57361962

دفتر پلیس+10 کارت سوخت

دفتر پلیس+10 کارت سوخت

پلیس+10 زیرمجموعه‌ای از خدمات الکترونیکی ارائه شده توسط پلیس در کشور است که در دفاتری به نام دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی ارائه می‌شود.

خدماتی مانند وظیفه عمومی، صدور کارت سوخت، تعویض گواهینامه رانندگی، صدور گذرنامه، صدور گواهی عدم سوءپیشینه کیفری ( تشخیص هویت)، صدور گواهی پروانه کسب (جواز اماکن عمومی)، خدمات یارانه از جمله خدمات ارائه شده در دفاتر پلیس+10 است.

دفتر پلیس+10 کارت سوخت
دفتر پلیس+10 کارت سوخت

سامانه پیگیری وضعیت کارت سوخت خودرو

متقاضیانی که تاکنون موفق به دریافت کارت سوخت وسیله نقلیه خود نشده اند باید به منظور پیشگیری از سرگردانی در دفاتر پستی ابتدا از یکی روشهای زیر نسبت به دریافت شناسه پستی کارت خود اقدام کنند:

  • ارسال VIN خودرو به سامانه پیامکی ۱۱۰۱۲۰۲۰۴۰
  • تماس با شماره تلفن پیگیری کارت سوخت
  • مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰
  • مراجعه به سایت epolice.ir که در این سایت تنها با وارد کردن شماره پلاک خودرو وضعیت کارت سوخت خود را مشاهده می کنید

سپس با مراجعه به سایت شرکت ملی پست به نشانی www.post.ir (قسمت رهگیری مرسولات) می توانید از محل دقیق کارت خود اطلاع پیدا کنید.

برای ثبت نام کارت سوخت المثنی به کجا مراجعه کنیم؟

پیش از این برای ثبت نام و دریافت کارت سوخت المثنی و یا کارت سوخت جدید نیاز به مراجعه به سایت دولت همراه به نشانی https://mob.gov.ir/fuel-track و یا نصب اپلیکیشن دولت همراه و یا شماره گیری ستاره ۴ مربع داشتید.  اما طبق آخرین اطلاعیه شرکت پخش فرآورده های نفتی در حال حاضر تنها راه ثبت نام کارت سوخت مراجعه حضوری مالک خودرو با مدارک لازم به مراکز پلیس+ ۱۰ می باشد.

در حال حاضر بنزین صرفا با ارائه کارت به خودروها و موتورسیکلت‌ها تحویل خواهد شد.

تاکید می‌شود مالکین خودرو یا موتور سیکلت که کارت سوخت دارند در صورت ثبت تقاضای صدور کارت المثنی، کارت اولیه آنها ابطال خواهد شد. بنابراین توصیه می‌شود صرفا افراد فاقد کارت سوخت برای ثبت نام مراجعه کنند.

لازم به ذکر است تمام اطلاعیه هایی که اخیرا در خصوص کارت سوخت منتشر شده مربوط به خودروهای بنزین سوز است و شامل خودروهای گازوئیلی نمی شود. و کارت سوخت خودروهای گازوئیلی و دیزلی همچنان طبق ساز و کارهای قبلی فعال است.

مدارک لازم برای ثبت نام کارت سوخت در دفاتر پلیس+۱۰ چیست؟

۱- حضور مالک وسیله (درصورت عدم حضورمالک، ارایه وکالت‌نامه‌ای که در آن کلمه کارت سوخت به صراحت ذکر شده باشد)
۲- اصل و کپی کارت یا سند یا بنچاق خودرو
۳- شناسنامه یا کارت ملی مالک یا وکیل ایشان جهت احراز هویت
۴- ارائه آدرس کامل پستی به همراه کد پستی و شماره ملی مالک در صورت تغییر آدرس مالک(کارت سوخت برای مالک صادر می گردد)
۵- همراه داشتن بیمه نامه ماشین الزامی می باشد.
۶- پرداخت مبلغی که از طریق دستگاه‌های کارت خوان موجود در دفاتر دریافت می‌شود.

به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • وکیل مالک تنها با ارائه وکالتنامه ای که صراحتا عبارت «کارت سوخت» در آن درج شده باشد، امکان ثبت نام دارد.
  • اشخاص حقوقی نیاز به ارائه معرفی نامه سازمانی دارند.
  • برای خودروهای لیزینگی، داشتن کارت خودرو الزامی است.

ثبت نام کارت سوخت با موبایل چگونه است؟

در حال حاضر تنها روش ثبت نام کارت سوخت مراجعه به دفاتر پلیس+۱۰ است.

ثبت نام کارت سوخت موتور سیکلت چگونه است؟

فرآیند ثبت نام کارت سوخت موتور مشابه با خودرو بوده و بایستی به مراکز پلیس+۱۰ مراجعه کنید. موتورسیکلت های با عمر بیش از ۱۰ سال فرسوده محسوب شده و امکان دریافت کارت سوخت ندارند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به مراکز پلیس+۱۰ مراجعه نمایید.

برای تغییر و حذف رمز کارت سوخت چگونه اقدام کنیم؟

رمز یا پسورد کارت سوخت شما ۴رقم آخر کدملی تان ( مالک خودروهای نو شماره و المثنی رمز کارت هوشمند سوخت) است و برای تغییر آن بایستی به مراکز معرفی شده توسط شرکت پخش فرآورده های نفتی مراجعه کنید. در حال حاضر راهی غیر از مراجعه حضوری به این مراکز وجود ندارد.

بر اساس اعلام این شرکت، خدمات ارائه شده در مراکز نواحی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی در سراسر کشور فقط برای تغییر و حذف رمز کارت های هوشمند سوخت است.

برای خودروهای قولنامه ای و دولتی کارت سوخت صادر می شود؟

مالکان خودروهای عمومی دولتی اعم از سواری، وانت و موتورسیکلت و مالکان خودروهای قولنامه ای برای ثبت نام کارت سوخت المثنی، می توانند همانند گذشته صرفا با مراجعه به دفاتر پلیس+۱۰ نسبت به ثبت تقاضای خود اقدام نمایند.

مالکان خودروهای عمومی و مالکان خودروها در استان سیستان و بلوچستان که پیش از این در دفاتر پلیس +۱۰ درخواست خود را ثبت کرده اند، نیاز به مراجعه به سامانه را ندارند و کارت سوخت به آدرس ایشان ارسال خواهد شد.

آیا امکان ثبت نام خودروهای پلاک قدیمی، وجود دارد؟

خودرو های قدیمی بنزینی در صورتی که از سوی پلیس راهور، برچسب «تسجیل» را دریافت کرده باشند، امکان ثبت نام و دریافت کارت سوخت دارند. اطلاعات بیشتر را از پلیس+۱۰ پیگیری کنید.

همچنین کارت سوخت برای خودروهای دیزلی «پلاک قدیمی» صادر نمی‌شود. این خودروها تنها با تعویض پلاک قدیمی‌شان، امکان دریافت کارت سوخت را دارند.

استفاده از کارت بانکی به جای کارت سوخت چگونه است؟

در فرآیند ثبت‌نام طبق اطلاعیه‌های قبلی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، عده ای خواستار اتصال کارت بانکی به کارت سوخت شده بودند، اما اتصال کارت‌های بانکی به کارت سوخت محقق نشد و برای تمامی کسانی که متقاضی ثبت‌نام کارت سوخت المثنی بوده‌اند، کارت سوخت جدید صادر می شود.

براساس این اطلاعیه، همه مالکان خودرو و موتورسیکلت که درپی فراخوان قبلی اقدام به درج اطلاعات خود درسامانه دولت همراه کرده اند و شماره حساب کارت اعتباری خود را ثبت کرده‌اند، نیازی به ثبت نام مجدد و یا مراجعه به پلیس +۱۰ ندارند و کارت هوشمند‌ سوخت آنها براساس ثبت نام انجام شده صادر و از طریق شرکت پست جمهوری اسلامی ایران به آنها تحویل داده خواهد شد. بر اساس این اطلاعیه، این هم وطنان هزینه صدور کارت المثنی را برابر تعرفه مصوب ،هنگام دریافت کارت به ماموران شرکت پست جمهوری اسلامی ایران پرداخت کنند.

نحوه دریافت کارت سوخت خودروهای بدون کارت ماشین، خودروهای صفر و نو شماره به چه صورت است؟

خودروهای نو شماره و خودروهای صفر، دارای کارت سوخت بوده و کافی است مالکان آنها برای دریافت کارت سوخت خود به دفاتر پست مراجعه نمایند.

مالکان خودروهای صفر کیلومتر یا خودروهای تعویض پلاکی که هنوز « کارت خودرو » دریافت نکرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به سامانه پیگیری مرسولات سازمانی پست جمهوری اسلامی ایران به آدرس http://najatracking.post.ir و وارد کردن کد ۱۶ رقمی شناسایی خودرو (VIN) مندرج در « شناسنامه مالکیت خودرو » از سرنوشت کارت سوخت خود اطلاع یابند.

در صورت داشتن هرگونه سؤال، پیشنهاد یا انتقاد پیرامون سامانه هوشمند سوخت می‌توانید با مرکز تماس شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با شماره ۰۹۶۲۷ تماس حاصل نمایید.

دفتر پلیس+10 کارت سوخت
دفتر پلیس+10 کارت سوخت

نحوه دریافت کارت‌های سوخت‌ برگشت خورده چگونه است؟

با توجه به هماهنگی انجام شده با شرکت ملی پست ایران، مالکان خودرو و موتورسیکلت‌های شماره‌گذاری‌شده در بازه زمانی سال‌های ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۷ که پیش از این کارت هوشمند سوخت آنها توسط شرکت پست توزیع شده و برگشت خورده است، می‌توانند به سایت اینترنتی شرکت ملی پست به نشانی www.post.ir مراجعه کنند و با درج شماره VIN خودرو در بخش پیگیری کارت سوخت در سامانه «پیگیری مرسولات سازمانی» از نحوه دریافت کارت سوخت خود مطلع شوند.

VIN یا شماره شناسایی خودرو که اصطلاحا به آن شماره شاسی هم گفته می‌شود، کدی ۱۷ رقمی متشکل از اعداد و حروف است که برای شناسایی خودرو ها استفاده می‌شود. این کد را که با حروف IR شروع شده می‌توان بر روی کارت خودرو، چارچوب درب کنار راننده، در فایروال محفظه موتور و یا زیر شیشه کنار راننده یافت.

استعلام کارت سوخت با پیامک چگونه است؟

کافی است پیامکی را با رعایت موارد زیر، به شماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۴۰ ارسال کنید:

  • برای پیگیری کارت سوخت موتور سیکلت: ابتدا حرف M، سپس ستاره، سپس شماره VIN.
  • برای پیگیری کارت سوخت خودرو: ابتدا حرف V، سپس ستاره، سپس شماره VIN.
مثال پیامک برای موتورسیکلت مثال پیامک برای خودرو
M*IRKV91MN5O3685988 V*IRPC90VV5I9658742

از کجا بفهمیم کارت سوخت خودروی ما صادر گردیده است؟

جهت پی گیری ثبت نام کارت سوخت وسیله نقلیه تان در صورتی که تحویل نگرفته اید می توانید به سایت epolice.ir مراجعه کرده و با واردسازی شماره پلاک ماشین از شماره مرسوله و زمان تحویل به پست آن با خبر شوید. سپس می توانید به اداره پست منطقه خود رفته و کارت خود را تحویل بگیرید.

آیا کارت هوشمند سوخت بعد از وارد کردن رمز اشتباهی مسدود می شود؟

چنانچه پنج بار متوالی رمز کارت سوخت را اشتباهی وارد کنید، با مشکل قفل شدن کارت مواجه خواهید شد. برای برطرف سازی این مورد نیز بایستی با ارائه مدارک لازم به یکی از نواحی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در سراسر کشور بروید.

کارت هوشمند سوخت المثنی دریافت کردم ولی در جایگاه سوخت گیری با پیام رمز خود را وارد کنید، روبه رو شدم علتش چیست؟

۴رقم آخر کدملی تان ( مالک خودروهای نو شماره و المثنی رمز کارت هوشمند سوخت) را وارد کنید.

در صورت مفقودی کارت سوخت، چه کنیم؟

به دفاتر پلیس+۱۰ مراجعه کنید تا طی ۱۲ تا ۲۴ ساعت، کارت سوخت مفقودی‌ شما باطل شود.

امکان لغو گزارش مفقودی وجود دارد؟

بله! لغو گزارش مفقودی فقط از طریق دفاتر پلیس+۱۰ امکان پذیر بوده و البته سه شرط دارد:

  • درخواست صدور کارت المثنی نشده باشد.
  • بیشتر از ۴ ساعت از اعلام گزارش مفقودی، نگذشته باشد.
  • پس از لغو گزارش مفقودی، تا ۳ روز از کارت استفاده نشود.

نوشتن یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *