مدارک تعویض کارت معافیت

پلیس+10 در چهارراه میکائیل رشت

پلیس+10 در چهارراه میکائیل رشت

حقوق سربازان در سال ۱۴۰۱

اولین اخبار از افزایش حقوق سربازان در اواخر سال ۱۴۰۰ منتشر شد. بر اساس آن اخبار مقرر شده بود حداقل حقوق سربازان به سه میلیون تومان برسد و این مبلغ از فروردین سال ۱۴۰۱ به صورت عملیاتی درآید. اما این امر تا پایان اردیبهشت محقق نشده بود. بر اساس آخرین اخبار افزایش حقوق سربازان در سال ۱۴۰۱، بنابر بررسی‌های صورت گرفته از ستاد کل نیروهای مسلح، بلاخره رقم دقیق افزایش حقوق سربازان برای سال ۱۴۰۱ تدقین و اجرایی شد. بر این اساس حداقل حقوق سربازان برای امسال قدری پایین‌تر از مبلغ مصوب سال ۱۴۰۰ بوده ولی از آن با عنوان افزایش حقوق «میلیونی» سربازان یاد می‌شود.

بر اساس پیگیری‌های انجام شده حداقل حقوق سربازان برای امسال مبلغ دو میلیون و دویست هزار تومان خواهد بود که از اردیبهشت ماه واریز آن انجام خواهد شد. واریز مابه التفاوت افزایش حقوق فروردین ماه نیز در دست بررسی بوده و به محض پرداخت، اخبار آن پوشش داده خواهد شد.

پلیس+10 در چهارراه میکائیل رشت
پلیس+10 در چهارراه میکائیل رشت

پیش از این، برر اساس مصوبه مجلس جدول افزایش حقوق سربازان برای سال ۱۴۰۱ به شکل زیر مورد بررسی قرار گرفته شده بود که در آینده و با مشخص شدن جزئیات افزایش حقوق سربازان بر اساس مبلغ عملیاتی این جدول نیز اصلاح خواهد شد.

حداقل مبلغ حقوق سربازان در سال ۱۴۰۱
ردیف وضعیت تاهل محل خدمت مبلغ حقوق دریافتی
۱ متاهل سراسر کشور ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
۲ مجرد مناطق عملیاتی و مرزی ۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان
مناطق عادی و شهری ۳ میلیون تومان

حقوق سربازان در سال گذشته

رئیس اداره سرمایه انسانی سردار موسی کمالی ستاد کل نیروهای مسلح در بیان میزان افزایش حقوق سربازان در سال ۱۴۰۰ این مقدار را ۲۰ درصد اعلام و جزئیات این افزایش حقوق را به شرح جدول زیر بیان کرد:

میزان حقوق مصوب سربازان در سال ۱۴۰۰
درجه نظامی میزان حقوق
*********** حداقل حداکثر
سرباز / ناوی ۲.۷۰۰.۸۶۴ ریال ۱۳.۵۰۴.۳۲۰ ریال
سرباز دوم / ناوی دوم ۲.۶۷۴.۰۰۰ ریال ۱۳.۷۲۹.۳۹۲ ریال
سرباز یکم / ناوی یکم ۲.۷۹۰.۸۹۳ ریال ۱۳.۹۵۴.۴۶۴ ریال
سرجوخه / سرناوی ۲.۸۳۵.۹۰۷ ریال ۱۴.۱۷۹.۵۶۳ ریال
گروهبان سوم / مهناوی سوم ۲.۹۲۵.۹۳۶ ریال ۱۴.۶۲۹.۶۸۰ ریال
گروهبان دوم / مهناوی دوم ۳.۰۱۵.۹۶۵ ریال ۲۵.۰۷۹.۸۳۶ ریال
گروهبان یکم / مهناوی یکم ۳.۱۹۶.۰۲۲ ریال ۱۵.۵۲۹.۹۶۸ ریال
استوار دوم / ناو استوار دوم ۳.۱۹۶.۰۲۲ ریال ۱۵.۹۸۰.۱۱۲ ریال
استوار یکم / ناو استوار یکم ۳.۲۸۶.۰۵۱ ریال ۱۶.۴۳۰.۲۵۶ ریال
ستوان سوم / ناوبان سوم ۳.۴۲۱.۰۹۴ ریال ۱۷.۱۰۵.۴۷۲ ریال
ستوان دوم / ناوبان دوم ۳.۵۵۶.۱۳۸ ریال ۱۷.۶۶۱.۸۸۸ ریال
ستوان یکم / ناوبان یکم ۳.۶۹۱.۱۸۱ ریال ۱۸.۴۵۵.۹۰۴ ریال
ستوان یکم پزشک / ناوبان یکم پزشک ۴.۰۵۱۲۹۶ ریال ۲۰.۲۵۶.۴۸۰ ریال

 

در جدول فوق، تمام حقوق‌ها در نهایت باید بعلاوه عدد ۸۰ هزار تومان شده که در آن صورت حداقل حقوق سرباز عادی ۳۳۴ هزار تومان خواهد شد. میزان حقوق بر اساس ضریب حقوق نسبت به حقوق پایه پایور (کارمند نیروهای مسلح به صورت حداقل ۶۰ و حداکثر ۹۰ درصد) ضربدر ضریب مکان و آب هوا شده و اعداد نهایی بر این معیار به دست می‌آید.

حقوق سربازان متاهل علاوه بر مبلغ فوق همانند سایر کارکنان نیروهای مسلح به ازای همسر ۱۷۱ هزار تومان و به ازای هر فرزند ۴۵.۵ هزار تومان می‌باشد.

پلیس+10 در چهارراه میکائیل رشت
پلیس+10 در چهارراه میکائیل رشت

آخرین وضعیت خرید خدمت سربازی در سال ۱۴۰۱

نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند که مشمولان غایب خارج از کشور با پرداخت ۱۵ هزار یورو می‌توانند کارت معافیت از خدمت سربازی دریافت کنند.

به گزارش ایسنا، در جلسه علنی نوبت صبح امروز شنبه مجلس و در جریان بررسی موارد ارجاعی لایحه بودجه ۱۴۰۱ از کمیسیون تلفیق در بخش درآمدی، جزء ۱ بند الحاقی ۳ تبصره ۱۰ تصویب شد.

طبق این مصوبه، مشمولین نظام وظیفه عمومی مقیم خارج از کشور که حداقل پنج سال از زمان فراخوان آنها به خدمت وظیفه عمومی گذشته باشد، با رعایت اصل یکصد و دهم(۱۱۰) قانون اساسی می توانند با پرداخت معادل ریالی پانزده هزار(۱۵.۰۰۰) یورو کارت معافیت از خدمت سربازی دریافت کنند. مشمولین متاهل دارای فرزند از مادر ایرانی از بیست و پنج درصد(۲۵%) تخفیف برخوردار می شوند.

اما در خصوص مشمولان داخل کشور هنوز هیچ تصمیم جدیدی گرفته نشد است.

سربازان متاهل با دو فرزند معاف می‌شوند؟

در ادامه بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱، رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ از معافیت متاهلان با شرایط خاص خبر داد.

نحوه معافیت سربازی طی چند ماه گذشته بسیار خبر ساز شده بود و در این مدت اخبار ضد و نقیض بسیاری منتشر شد. حالا بر اساس اعلام رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ و در راستای توجه به امر مقدس استحکام خانواده و تشویق به فرزندآوری، مشمولین غایب و غیر غایب متاهل دارای دو فرزند و بیشتر که بالای ۳۰ سال سن دارند، از انجام خدمت وظیفه عمومی به صورت رایگان معاف می شوند.

آخرین اخبار مربوط به سرباز معلم

بر اساس دستور العمل ابلاغی معاونت توسعه و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش، ادارات استان‌ها می‌توانند با در نظر گرفتن شرایط، حداقل مدرک کارشناسی با اولویت کارشناسی ارشد، نداشتن مهر غیبت در دفترچه آماده ‌به‌خدمت و تاریخ اعزام در ماه‌های تیر، مرداد و شهریور، به‌کارگیری در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته و … اقدام به جذب کارکنان وظیفه مامور نمایند.

آشنایی با انواع معافیت‌های خدمت نظام وظیفه

همه ساله از میان مشمولین نظام وظیفه، جمعی از افراد به دلایل مختلف مانند شرایط تحصیلی، شرایط سلامت جسمی و روانی، نیازهای خانوادگی، ایثارگری و یا شرایط خاص از انجام خدمت سربازی به صورت موقت و یا دائم معاف می‌شوند.

پلیس+10 در چهارراه میکائیل رشت
پلیس+10 در چهارراه میکائیل رشت

آشنایی با قانون امریه سربازی و سازمان‌های ارائه دهنده امریه سربازی

حال با توجه به اجباری بودن این دوره، راه‌های مختلفی برای گذراندن آن وجود دارد. محبوب‌ترین راه اکنون (با توجه به اتمام طرح خرید سربازی) گرفتن امریه سربازی می‌باشد. افرادی که تمایل ندارند دوره سربازی خود را طبق روال معمول و در پادگان های نظامی سپری کنند می توانند دوره خدمت خود را به صورت امریه در سازمان‌ها و ارگان های دولتی کشور که امریه می پذیرند بگذرانند. دریافت امریه سربازی موجب می شود تا مشمولان ضمن کسب تجربه در شغلی که باید در آن خدمت کنند ، دوره سربازی خود را بدون پوشیدن لباس نظامی به پایان برسانند.

    آشنایی با امریه سربازی و سازمان‌های امریه کننده

آشنایی با پروژه کسری خدمت سربازی

یکی از دغدغه‌های ثابت اکثر جوانان ایرانی در دانشگاه‌ها، خروج از دانشگاه و کاریابی است. و یکی از ملزومات کاریابی داشتن کارت پایان خدمت و یا معافیت دائم از سربازی است. حال این سوال پیش می‌آید که چطور می‌توانیم در زمان تحصیل خود در دانشگاه و در مقطع تحصیلات تکمیلی پیش از مشمول شدن بخش زیادی از خدمت نظام وظیفه خود را با گرفتن کسری بگذرانیم؟

جواب ساده است، دریافت پروژه کسری خدمت!

نوشتن یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *