پلیس+10 شعبه رشت

پلیس+10 شعبه رشت

پلیس+10 شعبه رشت

نهاد پلیس از جمله دفاتر پلیس+۱۰ یکی از نهادهایی است که در جهات مختلف با بطن زندگی مردم در ارتباط است. از کلانتری ها گرفته تا ارائه خدماتی همچون گذرنامه، گواهینامه، شکایات، تخلفات، خدمات خودرویی، نظام وظیفه و … بر عهده پلیس می باشد.

حال اینکه پلیس در سال ۱۳۸۲ برای رفاه بیشتر مردم و ارائه سریع تر خدمات و کم کردن بار مستقیمی که بر عهده اش بود و همچنین در جهت تحقق دولت الکترونیک، اقدام به را‌ه‌اندازی دفاتر پلیس+۱۰ پرداخت. دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی یا همان پلیس +۱۰ زیرمجموعه‌ای از خدمات الکترونیکی ارائه شده توسط پلیس و نیروی انتظامی می باشد، که خدماتی همچون خدمات وظیفه عمومی، کارت سوخت، گواهینامه رانندگی، گذرنامه و ……. را ارائه می دهد. است.  متولی اصلی صدور پروانه و مجوز تاسیس این مراکز، شرکت پژوهش و توسعه ناجی، وابسته به بنیاد تعاون نیروی انتظامی جمهوری اسلامی است.

پلیس+10 شعبه رشت
پلیس+10 شعبه رشت

فهرست خدمات قابل انجام در دفاتر

  1. خدمات گواهینامه شامل تمدید و تعویض انواع گواهینامه رانندگی و صدور المثنی
  2. خدمات صدور گذرنامه شامل اخذ مدارک متقاضی گذرنامه و ثبت اطلاعات در سیستم
  3. خدمات اجرائیات شامل صدور صورت وضعیت خلافی خودرو
  4. خدمات صدور و تمدید پروانه کسب (اماکن)
  5. استعلام تشخیص هویت (سوء پیشینه کیفری)
  6. ثبت درخواست­ های مشمولین ( نظام وظیفه)
  7. رسیدگی غیر حضوری به شکایات صورت وضعیت
  8. صدور و المثنی کارت هوشمند سوخت
  9. تغییر آدرس مالکان خودرو
  10. خدمات یارانه
پلیس+10 شعبه رشت
پلیس+10 شعبه رشت

خدمات خودرویی

  • کارت سوخت: تمامی خدمات مربوط به صدور اولیه، المثنی، اعلام مفقودی، رفع مسدودی، پیگیری صدور و ارسال و… کارت سوخت در دفاتر پلیس+۱۰ قابل انجام می باشد.
  • تمدید گواهینامه: از آنجا که گواهینامه جزو مدارک مدت دار بوده و همچنین امکان مفقود شدن ان نیز وجود دارد، لذا برای تمدید زمان آن یا صدور کارت المثنی باید با همراه داشتن مدارک به این دفاتر مراجعه نمود.
  • خدمات اجرائیات : همۀ خدمات اجراییات از جمله، صدور صورت وضعیت خلافی خودرو و پرداخت و تسویه حساب در این مراکز صورت می گیرد.
  • تغییر آدرس مالکان خودرو: همچنین تغییر آدرس مالکان خودرو برای انجام تعویض پلاک و اختصاص پلاک منطقه جدید نیز بر عهده این دفاتر است.
پلیس+10 شعبه رشت
پلیس+10 شعبه رشت
پلیس+10 شعبه رشت
پلیس+10 شعبه رشت

نوشتن یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *