پلیس+10 مفقودی گذرنامه

پلیس+10 مفقودی گذرنامه

پلیس+10 مفقودی گذرنامه

پلیس+۱۰ زیرمجموعه‌ای از خدمات الکترونیکی ارائه شده توسط پلیس در ایران است. خدمات پلیس+۱۰ شامل خدمات وظیفه عمومی، صدور کارت سوخت، تعویض گواهینامه رانندگی، صدور گذرنامه، صدور گواهی عدم سوء پیشینه کیفری ( تشخیص هویت)، صدور گواهی پروانه کسب ( جواز اماکن عمومی) و برخی موارد دیگر می‌شود.
دفتر پلیس +۱۰ رشت نیز یکی از مهم‌ترین و البته پر رفت‌ و آمدترین دفاتر شهر رشت می‌باشد زیرا که روزانه افراد زیادی جهت انجام امور مربوطه به این دفاتر مراجعه می‌کنند. حال در ادامه به معرفی خدمات ارائه شده در این دفاتر می‌پردازیم.

پلیس+10 مفقودی گذرنامه
پلیس+10 مفقودی گذرنامه

خدمات پلیس +10 رشت

خدماتی که دفتر پلیس +10 رشت  ارائه می‌دهد عبارتند از:

پلیس+10 مفقودی گذرنامه
پلیس+10 مفقودی گذرنامه

آدرس دفتر پلیس +۱۰ رشت

دفتر پلیس +10 رشت واقع در گیلان، رشت، چهارراه میکاییل می‌باشد.

تماس دفتر پلیس +۱۰ رشت

شما می‌توانید جهت برقراری ارتباط با دفتر پلیس +10 رشت با شماره 33322301-013 تماس حاصل کنید.

پلیس+10 مفقودی گذرنامه
پلیس+10 مفقودی گذرنامه

مراحل و مدارک برای گذرنامه های مفقودی

گذرنامه‌هایی که مفقود می‌شوند صاحبان آنها باید به مدیریت گذرنامه استان خود مراجعه و اعلام مفقودیت کنند.

در ادارات صدور گذرنامه فرم‌هایی در اختیار مراجعه‌کنندگان قرار می گیرد تا مشخصات خود را وارد کنند تا گذرنامه‌های آنها به عنوان گذرنامه فاقد اعتبار ثبت شود.
رسیدگی به گذرنامه‌های مفقودی شش ماه بطول می‌انجامد. در موارد استثنایی، افراد برای سفرهای زیارتی، مأموریت‌های خارج از کشور یا برای معالجه، می‌توانند با ارائه معرفی‌نامه از سازمان یا وزارت‌خانه‌های مربوطه در صدور گذرنامه مجدد آنان مساعدت می‌شود.
اگر در زمان رسیدگی به گذرنامه‌های مفقودشده، گذرنامه فرد پیدا شد، باید بلافاصله به ادارات صدور مراجعه پیداشدن گذرنامه خود را اعلام کنند.

مراحل درخواست و صدور گذرنامه مفقودی

1- مراجعه به مدیریت گذرنامه استان (شهرستان)
2- تکمیل فرم اعلام مفقودی گذرنامه
3- تکمیل فرم تعهدنامه و برگ اعلام فقدان گذرنامه
4- انتظار حداقل شش ماه (البته اگر در این مدت، گذرنامه شما، پیدا شود، با مراجعه به مدیریت گذرنامه و اعلام پیدا شدن گذرنامه و ثبت در سیستم رایانه ای مرکز، قادر خواهید بود از همان گذرنامه مجددا استفاده کنید)
5- مراجعه به مدیریت گذرنامه (پس از گذشت زمان ذکر شده در بند فوق)، اخذ نامه مربوط به مفقودی و دستور صدور گذرنامه جدید، سپس مراجعه به پلیس+ 10 جهت اقدام برای صدور گذرنامه جدید

پلیس+10 مفقودی گذرنامه
پلیس+10 مفقودی گذرنامه

مدارک لازم

1- اصل شناسنامه به همراه فتوکپی از تمام صفحات
2- اصل کارت ملی به همراه فتوکپی از پشت و جلوی کارت
3- یک قطعه عکس 6X4
 در صورتی که نامه دعوت به مصاحبه در سفارت یکی از کشورهای خارجی، نامه پذیرش تائید شده توسط وزارت علوم یا نامه از سازمان حج و زیارت، مبنی بر اعزام جهت سفرهای زیارتی داشته باشید، احتیاجی به انتظار شش ماهه نخواهد بود و با مراجعه به مدیریت گذرنامه و تکمیل فرم درخواست ضرورت، میتوانید فردای همان روز با مراجعه به پلیس +10، برای صدور گذرنامه جدید اقدام نمائید.

 

نوشتن یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *