4702825

پلیس به علاوه 10 در رشت

پلیس به علاوه 10 در رشت

صدور یک روزه شناسنامه‌های جدید در میز خدمت ثبت احوال تا پایان بهمن

رئیس سازمان ثبت احوال کشور از صدور یک روزه شناسنامه‌های جدید به عنوان یکی از خدمات ارائه شده به شهروندان در میز خدمت این سازمان در ایام الله دهه فجر خبر داد.

پلیس به علاوه 10 در رشت
پلیس به علاوه 10 در رشت

به گزارش ایسنا، هاشم کارگر در حاشیه بازدید از میز خدمت سازمان ثبت احوال که در محل ساختمان این سازمان در خیابان امام خمینی(ره) برپا شده است، گفت: در راستای خدمت روزانه سازمان ثبت احوال به مناسبت‌های گوناگون نیاز افرادی که عجله بیشتری دارند فراهم می‌شود. به همین بهانه و برای تعویض شناسنامه‌های قدیمی و سایر نیازهای هویتی با برپایی میز خدمت، شناسنامه‌ها به صورت یک روزه صادر می‌شود.

وی افزود: این خدمت در برخی استان‌ها که درخواست‌ها زیاد بوده، انجام می‌شود. در تهران نیز این میز خدمت تا پایان بهمن ماه اجرایی خواهد شد.

کارگر ادامه داد: در جریان میز خدمت شناسنامه‌ها یک روزه و در همین محل صادر و تحویل متقاضیان می‌شود. خدماتی همچون تعویض شناسنامه،‌ مشاوره‌های مربوط به مدارک هویتی و موضوعات مربوط به کارت ملی نیز انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: در جریان راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن سازمان ثبت احوال با برپایی غرفه‌ای در مسیر راهپیمایی برخی خدمات را همچون مشاوره مسائل هویتی ارائه می‌دهد.

پلیس به علاوه 10 در رشت
پلیس به علاوه 10 در رشت

رئیس سازمان ثبت احوال کشور تاکید کرد: ظرف ۲ روز گذشته کار میز خدمت آغاز شده و پس از اعلام برپایی میز خدمت در رسانه‌ها شاهد استقبال گسترده شهروندان بوده‌ایم. با توجه به اینکه شهروندان تا کنون برای تعویض شناسنامه‌ها مراجعه نکردند این ایام را فرصت خوبی برای تعویض شناسنامه‌ها دیدند. لذا استقبال گسترده‌ای از این میز خدمت شکل گرفته است. همکاران ما از ساعت هشت صبح تا ۱۸ در میز خدمت در خدمت شهروندان هستند و تلاش می‌کنیم روز پنجشنبه و جمعه نیز این غرفه برپا باشد./ پلیس به علاوه 10 در رشت

وی درباره زمان صدور شناسنامه‌ها در فرآیند عادی و خارج از میز خدمت، گفت: در حالت عادی افراد به دفاتر پیشخوان مراجعه می‌کنند و ثبت احوال پس از اخذ درخواست در مدت یک یا دو روز شناسنامه را صادر می‌کند اما مسیر اخذ دریافت و ارسال شناسنامه باید توسط پست انجام شود که بسته به شهرهای مختلف زمان خود را می‌برد.

کارگر درباره ضرورت تعویض شناسنامه‌های قدیمی نیز افزود: تعویض شناسنامه‌ها یکی از برنامه‌های کشور بوده و همه هموطنان باید شناسنامه‌های چاپی جدید دریافت کنند. برای جلوگیری از جعل و همچنین پایگاه‌های هویتی ثبت احوال شناسنامه‌های جدید را با دقت بیشتری صادر می‌کنند و با تعویض شناسنامه‌ها این پایگاه‌ها از غنای بیشتری برخوردار می‌شوند و سرویس‌های جدید را بهتر ارائه می‌کنند. این موارد لزوم تعویض شناسنامه‌ها را مورد تاکید قرار می‌دهد.

پلیس به علاوه 10 در رشت
پلیس به علاوه 10 در رشت

وی در خصوص صدور کارت ملی هوشمند نیز گفت: درخواست‌های صدور کارت ملی پس از اخذ در مرحله بعد برای چاپ ارسال می‌شود و نهایتا از طریق پست به دست افراد می‌رسد اما در میز خدمت مراحل درخواست با سرعت بیشتری انجام می‌شود و به تبع آن زمان نهایی نیز کوتاهتر می‌شود.

پلیس به علاوه 10 در رشت

 

یارانه نقدی بهمن، ساعت ۲۴ امشب قابل برداشت است

یارانه نقدی بهمن ماه

سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کرد: یارانه کمک معیشتی مرحله ۱۴۴ مربوط به بهمن ماه ۱۴۰۱ به حساب کلیه سرپرستان خانوار مشمول دریافت یارانه در سراسر کشور واریز و از ساعت ۲۴ روز پنجشنبه (امشب) ۲۰ بهمن ماه قابل برداشت است.

به گزارش ایرنا، سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: یارانه کمک معیشتی مرحله ۱۴۴ بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مطابق معمول، به حساب سرپرستان خانوار واریز و از ساعت ۲۴ روز پنجشنبه ۲۰ بهمن ماه قابل برداشت است.

بر همین اساس، در صورتی که سرپرستان خانوار جزو دهک‌های اول تا سوم هستند، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و در صورتی که جزو دهک‌های چهارم تا نهم قرار دارند، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر به حساب آنان واریز خواهد شد.

یارانه نقدی بهمن
یارانه نقدی بهمن

واریز یارانه سرپرستان خانوار استان هرمزگان

چنانچه سرپرستان خانوار ساکن استان هرمزگان از کالابرگ الکترونیکی استفاده نکرده باشند رقم کامل یارانه برای ایشان قابل برداشت است و در صورت استفاده به همان میزان از یارانه خانوار کسر گردیده و باقی مانده مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

کسر اقساط تسهیلات اربعین و وام کرونایی

در صورتی که سرپرستان خانوار پیش از این نسبت به دریافت تسهیلات قرض الحسنه ۱۰ میلیون ریالی دوم کرونا اقدام کرده‌اند، باقی مانده اقساط این تسهیلات از این ماه از مبلغ واریزی به حساب آنان کسر خواهد شد.

همچنین سرپرستان خانواری که تسهیلات اعزام به عتبات عالیات (اربعین) را دریافت کرده‌اند از این ماه اقساط این تسهیلات به نسبت بعد خانوار از حساب ایشان کسر خواهد شد.

واریز یارانه به حساب سرپرستان متقاضی بازبینی به دهک‌بندی و ثبت‌نامی‌های جدید

در این مرحله، سرپرستان خانواری که اقدام به ثبت‌نام کرده‌اند چنانچه در آزمون وسع انجام شده توسط وزارت رفاه جزو دهک‌های اول تا نهم قرار گرفته باشند، یارانه دی‌ماه را مطابق دهک‌بندی اعلام شده دریافت خواهند کرد.

همچنین خاطرنشان می‌شود، سرپرستان خانواری که یارانه نقدی آنها در اردیبهشت ماه قطع شده بود و درخواست بازبینی خود را در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت کرده بودند، چنانچه در بازبینی انجام شده توسط وزارت رفاه جزو دهک‌های اول تا نهم قرار گرفته باشند، یارانه دی ماه را مطابق دهک‌بندی اعلام شده دریافت خواهند کرد.

یارانه نقدی بهمن
یارانه نقدی بهمن

متقاضیان بازبینی دهک‌بندی اعلام شده، می‌توانند جهت ثبت یا پیگیری درخواست خود به سامانه اعلامی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آدرس https://hemayat.mcls.gov.ir مراجعه نموده یا با تلفن گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس حاصل نمایند.

ثبت‌نام از افرادی که تاکنون از دریافت یارانه نقدی جا مانده‌اند یا متقاضی جدید دریافت یارانه هستند نیز همچنان ادامه دارد. این افراد می‌توانند با مراجعه به تارنمای پنجره ملی خدمات هوشمند به آدرس https://my.gov.ir نسبت به ثبت‌نام خانوار خود اقدام نمایند. ( یارانه نقدی بهمن )

جهت ثبت‌نام در این سامانه، در اختیار داشتن شماره تلفن همراه به نام سرپرست خانوار، کد ملی، کد پستی، تاریخ تولد و شماره شبای بانکی مربوط به سرپرست خانوار متقاضی جدید یا جامانده از یارانه، ضروری است. تمامی اشخاص می‌توانند جهت کسب اطلاع از آخرین وضعیت یارانه خانوار، کد دستوری #کد ملی*۴۳۸۵۷*۴* (ستاره ۴ ستاره ۴۳۸۵۷ ستاره کد ملی مربع) را با شماره تلفن همراه به‌نام خود شماره‌گیری کنند.

پلیس +10 در رشت

عیدی کارکنان و بازنشستگان دولت در سال 1401

عیدی کارکنان و بازنشستگان دولت

با تصویب هیئت وزیران در جلسه بعدازظهر روز یکشنبه دولت، میزان و ضوابط پرداخت پاداش پایان سال ۱۴۰۱ (عیدی) کارکنان و بازنشستگان دولت تعیین شد.

طبق گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، در این جلسه که به ریاست سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور برگزار شد، به دستگاه های اجرایی، نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و سازمان انرژی اتمی ایران اجازه داده شد به کارمندان خود (اعم از رسمی، ثابت، پیمانی، خرید خدمت، قراردادی و موقت) و اعضای هیئت علمی دانشگاه ­ها و مؤسسات آموزش عالی و تحقیقاتی و قضات که بطور تمام وقت اشتغال به کار دارند (به استثنای کارگران شاغل در کارگاه های مشمول قانون کار)، مبلغ ثابت ۱۸ میلیون ریال به نسبت مدت خدمت تمام وقت در سال ۱۴۰۱ به عنوان پاداش آخر سال (عیدی) در بهمن ماه سال جاری از محل بودجه مصوب دستگاه های اجرایی پرداخت نمایند.

عیدی کارکنان و بازنشستگان دولت
عیدی کارکنان و بازنشستگان دولت

پرداخت پاداش آخر سال (عیدی) به کارکنان خرید خدمت، قراردادی و موقت به نسبت خدمات تمام وقت آنان در سال ۱۴۰۱ بوده و در هر حال میزان عیدی این گونه افراد از ۵۰ درصد رقم مذکور کمتر نخواهد بود.

علاوه بر این، میزان پرداخت پاداش آخر سال (عیدی) بازنشستگان، مستمری بگیران، حقوق وظیفه از کارافتادگی، حقوق وظیفه وراث مستخدمین متوفای مشمول صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح و سایر صندوق های بازنشستگی و نیز شهدا و جانبازان از کار افتاده کلی نیز به مبلغ ثابت ۱۸ میلیون ریال حسب مورد از محل بودجه مصوب صندوق بازنشستگی یا دستگاه اجرایی ذیربط قابل پرداخت است.

عیدی کارکنان و بازنشستگان دولت
عیدی کارکنان و بازنشستگان دولت

عیدی بازنشستگان مشمول صندوق بازنشستگی کشوری که در سال ۱۴۰۱ حق عائله مندی، اولاد و بیمه خدمات درمانی آنها را صندوق مذکور پرداخت نموده، توسط آن صندوق قابل پرداخت است و سایر مواردی که مشمول صندوق های یاد شده نیستند، از محل اعتبارات دستگاه اجرایی، سازمان یا شرکت دولتی ذی ربط قابل پرداخت است.

