جدا کردن یارانه

جدا کردن یارانه

جدا کردن یارانه

چطور یارانه خود را از دیگر اعضای خانواده جدا کنیم؟ 

بعضی از افراد به دلیل ازدواج، طلاق و دیگر موارد یارانه را از سرپرست خانواده جدا می کنند. برای جدا کردن یارانه از سرپرست خانوار نیاز به مدارک، شرایط و سایت جدا کردن یارانه است که در این مطلب توضیح می دهیم. اخیرا با جدا کردن یارانه می توانید یک میلیون تومان وام دولت را دریافت کنید.

جدا کردن یارانه نقدی از سرپرست خانوار و مدارک مورد نیاز

برای جدا کردن یارانه بعد از ازدواج چه باید کرد؟ جدا کردن یارانه از سرپرست چقدر طول می کشد؟ پاسخ تمامی این سوالات را در این مطلب می خوانید.

یارانه یکی از طرح های دولت برای کمک به مردم است که البته به دلیل ثابت ماندن مبلغ آن و پایین آمدن ارزش ریال، مانند سال های قبل ارزش ندارد.

با توجه به مشکلات اقتصادی جامعه، خیلی از زوج های جوان بعد از ازدواج، که از خانواده پدر جدا می شوند و زندگی جدیدی را اغاز می کنند، یارانه خود را نیز از آنها جدا می کنند تا با جدا کردن یارانه بتوانند یک مکم خرج برای زندگی جدید خود داشته باشند که البته کار درستی است.

پسری که قبل از ازدواج کردن پدر او سرپرست خانواده است و یارانه به حساب او می رود، خود سرپرست یک خانواده جدید می شود. زوجین بعد از ازدواج با این سوال روبرو می شوند که چگونه باید یارانه را جدا کرد؟

یا بنا به دیگر دلایل مانند طلاق یا فوت سرپرست حتی افراد مجرد که از خانواده خود جدا زندگی می کنند قصد می کنند که یارانه را جدا کنند، اما جدا کردن یارانه بعد از ازدواج، احتیاج به شرایط خاصی دارد که در اولین قدم باید به مراکز مشخص مراجعه کنیم که می توانید ادرس این مراکز را از پلیس+ 10 دریافت کنید.

جدا کردن یارانه
جدا کردن یارانه

مراجل چدا کردن یارانه بعد از ازدواج ( آماده کردن مدارک لازم)

  1. مدارک شناسایی پدر هر دو طرف، که شامل کارت ملی، شناسنامه، و کپی دیگر مدارک است.
  2. مدارک شناسایی هر دو طرف که شامل شناسنامه، کارت ملی، و کپی تمامی مدارک است.
  3. اصل و کپی عقدنامه رسمی زوج

برای حذف نام از لیست خانواده و معرفی خانواده جدید برای یارانه به کجا برویم؟

زوج ها باید مدارک خود را آماده کنند و به آدرس هایی که مراکز پلیس +10 به آنها داده مراجعه کنند تا نامشان از لیست خانواده حذف شود. سپس با ارائه مدارک به مرکز پلیس+ 10 و پر کردن فرم و گرفتن شماره پیگیری که از مرکز قبلی گرفته اند می توانند مراحل ثبت نام و جدا کردن یارانه خود را با معرفی خانواده جدید به اتمام برسانند.

انجام دادن این مراحل حدود 1 تا 2 ماه طول می کشد. به همین دلیل برای اینکه یارانه یک ماه را از دست ندهید باید مراحل بالا را بین دهم تا بستم هر ماه انجام دهید.

قبل از انجام دادن این پروسه زوجین باید یک حساب بانکی ایجاد کنند و شماره کارت و شماره حساب خود را به همراه داشته باشند. همچنین برای ثبت نام یارانه می توانند از سایت refahi.ir اقدام کنند.

 

مشکلات جدا کردن یارانه بعد از ازدواج

اما جدا کردن یارانه از خانواده پس از ازدواج مشکلاتی را نیز به همراه دارد. حتی در مواردی دیده شده است که وقتی نام خود را از لیست خانواده حذف می کنند تا نام آنها در لیست خانوده جدید ثبت شود، یارانه آنها قطع می شود.

دولت در سال های اخیر، تلاش می کرد تا یارانه افرادی که درآمد بالاتری دارند را قطع کند و به جای آنها به افرادی که کم درآمد و واقعا نیازمند به یارانه هستند، پرداخت کند. در این میان، زوج های جوانی که تازه ازدواج کرده اند و سرمایه مشخصی نیز ندارند نمی توانند یارانه دریافت کنند.

هر چند که در ابتدای این تصمیم دولت، یعنی پرداخت یارانه، توجیه این بود که مازاد یارانه در جهت کار های عمرانی باشد. که به گفته مسولان، همین یارانه مشکلات بسیاری برای دولت به بار آورد.

در آخر این که معلوم نشد سیستم حذف یارانه ها به چه شکلی عمل می کند و برخی زوج های جوان که سرمایه نداشته و به شدت مشکلات مالی داشتند و دیگر خانواده های نیازمند، از دریافت یارانه محروم ماندند و برعکس، زوج هایی که تحت حمایت پدر بودند و یا شرایط و امکانات اقتصادی خوبی داشتند در حمایت یارانه نیز بودند.

در رابطه با این که زوج های جوانی که تصمیم در جدا کردن یارانه خود دارند، اگر یارانه هر دو طرف در سیستم پرداخت یارانه که در مرحله اول جدا کردن یارانه اشاره شد، ثبت شده باشد مشکلی نخواهد داشت و زوج ها می توانند پس از جدا کردن یارانه، آن را دریافت کنند.

جدا کردن یارانه
جدا کردن یارانه

چگونگی جدا کردن یارانه بعد از تغییر سرپرست

اگر زوج ها طلاق گرفته باشند و اقدام به جدا کردن یارانه از خود باشند، و این تصمیم بین زوجین به صلاحیت رسیده باشد می توانند به مرکز پلیس +10 مراجعه کنند ولی اگر توافقی بین زوجین برای جدا کردن یارانه نباشد باید به فرمانداری شهر محل اقامت خود مراجعه کنند.

در صورتی که سرپرست خانوار فوت کرده باشد، برای جدا کردن یارانه افراد خانواده از سرپرست، می توانند به فرمانداری شهر محل اقامت مراجعه کنند یا این که همراه با اصل و کپی مدارک شناسایی و برگه فوت به مرکز پلیس+10 سرپرست محله خود مراجعه کنند.

اما زن هایی که با شوهر خود اختلاف دارند و اقدامی به طلاق نکرده اند، قبل از طلاق امکان جدا کردن یارانه برای آن ها وجود ندارد. اگر بخواهند یارانه خود را جدا کنند باید طلاق بگیرند و با مراجعه به مراکز پلیس+10 سرپرست خود را تغییر داده و از اول ثبت نام کنند.

 

قانون هدفمندی یارانه

هدف مندی یارانه ها شامل 16 ماده است. به گونه ای که با حذف کردن یارانه از مواد سوختی، برق، گاز، و غیره درآمد به دست آمده، به صورت نقدی و یا غیر نقدی بین مردم پخش شود و سایر درآمد ها صرف کار های عمرانی و غیره شود.

براین اساس، قانون هدفمندی یارانه ها تصحیح کردن قیمت های حامل انرژی است تا با کم کردن فاصله قیمت های داخلی و خارجی سوخت، مانع هدر رفتن و یا قاچاق این منابع شود. این قانون از آذر ماه سال 1389 تا الان ادامه دارد.

جدا کردن یارانه
جدا کردن یارانه

نوشتن یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *