پلیس+10 شعبه رشت
دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی در اصل زیر مجموعه ای از خدمات الکترونیکی است که پلیس در ایران در دفاتری به نام دفاتر پلیس+10 ارائه می دهد.
در این دفاتر خدمات زیادی ارائه می شود که از انها می توان به خدمات مربوط به نظام وظیفه عمومی، کارت سوخت و کارت سوخت المثنی، گذرنامه، گواهینامه، تخلفات راهنمایی و رانندگی اشاره کرد. در استان گیلان و رشت دفاتر پلیس+10 به تعداد زیادی وجود دارد که ساعت کار این دفاتر تقریبا در یک رنج قرار میگیرد و خدمات رسانی می کنند.
آدرس ما
گیلان، رشت، چهارراه میکاییل
شماره تماس
013-33322301
ساعت کاری شنبه تا پنجشنبه ساعت 8 صبح الی 14 ظهر می باشد.
دفاتر پلیس+10 در سال 1382 در ده فجر انقلاب اسلامی اغاز به کار کرد وبه مرور زمان به تعداد این دفاتر و خدماتی که ارائه می دهند افزوده شد.
متولی اصلی صدور پروانه و مجوز تاسیس مراکز پلیس+10 شرکت پژوهش و توسعه ناجی که وابسته به بنیاد تعاون نیروی انتظامی است که توانسته با استفاده از تکنولوژی های جدید در زمینه آی تی و استفاده از نیروهای متخصص مسیر پیشرفت و خدمات رسانی را به خوبی طی کند.
فهرست خدمات قابل انجام در دفاتر
- الف- خدمات گواهینامه شامل تمدید و تعویض انواع گواهینامه رانندگی و صدور المثنی
- ب- خدمات صدور گذرنامه شامل اخذ مدارک متقاضی گذرنامه و ثبت اطلاعات در سیستم
- پ- خدمات اجرائیات شامل صدور صورت وضعیت خلافی خودرو
- ت- خدمات صدور و تمدید پروانه کسب (اماکن)
- ث- استعلام تشخیص هویت (سوء پیشینه کیفری)
- ج-ثبت درخواستهای مشمولین ( نظام وظیفه)
- ح- رسیدگی غیر حضوری به شکایات صورت وضعیت
- خ- صدور و المثنی کارت هوشمند سوخت
- چ- تغییر آدرس مالکان خودرو
تعویض گذرنامه و گواهینامه
از جمله خدمات اصلی ارائه شده در دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) تمدید/تعویض گذرنامه و گواهینامه می باشد. در خصوص تقاضا برای هر مورد متقاضی میبایست مدارک ذیل را به یکی از دفاتر ذیربط ارائه دهد:
مدارک مورد نیاز برای تعویض/گرفتن گذرنامه
- الف- اصل گذرنامه،
- ب- اصل شناسنامه و کارت ملی ایرانى
- پ- چهار قطعه عکس جدید
- ت- هزینه تجدید
- ح-فرم مربوط
مدارک مورد نیاز برای تعویض/تمدید گواهینامه
- الف- اصل و کپی شناسنامه
- ب- اصل و کپی کارت ملی
- پ- کدپستی 10 رقمی و آدرس دقیق پستی محل سکونت دائمی
- ت- اصل گواهینامه مربوطه بر اساس یکی از شرایط زیر:
اعتبار آن به پایان رسیده باشد./مخدوش و یا مهر و مندرجات آن ناخوانا شده و یا اینکه مشخصات شناسنامهای فرد و یا وضعیت جسمانی دارنده گواهینامه تغییر یافته باشد./
مفقود شده باشد که میبایست در دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی، استعلام اولیه را انجام داده و در صورت نبود سابقه، به اداره راهنمائی و رانندگی صادر کننده گواهینامه مراجعه و برگه استعلام را تهیه نموده و به دفتر ارایه دهند.
- ث- دو قطعه عکس رنگی
- ج- اعلام گروه خونی
- ح- هزینه تعویض.
نوشتن یک دیدگاه