لازم به ذکر است خدمت نیمه وقت بانوان از لحاظ اجرای این تصویب نامه، تمام وقت محسوب می شود و معلمان حق التدریس نیز نسبت به ساعات تدریس مشمول این تصویب نامه خواهند بود.

همچنین شرکت های دولتی موظفند از پرداخت هر مبلغی تحت عنوان عیدی یا عناوین مشابه علاوه بر مبلغ مذکور به مدیران و اعضای هیات مدیره خودداری کنند و سازمان حسابرسی یا حسابرسان قانونی شرکت ها نیز مکلفند نظارت لازم در این خصوص را اعمال و موارد خلاف را گزارش کنند.

عیدی کارکنان و بازنشستگان دولت
عیدی کارکنان و بازنشستگان دولت

به مشمولین این تصویب نامه که براساس قوانین و مقررات مربوط از کمک هزینه عائله مندی و اولاد برخوردار می باشند، علاوه بر مبلغ عیدی موضوع مصوبه، در راستای حمایت از خانواده مبالغی به شرح زیر توسط مرجع پرداخت کننده عیدی به شرح زیر پرداخت می شود:

– بابت همسر مبلغ ثابت ۵ میلیون ریال

– بابت هر فرزند تحت تکفل مبلغ ثابت دو میلیون ریال

92273 708
پلیس +10 رشت

ثبت نام یارانه در پلیس+10 رشت

ثبت نام یارانه در پلیس+10 رشت واقع در چهارراه میکاییل

افراد باید برای تغییرات خانوار و مواردی که مربوط به ازدواج و طلاق است باید به دفاتر پلیس به علاوه 10 مراجعه کنند اما در برخی موارد مانند حزانت، کفالت و قیومیت نیاز به نامه فرمانداری وجود دارد.

به گزارش  تسنیم، سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها با بیان اینکه قطعا زمان ثبت‌نام یارانه‌ها تمدید خواهد شد، گفت: فردی که یارانه بگیر بوده و ازدواج کرده، باید به پلیس به علاوه۱۰ مراجعه کند و پس از آن سرپرست خانوار باید حسابی را به عنوان حساب رفاهی به بانک اعلام کند.

ثبت نام یارانه در پلیس+10 رشت
ثبت نام یارانه در پلیس+10 رشت

سیده طیبه حسینی سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در خصوص افراد مجردی که قصد تفکیک خانوار خود را دارند، گفت: مجردینی که از ابتدای طرح هدفمندسازی یارانه تا امروز یارانه دریافت نکرده‌اند یا اینکه در سال‌های قبل یارانه آنها حذف شده است میتوانند با مراجعه به سامانه my.gov.ir نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

وی افزود: مجردینی که خانوار آنها یارانه دریافت می‌کرده و یا اینکه تا اردیبهشت ماه امسال یارانه دریافت می‌کردند اما حذف شدند، نمی‌توانند ثبت نام کنند. این اقدام صرفا برای افرادی است که یارانه دریافت نمی‌کردند و یا اینکه در سال‌های گذشته یارانه آنها قطع شده است. در حال حاضر زمینه لازم برای ثبت نام این افراد فراهم نشده است و اولویت ثبت نام سازمان هدفمندی یارانه‌ها بر روی ثبت نام جامانده‌ها است.

خانواده‌های جدید حساب رفاهی خود را مشخص کنند

حسینی در پاسخ به سوالی در مورد ثبت‌نام افرادی که خانوار آنها دچار تغییر شده است، گفت: کسی که یارانه بگیر بوده و به طور مثال ازدواج کرده است، باید به پلیس به علاوه ۱۰ مراجعه و مدارک لازم را ارائه کند تا از خانواده پدری جدا شود. پس از این مرحله سرپرست خانوار حسابی را در بانک افتتاح می‌کند.

وی با بیان اینکه این افراد باید به بانک اعلام کنند که این شماره حساب را به عنوان شماره حساب رفاهی آنها در سامانه ثبت کند، گفت: از آنجایی که این افراد یارانه بگیر بودند دیگر بررسی شرایط در مورد آنها انجام نخواهد شد.

اما کسانی که از سوی خانواده پدری یارانه دریافت نمی‌کردند، دیگر نیازی به مراجعه به پلیس به علاوه ۱۰ ندارند و سرپرست خانواده ضمن ثبت نام، همسر خود را به عنوان فرد تحت تکفل ثبت می‌کند.

ثبت نام یارانه در پلیس+10 رشت
ثبت نام یارانه در پلیس+10 رشت

زمان ثبت‌نام یارانه‌ها قطعا تمدید خواهد شد

سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در خصوص احتمال تمدید زمان ثبت نام برای متقاضیان یارانه گفت: قطعا این زمان تمدید خواهد شد. حتی اگر بلافاصه پس از اتمام فاصله زمانی که امروز به اتمام می‌رسد، زمان ثبت نام تمدید نشود، قطعا در بازه زمانی پیش رو مجددا سامانه باز، و امکان ثبت نام فراهم خواهد شد.

افرادی که تغییر خانواده آنها قطعی است نیازی برای مراجعه به فرمانداری ندارند

وی در پاسخ به سوالی در مورد علت مراجعه برخی افراد به بخشداری‌ها گفت: افراد باید برای تغییرات خانوار و مواردی که مربوط به ازدواج و طلاق است باید به دفاتر پلیس به علاوه ۱۰ مراجعه کنند اما در برخی موارد مانند حضانت، کفالت و قیمومت نیاز به نامه فرمانداری وجود دارد.

ثبت نام یارانه در پلیس+10 رشت
ثبت نام یارانه در پلیس+10 رشت

حسینی تاکید کرد: فرمانداری به افراد نامه‌ای می‌دهد که با استفاده از آن می‌توانند به پلیس به علاوه ۱۰ مراجعه کنند و تغییرات مورد نظر را اعلام کنند چرا که فرمانداری‌ها امکان اعمال تغییرات را ندارند، اما کسی که قطعا ازدواج کرده و یا قطعا طلاق گرفته است، دیگر نیازی به مراجعه به فرمانداری‌ها یا بخشداری‌ها ندارد.

وی در انتها گفت: کلیه افرادی که از ابتدا یارانه دریافت نکردند یا اینکه تا ابتدای اردیبهشت ۱۴۰۱ یارانه دریافت نمی‌کردند، می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت نام خود را انجام دهند.

514301 918

پیگیری خلافی خودرو در پلیس+10 رشت

پیگیری خلافی خودرو در پلیس+10 رشت

به منظور استعلام خلافی خودرو راه های متعددی وجود دارد که مهمترین آنها موارد زیر است:

مراجعه حضوری

دفاتر پلیس +10 مرجع حضوری استعلام خلافی خودرو محسوب می شوند. هزینه دریافت برگه خلافی خودرو 4400 تومان به اضافه 3300 تومان تعرفه رسیدگی غیر حضوری اجرائیات (بررسی کسر خلافی) است.

بابت هر ردیف خلافی قابل اعتراض هم مبلغ 300 تومان از شما دریافت می شود. علاوه بر این در صورتی که پرینت لیست جریمه های شما بیشتر از 3 برگ باشد برای هر برگ هم مبلغ 300 تومان پرداخت خواهید کرد.

برای افرادی که مبلغ خلافی خودروی آنها بیش از 1 میلیون تومان است مراجعه به دفاتر پلیس + 10 فایده ای ندارد و این افراد باید به مراکز راهنمایی و رانندگی مراجعه نمایند.

پیگیری خلافی خودرو در پلیس+10 رشت
پیگیری خلافی خودرو در پلیس+10 رشت

استعلام اینترنتی خلافی خودرو

سایت پلیس راهور ناجا اصلی ترین و معتبرترین مرجع دریافت خلافی خودرو محسوب می شود. برای دریافت جریمه های پرداخت نشده خودرو کافی است به آدرس rahvar120.ir مراجعه نمایید.
نکته قابل توجه: اطلاعات این سایت، آفلاین است و به طور هفتگی آپدیت می شود.

در صورت پرداخت جریمه از طریق سایت، اطلاعات بعد از 72 ساعت در سامانه پلیس راهور به روزرسانی می شود.
سایت راهور 120 برای آی پی های خارج از کشور بسته است لذا اگر قصد استعلام خلافی خودرو از این سایت را دارید با آی پی های داخل کشور و بدون VPN به سامانه پرداخت قبض خلافی مراجعه کنید.
علاوه بر سایت راهرو ناجا وب سایت های دیگری هم هستند که همین خدمات را ارائه می کنند.

استعلام پیامکی خلافی خودرو

یکی از اولین روش های دریافت غیرحضوری خلافی خودرو استفاده از پیامک است. برای این منظور برخلاف روش آنلاین که باید از کد 8 رقمی استفاده می شد، کافی است کد 17 رقمی VIN درج شده پشت کارت ماشین را به شماره 1101202020 پیامک کنید.

استعلام خلافی خودرو با استفاده از کد USSD

برای استفاده از این روش کافی است کد *110# را شماره گیری کنید و با ورود به سامانه پلیس 110 درخواست استعلام خلافی خودرو را با وارد کردن Vin کد خودرو بدهید.

استعلام خلافی خودرو با اپلیکیشن های موبایل

مجموعه های زیادی اقدام به تولید نرم افزارهای موبایلی خلافی خودرو کردند. اغلب این اپلیکیشن ها کاربرد یکسانی دارند و نتایج همه به واسطه استفاده از اطلاعات سایت ناجا یکسان است.

پیگیری صدور گواهینامه رانندگی از طریق اینترنت:

گواهینامه از گذشته تاکنون به تصدیقی گفته می شده است که به عنوان یک مدرک رسمی بوده و فردی که گواهینامه دارد می تواند با وسایل نقلیه شامل سواری، موتور، کامیون و … رانندگی کند. گواهینامه رانندگی تنها به اشخاصی داده می شود که مراحل آن را شامل آزمون تئوری و عملی با موفقیت سپری کرده باشند.

متقاضیان در صورتی که بخواهند گواهینامه رانندگی خود را پیگیری نمایند، می توانند از سامانه رهگیری مرسولات سازمانی استفاده نمایند. البته باید دقت داشته باشید این سامانه مختص گواهینامه به تنهایی نیست و گزینه های دیگری مانند شناسنامه خودرو، کارت خودرو، اسناد موتورسیکلت، نظام وظیفه و دیوان عدالت اداری را شامل می شود.

پیگیری خلافی خودرو در پلیس+10 رشت
پیگیری خلافی خودرو در پلیس+10 رشت

سامانه پیگیری گواهینامه رانندگی از طریق اینترنت

اگر شما هم مراحل دریافت گواهینامه را با موفقیت سپری کرده اید و حالا می خواهید که گواهینامه خود را پیگیری کنید، می توانید از سامانه رهگیری مرسولات سازمانی استفاده نمایید.

با ورود به سامانه باید از قسمت جستجو، نوع سند خود را وارد نمایید که شما باید برای رهگیری گواهینامه، گزینه گواهینامه را انتخاب نمایید. بعد از آن باید کد ملی خودتان را وارد کنید و اعداد کنترلی را به صورت دقیق در کادر مربوطه تایپ نمایید و در نهایت جستجو را کلیک نمایید.

بعد از چند دقیقه نتایج برای شما نشان داده می شود و شما می توانید مشاهده کنید که گواهینامه تان در چه مرحله ای است. از زمانی که گواهینامه صادر می شود تا زمانی که به آدرس درج شده مدارک گواهینامه، تحویل داده شود در سامانه ثبت می گردد.

لازم است بدانید این سامانه پس از گسترش سیستم مبادله یکپارچه پستی در کل کشور راه اندازی شده است که به صورت دقیق می باشد و اطلاعاتی که در سامانه ثبت می شود شامل تاریخ و ساعت قبول، نام فرستنده و نام گیرنده، وزن و کرایه پیشتی و نمایش نوع سرویس می باشد.

پیگیری گواهینامه رانندگی از طریق پیامک

پیگیری گواهینامه رانندگی از طریق SMS (پیامک) یکی دیگر از راهکارهای بسیار ساده برای پیگیری گواهینامه استفاده از مرکز خدمات پیامکی سامانه 1100 است. این مرکز توسط پلیس +10 راه اندازی شده است، اگر می خواهید گواهینامه تان را پیگیری کنید عدد 1 را به این سامانه ارسال نمایید. با ارسال این پیامک درستی شماره تماس و کد ملی شما توسط این سامانه چک می شود و شما به راحتی می توانید از روند پرونده خود در صدور گواهینامه رانندگی باخبر شوید.

پیگیری خلافی خودرو در پلیس+10 رشت
پیگیری خلافی خودرو در پلیس+10 رشت

پیگیری گواهینامه رانندگی جدید از طریق تلفن

یکی دیگر از راهکارهای پیگیری گواهینامه رانندگی استفاده از شماره تماس هایی است که مرکز صدور گواهینامه در اختیار شما قرار می دهد که بتوانید از راحت ترین راه گواهینامه رانندگی خودتان را پیگیری نمایید.

2

پلیس + 10 در چهارراه میکاییل

پلیس + 10 در چهارراه میکاییل

تاریخچه یارانه


یارانه یا سوبسید، به نوعی از کمک مالی گفته می‌شود که از سوی دولت به یک تجارت یا بخش اقتصادی پرداخت می‌شود. نوع دیگر یارانه کمک‌هایی است که از سوی دولت برای افزایش رفاه حال مردم به کالا و یا خدمات ارائه شده از سوی دولت به مردم داده می‌شود تا رفاه عمومی جامعه افزایش یابد.
بر اساس تعریف بانک جهانی یارانه سود اقتصادی است که معمولاً دولت‌ها به تولیدکنندگان کالا برای تقویت بازار رقابتی کشور‌ها پرداخت می‌کنند و این یارانه‌ها ممکن است مستقیم یا غیرمستقیم باشد.
پلیس + 10 در چهارراه میکاییل
پلیس + 10 در چهارراه میکاییل
انواع

یارانه‌ها را از نظر نوع می‌توان به دو نوع یارانه‌های صادراتی و یا یارانه‌های داخلی تقسیم کرد. یارانه صادراتی را دولت‌ها برای ترغیب شرکت‌های خصوصی برای ترغیب جهت صادرات محصول پرداخت می‌کنند و یارانه داخلی نیز کمکی است که دولت‌ها به صورت غیر مستقیم به مردم جامعه خود پرداخت می‌کنند.

هر چند تا دوران جنگ‌های جهانی چیزی به نام یارانه به شکل کنونی آن معنا نداشت و افرادی، چون آدام اسمیت بنیان‌گذار مکتب کلاسیک‌ها از مخالفان جدی دخالت دولت در فعالیت‌های اقتصادی بودند، بعد ازجنگ جهانی دوم و ایجاد تورم و رکود شدید اقتصادی در کشور‌های غربی مکتب‌های جدیدی نیز در عرصه اقتصاد ظهور پیدا کردند که از جمله آن می‌توان به اندیشه‌های اقتصادی کینز اشاره کرد؛ اندیشه‌هایی که عقیده داشتند دخالت دولت در تنظیم و تعادل بخشیدن به اقتصاد یکی از وظایف مهم دولت در رشد اقتصادی است.
از نظر دولت‌ها یارانه نوعی مالیات منفی محسوب می‌شود که باید در رده مالیات‌ها در بودجه دولتی لحاظ شود. به این دلیل یارانه را مالیات منفی به حساب می‌آورند که این مالیات از طرف دولتها، پرداخت می‌شود.
پلیس + 10 در چهارراه میکاییل
پلیس + 10 در چهارراه میکاییل
یارانه در ایران

هر چند پرداخت یارانه در ایران دارای سابقه‌ای طولانی است، اما تا سال ۱۳۵۴ و دورانی که قیمت نفت به یک باره افزایش یافت، عملاً یارانه چندانی برای افزایش رفاه مردم پرداخت نمی‌شد. پس از انقلاب اسلامی پرداخت یارانه به صورت غیر مستقیم و با تزریق به بازار و بخش‌های مختلف تولیدی در دستور کار قرار گرفت.

هدفمندی یارانه ها

از نیمه دوم سال ۱۳۸۹ و با تصویب مجلس شورای اسلامی پرداخت یارانه‌ها به صورت نقدی و به حساب هر خانوار با نرخ ۴۵۵۰۰ تومان آغاز شد. این یارانه همچنان و بدون تغییر مبلغ به حساب سرپرست خانوار‌های ایرانی پرداخت می‌شود. با این توضیح که در طول سال‌های گذشته بخش زیادی از خانواده‌های پر درآمد جامعه از سوی دولت از دریافت یارانه منع شدند.

پلیس + 10 در چهارراه میکاییل
پلیس + 10 در چهارراه میکاییل
در لایحه بودجه ۹۷ نیز پرداخت یارانه با مبلغ ۴۵۵۰۰ تومان به حساب سرپرست خانوار‌های نیازمند مد نظر قرار گرفته است و دولت مسئولیت حذف خانواده‌های مرفه را از این لیست بر عهده استانداری‌ها قرار داده است.
92273 708

خدمات پلیس +۱۰ رشت

خدمات پلیس +۱۰ رشت

پلیس +۱۰ مجموعه‌ای از خدمات الکترونیکی ارائه شده توسط پلیس است که در دفاتری به نام دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (سابقاً دفاتر پلیس +۱۰) ارائه می‌شود. خدمات پلیس +۱۰ شامل خدمات وظیفه عمومی، صدور کارت سوخت، تعویض گواهی‌نامه رانندگی در ایران، صدور گذرنامه، صدور گواهی عدم سو پیشینه کیفری، صدور پروانه کسب (جواز اماکن عمومی)، ترخیص خودرو، ارائه خلافی خودرو، امور یارانه نقدی، احراز هویت و برخی موارد دیگر می‌شود.

به همین منظور به سراغ مهدی سیدهاشمی مدیر عامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی رفته ایم تا هم با خدمات این مجموعه بیشتر آشنا شویم و هم سوالاتی از قبیل قطعی‌های مکرر سیستم‌های این مجموعه را از او جویا شویم؛ در ادامه می‌توانید این مصاحبه را بخوانید:

خدمات پلیس +۱۰ رشت
خدمات پلیس +۱۰ رشت

در ابتدا معرفی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی داشته باشد

شرکت پژوهش و توسعه ناجی از اوایل دهه ۸۰ تأسیس شده و با هدف ارائه خدمات الکترونیک انتظامی فعالیتش را در کشور آغاز کرد؛ با فعالیت این شرکت‌ها می‌توان گفت که در حوزه دولت الکترونیک، مجموعه انتظامی جزو پیشروترین حوزه‌ها شدند. اولین دفاتری که در کشور راه اندازی شدند، دفاتر پلیس +۱۰ بودند و بعد به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی تغییر نام دادند.

با توجه به اینکه باید برخی از فعالیت‌ها پلیس برون سپاری می‌شد، شرکت پژوهش و توسعه ناجی به عنوان شرکت مأموریتی در حوزه طرح و ارتباطات معرفی شد و از آن زمان در حوزه دفاتر شروع به فعالیت کرد. امروز حدود ۳۰ خدمت در دفاتر خدمات الکترونیک- انتظامی ارائه می‌شود و بیش از هزار و صد دفتر در سراسر کشور فعال هستند و سالیانه حدود ۳۰ میلیون خدمت در این دفاتر ارائه می‌شود.

پس مردم هر خدمتی که در حوزه الکترونیکی قرار است از پلیس دریافت کنند باید به این دفاتر مراجعه کنند؟

بله؛ دلیل آن هم این است که دفاتر خدمات الکترونیکی به عنوان یک شرکت واسط فعال انتظامی و مجموعه‌هایی که خدمات را ارائه می‌دهند، بسترهای لازم امنیتی و الکترونیکی را فراهم می‌کند.

چه اقداماتی در توسعه زیرساخت‌های معاینه فنی‌ها انجام شده است؟

مجموعه معاینه فنی در وزارت کشور انجام می‌شود یعنی در واقع اتحادیه حمل و نقل همگانی است که این مأموریت را انجام می‌دهد. بحث اطلاعات خودروها در مجموعه فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی است. برای اینکه بتوانیم این سرویس را برقرار کنیم. دوستان در مجموعه «سیمفا» نیاز به اطلاعات پایه خودرو داشتند.

این طرح از ابتدایی که راه اندازی شد یک طرح مشترکی بین ما و وزارت کشور بود و در نهایت بنا شد تا وزارت کشور سرویس اطلاعات مربوط به خودرو را از مجموعه ما دریافت کنند. یک فعالیت دیگر ما در حوزه معاینه فنی‌ها بحث تبادل دو طرفه است که سیمفا معاینه فنی‌های صادر شده را به سمت ما بر می‌گردانند تا پلیس راهور از این اطلاعات برای خدماتی که به مردم ارائه می‌دهد استفاده کند.

یعنی پلیس راهور می‌توانند از این اطلاعات هم در سطح دوربین‌های شهر و اینکه ببیند آیا خودرویی معاینه فنی دارد یا ندارد استفاده کند و در صورت لزوم اعمال قانون کند و هم در مورد خدماتی مانند شماره گذاری.

خدمات پلیس +۱۰ رشت
خدمات پلیس +۱۰ رشت

مشکلی که از سال ۸۰ تا کنون مردم در دفاتر پلیس به اضافه ۱۰ یا خدمات الکترونی-انتظامی داشتند، بحث قطع سیستم‌ها بود؛ چه زمانی قرار است این مشکل برطرف شود؟

بحث برطرف شدن قطعی سیستم‌ها هیچ زمان صفر نمی‌شود و این مختص به ایران نیست و در همه جای دنیا این موضوع وجود دارد؛ پس باید بدانیم همیشه یک درصد قطعی و کندی همیشه در بستر خدمات الکترونیک وجود دارد. به عنوان مثال برای برخی از مسائل امنیتی تمهیداتی در نظر گرفته شده است که ممکن است باعث کندی سیستم‌ها شود.

بحث برطرف شدن قطعی سیستم‌ها هیچ زمان صفر نمی‌شود و این مختص به ایران نیست و در همه جای دنیا این موضوع وجود دارد؛ پس باید بدانیم همیشه یک درصد قطعی و کندی همیشه در بستر خدمات الکترونیک وجود دارد

البته مساله دیگری که در بحث قطعی سیستم‌ها مطرح است قطعی سامانه‌هایی است که به دفاتر پلیس به علاوه ۱۰ خدمات می‌دهند، گاهی اوقات آن سامانه‌ها قطع است و خواسته یا ناخواسته هم ما باید منتظر وصل شدن آنها بمانیم.

از ابتدای سال تا کنون چند ساعت سیستم‌های شما قطع بوده است؟

آمار امسال را جمع آوری نکرده ام اما در طول یک سال گذشته قطعی سامانه‌های دفاتر خدمات الکترونیکی به ۲۴ ساعت هم نمی‌رسد.

نظارت‌ها بر تخلفات دفاتر خدمات الکترونیک به چه صورت است؟

در حوزه تخلفات نسبت به سایر دفاتر خدماتی سخت گیرانه عمل می‌کنیم. خدمات دفاتر ما کاملاً مشخص و یکسان است. خدمات در دفتری که در مرکز شهر تهران خدمت رسانی می‌کند با خدمات در دفتری که در مرز خدمات رسانی می‌کند، یکسان است.

نظارت و بازرسی سخت گیرانه ای داریم. تمام کاربران ما در دفاتر پلیس +۱۰ به کارگیری می‌شوند، از طریق مجموعه‌های نظارتی تأیید صلاحیت می‌شوند. مدیر دفتر کاملاً تأیید صلاحیت شده است و آموزش می‌بینند و براساس آموزش‌هایی که می‌بینند در نهایت نظارت می‌شوند./ خدمات پلیس +۱۰ رشت

چه فعل‌هایی برای دفاتر خدمات الکترونیک-انتظامی تخلف محسوب می‌شود؟

یکی از تخلفاتی که است بحث اضافه دریافت‌ها است. البته تعرفه‌ها مشخص است و سالیانه ابلاغ می‌شود اما در برخی مواقع مشاهده می‌شود برای ارائه برخی از خدمات عمومی بالاتر از تعرفه هزینه دریافت شده است. اضافه دریافتی جزو تخلفاتی است که برای ما بسیار مهم است و جزو تخلفات سطح یک است. / خدمات پلیس +۱۰ رشت

تخلفات سطح یک یعنی چه تخلفاتی؟

برای تخلفات دستورالعمل‌هایی داریم و بر اساس آن با دفاتر متخلف برخورد می‌کنیم؛ به عنوان مثال در حوزه اضافه دریافتی و جعل سند (چون وظیفه احراز برعهده دفتر است) هر کدام از اینها اگر کوتاهی انجام شود، شامل تخلفات سطح یک است و اگر تخلفی در آن اتفاق بیفتد تا لعو مجوز دفتر هم برای فرد خاطی مجازات در نظر گرفته ایم.

بیشترین تخلف شایع در پلیس +۱۰ چیست؟

شاید بتوان گفت اضافه دریافتی‌ها جزو شایع‌ترین تخلفات است. یک دیگر از تخلفاتی که شایع بوده است مشکلاتی است که کاربران در ورود اطلاعات انجام می‌دهند. که البته برخی از این رفتارها عمدی نیست و سهوی اتفاق می‌افتد.

نظارت‌ها از طریق چه نهادهایی است؟

نظارت‌ها هم توسط بخش‌های فنی و تیم‌های بازرسی است و هم توسط پلیس‌های تخصصی.

اضافه دریافتی‌ها جزو شایع‌ترین تخلفات است همچنین مشکلاتی که کاربران در ورود اطلاعات دارند از دیگر تخلفات است که البته برخی از این رفتارها عمدی نیست

خدمات پلیس +۱۰ رشت
خدمات پلیس +۱۰ رشت

یعنی خود مجموعه پلیس هم مستقیماً بر عملکرد این دفاتر نظارت می‌کند؟

بله؛ خدمتی که واگذار و برون سپاری می‌شود مسئولیت آن از گردن پلیس +۱۰ ساقط نمی‌شود. بنابراین اگر پلیس گذرنامه این خدمت را واگذار کرده است، به دقت این موضوع را نظارت می‌کنند تا اشتباهی در آن رخ ندهد.

مردم از چه طریق می‌توانند شکایات خود و یا تخلفات دفاتر خدمات الکترونیکی را گزارش دهند؟

مردم می‌توانند شکایات خود را از طریق ۱۹۷ گزارشات از طریق پلیس ناجا به ما منعکس می‌شود. شکایاتی که مردم به ۱۹۷ منتقل می‌کنند مجموعه ما پاسخگو است و قطعاً با دفاتر متخلف برخورد می‌کنیم.

شما گفتید در کشور حدود هزار و ۱۰۰ دفتر در کشور داریم، نسبت به جمعیت این تعداد دفتر مناسب است؟

برای محاسبه تعداد دفاتر نسبت به جمعیت باید شاخصه‌های بحث جمعیت را در نظر بگیریم. از نظر این شاخصه‌ها ما کمبودی نداریم، آمایش تعدادی و درآمدی مناسبی داریم.

آیا شهرستانی داریم که اصلاً دفتر پلیس +۱۰ نداشته باشد؟

بله؛ شهرستان‌های زیر ۵ هزار نفر جمعیت که توجیه اقتصادی ندارند و اگر بخواهیم دفتر ایجاد کنیم امکان برقراری بانک و سایر موضوعات خدماتی نیست و عملاً چرخه خدمت کامل نمی‌شود.

خدمات پلیس +۱۰ رشت

خبرگزاری مهر

92273 708

پلیس+10 در رشت

پلیس+10 در رشت

گم شدن کارت ملی و شناسنامه

مدارک خدمات پلیس+10 رشتو مراحل دریافت گذرنامه

تاخیر در صدور کارت هوشمند سوخت

تاخیر در صدور کارت هوشمند سوخت

مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی گفت: به دلیل قطعی سرویس‏‌های سامانه هوشمند سوخت و عدم ارتباط سامانه سوخت با نهادهای برون‌سازمانی، کارت هوشمند سوخت خودروهای شخصی با تأخیر در حال صدور است و تاکنون تولید و توزیع کارت سوخت برای درخواست‌های کارت هوشمند سوخت المثنی که تا نیمه خرداد ماه امسال ثبت شده‌اند، انجام شده است.

تاخیر در صدور کارت هوشمند سوخت
تاخیر در صدور کارت هوشمند سوخت

تامین بنزین یکی از دغدغه‌های افرادی است که خودرو دارند. از سال ۸۶ طرح سهمیه‌بندی سوخت در ایران آغاز شد. برای انجام و پیشبرد طرح سهمیه‌بندی سوخت، دولت برای ماشین‌ها کارت هوشمند صادر کرد. کارت سوخت خودرو منحصر به فرد است و امروزه به عنوان یکی از مدارک خودرو به حساب می‌آید. به طوری‌که هنگام نقل و انتقال اتومبیل، این کارت نیز مانند سند ماشین در اختیار خریدار قرار می‌گیرد.

ثبت‌نام این کارت به صورت غیرحضوری انجام می‌شود و از راه‌های زیر می‌توان برای ثبت‌نام اقدام کرد:

  • سایت خدمات دولت
  • استفاده از اپلیکیشن دولت همراه
  • استفاده از کد دستوری ستاره ۴ مربع «#۴*» در موبایل

محمد صادقی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه صدور و تحویل کارت هوشمند سوخت تا قبل از رخداد آبان ماه ۱۴۰۰ بدون وقفه و در بازه زمانی حدود ۴۰ روزه انجام می‏‌شد، گفت: لیکن پس از رخداد ذکر شده و به دلیل قطعی سرویس‏‌های سامانه هوشمند سوخت و عدم ارتباط سامانه سوخت با نهادهای برون‌سازمانی، کارت هوشمند سوخت خودروهای شخصی با تأخیر در حال صدور است.

به گفته وی تاکنون تولید و توزیع کارت سوخت برای کلیه درخواست‌های کارت هوشمند سوخت المثنی که تا نیمه خرداد ماه سال جاری ثبت شده‌اند، انجام پذیرفته است.

تاخیر در صدور کارت هوشمند سوخت
تاخیر در صدور کارت هوشمند سوخت

وی با بیان اینکه اقدامات و عقد قرارداد جهت تامین کارت خام انجام پذیرفته است و پس از تحویل صدرو کارت های باقیمانده به سرعت انجام می پذیرد، گفت: تولید کارت سوخت خودروهای عمومی (تاکسی و وانت)، خودروهای مربوط به استان سیستان و بلوچستان، خودروهای نفت گازسوز و همچنین کارت‌های مجاری عرضه بدون وقفه در کمترین زمان ممکن همانند گذشته انجام می‌پذیرد.

صادقی ادامه داد: سهمیه سوخت خودروهای شخصی به میزان ۹ ماه معادل ۵۴۰ لیتر روی کارت‌های سوخت قابل ذخیره‌سازی است. لذا سهمیه سوخت مزبور پس از صدور کارت جدید به‌صورت یکجا به کارت سوخت  واریز می‏‌شود.

تاخیر در صدور کارت هوشمند سوخت
تاخیر در صدور کارت هوشمند سوخت

مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی در خصوص عدم تخصیص سهمیه سوخت مربوط به برخی از دوره‏‌ها، گفت: امکان ترمیم سهمیه وجود دارد که پس از اخذ مجوزهای لازم از متولیان ذیربط و  بازآوری کامل سرویس‏‌های سامانه هوشمند سوخت، دستورالعمل مربوط به عموم مردم به متقاضیان اطلاع‏ رسانی خواهد شد.

به گفته وی کارشناسان مرکز پاسخگویی شرکت ملی پخش فرآورده‏‌های نفتی ایران (شماره تماس:۰۹۶۲۷) پاسخگوی هرگونه سؤال یا ابهام در خصوص کارت هوشمند سوخت هستند.

1399022708494516520412234

سهام عدالت جاماندگان منتفی شد

سهام عدالت جاماندگان منتفی شد

سخنگوی کانون سهام عدالت کشور گفت: امسال شناسایی اقشار آسیب پذیر تحت پوشش نهادهای حمایتی برای اختصاص سهام عدالت در حال انجام است.تا سال آینده سهام عدالت برای افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی اختصاص پیدا می کند اما امسال برنامه ای برای سایر اقشار نداریم.

سهام عدالت جاماندگان منتفی شد
سهام عدالت جاماندگان منتفی شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حیدری سخنگوی کانون سهام عدالت کشور گفت: مجلس، قانونی برای جاماندگان سهام عدالت تصویب و دولت هم اعلام کرده که بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و سایر نهادهای حمایتی موظف به شناسایی اقشار آسیب پذیر تحت پوشش خود برای اختصاص سهام عدالت هستند.

او می گوید: تا سال آینده سهام عدالت برای افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی اختصاص پیدا می کند و امسال برنامه ای برای سایر اقشار نداریم.

سخنگوی کانون سهام عدالت کشور گفت: هیچ مرجعی برای ثبت نام سهام عدالت به صورت حضوری و غیرحضوری وجاهت قانونی ندارد.

سهام عدالت جاماندگان منتفی شد
سهام عدالت جاماندگان منتفی شد

او می گوید: پیامک های حاوی لینک درخصوص سهام عدالت کلاهبرداری است و برخی کافی نت ها با فریب شهروندان به جای سهام عدالت، ثبت نام سجام را انجام می دهند درحالی که ثبت نام سهام عدالت انجام نمی شود.

حیدری گفت: سود سهام عدالت از طریق پایگاه اینترنتی آن قابل پیگیری است، شهروندان پس از مراجعه به این پایگاه حتما شماره شبای خود را چک کنند.

او می گوید: شماره تلفن ۱۵۶۹ پاسخگوی سوالات شهروندان درخصوص سهام عدالت است.

سخنگوی کانون شهام عدالت کشور گفت: هشتاد درصد شهروندان دارای برگه سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی هستند که سود واریزی این مرحله برای آنان ۶۰۰ هزار تومان بوده است.

پلیس +10 رشت