مدارک جداسازی یارانه بعد از طلاق

مدارک جداسازی یارانه بعد از طلاق

مدارک جداسازی یارانه بعد از طلاق

طلاق یارانه ها؛ برای جدا کردن یارانه بعد از طلاق چکار کنم؟

یکی از مشکلاتی که پیرو طلاق وجود دارد انتقال یارانه یا جدا کردن یارانه پس از طلاق می باشد. زوجه بعد از طلاق باید یارانه خود را از سرپرستی همسر سابق خود جدا کند.

به صورت مختصر در وهله اول بایستی مدارکی را تهیه و به همراه مدارک مربوطه به دفاتر پلیس+10 مراجعه و تقاضای جدا شدن از سرپرستی و خانوار همسر قبلی و ایجاد سرپرستی جدید کند‌. بعد از آن بلافاصله باید حساب یارانه جدیدی در یکی از شعب بانکی برای خود ایجاد کند در غیر این صورت یارانه وی پرداخت نمی شود، به علاوه اگر افراد مطلقه برای انتقال یارانه با همسر خود به تفاهم نرسند و یکی از طرفین مشکل ایجاد کند باید به مرکز فرمانداری شهر یا استان خود مراجعه کند.

مدارک مورد نیاز برای انتقال یارانه پس از طلاق

  • شناسنامه
  • کارت ملی
  • کپی تمامی مدارک
مدارک جداسازی یارانه بعد از طلاق
مدارک جداسازی یارانه بعد از طلاق

جدا کردن یارانه بعد از ازدواج

جدا کردن یارانه بعد از ازدواج از این حهت که بعد از ازدواج افراد به فکر جداکردن یارانه ی خود از سرپرست خانواده هستند زیرا همان مبلغ کم هم شاید کمی گره از کار بگشاید.

برای جدا کردن یارانه بعد از ازدواج باید به دفاتر پلیس+10 در سطح شهر مراجعه نمایند که البته نیازمند مدارکی است که باید با آن مدارک تقاضای کنند که یارانه شأن را از سرپرست خود جدا کنند.

مدارک مورد نیاز برای جداکردن یارانه بعد از ازدواج

  • اصل شناسنامه
  • اصل کارت ملی والدین زوج
  • اصل و کپی عقد نامه

یارانه بعد از فوت سرپرست

همانطور که می دانید، یارانه همه افراد خانواده به حساب بانکی سرپرست خانواده که معمولاً پدر می باشد، واریز می گردد. البته امکان دارد گاهی پدر خانواده فوت کرده باشد که در این صورت به حساب مادر واریز می شود یا به طور کل به حساب سرپرست بعدی واریز می شود.

گاهی هم به طور کلی سرپرستی در کار نیست که در این مواقع یارانه افراد به طور موقت قطع می شود و باید با مدارک : کارت ملی و شناسنامه + کپی این دو مدرک به علاوه کارت ملی و شناسنامه سرپرست قبلی + گواهی فوت به دفاتر پلیس+10 مراجعه نمایند.

جدا کردن یارانه قبل از طلاق؛ آیا زن می تواند قبل از طلاق یارانه اش را جدا کند؟

برای مثال خانمی را مدنظر قرار دهید که با شوهر خود اختلاف دارد، لذا اقدامی برای طلاق نکرده است حال اگر بخواهد یارانه خود را از شوهرش جدا کند چکاری باید انجام دهد ؟! یا این که جدا کردن یارانه بعد از طلاق چگونه است ؟

در پاسخ باید گفت که امکان چنین چیزی وجود ندارد و تا زمانی که زوجه طلاق نگرفته است امکان جدا کردن یارانه خود از زوج وجود ندارد که البته بعد از طلاق هم باید به دفاتر پلیس +10 مراجعه کند و سرپرست خود را تغییر دهد و از اول ثبت نام یارانه انجام دهد.

مدارک جداسازی یارانه بعد از طلاق
مدارک جداسازی یارانه بعد از طلاق

آیا فرد مجرد می تواند یارانه خود را جدا کند؟

افراد مجرد نمی‌توانند یارانه خود را از سرپرست خانواده جدا کنند؛ لذا چنانچه فرد بد سرپرست باشد و یا اگر سرپرست خانوار مفقود شود یا مصرف کننده مواد مخدر یا زندانی باشد و یا اینکه خارج از ایران زندگی کند و حتی اگر بیماری روحی و روانی داشته باشد، در صورت اثبات و صحت موارد سابق الذکر فرد می‌تواند سرپرست خود را تغییر دهد که این خود نیازمند داشتن موارد زیر میباشد :

  • حکم مرجع قضایی
  • گواهی پزشکی قانونی
  • گواهی یکی از بیمارستان های روانی
  • گواهی سازمان بهزیستی
  • گواهی از زندان مربوطه ( ضروری )
  • گواهی لازم از معاونت کنسولگری، امور مجلس و ایرانیان ، وزارت امور خارجه

یارانه فرزند تازه به دنیا آمده شده چگونه واریز می شود؟

تا قبل از سال ۱۳۹۹ فرزندانی که به عضو خانواده می پیوستند، نیاز به ثبت نام یارانه برای آنها نبود چون اطلاعات خانواده از طریق ثبت احوال به طور خودکار ثبت سامانه می‌شد.

از ابتدای سال ۹۹ به این دلیل که مجلس شورای اسلامی برای نوزادان در سال جاری جدید بودجه ای را در نظر نگرفته است و فعلاً برای نوزادان سال ۹۹ تا به الان مبلغی را به عنوان یارانه از طرف دولت واریز نکرده اند.

نوشتن یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *