانه برخی از خانوارها قطع شد و در چند ماه گذشته علی‌رغم اعتراض و پیگیری‌های متعدد، یارانه این افراد واریز نشد.

اما حالا سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها جدیدا اعلام کرده که اطلاعات خانوارهای موجود را بررسی کرده و از مجموع حدود ۶ میلیون نفری که یارانه آن‌ها قطع شده بود، سه میلیون نفر مشمول یارانه جدید شده‌اند.

معیار جدید حذف یارانه نقدی
معیار جدید حذف یارانه نقدی

اما این اطلاعیه اعلام نکرده که آیا یارانه مشمولان جدید هفته گذشته واریز شده یا نه. همچنین زمان واریز معوقات یارانه جاماندگان هم اعلام نشده است.چون پیش از این بارها مطرح شده بود که اگر خانواری مشمول یارانه باشد و یارانه او به خطا قطع شده باشد، معوقات یارانه به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

معیار جدید حذف یارانه نقدی

اگر چنین وعده‌ای اجرایی باشد، افرادی که از اردیبهشت ماه یارانه نگرفته‌اند، حدود دو میلیون و ۱۰۰ تا دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان از سازمان هدفمندی یارانه‌ها طلب دارند و این سازمان باید این یارانه را یکجا و یا به تدریج برای مشمولان واریز کند.

پیام‌های مخاطبان نشان می‌دهد برخی از افرادی که تاکنون مشمول یارانه نبودند، این ماه یارانه جدید گرفته‌اند، اما معوقات قبلی برای آن‌ها واریز نشده است.

البته سازمان هدفمندی یارانه‌ها در اطلاعیه جدید خود اعلام کرده که «کل افراد محذوف اردیبهشت ۱۴۰۱، ۵۹۳۰۰۰۰ نفر بودند که از این تعداد ۴۳۰۰۰۰۰ نفر در سامانه حمایت درخواست بازبینی ثبت کردند. از این تعداد ۳۰۰۰۰۰۰ نفر در دهک‌های درآمدی ١ـ٩ شناخته شدند و مجدداً یارانه ایشان برقرار و معوقات یارانه به حساب سرپرست خانوار واریز شد.»

بر اساس این ادعا باید یارانه این گروه و معوقات آن واریز شده باشد و مثلا یک خانوار چهار نفره که در هفت ماه گذشته مشمول یارانه نبودند، در مجموع بین ۸ تا ۱۱ میلیون تومان یارانه دریافت کنند در حالی که بعید است دولت معوقات این چند ماه را یکجا واریز کرده باشد.

معیار جدید حذف یارانه نقدی
معیار جدید حذف یارانه نقدی

معیار جدید حذف یارانه نقدی

اگرچه حدود سه میلیون نفر به لیست یارانه‌بگیران اضافه شده است، اما سازمان هدفمندی یارانه‌ها از معیار جدیدی برای حذف یارانه نقدی رونمایی کرده است و آن هم دریافت سهمیه دو هزار دلاری سالانه است.

از دو هفته قبل با افزایش قیمت دلار بازار آزاد و اختلاف قیمت آن با دلار توافقی، بسیاری از افراد کارت ملی خود را در ازای ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان به دلالان اجاره می‌دادند تا از طریق آن دلار سهمیه‌ای بخرند.

اما بعد از آن بود که خبر رسید احتمالا اطلاعات این خانوارها به سازمان هدفمندی یارانه‌ها ارسال می‌شود. به‌عبارت دیگر اگر فردی این سهمیه را دریافت کند، اطلاعات مربوط به آن تحت عنوان فعالیت اقتصادی فرد در سامانه رفاه ایرانیان ثبت خواهد شد و ممکن است دهک‌بندی افراد را دستخوش تغییر کند.

معیار جدید حذف یارانه نقدی

پیش از این هم بارها عنوان شده بود که دهک‌بندی خانوارها یک امر متغیر است و ممکن است دهک‌بندی‌ها تغییر کند. حالا باید منتظر ماند و دید آیا ماه آینده یارانه خریداران دلار سهمیه‌ای قطع می‌شود یا نه.

شهر خبر