دفتر پلیس+10 رشت

دفتر پلیس+10 رشت

دفتر پلیس+10 رشت

دفتر پلیس+10 رشت
دفتر پلیس+10 رشت

پلیس+10 زیر مجموعه‌ای از خدمات الکترونیکی ارائه شده توسط پلیس در ایران است که در دفاتری به همین نام ارائه می‌شود. خدمات پلیس+10 شامل خدمات وظیفه عمومی، کارت سوخت، گواهینامه رانندگی، گذرنامه و برخی موارد دیگر می‌شود. طرح پلیس+10 با سه خدمت عمومی گذرنامه، گواهینامه، اجرائیات (تخلفات راهنمایی و رانندگی) در دهه فجر انقلاب اسلامی سال 82 آغاز شد

و بتدریج تعداد دفاتر در سطح کشور افزایش پیدا کرد و بر اساس آیین نامه به بخش خصوصی واگذار گردید. هدف گذاری اولیه، ارائه ی 10 خدمت از خدماتی بود که پیشتر در ناجا ارائه می شدو

هم اکنون در دفاتر خدماتی پلیس+10، خدمات زیر ارائه می شود:1-راهنمایی و رانندگی شامل:خدمات گواهينامه شامل تمديد و تعويض انواع گواهينامه رانندگي و صدور المثني گواهینامهخدمات اجرائيات شامل صدور صورت وضعيت خلافي خودرو و رسيدگي به شكايات صورت وضعيت خلافی خودروصدور و المثني كارت هوشمند سوخت

تغيير آدرس مالكان خودرو

2- خدمات صدور گذرنامه شامل اخذ مدارك متقاضي گذرنامه و ثبت اطلاعات در سيستم

4- خدمات صدور و تمديد پروانه كسب (اماكن)

5- استعلام تشخيص هويت (سوء پيشينه كيفري)

6- ثبت درخواستهاي مشمولين (نظام وظيفه)

7-یارانه

دفتر پلیس+10 رشت
دفتر پلیس+10 رشت

پیگیری گواهینامه

وقتی تمام مراحل آزمون های آیین نامه و امتحان شهر با موفقیت تمام می شود، افراد به دنبال این هستند که هرچه سریعتر بتوانند گواهینامه خود را دریافت کنند.

گواهینامه مدرک مهمی است که افراد مبتدی باید حتما آن را دریافت کرده باشند تا بتوانند رانندگی کنند. این مدرک رسمی که نشان دهنده تأیید شما برای راندن ماشین می باشد، معمولا 20 الی 30 روز پس از موفقیت شما و گرفتن قبولی توسط افسر راهنمایی و رانندگی، صادر می شود.

راه های استعلام گواهینامه

پلیس+10 رشت
پلیس+10 رشت

برای استعلام گواهینامه جدید الصدور راه های مختلفی پیش روی شما قرار داده شده است که همگی آن ها نیاز به داشتن کد ملی شما دارد.

بنابراین در صورتیکه بیش از 40 روز از صدور گواهینامه شما می گذرد از طریق راه هایی که معرفی شده است (درصورتیکه نقصی در مدارک شما وجود نداشته باشد) می توانید اقدام به پیگیری و استعلام صدور گواهینامه خود نمایید.

·       سامانه استعلام گواهینامه رانندگی از طریق اینترنت

با ورد به سامانه رهگیری مرسولات سازمانی به نشانی http://najatracking.post.ir می توانید به استعلام گواهینامه از ناجا و بررسی تمامی اطلاعات و روند صدور و ارسال گواهینامه خود بپردازید.

·       استعلام گواهینامه رانندگی از طریق پیامک

با ارسال عدد 1 به سامانه مرکز خدمات پیامکی سامانه 1100 می توانید به استعلام گواهینامه رانندگی با کد ملی بپردازید.

مراحلی که باید قبل از پیگیری گواهینامه از طریق پیامک طی کنید :

  1. سن شما 18 سال تمام باشد.
  2. نقص پرونده نداشته باشید.
  3. مدارک سلامتی جسمی و روحی شما کامل باشد.
  4. در کلاس های تئوری و عملی شرکت کرده و با موفقیت آزمون ها را نیز سپری کرده باشید.
  5. حداقل 40 روز از زمان قبولی در آخرین آزمون گذشته باشد.

·       استعلام وضعیت صدور گواهینامه رانندگی از خدمات پلیس + 10

در صورت نقص مدارک با در دست داشتن کارت ملی خود می توانید به صورت حضوری برای کامل کردن مدارک خود و پیگیری روند صدور گواهینامه خود به پلیس +10 مراجعه کنید. همچنین توجه کنید که در صورت عدم نقص مدارک نیازی به مراجعه حضوری به پلیس +10 نمی باشد.

نوشتن یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *