passportcenters

شرایط تمدید اعتبار گذرنامه‌ و صدور برگ تردد اربعین

تمدید اعتبار گذرنامه‌ و صدور برگ تردد اربعین

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد که پلیس به صورت شبانه‌روزی مسائل مرتبط با گذرنامه را پیگیری می‌کند و ظرف ۴۸ ساعت آینده با تدابیر اندیشیده شده بخش عمده‌ای از برگ‌های تردد به زائران تحویل داده می‌شود.

درباره تمهیدات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برای ارائه خدمات گذرنامه به شهروندان و جلوگیری از ازدحام جمعیت در این مراکز گفت:‌ فرماندهی انتظامی تهران بزرگ تمام امکانات خود را برای ارائه خدمات مورد نیاز به زائرین اربعین حسینی بسیج کرده است، ما در روز جمعه پنج میز خدمت را برای ارائه خدمات گذرنامه به زائران در مصلی امام خمینی (ره) دایر کردیم.

وی ادامه داد:‌ همچنین در پنج نقطه از تهران خدمات مربوط به تمدید اعتبار گذرنامه ویژه اربعین به شهروندان ارائه می‌شود. بر این اساس با توجه به استقبال گسترده شهروندان برای دریافت یا تمدید گذرنامه به منظور حضور در راهپیمایی اربعین حسینی، فرماندهی انتظامی تهران بزرگ مراکز صدور گذرنامه خود را از دو مرکز در خیابان‌های شهید مطهری تقاطع کوه نور و شهر ری به چهار مرکز افزایش داد و این مراکز از روز ششم شهریور ماه فعالیت خود را آغاز کردند. همچنین مرکز پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا نیز در محدوده خیابان ستارخان نیز خدمات مربوط به گذرنامه را به شهروندان ارائه می‌دهد.

تمدید اعتبار گذرنامه‌ و صدور برگ تردد اربعین
تمدید اعتبار گذرنامه‌ و صدور برگ تردد اربعین

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ همچنین درباره افرادی که تاریخ صدور  گذرنامه‌هایشان پس از تاریخ ششم شهریور ماه سال ۱۳۹۱ بوده و اعتبار آن به اتمام رسیده یا شش ماه و کمتر از اعتبار آن باقی است، نیز به ایسنا گفت: این افراد در صورت داشتن گذرنامه سالم می‌توانند به ادارات صدور گذرنامه مراجعه و از مزایای یکبار خروج به مقصد عتبات عالیات در ایام اربعین سال جاری برخوردار شوند. همانطور که گفتم سرویس تمدید گذرنامه ویژه اربعین شامل کسانی می‌شود که تاریخ صدور گذرنامه آنها ششم شهریور ۱۳۹۱ به بعد بوده و یا کمتر از شش ماه اعتبار داشته باشد.

وی درباره برگ ویژه اربعین نیز افزود:‌ شهروندان متقاضی صدور گذرنامه که قبل از این فاقد گذرنامه بوده یا تاریخ صدور گذرنامه‌هایشان  مربوط به قبل ششم شهریور ماه سال ۱۳۹۱ است، می‌توانند برای اخذ خدمات تنها به «دفاتر پلیس + ۱۰ » مراجعه و برگ ویژه تردد دریافت کنند. این متقاضیان می‌توانند با دریافت «برگ ویژه اربعین» به‌عنوان سند مستمدید اعتبار گذرنامه‌ و صدور برگ تردد اربعینافرتی و به جای گذرنامه، از مزایای یک بار تردد مرزی به مقصد عتبات عالیات در ایام اربعین سال جاری با هزینه‌ای کمتر از گذرنامه‌های عادی بهره‌مند شوند./

زائران برگ تردد را به درستی نگهداری کنند

وی همچنین در یک گفت‌وگوی رادیویی نیز با بیان اینکه دریافت مهر تمدید گذرنامه در عرض چند دقیقه انجام می‌شود، در مورد بررسی درخواست کسانی که خواستار دریافت گذرنامه برای شرکت در راهپیمایی اربعین هستند نیز گفت:‌ تا ۴۸ ساعت آینده قسمت عمده‌ای از برگه‌های عبور موقت در اختیار شهروندان متقاضی قرار داده می‌شود.

تمدید اعتبار گذرنامه‌ و صدور برگ تردد اربعین
تمدید اعتبار گذرنامه‌ و صدور برگ تردد اربعین

زراعت‌کار با بیان اینکه مشکل زائران در مرزها در ارتباط با برگ تردد ویژه اربعین حسینی و پذیرش این برگ‌ها از سوی طرف عراقی، برطرف شده است، اظهارکرد: من از زائران اربعین حسینی می‌خواهم که  برگه تردد را از محلی که مشخص شده است «تا» بزنند که مشکلی برای برگه ایجاد نشود و در حفاظت از این برگ‌ها دقت کنند.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ همچنین در ارتباط با برخی از گلایه‌های مردم در مورد روند صدور گذرنامه‌شان برای سفر به عتبات عالیات و برخی از تاخیرهای‌ ایجاد شده در این ارتباط خاطرنشان کرد:  تمام تلاش ما این است که در ۴۸ ساعت آینده بخشی از مشکلات به وجود آمده در این زمینه برطرف شود، پلیس به صورت شبانه روزی مسائل مرتبط با گذرنامه را پیگیری می‌کند و انشاالله همانطور که گفته شد ظرف ۴۸ ساعت آینده با تدابیر اندیشیده شده بخش عمده‌ای از مشکلات مربوط به گذرنامه برطرف می‌شود.

نوشتن یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *