92273 708

صدور گذرنامه سریع در رشت

صدور گذرنامه سریع در رشت

ویزای عراق ،شرایط جدید تور کربلا

سید مجید میراحمدی، معاون امنیتی وزیر کشور، از لغو ویزای عراق در اربعین ۱۴۰۱ خبر داد.

این تصمیم در آخرین نشست وزیر دو کشور در عراق اتخاذ گردید و در مورد اعزام زائر به کربلا گفتگوهایی انجام شد. در این ملاقات دولت عراق لغو ویزای این کشور را برای زائران ایرانی سهمیه‌بندی کرد و اجازه ورود به کربلا را بدون دریافت ویزا صادر نمود. بر اساس توافقات انجام شده، سازمان حج و زیارت ایران می‌تواند روزانه 2000 زائر را بدون ویزا از طریق مرزهای زمینی کشور، راهی عراق کند. این سهمیه‌بندی تا شروع سفرهای اربعین ادامه دارد و پس از آن اعزام زائر در سفر هوایی و زمینی بدون ویزا و به صورت نامحدود انجام می‌شود.

تور کربلا

تور کربلا یکی از پرطرفدارترین تورهای زیارتی ایران است. سفر به کربلا در تمامی ماه‌های سال مورد استقبال قرار می‎گیرد، اما تعداد زائران در دو ماه محرم و صفر بیشتر شده و در ایام اربعین نیز به بالاترین میزان خود می‎رسد. اغلب افرادی که به قصد زیارت به کربلا می‌روند ترجیح می‌دهند تور کربلا را خریداری کنند و با کاروان‌های زیارتی این کشور همراه شوند. در این صورت می‎توانند بدون دغدغه و با خیال آسوده به زیارت بپردازند و نگران مواردی چون تهیه بلیط‌ رفت‌وبرگشت، رزرو هتل، حمل‌ونقل و … نباشند.

تور کربلا معمولا 7 روزه برگزار می‌شود و دو شهر کربلا و نجف را شامل می‌گردد. در صورت امنیت، مسئول کاروان بازدید از کاظمین و سامرا را نیز در برنامه سفر می‌گنجاند.

صدور گذرنامه سریع در رشت
صدور گذرنامه سریع در رشت

کاروان کربلا

تور کربلا در قالب کاروان‌های زیارتی و به دو صورت هوایی و زمینی برگزار می‎شود. کاروان کربلا خدماتی چون تهیه بلیط رفت‌وبرگشت، اقامت در هتل، وعده‌های غذایی، حمل‌ونقل داخل شهری، راهنمای فارسی زبان، مداح و بیمه مسافرتی را در اختیار مسافران قرار می‎دهد. سفر با هواپیما از شهرهای مختلف ایران آغاز می‌شود و در یکی از فرودگاه‌های بغداد یا نجف به زمین می‌نشیند. تور زمینی با اتوبوس‌ و از طریق مرز مهران انجام می‌شود. برنامه سفر در هر دو نوع هوایی و زمینی یکسان است و تفاوتی ندارد، اما سفر به صورت زمینی هزینه کمتری نسبت به تور هوایی دارد.

کاروان‌های کربلا در دو درجه الف و ب طبقه‌بندی می‌شوند. کاروان درجه الف خدمات و امکانات بهتری در اختیار زائران قرار می‌دهد و گران‌تر از درجه ب می‌باشد. تفاوت این خدمات در نوع هتل اقامتی است. هرچه هتل به حرم نزدیک‌تر باشد و امکانات بهتری را ارائه دهد، گران‌تر است. در کاروان‌ کربلا که به صورت زمینی برگزار می‌شود، نوع اتوبوس نیز در هزینه سفر تأثیر دارد. کاروان‌های درجه الف اتوبوس وی‌آی‎پی 25 نفره و کاروان‌های درجه ب اتوبوس معمولی 44 نفره را برای انتقال مسافران در نظر می‌گیرند. اتوبوس وی‌آی‎پی راحت‌تر بوده و هزینه آن نیز بیشتر است.

در حال حاضر میانگین هزینه تور کربلا برای یک سفر 7 روزه به صورت زمینی چیزی حدود 5 میلیون تومان و سفر هوایی حدود 10 میلیون تومان است. پرداخت این هزینه برای بسیاری از خانواده‎های ایرانی سخت بوده و گاهی حتی ناممکن می‌باشد. در این راستا برخی از آژانس‌های گردشگری و زیارتی به کمک خانواده‌ها آمده و با ارائه تور اقساطی کربلا، امکان یک سفر معنوی خاطره‌انگیز را برای علاقه‌مندان و شیفتگان آقا اباعبدالله الحسین (ع) فراهم آورده‌اند.

کایت یکی از معتبرترین آژانس‌های گردشگری ایران است که تور کربلا را به صورت اقساطی ارائه می‌دهد. متقاضیانی که قصد سفر به کربلا را دارند، می‌توانند از طریق کایت اقدام به  خرید اقساطی تور  کربلا نمایند. خرید اقساطی تور کربلا تنها با 20 درصد مبلغ تور قابل انجام است. مابقی مبلغ به صورت اقساط 4 تا 10 ماهه دریافت می‎شود. تعداد اقساط به شرایط مالی فرد متقاضی و انتخاب او بستگی دارد./صدور گذرنامه سریع در رشت

خرید اقساطی تور کربلا به راحتی انجام می‌شود و حتی نیاز به ضامن ندارد. متقاضی به تعداد اقساط چک صیادی تهیه می‌کند و آن را به همراه سایر مدارک به آژانس تحویل می‌دهد. چک ارائه شده باید به نام خود شخص یا یکی از بستگان درجه یک او باشد. در غیر این صورت، علاوه بر چک سفته نیز دریافت می‌گردد. تور اقساطی امکان سفر را برای علاقه‌مندان مهیا کرده و شرایط خوبی را در اختیار آنان قرار می‌دهد. برای خرید تور اقساطی کربلا هیچ محدودیتی وجود ندارد. متقاضی می‌تواند بهترین تور، با بالاترین خدمات و امکانات را تهیه نماید و بهترین سفر عمر خود را تجربه کند.

صدور گذرنامه سریع در رشت
صدور گذرنامه سریع در رشت

با توجه به ‌این‌که سفر به کربلا در مناسبت‌هایی چون ماه محرم و صفر، روزهای تاسوعا و عاشورا و ایام اربعین گران‌تر از سایر روزهای سال می‌باشد، پیش‌بینی می‌شود هزینه سفر به کربلا برای اربعین 1401 افزایش داشته باشد و کمی گران‌تر شود. با این حال قیمت تور کربلا به صورت کاروان‌های زیارتی هم‌چنان پایین‌تر از سفر به صورت انفرادی بوده و مقرون‌ بصرفه‌تر است.

کاروان‌های زیارتی با شرکت‌های هواپیمایی و هتل‌ها قرارداد دارند. آن‌ها رزرو بلیط و هتل را به صورت عمده انجام می‌دهند و تخفیفات خوبی را نیز دریافت می‎کنند. علاوه بر این، مسئولین کاروان همه فعالیت‌های مربوط به سفر از خرید بلیط و رزرو هتل گرفته تا ترانسفر فرودگاهی، حمل‌ونقل داخل شهری، تهیه غذا و … را بر عهده می‌گیرند و برای تمامی روزهای سفر نیز برنامه‌ریزی دارند. بنابراین، زائران می‌تواند بدون هیچ دغدغه‌ای به زیارت بپردازید و از فرصت به دست آمده نهایت استفاده را داشته باشند.

صدور گذرنامه سریع در رشت

نوشتن یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *