140004241209362123200004

ترخیص خودرو توقیفی در پلیس+10 رشت

ترخیص خودرو توقیفی در پلیس+10 رشت

رئیس پلیس راهور فاتب از ترخیص خودروهای توقیفی از طریق دفاتر پلیس + ۱۰ خبرداد و گفت: دیگر نیازی نیست مالکین خودروها به مراکز اجرائیات پلیس مراجعه کنند.

سردار حمیدی‌گفت:از‌ اول مهرماه 1399 ترخیص خودروها از طریق دفاتر پلیس+10 انجام می‌شود و دیگر نیازی نیست مالکین به مراکز اجراییات مراجعه کنند.

سردار حمیدی تصریح کرد: همشهریان و رانندگان تهرانی که خودروی آنها توقیف شده برای تحویل خودروی خود دیگر نیازی نیست به پارکینگ‌ها و مراکز اجراییات مراجعه کنند.

ترخیص خودرو توقیفی در پلیس + 10 رشت
ترخیص خودرو توقیفی در پلیس+10 رشت

وی گفت : پس از توقیف وسیله نقلیه قبض سفید پارکینگ توسط مامور توقیف کننده تحویل متصرف و یا مالک می‌شود که در این مرحله متصرف ‌یا‌مالک‌ باید با در دست داشتن مدارک (قبض سفید پارکینگ – سند یا کارت – صورت وضعیت خلافی به همراه فیش پرداخت – کارت شناسایی معتبر – گواهینامه متصرف) به یکی از دفاتر پلیس + 10 مراجعه‌کند، در آنجا ‌مدارک وی اسکن شده و اقدام به ثبت درخواست ترخیص می‌کند.

سردار حمیدی افزود : پرونده ثبت درخواست شده از طریق سامانه پارکینگ دفاتر پلیس +10 (حاوی مدارک اسکن شده) برای کاربران اداره اجرائیات راهور فاتب ارسال و پس از بررسی مدارک، پیامک ترخیص یا عدم ترخیص برای متصرف/مالک ارسال می شود.

ترخیص خودرو توقیفی در پلیس+10 رشت
ترخیص خودرو توقیفی در پلیس+10 رشت

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد:‌درصورتیکه پرونده ارسالی از نظر کارشناسان اداره اجرائیات راهور فاتب مورد تایید باشد‌پیامک حاوی مبلغ فیش پرداختی پارکینگ و جرثقیل برای متصرف/مالک ارسال و پس از پرداخت آن به جهت تحویل وسیله نقلیه به پارکینگ مراجعه می‌کند.

حمیدی گفت: اگر مدارک نقص داشته باشد پیامک مراجعه حضوری به اداره اجرائیات راهور برای متصرف/مالک جهت تکمیل مدارک و رفع نقص ارسال می‌شود تا پس از آن اقدام به ترخیص و تحویل گرفتن وسایله نقیله کند.

وی اعلام کرد:‌حدود 85% از ثبت درخواست ترخیص الکترونیکی از طریق دفاتر پلیس +10 اقدام شده و مابقی آن با دلایل کسری مدارک عودت و به صورت حضوری انجام می‌شود.

شرایط معافیت سربازی

وام سربازی چیست؟

وام سربازی چیست؟

وام سربازی، به سربازان در دوره سربازی یا بعد از آن تعلق می گیرد. در دوره سربازی و پس از آن مسئولین به منظور رفاه حال و بهبود وضعیت سربازان وام هایی برای سربازان اختصاص می دهند.

اهداف این وام ها معمولا ازدواج و یا به راه انداختن کسب و کار و… است. تنها کسانی می توانند وام را دریافت کنند که دارای شرایط لازم باشند.

دوره سربازی دوره سختی است؛ بنابراین سربازان به این نوع وام ها نیاز پیدا می کنند. برای دریافت این وام ها باید در مدت زمان تعیین شده برای ثبت نام اقدام کنید. همچنین باید شرایط مورد نظر در شروط وام را داشته باشید.

از شما دعوت می کنیم در ادامه مطلب با مرکز مشاوره آویژه همراه باشید تا به بررسی مقوله وام سربازی و نحوه دریافت آن بپردازیم.

وام سربازی چیست؟
وام سربازی چیست؟

کمک به شاغل شدن سربازان با وام سربازی

سربازی اجباری در سال های اخیر مخالفان زیادی پیدا کرده است. اکثر مخالفان معتقدند که دو سال از عمر آنها بیهوده خواهد گذشت و در این مدت می توانند کارهای مفیدتری انجام بدهند.

اکثریت افرادی که از سربازی ترخیص می شوند، تا مدت ها در جستجوی کار هستند تا بتوانند وارد بازار کار شوند. گفتنی است که این افراد دغدغه های متفاوتی دارند و امتیاز وام دادن، یکی از مواردی است که کمک بسیار زیادی به این افراد می کند.

به همین دلیل هر ساله برای کسانی که در حال گذراندن دوره سربازی خود هستند یا ترخیص شده اند، وام هایی در نظر گرفته می شود. هدف این وام ها به طور کلی رفع نیاز سربازان برای شاغل شدن و تشکیل خانواده می باشد.

 

طرح سرباز ماهر

اخیرا با اهداف تسهیل پیدا کردن کار و استخدام سربازانی که از سربازی ترخیص می شوند و هدفمند کردن خدمت سربازی، طرحی تصویب شده است. عنوان این طرح، طرح سرباز ماهر می باشد.

سربازان در این طرح در دوره سربازی خود، دوره های مختلف مهارتی و کاری را می گذرانند و گواهی آن را دریافت می کنند.

در طرح سرباز ماهر، سربازان علاوه بر آموزش موارد دفاعی و امنیتی، شروع به یادگیری مهارت های کاری مختلفی می کنند تا راحت تر وارد بازار کار شوند.

ثبت نام در طرح سرباز ماهر

مهارت هایی که در این طرح به سربازان آموزش داده می شود، متناسب با نیاز بازار کار است. در ستاد کل نیروهای مسلح قرارگاه هایی برای مهارت آموزی کارکنان تشکیل شده است تا برای طرح سرباز ماهر برنامه ریزی شده و به اجرا در بیاید.

ثبت نام در این طرح طبق قانون جدید از طریق سامانه سرباز ماهر به نشانی اینترنتی smaher.ir انجام می شود؛ بدین صورت که باید فرم ثبت نام را تکمیل کرده و مدارک خود را ارائه دهید. در پایان این طرح نیز گواهی نامه مهارت آموزی دریافت خواهید کرد.

برای سربازانی که قبل از اعزام به خدمت مهارت و تخصصی داشته اند، یا در حین خدمت تخصصی ویژه را کسب کرده اند، گواهی نامه صادر می شود.

اهداف طرح ماهر

هدف اصلی سامانه سرباز ماهر، مکانیزه کردن طرح جامع مهارت آموزی است.

وام سربازی چیست؟
وام سربازی چیست؟

پونزاین طرح جامع سه سطح زیر ارائه می شود:

%D8%B4%D9%85%D8%A7%D8%B1%D9%87 %D9%88%DA%A9%DB%8C%D9%84 %D8%AA%D8%A7%D9%BE قبل از خدمت

در سطح قبل از خدمت، با همکاری تمامی دستگاه های اجرایی کشور، مشاوره شغلی انجام شده و دوره های مهارتی برگزار می شود و طی آن جوانان کشور قبل از خدمت سربازی توانمند شوند. این دوره ها متناسب با نیاز منطقه برگزار خواهد شد.

%D8%B4%D9%85%D8%A7%D8%B1%D9%87 %D9%88%DA%A9%DB%8C%D9%84 %D8%AA%D8%A7%D9%BE 2 حین خدمت

در حین سربازی نیز به سربازان مهارت های لازم اعطا شده تا زمینه برای کارآفرینی و اشتغال سربازان ایجاد شود.

%D8%B4%D9%85%D8%A7%D8%B1%D9%87 %D9%88%DA%A9%DB%8C%D9%84 %D8%AA%D8%A7%D9%BE 3 پس از خدمت

در شرایط پس از خدمت نیز فرد باید به سامانه سرباز ماهر مراجعه کرده و شرایط برگزاری دوره ها و آموزش ها برای افرادی که خدمت سربازی خود را به پایان رسانده اند را مطالعه کنند.

در این سامانه موسسات آموزشی (خصوصی و دولتی) معرفی می شود تا متقاضیان با گذراندن دوره ها در آنجا و ارزیابی و گواهینامه های معتبر (اخذ شده از طریق سامانه و یا دوره های گذرانده از قبل) بتوانند از امتیازات در بدو خدمت برخوردار شوند.

هر دوره ای در این طرح دارای یک بودجه بندی و زمان بندی مشخص و همچنین دارای آموزش های تئوری و عملی است که شامل آموزش کوتاه مدت (۳۰ ساعته) یا بلند مدت (۱۳۰۰ساعته) خواهد بود. وب سایت مربوط به این طرح سامانه سرباز ماهر است.

هدف قانون جدید مکانیزه کردن طرح جامع مهارت آموزی کارکنان است که شامل سه سطح قبل از خدمت، حین و پس از خدمت می‌باشد.

از اهداف دیگر آن می توان به کشف قابلیت های جوانان و پس از آن زمینه سازی برای اشتغال و کارآفرینی آنان اشاره کرد. سامانه طرح سرباز ماهر، ارتباط میان متقاضیان و موسسات آموزشی خصوصی، دولتی، مراکز ارزیابی و مهارتی برقرار می کند.

پونزمدارک آموزشگاه‌های زیر، مورد تایید سامانه سرباز ماهر برای اثبات مهارت هستند:

  • سازمان فنی و حرفه‌ای
  • وزارت علوم
  • وزارت آموزش و پرورش
  • دانشگاه آزاد
  • دانشگاه علم و کاربردی
  • جهاد کشاورزی
  • وزارت ICT
  • تبلیغات اسلامی
خدمات دفتر پلیس +10 رشت

مراحل دریافت کارت سوخت المثنی

آشنایی با کلیه مراحل دریافت کارت سوخت المثنی

گم شدن یا دزدیده شدن کارت سوخت به یکی از معضل‌های اصلی دارندگان خودرو تبدیل شده است. اگر کارت سوخت خودرو یا موتور به هر دلیلی قابل استفاده نباشد، باید اقدام به دریافت کارت المثنی کنید. برای این کار به مدارک مشخصی نیاز دارید و باید یک‌سری مراحل قانونی را پشت سر بگذارید.

در این مقاله به صفر تا صد مراحل دریافت کارت سوخت المثنی می‌پردازیم و کلیه سوال‌ها و ابهام‌های موجود در این زمینه پاسخ می‌دهیم. اگر سوالی در این زمینه دارید، با صرف دقایقی کوتاه، اطلاعات بسیار مفیدی به دست خواهید آورد.

مراحل دریافت کارت سوخت المثنی
مراحل دریافت کارت سوخت المثنی

از چه راهی باید برای گرفتن کارت بنزین المثنی اقدام کرد؟

وقتی کارت سوخت شما گم می‌شود در اولین فرصت باید اقدام به سوزاندن آن کنید. در صورت سهل‌انگاری در انجام این کار، افراد سودجو از سهمیه بنزین شما استفاده خواهند کرد. در اصل هر اتفاقی برای کارت سوخت شما بیافتد، به نام شما ثبت خواهد شد. پس در اولین اقدام پس از گم‌ شدن یا دزدیده شدن کارت سوخت، به سایت پست‌ مراجعه کنید و در صورت پیدا نشدن کارت، فورا با مراجعه به نزدیک‌ترین مرکز پلیس+۱۰، کارت را بسوزانید. اگر به دنبال راهی برای سوزاندن آنلاین کارت خود هستید، باید به شما بگوییم که در حال‌ حاضر سامانه سوزاندن کارت سوخت در دسترس نیست و برای این کار باید حضوری اقدام کنید.

البته این روزها بسیاری از امور مربوط به ماشین از قبیل نوبت دهی تعویض پلاک و بسیاری موارد دیگر به صورت غیرحضوری انجام می‌شوند، اما هنوز امکان سوزاندن آنلاین کارت سوخت برای دارندگان خودرو ایجاد نشده است.

البته برای درخواست کارت بنزین المثنی می‌توانید از روش‌های اینترنتی نیز استفاده کنید. با استفاده از اپلیکیشن یا سایت دولت همراه و همچنین مراجعه حضوری به مراکز پلیس+۱۰، به‌آسانی کارت بنزین المثنی سفارش دهید.

مدارک لازم برای دریافت کارت سوخت المثنی

افرادی که کارت سوختشان گم شده یا به سرقت رفته است، باید به صورت حضوری برای دریافت نسخه المثنی آن اقدام کنند. در این مرحله شخصی که کارت بنزین به نام او است باید در محل حضور داشته باشد یا وکیل او به همراه وکالت‌نامه اصلی و مدارک موردنیاز به مرکز پلیس+۱۰ مراجعه کند. این مدارک شامل موارد زیر است:

  • شناسنامه و کارت‌ملی مالک اصلی یا وکیل او
  • بیمه شخص ثالث خودرو
  • آدرس و کد پستی محل زندگی مالک خودرو
  • اصل و کپی برگ سبز و کارت ماشین
  • رسید پرداختی مبلغ موردنیاز
  • فرم‌های تکمیل‌شده

شاید بسیاری از موارد مربوط به خودرو مانند عوارض اتوبان، هزینه تمدید بیمه شخص ثالث و بدنه، عوارض آزادراهی و برخی موارد دیگر به صورت آنلاین و از طریق درگاه‌های اینترنتی معتبر قابل پرداخت باشند، اما رسید پرداخت مبلغ برای دریافت کارت بنزین المثنی فقط باید از طریق دستگاه کارت‌خوان موجود در دفاتر پلیس+۱۰ پرداخت شود؛ در غیر این صورت قابل قبول نخواهد بود.

هزینه کارت سوخت المثنی چقدر است؟

افرادی که به دنبال دریافت کارت بنزین المثنی هستند، برای دریافت این کارت می‌توانند به پلیس+۱۰ مراجعه کرده و با پرداخت مبلغ ۳۳ هزار تومان (در سال ۱۴۰۱) کارت سوخت خودرویشان را دریافت کنند، اما روش‌های دیگری نیز برای دریافت این کارت المثنی وجود دارند که رایگان هستند. مالکان خودرو می‌توانند با مراجعه به سایت خدمات دولت همراه و ثبت اطلاعات ماشین، کارت بانکی خود را به کارت سوخت تبدیل کنند.

کارت سوخت و سایر مدارک مربوط به ماشین مانند بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه خودرو، کارت طلایی و مواردی از این قبیل برای کلیه دارندگان وسایل نقلیه ضروری هستند.

مراحل دریافت کارت سوخت المثنی
مراحل دریافت کارت سوخت المثنی

صدور کارت سوخت المثنی چقدر طول میکشد؟

یکی از سوال‌های رایج برای افرادی که کارت سوخت خود را به هر دلیلی از دست داده‌اند، این است که صدور کارت سوخت المثنی چقدر زمان میبرد؟ شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرده است که این مدت زمان حدود ۳ ماه به طول می‌انجامد؛ اما در اکثر مواقع، صدور کارت المثنی بیش از ۳ ماه طول می‌کشد. دلایل این تاخیر نیز مواردی همچون درخواست‌های بالا اعلام می‌شود. البته در حال ‌حاضر با مدیریت‌های انجام شده، متوسط زمان مورد نیاز برای صدور کارت بنزین المثنی به ۲ ماه نیز کاهش پیدا کرده است.

کارت سوخت خودروهایی که فاقد بیمه شخص ثالث باشند، فورا ابطال خواهند شد. به دلیل وجود ارتباط بین سامانه هوشمند سوخت و بیمه مرکزی،‌ استعلام بیمه شخص ثالث به‌راحتی امکان‌پذیر است. اگر هنوز اقدام به خرید یا تمدید بیمه شخص ثالث خودروی خود نکرده‌اید، همین حالا می‌توانید از طریق سایت آیتول به شرکت‌های بیمه معتبر از قبیل بیمه ایران، بیمه دانا، بیمه ملت، بیمه پاسارگاد، بیمه سینا و بسیاری از شرکت‌های دیگر دسترسی داشته باشید.

 

آشنایی با نحوه پیگیری مراحل صدور کارت بنزین المثنی

درخواست کارت سوخت المثنی غیر حضوری امکان‌پذیر نیست. یعنی شما نمی‌توانید کارت سوخت المثنی اینترنتی دریافت کنید و باید به صورت حضوری در مراکز پلیس+۱۰ حاضر شوید؛ اما امکان پیگیری این کارت از طریق سایت اداره پست، برای دارندگان خودرو فراهم شده است. پس از ثبت درخواست برای کارت المثنی، یک کد رهگیری در اختیار شما قرار می‌گیرد. با استفاده از این کد به سه روش می‌توانید کارت بنزین خودرویتان را پیگیری کنید.

  • با ورود به بخش پیگیری کارت سوخت در سایت اداره پست و وارد کردن شماره پلاک و کد رهگیری، امکان مشاهده مرحله صدور برای شما فراهم می‌شود.
  • اگر به اینترنت دسترسی ندارید نیز می‌توانید با شماره VIN کارت خودرویتان را به شماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۴۰ پیامک کنید. به منظور پیگیری کارت سوخت المثنی موتور باید از قالب M*VIN و برای خودرو از قالب V*VIN استفاده شود.
  • سومین روش نیز مراجعه حضوری به همان مرکزی است که درخواست خود را در آن ثبت کرده‌اید.
مراحل دریافت کارت سوخت المثنی
مراحل دریافت کارت سوخت المثنی

سهمیه کارت سوخت المثنی چقدر است؟

یکی از سوال‌های رایج که برای افراد به وجود می‌آید درباره سهمیه کارت سوخت المثنی است. مقدار بنزین موجود در کارت‌های المثنی تفاوتی با کارت‌های اصلی ندارد و هر ماه به همان اندازه شارژ می‌شود. همچنین ممکن است برایتان سوال ایجاد شود که برای هر خودرو چند بار کارت سوخت صادر می‌شود؟ باید بگوییم که محدودیتی برای صدور کارت بنزین وجود ندارد و ممکن است هر فرد چندین بار نیاز به صدور کارت المثنی داشته باشد.

مدارک خدمات پلیس+10 رشتو مراحل دریافت گذرنامه

خدمات پلیس+10 در مرکز رشت

خدمات پلیس+10 در مرکز رشت

مراکز پلیس+10 در ابتدا فقط با تعداد کم در شهر‌های بزرگ فعالیت می‌کردند ولی به‌تدریج تعداد دفاتر در سطح کشور افزایش پیدا کرد و بر اساس آیین‌نامه بخش خصوصی ها نیز توانستند این‌گونه مراکز را اداره کنند. همچنین در طی سالهای اخیر در اکثر شهرهای ایران وجود دارند و خدمت رسانی می‌کنند.

دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی همان مراکز پلیس+10 هستند که خدماتی به مردم ارائه می‌کنند.اگر بخواهیم به خدمات این مراکز بپردازیم شامل خدمات گواهی‌نامه رانندگی( تمدید و تعویض انواع گواهی‌نامه رانندگی و صدور المثنی)، خدمات صدور پاسپورت (اخذ مدارک متقاضی پاسپورت و ثبت اطلاعات در سیستم)، ثبت درخواست رسیدگی غیر حضوری به شکایات صورت وضعیت خلافی خودرو، صدور و المثنی کارت هوشمند سوخت، تغییر آدرس مالکان خودرو، خدمات صدور و تمدید پروانه کسب (اماکن)، استعلام تشخیص هویت (سوء پیشینه کیفری)، ثبت درخواستهای مشمولین (نظام وظیفه ) است. در ادامه بر بررسی دقیق هر کدام از خدمات می‌پردازیم.

خدمات پلیس+10 در مرکز رشت
خدمات پلیس+10 در مرکز رشت

خدمات نظام وظیفه عمومی از خدمات مراکز پلیس+10

سازمان نظام وظیفه عمومی جزو ارگان‌هایی محسوب می‌شود که برای داوطلبان مشمول خدمت سربازی بسیار کارآمد می‌باشد چرا که متقاضیان جهت آگاهی از تمامی شرایط و قوانین ایست خدمت سربازی، شرایط معافیت خدمت سربازی، غیبت سربازی و… می‌بایست وارد این سایت شوند همچنین می‌توانند از طریق این سایت استعلام وضعیت بگیرند.

همانطور که می‌دانید پس از اتمام سربازی یا در مواقعی پس از گرفتن معافیت سربازی به افراد کارتی صادر می‌شود که امروزه این کارت‌ها هوشمند هستند و افرادی که در گذشته کارت خود را دریافت نموده‌اند باید برای تعویض کارت اقدام کنند. مدارک مورد نیاز عبارتست از:

1- کپی کارت ملی و کپی تمام صفحات شناسنامه

2- دو قطعه عکس 4×3 با زمینه سفید (بدون عینک، کلاه، کراوات و هرگونه مدل ریش)

3- کپی گواهی آخرین مدرک تحصیلی (در صورتی که مدرک تحصیلی نسبت به آنچه روی کارت قبلی درج شده بیشتر شده باشد)

4- اصل کارت پایان خدمت (برای افرادی که کارت 6 ماهه دوره احتیاط دارند ارائه اصل هر دو کارت الزامی است)

5- اعلام نوع گروه خونی

6- پرداخت مبلغ ۶۰ هزار تومان از طریق کارتخوان.

توجه: افراد بالای 50 سال نیازی به تعویض کارت ندارند و شناسنامه عکس‌دار آنان در حکم کارت پایان خدمت آنان می‌باشد.

همچنین از طریق سایت نظام وظیفه خدمات دیگری از قبیل  درخواست مجوز خروج از کشور، تمدید و تعجیل، عودت کارت، اعتراض به درخواست معافیت پزشکی، خرید شماره سریال دفترچه و… می‌توانید دریافت کنید.

ثبت نام مشمولان غایب

کسانی که باید به خدمت سربازی بروند ولی به هر دلیلی نرفتند مشمولان غایب نامیده می‌شوند کسانی که بیش از 8 سال غیبت کنند از امسال مشمول پرداخت جریمه هستند مبلغ جریمه غیبت سربازی با توجه به پایه تحصیلی تعیین شده و به شرح ذیل است:

1- زیر دیپلم ۱۰ میلیون تومان

2- دیپلم ۱۵ میلیون تومان

3- فوق‌دیپلم ۲۰ میلیون تومان

4- لیسانس ۲۵ میلیون تومان

5- فوق لیسانس ۳۰ میلیون تومان

6- دکتری عمومی علوم پزشکی ۳۵ میلیون تومان

7- دکتری تخصصی غیر علوم پزشکی ۴۰ میلیون تومان

8- دکتری تخصصی رشته‌های علوم پزشکی و بالاتر ۵۰ میلیون تومان

و هر فردی که می‌خواهد پس از غیب به خدمت سربازی برود باید در سامانه ثبت نام کند. مدارک مورد نیاز برای این کار شامل موارد زیر است:

1- اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه مشمول

2- اصل و کپی کارت ملی مشمول

3- اصل و کپی آخرین مدرک تحصیلی (کارنامه به هیچ وجه قابل قبول نیست)

4- عکس و کپی تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی همسر و فرزندان مشمولان متاهل

5- یک قطعه عکس ۴×۳ با زمینه سفید بدون هرگونه مدل ریش، عینک، کلاه و کراوات

6- حضور شخص متقاضی به هنگام ارائه مدارک در دفتر الزامی است

7- مشمول باید حداقل ۸ سال غیبت داشته باشد. رسیدگی به درخواست‌های مشمولان با هر وضعیتی (فرار از خدمت، اعزام و پزشکی و … ) انجام می‌شود.

8- ارائه آدرس دقیق و کدپستی ده رقمی

9- فیش بانکی ۲۰ هزار تومانی

جهت دریافت اطلاعات بیشتر به آدرس سایت ذیل مراجعه شود:www.vazifeh.police.ir

صدور المثنی برای کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمات مراکز پلیس+10

اگر طی عواملی کارت پایان خدمت سربازی شما گم شد، باید اقدام به گرفتن المثنی برای آن کنید. پس از گذشت چهار ماه از مفقود شدن کارت پایان خدمت خود می بایست با مدارک زیر به دفاتر خدمات پلیس انتظامی ۱۰+ مراجعه کنید.

1- برگ تكميل درخواست صدور کارت پایان خدمت توسط متقاضی (برگ شماره ۱)

2- تصویر کارت ملی، صفحه اول و صفحه توضیحات شناسنامه

3- عكس سیاه وسفید ۳×۲ تمام رخ متقاضی کارت معافیت المثنی با زمینه سفید مطابق با شئونات اسلامی یك قطعه پشت نویسی شده

4- ارائه برگ تعهد (برگ شماره ۲ كه توسط دفتر اسناد رسمی مورد تایید قرار با گرفته باشد

5- لاشه كارت در صورتی كه بخشی از آن سوخته و یا از بین رفته باشد.

6- گواهی مبنی بر درج آگهی عدم اعتبار كارت پایان خدمت در روزنامه و یا بریده آگهی های مربوط (در دو نوبت به فاصله یک ماه)

7- اصل فیش های بانکی با شرایط زیر:

مبلغ ۱۲۰،۰۰۰ ریال به حساب شماره ۲۱۷۱۱۵۹۰۱۷۰۰۵ سیبا نزد بانك ملی شعبه حسابهای دولتی

مبلغ ۱۰،۰۰۰ ریال به حساب شماره ۲۱۷۱۱۵۹۰۱۴۰۰۰ وزارت امور اقتصاد و دارایی نزد بانک ملی شعبه ناصرخسرو

مبلغ ۸۰،۰۰۰ ریال به حساب شماره ۰۱۰۶۳۷۴۴۷۹۰۰۳ سیبا بانک ملی شعبه علامه طباطبایی شمالی (مخصوص هزینه صدور كارت هوشمند).

خدمات پلیس+10 در مرکز رشت
خدمات پلیس+10 در مرکز رشت

اخذ معافیت با کفالت از خدمات مراکز پلیس+10

یکی از راه‌های معافیت از سربازی کفالت است. در یک تعریف ساده کفالت به معنی کسی است که از مکفول که توان مراقبت از خود را ندارد مراقبت میکند. در این شرایط فرد مشمول که مشمول، سرپرستی یکی از اعضای خانواده مانند: پدر، مادر، خواهر، برادر، پدربزرگ و مادربزرگ است و دارای شرایط گرفتن معافیت کفالت باشد، می تواند از خدمت سربازی معاف شود.

شرط اختصاصی لازم برای معافیت سربازی کفالت:

1- سن پدر فرد مشمول بالای ۷۵ سال باشد.

2- پدر زیر سن ۷۵ که مشکل پزشکی و نیاز به مراقبت دارد

3- حمایت از مادری که همسر خود را از دست داده باشد و فرد مشمول تنها پسر بالای ۱۸ سال او باشد

4- داشتن خواهری که نه ازدواج کرده ، نه پدر و نه فرزند پسری که از او مراقبت نماید و فرد مشمول تنها برادر بالای ۱۸ سال باشد.

5- داشتن برادری بالای ۱۸ سال که توان مراقبت از خود به دلیل مشکلات پزشکی یا روانی را نداشته و فاقد پدر است. فرد مشمول باید تنها برادر بالای ۱۸ سال او باشد.

6- داشتن برادری کمتر از سن ۱۸ سال که فاقد پدر یا برادر بالای ۱۸ سال باشد

7- داشتن پدر بزرگی که نیاز به مراقبت پزشکی دارد و دارای هیچ فرزند دیگری نیست.

8- فرد مشمول دارای مادربزرگی بدون فرزند و فاقد همسر باشد

9- فوت پدر یا برادر فرد مشمول هنگام خدمت

10- برادر حین خدمت که بعد از فرد مشمول دارای برادری بالای ۱۸ سال نباشد و فاقد پدر باشند.در این صورت فرد مشمول باید از مادر و خواهری که همسر ندارد مراقبت نماید در غیاب بردار حین خدمت

مدارک مورد نیاز:

1- تکمیل برگه وضعیت مشمولان (فرم شماره ۱ دفترچه راهنما)

2- دو نسخه کپی از تمام صفحات شناسنامه مشمول و اعضای خانواده شامل پدر، مادر، خواهر و برادر

3- دو قطعه عکس رنگی ۳×۴ با زمینه سفید

4- اصل گواهی اشتغال به تحصیل و گواهی آخرین مقطع تحصیلی

5- برگه تکمیل مشخصات بستگان که توسط ۳ نفر از بستگان درجه دوم در دفتر اسناد رسمی تکمیل شده باشد.

6- اصل گواهی فوت پدر یا برادر فوت شده (برای کسانی که متقاضی کفالت مادر فاقد شوهر هستند)

7- اصل گواهی اشتغال به خدمت برای مشمولان در حین خدمت

8- ارائه رسید افتتاح حساب بانک سپه

9- ارائه کپی از صفحه ۱ تا ۵ طلاقنامه

معافیت تحصیلی

تمام مردانی که دلیل خاصی برای معافیت از خدمت نداشته باشند، به محض ورود به سن ۱۸ سالگی وارد سن مشمولیت شده و باید به فکر انجام مراحل خدمت خود باشند. اما افرادی که در هر مقطعی در حال تحصیل هستند، می توانند نسبت به دریافت معافیت تحصیلی از سایت epolice.ir اقدام نموده و تا پایان تحصیل خود برای سربازی فرصت بگیرند. مدارک زیر در هنگام مراجعه به مراکز پلیس+10 مورد نیاز:

1- ریزنمرات از شروع دبیرستان تا شروع مقطع فعلی

2- آخرین مدرک تحصیلی که فارغ التحصیل شده است

3- نامه درخواست معافیت تحصیلی

4- مدارک شناسایی

صدور کارت سوخت المثنی از خدمات مراکز پلیس+10

اگر کارت سوخت خود را گم کرده باشید باید با در دست داشتن مدارک زیر به مراکز پلیس+10 مراجعه کنید.

1- اصل و کپی کارت خودرو یا سند مالکیت خودرو

2- اصل و کپی کارت شناسایی مالک

3-  اصل و کپی بیمه نامه شخص ثالث

4-  فیش واریزی به مبلغ ۱۰ هزار تومان پرداخت از طریق کارت‌خوان

5- حضور شخص مالک

سایر روش‌های ثبت‌ درخواست به صورت رایگان:

1- مراجعه به وب‌سایت خدمات دولت همراه به آدرس www.mob.gov.ir

2- نصب اپلیکیشن دولت همراه از طریق برنامه کافه بازار

راهنمایی بیشتر: تماس با شماره 09627   (مرکز پاسخگویی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی)

تعویض گواهینامه یا صدور گواهینامه المثنی

اگر متوجه شدید که گواهینامه خود را گم کرده‌اید باید در دست داشتن مدارک زیر به مراکز پلیس+10 مراجعه کنید. قبل از درخواست گواهینامه المثنی، باید بدانید که مدارک مفقود شده معمولا به اداره‌ی پست فرستاده می‌شوند. بنابراین در وهله‌ی اول بهتر است به اداره‌های پست مراجعه نموده و ببینید که آیا می‌توانید گواهینامه‌ی گم شده‌ی خود را پیدا کنید یا خیر.

1- اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه

2- جهت تعویض داشتن اصل گواهینامه

3- استعلام از شهرک آزمایش (در صورتی که گواهینامه مفقودی مربوط به قبل از سال ۸۴ بوده است)

4-  دانستن گروه خونی، کدپستی و شماره ثابت و همراه

5- حضور صاحب گواهینامه

6- فیش واریزی به مبلغ ۹۰ هزار تومان پرداخت از طریق کارت‌خوان

خدمات پلیس+10 در مرکز رشت
خدمات پلیس+10 در مرکز رشت

اعتراض به خلافی خودرو

شاید برایتان اتفاق افتاده باشد که جریمع‌ای در مکانی برایتان پیامک شود که شما ان زمان در ان مکان نبودید یا مثلا در شهری برایتان جریمه صادر شود که تاکنون به آنجا نرفته‌اید در این صورت اعتراضی دارید با در دست داشتن مدارک زیر می‌توانید به مراکز پلیس+10 و اقدام کنید:

1- اصل و کپی کارت یا سند مالکیت خودرو

2- اصل و کپی کارت ملی یا شناسنامه

3- حضور صاحب سند

ترخیص خودرو

ماشین که توقیف شد تازه قوانین توقیف خودرو معنا پیدا می‌کند و شما باید سریعا نسبت به ترخیص خودرو از پارکینگ اقدام کنید اگر خودرو شما در محل‌های پارک ممنوع پارک شده باشد و به پارکینگ منتقل شود آدرس و نام پارکینگی که خودرو به آن انتقال یافته با پیامک اطلاع داده خواهد شد. همچنین با ارسال اعداد پلاک خودرو (بدون حروف و کلمه ایران) به ۳۰۰۰۵۳۵۳ می توان از وضعیت انتقال خودرو توسط پلیس به پارکینگ مطلع شد.

یکی دیگر از راه‌هایی که می‌توانید از پارکینگی که خودرو شما به آن انتقال یافته اطلاع پیدا کنید تماس با پلیس ۱۱۰ است. خودرو شما به هر دلیلی به پارکینگ منتقل شده باشد باید برای آزاد سازی آن برگه ترخیص داشته باشید. اگر خودرو در حضور خودتان توسط پلیس توقیف شود، با ارائه مدارک ماشین به مامور راهنمایی و رانندگی و تایید صحت آن برگه ترخیص به شما داده می‌شود. مدارک زیر برای ارائه به مراکز پلیس+10 مورد نیاز است:

1- اصل و کپی گواهینامه

2- اصل و کپی بیمه نامه شخص ثالث

3- اصل و کپی کارت ملی مالک خودرو

4- اصل و کپی کارت ملی متخلف

5- اصل و کپی کارت ماشین ( لازم است برگه سبز خودرو را هم به همراه داشته باشید)

6- برگه ترخیص (همان برگه‌ای که از پارکینگ دریافت می‌کنید)

در صورت داشتن خلافی باید به مراکز پلیس +۱۰ مراجعه و خلافی خودرو را پرداخت کنید.

همچنین عوارض شهرداری را نیز باید پرداخت کنید (عوارض شهرداری در مراکز ستاد ترخیص قابل پرداخت است)

صدور گذرنامه از مراکز خدمات پلیس+10

اگر برای کارهای بالا به مراکز پلیس+10مراجعه نکرده باشید حتما برای دریافت گذرنامه به پلیس+10مراجعه کرده‌اید: مدارک مورد نیاز:

1- حضور فرد متقاضی

2- تهیه و تکمیل فرم مخصوص گذرنامه از دفتر

3- رضایت‌نامه محضری برای بانوان متاهل و فرزندان زیر ۱۸ سال

4- اصل شناسنامه و کارت ملی و یا تاییدیه از ثبت‌احوال (شناسنامه عکس‌دار برای بالای ۱۵ سال)

5- عکس پرسنلی که در دفتر گرفته خواهد شد.

6- اصل کارت معافیت یا نظام وظیفه هوشمند برای افراد زیر ۵۰ سال

7- در صورت داشتن گذرنامه قبلی داشتن اصل آن الزامیست.

8- پرداخت مبلغ ۱۸۰ هزار تومان از طریق کارت‌خوان

9- گواهی‌ اشتغال به تحصیل برای افراد زیر ۱۵ سال

10- برای بانوان مطلقه ارائه اصل طلاق‌نامه و برای بانوان بیوه ارائه اصل گواهی فوت یا شناسنامه باطله همسر الزامیست.

11- ارائه موافقت‌نامه حفا برای افراد نظامی شاغل و بازنشسته کمتر از ۵ سال (برای سایرین کارت بازنشستگی)

خدمات پلیس+10 در مرکز رشت
خدمات پلیس+10 در مرکز رشت

صدور گواهینامه عدم سوء پیشینه

گواهی عدم سوء پیشینه یا عدم سوء سابقه گواهی است که از سوی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی یا مراکز پلیس + 10 صادر می گردد در این گواهی سابقه و پیشینه کیفری افراد درج می گردد . منظور از سابقه کیفری سابقه ای است که مربوط به جرم است این گواهی را کارفرماها و مخصوصا ارگان ها و دستگاه های دولتی در زمان استخدام از متقاضیان درخواست می کنند برای دریافت گواهی سو پیشینه مدارک زیر نیاز است:

1- اصل وکپی شناسنامه و کارت ملی

2- قطعه عکس رنگی زمینه سفید جدید (در محل گرفته می‌شود)

3- ارائه معرفی‌نامه از سازمان مربوطه یا درخواست کتبی متقاضی

4-  ارائه آدرس محل سکونت یا محل کار همراه به همراه کدپستی

5- پرداخت مبلغ ۸۰ هزار تومان از طریق کارت‌خوان

6- حضور شخص متقاضی

b27be23efced452f9039eee3b4a4ba73

چگونه بفهمیم ممنوع الخروج هستیم؟

چگونه بفهمیم ممنوع الخروج هستیم؟

در حال حاضر افراد می‌توانند با استفاده از سامانه «ثبت من» و اپلیکیشن «پلیس من» وضعیت خروج خود از کشور را بررسی کنند.

مشکل عمده بسیاری که ممکن است به دلایلی از جمله محکومیت‌های کیفری یا مالی اجازه خروج از کشور را نداشته باشند یا به اصطلاح ممنوع‌الخروج باشند، عدم اطلاع از حکم ممنوع الخروجی خود است. بنابراین کسانی که احتمال می‌دهند ممنوع الخروج هستند باید قبل از سفر خارجی، استعلام ممنوع الخروجی بگیرند.
( چگونه بفهمیم ممنوع الخروج هستیم؟ )

ممنوع الخروجی از جمله قرارهای نظارت قضایی تکمیل‌کننده، قرار تامین یا مجازات تکمیلی است که مقام قضایی می‌تواند با استفاده از آن مانع خروج متهم از کشور شود.

همچنین ممنوع الخروجی فقط تا شش ماه اعتبار دارد و بعد از آن کان‌ لم ‌یکن تلقی می‌شود. با این وجود قاضی می‌تواند در صورت لزوم این حکم را تمدید کند.

چگونه بفهمیم ممنوع الخروج هستیم؟
چگونه بفهمیم ممنوع الخروج هستیم؟

بر اساس ماده ۱۳۳ قانون آیین دادرسی کیفری، ۵ گروه از افراد ممنوع الخروج هستند و اجازه خروج از کشور را ندارند:

۱-بدهکاران قطعی مالیاتی و بدهکارانی که به موجب صدور حکم قطعی دادگاه یا صدور اجراییه در اجرای ثبت سازمان ثبت اسناد و املاک، بدهی آن‌ها محرز شده است.

۲- اشخاصی که در خارج از ایران به دلیل تکدی، ولگردی، سرقت، کلاهبرداری و هر دلیل دیگری، سوءشهرت داشته باشند.

۳- افرادی که مسافرت آن‌ها به خارج از کشور به تشخیص مقامات قضایی، مخالف مصالح جمهوری اسلامی ایران باشد.

۴- کسانی که با اعلام کتبی مقامات قضایی، حق خارج شدن از کشور را ندارند.

۵- کسانی که اخذ گذرنامه و خروجشان از کشور به اراده فرد دیگر، پدر، شوهر و … محول شده است.

چگونه بفهمیم ممنوع الخروج هستیم؟
چگونه بفهمیم ممنوع الخروج هستیم؟

برای استعلام ممنوع الخروجی دو راه وجود دارد:

۱-سامانه «ثبت من»: برای اطلاع از ممنوع الخروجی‌ها و رفع ممنوع الخروجی‌های مربوط به پرونده‌های دوایر اجرای اسناد رسمی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور باید به سایت https://my.ssaa.ir/portal  مراجعه کرد. البته باید توجه داشت که ممنوع الخروجی به سایر دلایل در این سامانه ثبت نمی‌شود.

به گفته ذبیح الله خداییان، رییس سازمان ثبت اسناد کشور بسیاری از ممنوع الخروجی‌ها در سامانه «ثبت من» موجود نیست و در صورتی که اشخاص فقط براساس پرونده‌های اجرایی ممنوع الخروج شده باشند، در این سامانه مطلع خواهند شد.

پس از مراجعه به این سایت افراد می‌توانند با کلیک روی گزینه «اجرای اسناد رسمی» و سپس انتخاب گزینه «استعلام ممنوع الخروجی» وضعیت خروج خود از کشور را بررسی کنند.

ممنوع الخروجی

۲- اپلیکیشن «پلیس من»: همچنین امکان استعلام ممنوع الخروجی افراد به دلایلی مانند بدهی مالیاتی، دستور قضایی و … با استفاده از اپلیکیشن «پلیس من» فراهم است.

پس از احراز هویت در این اپلیکیشن، کاربر می‌تواند با کلیک روی گزینه «گذرنامه» و سپس انتخاب گزینه «وضعیت خروج از کشور افراد دارای گذرنامه» و همچنین پرداخت ۵۲۰۰ تومان، وضعیت ممنوع الخروجی و یا عدم آن را پیگیری کنند.

سوخت۳ w800

آخرین وضعیت صدور کارت سوخت

آخرین وضعیت صدور کارت سوخت

مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی گفت: در سال ۱۴۰۱ بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار کارت سوخت تولید و تحویل مالکین خودروها شده است که از این تعداد ۸۰۰ هزار کارت مربوط به درخواست های المثنی سال گذشته بوده و بیش از ۵۰۰ هزار درخواست المثنی مربوط به سال جاری است.

محمد صادقی – مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی – در گفت‌وگو با ایسنا،  با بیان اینکه صدور و تحویل کارت هوشمند سوخت تا قبل از رخداد آبان ماه ۱۴۰۰ بدون وقفه و در بازه زمانی حدود ۴۰ روزه انجام می‏‌شد، گفت: لیکن پس از رخداد ذکر شده و به دلیل قطعی سرویس‏‌های سامانه هوشمند سوخت و عدم ارتباط سامانه سوخت با نهادهای برون‌سازمانی، کارت هوشمند سوخت خودروهای شخصی با تأخیر در حال صدور است.

4679319

به گفته وی تاکنون تولید و توزیع کارت سوخت برای کلیه درخواست‌های کارت هوشمند سوخت المثنی که تا نیمه خرداد ماه سال جاری ثبت شده‌اند، انجام پذیرفته است.

وی با بیان اینکه اقدامات و عقد قرارداد جهت تامین کارت خام انجام پذیرفته است و پس از تحویل صدرو کارت های باقیمانده به سرعت انجام می پذیرد، گفت: تولید کارت سوخت خودروهای عمومی (تاکسی و وانت)، خودروهای مربوط به استان سیستان و بلوچستان، خودروهای نفت گازسوز و همچنین کارت‌های مجاری عرضه بدون وقفه در کمترین زمان ممکن همانند گذشته انجام می‌پذیرد.

صادقی ادامه داد: سهمیه سوخت خودروهای شخصی به میزان ۹ ماه معادل ۵۴۰ لیتر روی کارت‌های سوخت قابل ذخیره‌سازی است. لذا سهمیه سوخت مزبور پس از صدور کارت جدید به‌صورت یکجا به کارت سوخت  واریز می‏‌شود.

آخرین وضعیت صدور کارت سوخت
آخرین وضعیت صدور کارت سوخت

مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی در خصوص عدم تخصیص سهمیه سوخت مربوط به برخی از دوره‏‌ها، گفت: امکان ترمیم سهمیه وجود دارد که پس از اخذ مجوزهای لازم از متولیان ذیربط و  بازآوری کامل سرویس‏‌های سامانه هوشمند سوخت، دستورالعمل مربوط به عموم مردم به متقاضیان اطلاع‏ رسانی خواهد شد.

به گفته وی کارشناسان مرکز پاسخگویی شرکت ملی پخش فرآورده‏‌های نفتی ایران (شماره تماس:۰۹۶۲۷) پاسخگوی هرگونه سؤال یا ابهام در خصوص کارت هوشمند سوخت هستند.

پلیس +10 در رشت / آخرین وضعیت صدور کارت سوخت

خدمات دفتر پلیس +10 رشت

خدمات گواهینامه در پلیس +10 در رشت

خدمات گواهینامه در پلیس +10 در رشت

رنگ‌بندی گواهینامه‌های رانندگی در ۳ رنگ

رئیس اداره حقوقی پلیس راهور فراجا از رنگ‌بندی گواهینامه‌های رانندگی در سه رنگ و رده خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سرهنگ محسن صوفی در یک برنامه رادیویی یکی از برنامه‌های در دستور کار پلیس راهور را رنگ‌بندی گواهینامه‌های رانندگی عنوان و اظهار کرد: در صورت تصویب و اجرایی شدن این پیشنهاد پلیس راهور، گواهینامه‌های راهنمایی و رانندگی در سه رنگ و رده رنگ‌بندی می‌شود و به تناسب عدم تخلف رانندگان رنگ گواهینامه ارتقاء می‌یابد.

خدمات گواهینامه در پلیس +10 در رشت
خدمات گواهینامه در پلیس +10 در رشت

صوفی افزود: با انجام رنگ‌بندگی گواهینامه‌ها و تشویق رانندگان برای ارتقاء به رده و رنگ بالاتر، رانندگان به سمت رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و عدم تخلف ترغیب می‌شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه پلیس راهور نقش تصویب‌کننده در جریمه‌های راهنمایی و رانندگی ندارد و تنها نقش پیشنهاددهنده دارد، گفت: بر اساس ماده 21 و 22 قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی میزان جریمه‌ها به تصویب هیئت دولت می‌رسد و هر 3 سال یک‌بار امکان تعدیل جریمه‌های راهنمایی و رانندگی وجود دارد که در هفت سال گذشته به دلایل متعدد اعم از مسائل اقتصادی جامعه نرخ جریمه‌ها تغییری نکرده است.

خدمات گواهینامه در پلیس +10 در رشت

صوفی تصریح کرد: پلیس راهور بنا به وظیفه پیشنهاددهندگی خود، افزایش میزان جرایم را با تمرکز به تخلف‌های حادثه‌ساز پیشنهاد داده است که باید در هیئت وزیران مصوب شود.

خدمات گواهینامه در پلیس +10 در رشت
خدمات گواهینامه در پلیس +10 در رشت

رئیس اداره حقوقی پلیس راهور فراجا در ادامه در تشریح برنامه‌های پلیس راهور به منظور استفاده از ظرفیت مردمی در راستای برقراری نظم و امنیت با اشاره به طرح “همیاران پلیس” گفت: طرح همیاران پلیس یکی از اقدامات شاخص، موفق و اثرگذار پلیس راهنمایی و رانندگی بود و با کمک آموزش و پرورش انجام شد و اجرای این طرح نشان داد که تذکر توسط کودکان خانواده در کاهش تخلفات رانندگی والدین نقش دارد.

صوفی افزود: پلیس راهور به جهت اینکه نیمی از جمعیت کشور بانوان هستند و نقش آموزشی و فرهنگی بسیارخوبی را می‌توانند در مسائل ترافیکی، فرهنگ ترافیک و اصلاح رفتارهای ترافیکی ایفا کنند از دو سال قبل طرح “بانوان فرهنگ یار ترافیک” را با آموزش جامعه هدف در مرحله اول، بانوان شاغل در سازمان‌ها، ادارات، نهادها و موسسات، سازمان‌ها و نهادها آغاز کرده است.

رئیس اداره حقوقی پلیس راهور فراجا با تاکید بر اینکه نظم عمومی ملازمه جدی با اجرای قانون دارد و اجرای قانون با رویکردهای صرفا تنبیهی و سلبی انجام نمی‌شود، خاطرنشان کرد: برای پایدار بودن اقدامات در این مهم باید از رویکردهای پیشگیری و اقناعی استفاده کرد که در این راستا در بخش‌های فرماندهی فراجا دو طیف اقدامات پیشگیرانه اعم از پیشگیری وضعی و پیشگیری اجتماعی ملاحظه می‌شود.

خدمات گواهینامه در پلیس +10 در رشت

57371463

پلیس +10 مرکز رشت

پلیس +10 مرکز رشت

حقوق سربازان چقدر است؟

سربازی یکی از دغدغه‌های مهم اکثر مردهای جوان و خانواده‌های آنها است. از آنجایی که دوران سربازی در ایران دو سال است و زمان نسبتاً طولانی دارد، مسائل مربوط به آن، مانند حقوق سربازها اهمیت بسیاری دارد. طبق قانون حقوق هر سرباز باید حداقل ۶۰ درصد و حداکثر ۹۰ درصد حداقل حقوق دریافتی کارکنان نیروهای مسلح باشد؛ اما تا امروز عملاً این طور نبوده است.

در سال‌های گذشته حقوق سربازان بسیار ناچیز بوده و انتقادهای بسیاری را در پی داشته است. اما حقوق سربازان در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته به طور میانگین ۱۱۵ درصد رشد داشته است و به مقدار ذکر شده در قانون نزدیک شده است. در نتیجه در حال حاضر حقوق پایه سربازان به حدود سه و نیم میلیون تومان در سال رسیده است.

پلیس +10 مرکز رشت
پلیس +10 مرکز رشت

چه عواملی در حقوق سربازان مؤثر است؟

عوامل بسیار زیادی به صورت‌های مختلف بر حقوق سربازان در سال ۱۴۰۱ تأثیر می‌گذارند. به همین دلیل محاسبه دقیق حقوق آنها کمی دشوار است. همه مواردی که در ادامه بیان می‌شود در حقوق نهایی سربازان تأثیرگذار هستند. به‌علاوه باید در نظر داشت انواع کسورات حقوق و مزایا نیز شامل حقوق سربازها می‌شود. حق بیمه و بیمه تکمیلی مواردی هستند که از حقوق سربازان کسر می‌شوند.

  • میزان تحصیلات: درجه سربازها در حقوق آنها بسیار مؤثر است. هرچه تحصیلات سربازها بیشتر باشد، درجه‌ای که با آن خدمت می‌کنند بالاتر خواهد بود. در نتیجه حقوقی دریافتی آنها هم بیشتر خواهد بود.
  • وضعیت تأهل: حقوق پایه سربازهای متأهل با سربازهای مجرد یکسان است. اما از آنجایی که به سربازان متأهل حق عائله‌مندی تعلق می‌گیرد دریافتی آنها بیشتر است.
  • تعداد فرزندان: به سربازان نیز حق اولاد تعلق می‌گیرد. به همین دلیل دریافتی سربازانی که فرزند دارند، بیشتر است. به‌علاوه اینکه سربازان متأهل به‌ازای هر فرزند از حدود سه ماه کسری خدمت برخوردار می‌شوند.
  • منطقه خدمت: اگر شرایط منطقه‌ای که سرباز در آن خدمت می‌کند مناسب نباشد، مانند شرایط بد آب‌وهوایی یا خدمت در مناطق مرزی، حقوق سرباز بیشتر می‌شود.
  • تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی بودن: این مورد نیز در پایه حقوق افراد تأثیر ندارد اما دریافتی نهایی آنها را تحت تأثیر قرار می‌دهد. اگر سرباز مجردی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی باشد، همان حقوق سربازهای دیگر را دریافت می‌کند. اما اگر سرباز متأهلی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی باشد، از حقوق ویژه‌ای برخوردار خواهد بود.

به طور کل می‌توان محل خدمت و تحصیلات را مهم‌ترین عوامل در حقوق سربازان در سال ۱۴۰۱ دانست.

حداقل حقوق سربازها در سال ۱۴۰۱ چقدر است؟

محاسبه دقیق حقوق سربازان در سال ۱۴۰۱ به موارد مختلفی بستگی دارد. اما می‌توان گفت حداقل حقوق به سربازان مجردی تعلق می‌گیرد که تحصیلات زیر دیپلم دارند و در مناطق عادی خدمت می‌کنند. این مبلغ به طور کل چیزی در حدود سه میلیون تومان است. اگر سرباز مجردی با تحصیلات مشابه در مناطق عملیاتی و مرزی خدمت کند در حدود یک میلیون تومان به حقوق و دستمزد او اضافه می‌شود. همچنین اگر سربازی متأهل باشد به حقوق او اضافه می‌شود. در نتیجه حداقل حقوق سربازان متأهل بیشتر از چهار میلیون تومان خواهد بود.

چه مزایای حقوقی به سربازان تعلق می‌گیرد؟

به جز حق عائله‌مندی و حق اولاد که قبلاً توضیح دادیم، مزایایی مانند فوق‌العاده مأموریت، مرخصی و هزینه سفر هم به سربازان تعلق می‌گیرد. امسال علاوه بر پایه حقوق مقدار این مزایا نیز افزایش پیدا کرده است. خبر خوب آنکه تا قبل از سال ۱۴۰۰ به سربازانی که محل خدمت آنها با محل زندگی آنها بیش از ۵۰ کیلومتر فاصله داشت در هر سه ماه مبلغی به‌عنوان حق سفر پرداخت می‌شد. اما از سال ۱۴۰۰ این مبلغ به صورت ماهیانه پرداخت می‌شود.

در مورد مرخصی نیز سربازان به‌ازای یک سال ۱۲ روز مرخصی استحقاقی دریافت می‌کنند. البته روزهای تعطیل رسمی جزو مرخصی استحقاقی نیستند. همچنین فرماندهان می‌توانند بر اساس تشخیص خود به سربازان ۲۰ روز مرخصی تشویقی بدهند. به‌علاوه سربازانی که دور از محل زندگی خود خدمت می‌کنند به‌ازای هر ۱۰۰ کیلومتر فاصله، دو روز مرخصی دریافت می‌کنند و سربازهایی که در مناطقی با آب‌وهوای بد خدمت می‌کنند شش روز مرخصی استحقاقی بیشتری نسبت به بقیه دارند.

منطقه خدمت چطور بر حقوق سربازها تأثیر می‌گذارد؟

به طور کل مناطق خدمت به سه دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول مناطق عادی هستند و مدت سربازی در آنها ۲۱ ماه است. منطقه دوم مناطق محروم و بد آب‌وهوا هستند که مدت سربازی در آنها ۱۹ ماه است و دسته سوم مناطق عملیاتی و مرزی هستند که مدت سربازی در آنها ۱۸ ماه است. حقوق سربازان در سال ۱۴۰۱ به ترتیب در مناطق عادی، بد آب‌وهوا و عملیاتی بیشتر می‌شود.

پلیس +10 مرکز رشت
پلیس +10 مرکز رشت

تفاوت حقوق سربازی امریه با سربازی معمولی در چیست؟

بسیاری از سربازانی که تحصیل‌کرده هستند و تخصصی دارند ترجیح می‌دهند بخشی از سربازی خود را با امریه سربازی ساده‌تر کنند. امریه این امکان را برای سربازان ایجاد می‌کند تا با لباس شخصی خدمت کنند و در ساعات اداری مانند کارمندان دیگر کار کنند و دیگر نگران پست نگهبانی نباشند. اما از نظر حقوق تفاوت اساسی بین حقوق سربازان امریه و حقوق سربازان در سال ۱۴۰۱ وجود ندارد.

سؤالات متداول درباره حقوق سربازان در سال ۱۴۰۱

  1. آیا سربازها می‌توانند هم‌زمان با سربازی مشغول کار دیگری شوند؟ خیر؛ سربازهای نمی‌توانند در زمانی که سرباز هستند جای دیگری کار کرده و حقوق دریافت کنند. تنها حقوق آنها همان حقوق سربازی خواهد بود.
  2. سربازان چگونه حقوق خود را دریافت می‌کنند؟ تمام سربازها می‌توانند حقوق خود را از طریق سرباز کارت دریافت کنند. سرباز کارت یک کارت بانکی است که از طرف بانک سپه برای سربازها صادر می‌شود. برای دریافت این کارت مشمولان خدمت باید به پلیس +۱۰ مراجعه کرده و در بانک سپه یک حساب باز کنند.
  3. آیا میزان مرخصی با مدرک تحصیلی سربازها ارتباطی دارد؟ خیر؛ تعداد روزهای مرخصی فارغ از میزان تحصیلات برای همه سربازها یکسان است.
  4. آیا حقوق سربازهای معلم بیشتر است؟ خیر؛ گذراندن سربازی به‌عنوان معلم نیز جزو امریه سربازی است و حقوق آن با سربازی عادی تفاوتی ندارد.
  5. آیا حقوق سربازهای هیئت علمی بیشتر است؟ بله؛ حقوق سربازهایی که عضو هیئت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات هستند به صورت جداگانه محاسبه می‌شود.
  6. حداکثر حقوق سربازها چقدر است؟ حداکثر حقوق به سربازهایی تعلق می‌گیرد که متأهل هستند، فرزند دارند، تحصیلات پزشکی دارند و تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی هستند. حقوق دریافتی این افراد می‌تواند به بیشتر از ۸ میلیون تومان در ماه برسد.
پلیس +10 مرکز رشت
پلیس +10 مرکز رشت

جمع‌بندی و نتیجه‌گیری

عوامل بسیار زیادی در حقوق سربازان در سال ۱۴۰۱ مؤثر است؛ از تحصیلات گرفته تا وضعیت تأهل و محل خدمت بر حقوق سربازها تأثیر می‌گذارد. بر همین اساس حقوق سربازها طیف نسبتاً وسیعی از حقوق‌ها را شامل می‌شود. پس نمی‌توانیم به طور قطع مقدار حقوق یک سرباز را از پیش تعیین کنیم، اما با توجه به مواردی که در این مقاله ذکر کردیم، می‌توانیم تا حدی حقوق سربازان را حدس بزنیم.

1349218 272

خدمات پلیس + 10 رشت

خدمات پلیس + 10 رشت

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران گفت: سازمان تأمین اجتماعی هنوز زمان پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان سایر سطوح را اعلام نکرده است. – اخبار اجتماعی –

علی دهقان‌کیا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به افزایش حقوق بازنشستگان حداقل‌بگیر و سایر سطوح سازمان تأمین اجتماعی اظهار کرد: در حال حاضر این افزایش اعمال شده است و حقوق بازنشستگان حداقل‌بگیر 57 درصد و سایر سطوح نیز 38 درصد افزایش یافته است.

خدمات پلیس + 10 رشت
خدمات پلیس + 10 رشت

وی با بیان اینکه افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح سرانجام با پیگیری‌های صورت گرفته از شهریورماه عملیاتی شده است، گفت: در همین ارتباط معوقاتی از حقوق بازنشستگان برای ماه‌های فروردین، اردیبهشت، خرداد، تیر و مرداد سال جاری وجود دارد که سازمان تامین اجتماعی مکلف است این مابه‌التفاوت و معوقات را به حساب بازنشستگان واریز کند.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران با بیان اینکه هنوز زمان قطعی و رسمی از سوی سازمان تامین اجتماعی جهت پرداخت معوقات افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطح اعلام نشده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه ما در نیمه دوم سال قرار داریم سازمان تامین اجتماعی باید برنامه‌ریزی کند تا قبل از اسفندماه مابه‌التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح را به حساب آنها واریز کند چرا که در غیر این صورت ما با انباشتگی مبلغ هنگفتی در این حوزه روبرو خواهیم بود.

دهقان‌کیا با ارائه پیشنهادی مبنی بر پرداخت مابه‌التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان از مهرماه گفت: سازمان تامین اجتماعی می‌تواند در یک زمان‌بندی مشخص و قبل از واریز حقوق ماهیانه بازنشستگان، ما به‌التفاوت را به حساب آنها واریز کند و تاکید ما بر این است که این کار از مهرماه عملیاتی شود.

خدمات پلیس + 10 رشت
خدمات پلیس + 10 رشت

وی در رابطه با فرآیند پرداخت وام قرض‌الحسنه به بازنشستگان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: رقم این وام در حال حاضر به 12 میلیون تومان رسیده است که بنا بر آمار 22 هزار نفر بازنشستگان شهر تهران از این تسهیلات بهره برده‌اند.

آغاز پوشش بیمه تکمیلی بازنشستگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان مهلت ثبت تقاضای اینترنتی دریافت وام اربعین بازنشستگان کشوری اعلام شد

جدا کردن یارانه

آدرس پلیس+10 در چهارراه میکاییل رشت

آدرس پلیس+10 در چهارراه میکاییل رشت

زمان واریز یارانه نقدی مهرماه 1401 اعلام شد

یارانه مهرماه قرار است بیستم واریز شود و باید منتظر اعلام زمان برداشت شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا؛ خبر جدیدی مبنی بر تغییر قیمت یارانه نقدی یا جایگزینی کالابرگ بجای یارانه نقدی منتشر شد. هنوز برای تغییر یارانه نقدی تصمیم گیری نشده است.

آدرس پلیس+10 در چهارراه میکاییل رشت
آدرس پلیس+10 در چهارراه میکاییل رشت

واریز یارانه نقدی ۲۰ مهرماه خواهد بود!

به گزارش برنا، در مورد زمان واریز یارانه مرحله 140 (مهرماه 1401) نیز دولت هنوز جزئیاتی را منتشر نکرده است.

اما بررسی ها نشان می‌دهد که معمولا دولت بیستم هر ماه یارانه نقدی را به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌کند. در این مرحله نیز احتمالا طی هفته آینده یارانه بگیران باید منتظر دریافت یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی باشند.

در این میان برخی از رسانه‌ها نیز ادعا می‌کنند که در این مرحله نیز یارانه دو ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. اما دولت هنوز در این رابطه اظهار نظری نکرده و بعید هم به نظر می‌آید که در شرایط اقتصادی عجیب دولت دست به واریز دو مرحله‌ای بزند.

آدرس پلیس+10 در چهارراه میکاییل رشت
آدرس پلیس+10 در چهارراه میکاییل رشت

نحوه تحویل یارانه نقدی

طرح «مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها» از بیستم اردیبهشت ماه جاری از سوی دولت کلید خورد. با اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها، یارانه جدید برای ۷۲ میلیون نفر (۲۳ میلیون خانوار) واریز شد که برای سه دهک اول ۴۰۰ هزار تومان و برای دهک‌های بین چهار تا ۹ نیز ۳۰۰ هزار تومان بود

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که مسئولیت تعیین وضعیت اقتصادی خانوار و دهک‌بندی آنها را برعهده داشت از زمان آغاز اجرای طرح، سامانه‌ای را برای ثبت اعتراض مردم نسبت به دهک بندی اعلام و سازمان هدفمندی یارانه‌ها نیز امکانی را برای ثبت نام افراد جامانده فراهم کرد.